Blokowanie kierownicy

Awatar użytkownika
Bernardito
klubowicz
klubowicz
Posty: 736
Rejestracja: 13 mar 2011, 16:48
Przebieg: 102000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 18 razy
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Blokowanie kierownicy

Post autor: Bernardito »

Witam. Zauważyłem ostatnio, iż nie mam możliwości zablokowania kierownicy po wyjęciu kluczyka. Na pewno wcześniej to działało, bo zwykle blokowałem z przyzwyczajenia na parkingu, a tu ostatnio podjeżdżam i kręcę i kręcę i nic... Może Koledzy się już z tym spotkali lub wiedzą co to może być i czy w ogóle jest się czym przejmować? Czy to z czymś jest powiązane? Pozdrawiam
LIVE TO RIDE, RIDE TO LIVE
helletic
Moderator
Moderator
Posty: 2715
Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
Podziękował: 453 razy
Otrzymał podziękowań: 329 razy

Post autor: helletic »

Moje podejrzenia padają na stacyjkę, ale głowy nie daję...
Awatar użytkownika
cichy
klubowicz
klubowicz
Posty: 3701
Rejestracja: 12 sie 2010, 23:49
Przebieg: 217000
Silnik: 2.0 110KM HDi
Lokalizacja: LBN
Podziękował: 104 razy
Otrzymał podziękowań: 70 razy
Kontakt:

Post autor: cichy »

Na pewno padła Ci stacyjka, miałem raz taki przypadek, w ASO chcieli mi wymieniać na nową ale jak przy niej dokładnie pogrzebali okazało się że zaciął się tam jakiś bolec który blokuje, zruszyli go nasmarowali i tak już 3 lata przejeździłem i jest wszystko dobrze.
Sympatyk forum :-)
Awatar użytkownika
Bernardito
klubowicz
klubowicz
Posty: 736
Rejestracja: 13 mar 2011, 16:48
Przebieg: 102000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 18 razy
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Bernardito »

Hmm faktycznie może to być to - po prostu ten bolec się nie uruchamia i nie zaskakuje do blokady. Pytanie tylko czy coś z tym robić czy można to przy najmniej na razie olać. Chyba to nic poważnego, o ile coś dalej się nie będzie rąbało. Pozdrawiam
LIVE TO RIDE, RIDE TO LIVE
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Post autor: emmer »

naprościej i najszybciej - zdejmij odsłony od spodu kierownicy i zobacz czy coś uda ci się z zewnątrz nasmarować, popukać. może puści dziad
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 285000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 368 razy
Otrzymał podziękowań: 621 razy

Post autor: smak56 »

Bernardito pisze:Chyba to nic poważnego, o ile coś dalej się nie będzie rąbało
Nie chcę nikogo straszyć, ale to nie wygląda dobrze. Jeżeli nie blokuje po wyjęciu kluczyka to nie mamy żadnej pewności, że nie zablokuje w czasie jazdy. Najpierw zrobiłbym tak jak radzi emmer. Można użyć trochę WD-40 od góry i wkładając, wyjmując kluczyk wymyć stacyjkę. Myślę, że pomoże /na pewno nie zaszkodzi/.
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
cichy
klubowicz
klubowicz
Posty: 3701
Rejestracja: 12 sie 2010, 23:49
Przebieg: 217000
Silnik: 2.0 110KM HDi
Lokalizacja: LBN
Podziękował: 104 razy
Otrzymał podziękowań: 70 razy
Kontakt:

Post autor: cichy »

Albo podjechać do ASO żeby sprawdzili co jest grane, bezpieczeństwo jest najważniejsze.
Sympatyk forum :-)
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 7123
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 346 razy
Otrzymał podziękowań: 965 razy
Kontakt:

Post autor: mwas »

smak56 pisze:Nie chcę nikogo straszyć, ale to nie wygląda dobrze. Jeżeli nie blokuje po wyjęciu kluczyka to nie mamy żadnej pewności, że nie zablokuje w czasie jazdy
A moim skromnym zdaniem jest to niemożliwe, chociażby dlatego, że podczas przekręconego kluczyka fizycznie blokuje on możliwość zatrzaśnięcia się kierownicy. No chyba że ktoś lubi jeździć autem odpalonym na krótko na kable, bez kluczyka w stacyjce :lacha
pawe1_c pisze:Albo podjechać do ASO żeby sprawdzili co jest grane, bezpieczeństwo jest najważniejsze.
No kurczę, bez przesady... no chyba że ktoś ma zbyt gruby portfel :lacha Ja najpierw zrobiłbym dokładnie tak, jak radzi emmer - najprościej, najszybciej, a chwile spędzone z Linką - bezcenne :luzak
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 287 razy
Otrzymał podziękowań: 304 razy

Post autor: Tomek »

A moim skromnym zdaniem jest to niemożliwe
Też uważam że nie ma szans na zablokowanie się podczas jazdy.
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 285000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 368 razy
Otrzymał podziękowań: 621 razy

Post autor: smak56 »

mwas pisze:A moim skromnym zdaniem jest to niemożliwe
Szybciej napisałem niż ..... ale dzięki temu rozważamy i próbujemy rozwiązać problem. Rozpocząć jak radzi emmer,
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
Bernardito
klubowicz
klubowicz
Posty: 736
Rejestracja: 13 mar 2011, 16:48
Przebieg: 102000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 18 razy
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Bernardito »

Jak znajdę chwilę to spróbuję się tam dostać i zobaczymy co dalej. Dzięki za podpowiedzi. Pozdrawiam
LIVE TO RIDE, RIDE TO LIVE
ODPOWIEDZ