Kiedy wymiana oleju? Różne opinie użytkowników i Carserwsiu
- Bartin23
- klubowicz
- Posty: 88
- Rejestracja: 16 lis 2010, 0:29
- Przebieg: 56500
- Silnik: 1.4 Odlot
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: wa-wa
- Podziękował: 1 raz
Kiedy wymiana oleju? Różne opinie użytkowników i Carserwsiu
Witajcie Panowie!
Byłem w carserwisie w warszawie. Zapytałem panów na dziale mechanicznym, czy mając przebieg 22 tys. powinienem wymienić olej w mojej lince, na to Pan kazał przeczytać mi instrukcje:D ale następnie dopowiedział trzeba dbać o swój interes... Wielu znajomych podpowiada mi abym zmienił ten olej. Drudzy aby doczekać do tych przeglądowych 30 000 km. Co zrobić?
W carserwisie krzyknęli mi 450 zł za wymianę oleju i filtru...
Byłem w carserwisie w warszawie. Zapytałem panów na dziale mechanicznym, czy mając przebieg 22 tys. powinienem wymienić olej w mojej lince, na to Pan kazał przeczytać mi instrukcje:D ale następnie dopowiedział trzeba dbać o swój interes... Wielu znajomych podpowiada mi abym zmienił ten olej. Drudzy aby doczekać do tych przeglądowych 30 000 km. Co zrobić?
W carserwisie krzyknęli mi 450 zł za wymianę oleju i filtru...
Realista:)
- mwas
- Prezes
- Posty: 7110
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 344 razy
- Otrzymał podziękowań: 957 razy
- Kontakt:
Bartin23 pisze:W carserwisie krzyknęli mi 450 zł za wymianę oleju i filtru...









Przepraszam, ale nie mogłem inaczej... Bartin23, z olejem to jest tak: teoretycznie wszystko jest napisane w instrukcji auta, w praktyce, to wszystko zależy, jak wykorzystujesz samochód. Jesteś z Warszawy, więc zapewne w większości używasz auta w warunkach typowo miejskich, podobnie jak ja. Ja trzymam się zasady wymian oleju co rok, ponieważ w ciągu roku nie wykręcam aż 30 tyś. km, ale auto w dużej większości użytkowane jest w typowych warunkach miejskich (względnie nieduże przebiegi dzienne, dużo świateł, korków itp.)
Co do ceny, to... Rób jak uważasz, ale nie musisz oleju koniecznie wymieniać w ASO



Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
- Bartin23
- klubowicz
- Posty: 88
- Rejestracja: 16 lis 2010, 0:29
- Przebieg: 56500
- Silnik: 1.4 Odlot
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: wa-wa
- Podziękował: 1 raz
Wszystko ok:-) ale boję się o jedną rzecz...
nie wiem czy p.Kazio wleje mi olej SELENIA K...bo podobno zelecają w carserwisie ten sam:D
i czy inny syntetyk mobil one 5W50 może być zastępcą, w razie czego?
-Zgoda, byłem w szoku dlaczego aż 450 zł!? a na prawdę pan powiedział że cena dotyczy samego oleju i wymiany...dramat:(
czyli, reasumując...iść do firmy X, wleją mi olej, filtr podobny (polski 20 zł włoski podobno 40 zł :D) i robociznę 50 zł i łącznie wyjdzie mi 1/4 ceny:)
nie wiem czy p.Kazio wleje mi olej SELENIA K...bo podobno zelecają w carserwisie ten sam:D
i czy inny syntetyk mobil one 5W50 może być zastępcą, w razie czego?
-Zgoda, byłem w szoku dlaczego aż 450 zł!? a na prawdę pan powiedział że cena dotyczy samego oleju i wymiany...dramat:(
czyli, reasumując...iść do firmy X, wleją mi olej, filtr podobny (polski 20 zł włoski podobno 40 zł :D) i robociznę 50 zł i łącznie wyjdzie mi 1/4 ceny:)
Realista:)
- mwas
- Prezes
- Posty: 7110
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 344 razy
- Otrzymał podziękowań: 957 razy
- Kontakt:
Bartin23, nie zrozum nas źle - nikt absolutnie nie będzie Cię namawiał na to, żebyś zrobił to w takim a nie innym warsztacie. Jest jeszcze jedno pytanie: czy do wymiany masz tylko olej z filtrami czy może musisz wykonać cały przegląd gwarancyjny w autoryzowanym serwisie ? Niestety od przeglądu gwarancyjnego nie uciekniesz, ale to też nie musi oznaczać, że zgadzasz się na elementy, które będzie Ci wciskał serwisBartin23 pisze:zyli, reasumując...iść do firmy X, wleją mi olej, filtr podobny (polski 20 zł włoski podobno 40 zł :D) i robociznę 50 zł i łącznie wyjdzie mi 1/4 ceny:)



Co do doboru oleju, bo to już co kto lubi/woli - jedni śmigają tylko na Selenii, która jest stosunkowo dorga, inni używają Castrola, którego ja osobiście nienawidzę, inni leją Mobila, a jeszcze inni wyznają Valovilne'a (np ja


Jeśli z kolei zdecydujesz się na to, żeby pójść do firmy X, żeby to ONI Ci coś wlali, to najpierw upewnij się, co tak na prawdę chcą Ci wlać i czy godzisz się z takim wyborem


Ostatnio zmieniony 11 kwie 2012, 15:05 przez mwas, łącznie zmieniany 1 raz.
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
- ciarap
- klubowicz
- Posty: 97
- Rejestracja: 17 sie 2011, 23:14
- Przebieg: 155000
- Silnik: 1.3 Multijet 16V
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Rybnik
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Jakbym miał jeszcze gwarancję to idę do ASO.
Jak nie masz idź do p. Kazika zrobi to samo taniej,
Nie masz pewności co do oleju z beczki to kup w sklepie taki jaki potrzebujesz, a co do oleju poczytaj tutaj klik
Jak nie masz idź do p. Kazika zrobi to samo taniej,
Nie masz pewności co do oleju z beczki to kup w sklepie taki jaki potrzebujesz, a co do oleju poczytaj tutaj klik
- Rafcio
- Moderator
- Posty: 3759
- Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
- Przebieg: 130000
- Silnik: 1.4 Turbo 120KM
- Rocznik: 2013
- Lokalizacja: Cieszyn
- Podziękował: 332 razy
- Otrzymał podziękowań: 164 razy
Bartin23, tak jak pisze ciarap, jeśli masz gwarancję to do ASO jeśli już po gwarancji to możesz zakupić olej Selenia K Pure Energy (bo taki ma być wg książki) w ASO a wymienić go u przysłowiowego pana Kazia. Chyba że zdecydujesz się na olej innej marki to już Twój wybór
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna
1.4 Turbo 120KM Benzyna

- Bartin23
- klubowicz
- Posty: 88
- Rejestracja: 16 lis 2010, 0:29
- Przebieg: 56500
- Silnik: 1.4 Odlot
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: wa-wa
- Podziękował: 1 raz
Panownie->
Mam gwarancję, więc wypadałoby udać się do ASO. Natomiast za 8 tys. kilometrów i tak mam przegląd gwarancyjny i wyleją mi ten olej co wleję teraz...A może nie zmieniać go do tych 30 tys. kilometrów i czekać na generalny przegląd?
Albo kupić po prostu Selenia (choć przyznam nigdy nie widziałem na oczy :D ) kupić oryginalny filtr (ale nie wiem jaki konkretnie model) i pójść do p.Kazia, któremu zlecę tylko robociznę.
Pytałem człowieka z ASO czy stracę gwarancję jak zrobię to po za "FIATEM" na to: "nie straci Pan gwarancji"
Mam gwarancję, więc wypadałoby udać się do ASO. Natomiast za 8 tys. kilometrów i tak mam przegląd gwarancyjny i wyleją mi ten olej co wleję teraz...A może nie zmieniać go do tych 30 tys. kilometrów i czekać na generalny przegląd?
Albo kupić po prostu Selenia (choć przyznam nigdy nie widziałem na oczy :D ) kupić oryginalny filtr (ale nie wiem jaki konkretnie model) i pójść do p.Kazia, któremu zlecę tylko robociznę.
Pytałem człowieka z ASO czy stracę gwarancję jak zrobię to po za "FIATEM" na to: "nie straci Pan gwarancji"
Realista:)
- Tomek
- Moderator
- Posty: 6684
- Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
- Przebieg: 131000
- Silnik: 1.4 V8 + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Radom
- Podziękował: 287 razy
- Otrzymał podziękowań: 304 razy
Żadnego. Zrób teraz cały przegląd, niech Ci podbiją stempel w ASO i ciesz się gwarancją nadal.Bartin23 pisze:A sądzisz, że nie będzie to stanowiło problemu w ASO?
Ja też pierwszy przegląd robiłem gdzieś przy takim przebiegu jak Ty masz obecnie.
Ale nie upieraj się koniecznie na Carserwis, bo drogo mają.
Podzwoń po innych ASO i popytaj o ceny. Warto też popytać w ASO poza Wawką, bo różnice w cenach są ogromne.