Termometr zewnętrzno - wewnętrzny?

Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5233
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 285000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 368 razy
Otrzymał podziękowań: 621 razy

Post autor: smak56 »

Q, tak jak krakus02, nie bardzo rozumiem co piszesz, choć wiem o co chodzi. Jako totalny laik zapytam - czy szyna Can /czy jakoś tak/ może mieć z tym coś wspólnego, że nie wychodzi? udaje, że myśli :pomysli
Ostatnio zmieniony 31 sty 2013, 13:40 przez smak56, łącznie zmieniany 2 razy.
smak56
* * * *
Obrazek
duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Post autor: duskap »

Q ja doskonale wiem, że wiesz co robisz :) Tylko mówię, że czasami potrafią później dziać się różne dziwne rzeczy z niewiadomych przyczyn... Te auta mają duszę przypominam ;)
Q
klubowicz
klubowicz
Posty: 647
Rejestracja: 30 lis 2010, 20:21
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 8v 77KM
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Stolica podziemnych pomarańczy
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: Q »

Teoria - nie działa ale wiadomo dlaczego
Praktyka - działa i nie wiadomo dlaczego
Połączenie teorii z praktyką - nie działa i nie wiadomo dlaczego.
To tak na rozluźnienie :)
duskap pisze:doskonale wiem, że wiesz co robisz
chciałbym mieć Twoją wiarę we mnie :ink

smak56 raczej CAN nie ma tu nic do rzeczy - komputer przepuszcza prąd o małym napięciu i natężeniu przez opornik którego wartość zależy od temperatury i odczytuje jego opór. Na podstawie oporu wylicza temperaturę i ją wyświetla. Ja tylko kieruje ten prąd do innego opornika który jest taki sam jak ten oryginalny. Teraz tylko nie mogę zlokalizować przewodu do którego trzeba ten prąd wpuścić z powrotem.
Jedyna opcja aby to miało coś wspólnego z CANem to czujnik w lusterku musiałby być puszczony przez jakiś układ elektroniczny w drzwiach ale to raczej wykluczyłem ponieważ piny wtyczki w drzwiach odpowiadające za termometr nie mają połączenia z innymi pinami i podają opór wprost z czujnika, ale dzięki za próbę :)

Dzisiaj ja startowałem do pracy było -2 na zewnątrz - ponieważ garażuję pod chmurką dalsze próby prawidłowego podłączenia drugiego czujnika temperatury zostają odłożone na cieplejszy czas, niemniej jeśli ktoś ma jakieś sugestie do rozważenia teoretycznego lub które można sprawdzić na tyle szybko aby nie złapać kataru to zapraszam do podzielenia się.
Odrzucam Waszą rzeczywistość i tworzę sobie własną :ink
Andrzej75
Nowy
Nowy
Posty: 1
Rejestracja: 30 sty 2013, 17:50
Przebieg: 90000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007

Re: Termometr zewnętrzno - wewnętrzny?

Post autor: Andrzej75 »

Mam pytanie do kolegów - jak zdemontować i otworzyć to prawe lusterko, bo też mi padł termometr i głupoty wskazuje... ;-)
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Re: Termometr zewnętrzno - wewnętrzny?

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

http://www.lineaklubpolska.pl/viewtopic.php?f=15&t=1390" onclick="window.open(this.href);return false;
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 7110
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 344 razy
Otrzymał podziękowań: 957 razy
Kontakt:

Re: Termometr zewnętrzno - wewnętrzny?

Post autor: mwas »

Andrzej75, temat wałkowany w tym wątku -> http://www.lineaklubpolska.pl/viewtopic.php?f=38&t=929" onclick="window.open(this.href);return false;. Kuzyn podesłał linka do demontażu obudowy samego lusterka, a Ty musisz się dostać do kostki połączeniowej, która znajduje się w ramieniu lustra - to na tej kostce robi się problem. W podanym linku wszystko opisałem, generalnie wszystko sprowadza się do porządnego wysuszenia kostki połączeniowej. Jeśli masz możliwość, to wstaw auto do garażu na jakiś czas, powinno pomóc, jak nie masz takiej możliwości, to pozostaje Ci się albo przeczekanie problemu, albo (co bardziej bym polecał), demontaż lusterka, wysuszenie go w domowych warunkach a potem dodatkowe zabezpieczenie złączki - wszystko opisałem w podanym wyżej wątku.
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Awatar użytkownika
chromek
klubowicz
klubowicz
Posty: 90
Rejestracja: 19 gru 2011, 15:09
Przebieg: 113000
Silnik: 1.4 8v LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Katowice
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 15 razy

Re:

Post autor: chromek »

Odświeżę wątek... Czy ma ktoś fotki złącz przy drzwiach pasażera? Chciałbym podpiąć termometr i nie wiem którego kabla szukać :)
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 7110
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 344 razy
Otrzymał podziękowań: 957 razy
Kontakt:

Re: Termometr zewnętrzno - wewnętrzny?

Post autor: mwas »

Pogrzebałem troszkę w eLearnie. Nie mam niestety fotki złącza przy drzwiach kierowcy, a raczej chyba powinno Ci chodzić o drzwi pasażera, ponieważ to tam znajduje się czujnik temperatury - tej fotki również nie posiadam. Ale poniżej umieszczam schemat wtyczki znajdującej się wewnątrz ramienia lustra. Opis poszczególnych pinów:
1 - Fioletowo/zielony - czujnik temperatury
2 - Czarno/fioletowy - czujnik temperatury
3 - Szaro/żółty - sterowanie lusterek
4 - Szaro/biały - sterowanie lusterek
5 - Szary - sterowanie lusterek
6 - Brązowo/czarny - podgrzewanie lusterka
7 - Czarno/filetowy - podgrzewanie lusterka

Ciebie interesują pierwsze 2 przewody, piny 1 i 2. Z tego co patrzyłem na schematach, to kolory przewodów powinny być takie same na całej długości wiązki, więc szukaj przewodów w kolorach Fioletowo/zielony i Czarno/fioletowy. Możesz ich spokojnie szukać również w złączce w drzwiach :ink Jeśłi ich nie znajdziesz, to będzie to oznaczało, że wiązka w twoim aucie fizycznie ich nie posiada i jedyny sposób, to ewentualne ich dołożenie z tym że nie bardzo wiem gdzie trzeba je podpiąć, bo jako takiego schematu elektrycznego tego układu nie znalazłem :smutny To tyle, co mogę pomóc w tym temacie.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Awatar użytkownika
chromek
klubowicz
klubowicz
Posty: 90
Rejestracja: 19 gru 2011, 15:09
Przebieg: 113000
Silnik: 1.4 8v LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Katowice
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 15 razy

Re: Termometr zewnętrzno - wewnętrzny?

Post autor: chromek »

Super - dzięki za opis. W lusterku patrzyłem już i nie ma żadnego kabelka, ale zobaczę jeszcze od środka na słupku i w drzwiach czy są wyprowadzone takie kabelki. FES przy odczycie pokazał 216 st. C :lacha A potem mogłem odczytać "Błąd czujnika temperatury zewnętrznej"...

Grzebanie przy kabelkach zostawiam sobie na "majówkę"...
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 7110
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 344 razy
Otrzymał podziękowań: 957 razy
Kontakt:

Re: Termometr zewnętrzno - wewnętrzny?

Post autor: mwas »

chromek, wydaje mi się, że najłatwiej będzie ściągnąć tą zaślepkę ze słupka lusterka i zerknąć tam, jak wygląda wtyczka. Jeśli wtyczka od strony auta ma komplet przewodów i jest 7mio pinowa, to oznacza, że wystarczy tylko dołożyć brakujący czujnik temperatury, wpiąć go w piny 1 i 2 we wtyczce i całość powinna zacząć działać :ink
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Awatar użytkownika
chromek
klubowicz
klubowicz
Posty: 90
Rejestracja: 19 gru 2011, 15:09
Przebieg: 113000
Silnik: 1.4 8v LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Katowice
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 15 razy

Re: Termometr zewnętrzno - wewnętrzny?

Post autor: chromek »

Nie mam elektrycznych lusterek, więc nie mam kabla w lusterku. Dlatego też chcę poszukać wcześniej kabli. Jeśli podłączeniu czujnika pod wiązkę na słupku pojawi sie odczyt to podciągnę brakujący kabel do lusterka.
ODPOWIEDZ