Światła Dzienne by Ślimak

Awatar użytkownika
Sebastian
klubowicz
klubowicz
Posty: 628
Rejestracja: 07 gru 2010, 15:58
Przebieg: 35000
Silnik: 1.4 16v
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Siemianowice
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: Sebastian »

Diagnosta wyśle go z powrotem do domu by to poprawił .
Awatar użytkownika
marcin24
klubowicz
klubowicz
Posty: 1032
Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
Przebieg: 175000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
Podziękował: 44 razy
Otrzymał podziękowań: 46 razy

Post autor: marcin24 »

" onclick="window.open(this.href);return false;

Przesyłam linka do filmu który przedstawia moje światła dzienne. Wymieniłem halogeny na halogeny z forda focusa i zastosowałem żarówkę H15 55/15W (nie była tania). Halogeny idealnie pasują tak jak nasze jedynie trzeba powiększyć otwór na żarówkę bo halogeny są pod H11 a H15 ma mocowanie grubsze. i tak to wygląda.
Pozdrawiam wszystkich
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 287 razy
Otrzymał podziękowań: 304 razy

Post autor: Tomek »

marcin24, fajnie.
Tylko napisz czemu akurat te halogeny od Focusa zastosowałeś?
Czy tylko ze względu na grubsze mocowania żarówek H15?
Awatar użytkownika
marcin24
klubowicz
klubowicz
Posty: 1032
Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
Przebieg: 175000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
Podziękował: 44 razy
Otrzymał podziękowań: 46 razy

Post autor: marcin24 »

Oryginalnie w naszych halogenach jest żarówka H1 jest ona montowana tak jakby na drucikach i za żadną hole re nie zamocowałby w nich żarówki H15. A H11 mocowanie ma takie samo jak H15 z tym że średnica mocowania jest ćut mniejsza. wybrałem je też bo jak widać na video nie idzie rozpoznać że są inne niż oryginalne i żadnych z przeróbek nie trzeba robić odnośnie mocowania halogenów.
Pozdrawiam wszystkich
Awatar użytkownika
markus2021
klubowicz
klubowicz
Posty: 205
Rejestracja: 13 paź 2010, 18:30
Przebieg: 203000
Silnik: 1.3 16v Multijet
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Nowy Sącz
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: markus2021 »

Dziś zainstalowali mi LED-y fachmani z ASO :) Takie coś światła LED mycarr :) większość prac zrobiłem sam tylko w ASO mi dziury wychlastali w tych srebnych atrapach gdzie sa wmontowane halogeny. Mogę powiedzieć iż auto wygląda jak by były te LED-Y fabryczne wmontowane :luzak . tylko sam robiłem przekaźnik do tych światełek. i mam problem a zarazem zapytanie czy jak wmntowanie przekaźnika ok 20/30A nie było przesadą :pomysli ma problem gdzyż na "sucho" przekaźnik chodził bezbłędnie ale pod podłączeniu do samochodu mam problem tego typu iż po przekręceniu kluczyku światła LED się zapalają ale po zapaleniu gasną (winny chyba przekaźnik) , dopiero jak włączę i wyłączę postojówki(podczas działania postojówek LED-y gasną) to LED-y świecą samei tylko one czyli OK :) ale jak tyko włączę światła mijania to światła LED-y też się zapalają :zdiwiony . Czy winny jest przekaźnik samoróbka :? hmmm. wygląda jakby przekaźnik był pod małym obciążeniem i podczas przęłączania ze świateł postojowych na mijania powstają wahnięcia prądu które załączają przekaźnik :? Czy ja dobrze rozumuję czy jestem w błędzie :? jak jestem w błędzie to wymienię na jakiś przekaźnik do świateł DRL :pomysli . światła LED świecą wraz z mijania tylko wtedy jak chodzi silnik. DZiwne to jest. A moje światełka mają tylko 2 kabelki szkoda że nie ma takich małych jak ja kupiłem ztym 3 "sterującym by było mniej roboty :oj
Dzięki z góry za pomoc :pivo
Q
klubowicz
klubowicz
Posty: 647
Rejestracja: 30 lis 2010, 20:21
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 8v 77KM
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Stolica podziemnych pomarańczy
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: Q »

Zapodaj schemat tego przekaźnika co stworzyłeś.
Odrzucam Waszą rzeczywistość i tworzę sobie własną :ink
Awatar użytkownika
markus2021
klubowicz
klubowicz
Posty: 205
Rejestracja: 13 paź 2010, 18:30
Przebieg: 203000
Silnik: 1.3 16v Multijet
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Nowy Sącz
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: markus2021 »

bardzo prosty 86 - masa/ masa do DRL
85 - plus od świateł postojowych/
87 - nie podłączony
87a - plus od DRL
30 - plus po stacyjne/alternator
na podstawie prostego przekaźnika
przekaźnik 543 l-tronic(taki zwykły do świateł)

[ Dodano: |14 Lut 2012|, o 23:57 ]
Tera już wiem chyba :pomysli .Winny jest prąd a raczej tętnienia w układzie a przekaźnik rozwierany i podcza przełączania ze światełpostojowych na mijania są duże skoki napięcia "szpilki" i to zakłóca działanie tego przekaźnika i jest problem bo włączają się także LED-y :bezzdania ma moze ktoś schemacik na takie problemy?? żeby światła nie głupiały :ryczy jak się będzie przełączało je zgodnie z Kodeksem drogowym :)
Q
klubowicz
klubowicz
Posty: 647
Rejestracja: 30 lis 2010, 20:21
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 8v 77KM
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Stolica podziemnych pomarańczy
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: Q »

Przekaźnik mocno przesadzony - twoje Ledy mają łącznie max 0,2 A - ale to nie powinno mieć żadnego wpływu bo to jaki prąd płynie przez styki (20A czy 0,2A) nie wpływa na pracę przekaźnika.
Jeśli podłączyłeś to tak jak opisujesz to powinno to wyglądać jak na schemacie po lewej - jeśli wygląda to u Ciebie jak na tym schemacie to powinno to działać poprawnie.
Spróbuj kupić w sklepie elektronicznym 2x diodę 1N4007 i połączyć jak na rysunku po prawej - koszt to pewnie z 1-2zł więc warto spróbować zanim kupisz "automat" do dziennych.

Diody powinny zabezpieczyć przed prądami indukcyjnymi i wstecznymi.
Tylko zwróć uwagę na polaryzację diod - jak podłączysz odwrotnie D1 to nie zadziała a jak podłączysz odwrotnie D2 to zrobisz zwarcie i padnie dioda albo bezpiecznik.

Zamiast "świateł mijania" powinny być "postojowe" na schemacie.

No i najważniejsze BEZPIECZNIK zaraz na podłączeniu do przewodu "+stacyjki" !!
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Odrzucam Waszą rzeczywistość i tworzę sobie własną :ink
Awatar użytkownika
cichy
klubowicz
klubowicz
Posty: 3701
Rejestracja: 12 sie 2010, 23:49
Przebieg: 217000
Silnik: 2.0 110KM HDi
Lokalizacja: LBN
Podziękował: 104 razy
Otrzymał podziękowań: 70 razy
Kontakt:

Post autor: cichy »

markus2021, na tym linku masz kolegę adama co sobie zamontował w tym miejscu co mówisz, nawet zapodał sporo zdjęć. http://www.lineaklubpolska.pl/viewtopic ... c&start=15" onclick="window.open(this.href);return false; zapodaj i Ty, przynajmniej było by miło z Twojej strony.
Sympatyk forum :-)
Awatar użytkownika
markus2021
klubowicz
klubowicz
Posty: 205
Rejestracja: 13 paź 2010, 18:30
Przebieg: 203000
Silnik: 1.3 16v Multijet
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Nowy Sącz
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: markus2021 »

Ja wtym samym miejscu założyłem gdyż widziałem Linkę z tak wstawionymi lampami może inawet kolegę adama jak przejeżdżał przez Nowy Sącz :) . Wszystko teraz gra , winny był mały luzna stykach i prąd nie przechodził z takim natężeniem jak powinien i nie łączyło wszystko jest ok :) Tylko ta przeklęta wilgoć :ryczy i to robi swoje. A ze :foto zdjęciami to wolałbym zrobić w poniedziałek gdyż dziś wyjeżdżam pod Bydgoszcz i później parę dni na uczelni w Częstochowie. A po drugie strasznie sypie i autko nie jest w tej aurze fotogeniczne :ryczy . Po weekendzie będzie parę fotek :foto .
Pozdrawiam i dziękuję za pomoc :pivo
Q
klubowicz
klubowicz
Posty: 647
Rejestracja: 30 lis 2010, 20:21
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 8v 77KM
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Stolica podziemnych pomarańczy
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: Q »

Super że się wyjaśniło i już działa :)
Jednak nadal upieram się przy wstawieniu bezpiecznika jeśli tego nie zrobiłeś - zwykły szklany topikowy w osłonce wpinanej w przewód wielkość 1-2A, lub polimerowy (sam się "naprawia" po ustaniu ewentualnego zwarcia) o podobnej wartości.
Wstawienie diody D2 także byłoby "zgodne ze sztuką" - napięcia indukowane przez cewkę przekaźnika w momęcie przełączania potrafią być naprawdę spore i groźne dla elektroniki - choć w tym przypadku nie ma raczej bezpośredniego zagrożenia dla bodykompa osobiście dla spokojnego sumienia wstawiłbym tą diodę.
Odrzucam Waszą rzeczywistość i tworzę sobie własną :ink
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 287 razy
Otrzymał podziękowań: 304 razy

Post autor: Tomek »

markus2021 pisze:Po weekendzie będzie parę fotek :foto .
No to czekamy :)
will
Moderator
Moderator
Posty: 3423
Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
Przebieg: 120000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Markotów Duży
Podziękował: 127 razy
Otrzymał podziękowań: 61 razy

Post autor: will »

Markus jeśli osadziłeś swoje światełka nieco głębiej niż Adam to :pivo dla Ciebie.
LINEA 1.4 8V DYNAMIC
Astra K 1.4
Awatar użytkownika
markus2021
klubowicz
klubowicz
Posty: 205
Rejestracja: 13 paź 2010, 18:30
Przebieg: 203000
Silnik: 1.3 16v Multijet
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Nowy Sącz
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: markus2021 »

Nieco głębiej wmontowałem jak Adam ale niedużo :) . Wstawiłem bezpiecznik mały do obudowy którą sam zmontowałem z przekaźnikiem i oblepiłem klejem na gorąco i można by rzec że ten "moduł" jest wodoodporny ,a na spodzie małą dziurkę gorącym śrubokrętem(na wszelki wypadek jakby para się kondensowała wewnątrz. Zrobię parę fotek :foto ale dopiero koło poniedziałku lub wtorku. :)

[ Dodano: |20 Lut 2012|, o 16:22 ]
Obiecane zdjęcia :foto

[ Dodano: |20 Lut 2012|, o 16:29 ]
centralka

[ Dodano: |20 Lut 2012|, o 16:35 ]
Postojówka

[ Dodano: |20 Lut 2012|, o 16:38 ]
Lewy drl kabel ułożenie

[ Dodano: |20 Lut 2012|, o 16:40 ]
pomyłka się wdała mała :) to zdjęcie to wpiecie do postojówki w wiązkę :)

[ Dodano: |20 Lut 2012|, o 16:45 ]
podczas świecenia

[ Dodano: |20 Lut 2012|, o 16:48 ]
:)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 287 razy
Otrzymał podziękowań: 304 razy

Post autor: Tomek »

Bardzo mi się podoba, że wszystko schludnie w rureczkach :)
ODPOWIEDZ