Siłownik zamiast podpórki

Bez pomocy warsztatu
darcyn
klubowicz
klubowicz
Posty: 610
Rejestracja: 13 kwie 2011, 18:07
Lokalizacja: Los Angeles
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 18 razy

Post autor: darcyn »

http://www.mapet-tuning.com/sklep/fiat- ... -5722.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Awatar użytkownika
stanley750
klubowicz
klubowicz
Posty: 85
Rejestracja: 19 lut 2012, 11:32
Przebieg: 7000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2011
Lokalizacja: Świnoujście
Podziękował: 3 razy

Odp.dla Darcyn

Post autor: stanley750 »

Nie zawracaj głowy jakimiś starociami-ten link nic mi nie daje-jest to raczej reklama z przed lat.Pozdrawiam.
darcyn
klubowicz
klubowicz
Posty: 610
Rejestracja: 13 kwie 2011, 18:07
Lokalizacja: Los Angeles
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 18 razy

Post autor: darcyn »

przepraszam
Awatar użytkownika
stanley750
klubowicz
klubowicz
Posty: 85
Rejestracja: 19 lut 2012, 11:32
Przebieg: 7000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2011
Lokalizacja: Świnoujście
Podziękował: 3 razy

Siłownik zamiast podpórki

Post autor: stanley750 »

OK. Koncepcja już jest,siłownik zamówiony,czekam na dostawę.Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
krakus02
klubowicz
klubowicz
Posty: 1748
Rejestracja: 10 mar 2010, 20:32
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 16V TJet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Łódź / Lubliniec
Podziękował: 24 razy
Otrzymał podziękowań: 16 razy

Post autor: krakus02 »

trochę temat poszedł dwudrożnie: siłownik do maski i siłownik do klapy bagażnika. Czekam na realizację pomysłu stanley750.
A w temacie klapy bagażnika to raczej ciężko będzie zastosować sprężynę na istniejące siłowniki, ponieważ pomierzyłem ile powinna wynosić długość sprężyny napiętej i wynosi około 15mm. W hatchbackach jest łatwiej, ponieważ długości siłowników są większe i jest możliwość zastosowania standardowych sprężyn. W naszym przypadku, ze względu na małe wymiary siłownika zakres pracy sprężyny jest niewielki. Całkowita przestrzeń pracy wynosi od 15mm do 105mm, ale myślę, że wystarczyłoby 15-60 (trzeba byłoby porobić próby, od którego momentu podnosi się samoistnie klapa i jaka jest siła zastosowanej sprężyny). Niestety mała wymagana długość sprężyny ściśniętej powoduje, że grubość drutu jest w granicach 2-2,5mm i w stanie swobodnym sprężyna ma trochę powyżej 30mm, co myślę, że jest zdecydowanie za mało do otwarcia klapy.
A może udałoby się wymienić te siłowniki na takie ze sprężyną wewnętrzną (które same po otwarciu zamka, podnosiłyby klapę). Są one zazwyczaj trochę grubsze, ale mamy tam jeszcze trochę miejsca do zawiasów. Obecnie grubość siłownika to fi 19, a maksymalnie może być około fi 28.
Will, Ty chyba wymieniałeś ten siłownik? Masz może jego dane? Może coś uda się znaleźć?
„Śmiej się, śmiej, ale mój model to ferrari wśród Fiatów, oczywiście kiedy ja prowadzę" :ryczy
Awatar użytkownika
jay_21
klubowicz
klubowicz
Posty: 1981
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:11
Przebieg: 67000
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Knurów
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: jay_21 »

2 sprężyny gazowe o sile 100 N wystarczą w zupełności. Ja powiedziałbym, że nawet 70-ki podejdą :) a tak poza tym to tu macie wzoru jak policzyć siłę potrzebną dla siłownika: http://www.springmasters.pl/kalkulacja.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Linea 1.4 T-Jet Red Flamenco Dynamic
Awatar użytkownika
krakus02
klubowicz
klubowicz
Posty: 1748
Rejestracja: 10 mar 2010, 20:32
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 16V TJet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Łódź / Lubliniec
Podziękował: 24 razy
Otrzymał podziękowań: 16 razy

Post autor: krakus02 »

jay_21, dzięki
„Śmiej się, śmiej, ale mój model to ferrari wśród Fiatów, oczywiście kiedy ja prowadzę" :ryczy
will
Moderator
Moderator
Posty: 3423
Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
Przebieg: 120000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Markotów Duży
Podziękował: 127 razy
Otrzymał podziękowań: 61 razy

Post autor: will »

Myślę że w klapie nie wystarczy mocniejsza sprężyna żeby podnieść ją trzeba raczej zainicjować otwarcie lekko unieść do góry chodzi o to że teraz siła nacisku rozkłada się w poziomie na dwa punkty oparcia.Wyższa siła nacisku co najwyżej wyrwie plastikowe łoża siłownika. Siłownik w masce jest łatwiej zrobić tam podnosisz lekko do góry i już.
LINEA 1.4 8V DYNAMIC
Astra K 1.4
Awatar użytkownika
cichy
klubowicz
klubowicz
Posty: 3701
Rejestracja: 12 sie 2010, 23:49
Przebieg: 217000
Silnik: 2.0 110KM HDi
Lokalizacja: LBN
Podziękował: 104 razy
Otrzymał podziękowań: 70 razy
Kontakt:

Post autor: cichy »

coś mi się wydaje że w Dacii Logan są sprężyny w kalpie, jutro podejdę do Jolany to zrobię fotkę, to rozwiązanie ze sprężynami bardziej mi się podoba.
Sympatyk forum :-)
Awatar użytkownika
stanley750
klubowicz
klubowicz
Posty: 85
Rejestracja: 19 lut 2012, 11:32
Przebieg: 7000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2011
Lokalizacja: Świnoujście
Podziękował: 3 razy

Do krakusa02

Post autor: stanley750 »

Krakus siłownik/i/ do klapy Lineii to taka robota dla majsterkowicza.Moja Linea to już 8-me moje auto i dużo się dawniej w PRL narobiłem-jak się to uda to będą fotki.Kłopot trochę jest z mocowaniem do samej klapy,ale dziś powstał pomysł i czekam tylko na siłownik.
Co do sprężyn przy bagażniku to nie radzę,po pewnym czasie narobi się bigos z dwudzwigniowymi zawiasami.Siłowniki mają tyko pomagać przy otwieraniu/delikatnym/i zamykaniu.Automatyczne otwieranie i zamykanie polega na pracy siłowników elektrycznych ze sterowaniem pilotem,sprężyn nie polecam.Krakusik !!!Ja jestem w Krakowie często-rodzinka,a tak ogólnie z Podkarpackiego djabli mnie wysłali do Ś-cia.Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 287 razy
Otrzymał podziękowań: 304 razy

Post autor: Tomek »

Tylną klapę też zostawił bym w spokoju. Zawiasy są dość słabe, zaraz dostaną luzów, i zacznie się wycieranie lakieru na klapie.
Czekam na opracowanie siłownika do przedniej maski :)
Awatar użytkownika
krakus02
klubowicz
klubowicz
Posty: 1748
Rejestracja: 10 mar 2010, 20:32
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 16V TJet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Łódź / Lubliniec
Podziękował: 24 razy
Otrzymał podziękowań: 16 razy

Post autor: krakus02 »

will pisze:Myślę że w klapie nie wystarczy mocniejsza sprężyna żeby podnieść ją trzeba raczej zainicjować otwarcie lekko unieść do góry chodzi o to że teraz siła nacisku rozkłada się w poziomie na dwa punkty oparcia.Wyższa siła nacisku co najwyżej wyrwie plastikowe łoża siłownika.
Pooglądałem sobie jeszcze zawiasy klapy bagażnika i to może być prawda, że mocniejsze siłowniki mogą nie zainicjować otwierania... trzeba podnieć najpierw klapę do góry :smutny :smutny
„Śmiej się, śmiej, ale mój model to ferrari wśród Fiatów, oczywiście kiedy ja prowadzę" :ryczy
will
Moderator
Moderator
Posty: 3423
Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
Przebieg: 120000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Markotów Duży
Podziękował: 127 razy
Otrzymał podziękowań: 61 razy

Post autor: will »

Żeby zainicjować otwarcie trzeba by wstawić w zawias sprężynę ramieniową środkowa ale z zagięciami Obrazek
LINEA 1.4 8V DYNAMIC
Astra K 1.4
Awatar użytkownika
chromek
klubowicz
klubowicz
Posty: 90
Rejestracja: 19 gru 2011, 15:09
Przebieg: 113000
Silnik: 1.4 8v LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Katowice
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 15 razy

Post autor: chromek »

will pisze:Żeby zainicjować otwarcie trzeba by wstawić w zawias sprężynę ramieniową środkowa ale z zagięciami
Hmm... A ja myślę, że można by spróbować zrobić coś w stylu zawiasów z audi a6, które montują np. do passata
[youtube][/youtube]

Kwestia otwarta, to dobrać sprężynę i wyznaczyć miejsca mocowania "uszu" do sprężynki...
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Post autor: emmer »

chromek, coś mi się wydaje że takie otwarcie klapy w naszych samochodach wykończyłoby zawiasy
ODPOWIEDZ