[Inne] Awaria chłodnicy - zaskakujące rozszczelnienie

duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Post autor: duskap »

Coval pisze:Wy to sobie możecie oglądać. U mnie jest tak ciasno, że nawet nie wiem gdzie są węże.
Przesadzasz. Ja bez problemu oglądałem węże i wyciek z chłodnicy. Widoczność dobra. A od dołu to wszystko jak na dłoni widać.
Nasze chłodnice nie wytrzymują mrozów jak widać. W GP też.
Online
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5233
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 285000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 368 razy
Otrzymał podziękowań: 621 razy

Post autor: smak56 »

mireks pisze:Generalnie zauważyłem jedną rzecz. Jeśli mam wlany płyn do poziomu MAX, to po jakimś bardzo długim czasie 6-8 miesięcy jego poziom spada do poziomu MIN + 1/3 i tak już zostaje.
mireks pisze:Zauważyłem również, że gdy silnik jest bardzo dobrze zagrzany po dłuższej trasie, to w zbiorniku wyrównawczym "przybywa" płynu do poziomu MAX, po czym po całkowitym ostygnięcie jego poziom znów spada do stanu MIN + 1/3.
Mam dokładnie tak samo i uważam, że jest to normalne. Mając BMW dolewałem często do MAX a ono z uporem wylewało sobie płyn do 1/3 i tak zostawało. Po pewnym czasie dałem sobie spokój.
Ostatnio zmieniony 04 lut 2012, 14:18 przez smak56, łącznie zmieniany 1 raz.
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
Sebastian
klubowicz
klubowicz
Posty: 628
Rejestracja: 07 gru 2010, 15:58
Przebieg: 35000
Silnik: 1.4 16v
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Siemianowice
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: Sebastian »

Chyba pójdę zajrzeć pod maskę bo 2 lata temu też miałem wyciek z układu chłodzenia ale na szczęście to tylko cybant był do wymiany.W przyszłą sobotę wymieniam wszystkie płyny w Lince filtry i świece
Awatar użytkownika
mireks
klubowicz
klubowicz
Posty: 971
Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
Przebieg: 159000
Silnik: 2.0 Multijet
Rocznik: 2012
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 26 razy
Kontakt:

Post autor: mireks »

darcyn pisze:cóż za piękne techniczne sformułowania ;)
co dolewałes? wody? koncentratu?
chłodnica za 200zł? płyn też stary zalejesz? stąpasz po kruchym lodzie
Ad 1. Dolewałem płyn Paraflu rozcieńczony w proporcji 1:1 zgodnie z zaleceniami producenta płynu.
Ad 2 Primo. Nowe chłodnice na allegro są w cenach od 180 do 250 zł. Ta która mnie interesowała była w cenie 250 zł. Chłodnice nieoryginalne. Cen fabrycznych jeszcze nie znam. Jeśli poznam będę mieć jasność w sprawie.
Ad 2 Secundo. Nie bardzo rozumiem aluzji o stąpaniu po kruchym lodzie. To jakiś przytyk, kpinka?
Slawek
Nowy
Nowy
Posty: 2
Rejestracja: 17 gru 2011, 11:10
Przebieg: 220000
Silnik: 1.3
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Malopolska
Podziękował: 2 razy

Re: Awaria chłodnicy - zaskakujące rozszczelnienie

Post autor: Slawek »

Może nie trzeba juz wymieniac calej chlodnicy, a kupic w motoryzacyjnym proszek do uszczelnienia -koszt.ok 4zł i obserwowac co bedzie dalej, ja tak tak zrobilem po podobnym wycieku z okazji najprawdopodbniej mrozow :bezzdania
Awatar użytkownika
mireks
klubowicz
klubowicz
Posty: 971
Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
Przebieg: 159000
Silnik: 2.0 Multijet
Rocznik: 2012
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 26 razy
Kontakt:

Post autor: mireks »

markus2021 pisze:Kolego mireks w dniu wczorjszym to samo mi się przydarzyło :zmieszany autko dopiero ma rok eksploatacji z kawałkiem i też takie cyrki :zdiwiony atko tym bardziej garażowane ale i tak nie wytrzymała chłodnica :przykry . zrobiony test ciśnieniowy i płyn także ucieka. Dobrze że autko na gearancji i we wtorek wymiana całej chłodnicy :) Dobrze ze nie duży wyciek więc dojeżdzę :jazda do wtorku.
markus2021 a czy zloklizowałeś miejsce wycieku?

[ Dodano: |4 Lut 2012|, o 15:08 ]
Slawek pisze:Może nie trzeba juz wymieniac calej chlodnicy, a kupic w motoryzacyjnym proszek do uszczelnienia -koszt.ok 4zł i obserwowac co bedzie dalej, ja tak zrobilem po podobnym wycieku z okazji najprawdopodbniej mrozow :bezzdania
O takim sposobie nie słyszałem. To nie jest szkodliwe dla termostatu i pompy wodnej?
Teraz jest zimno i silnik jest wiecznie niedogrzany a więc i ciśnienie płynu jest niższe. Gdy ustąpią mrozy i silnik szybko będzie łapać temperaturę obawiam się, że wyciek znów się pojawi. Zamierzam w najbliższym czasie wymienić chłodnicę i mieć z tym spokój na kilka lat lub na zawsze.
Slawek
Nowy
Nowy
Posty: 2
Rejestracja: 17 gru 2011, 11:10
Przebieg: 220000
Silnik: 1.3
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Malopolska
Podziękował: 2 razy

Post autor: Slawek »

"O takim sposobie nie słyszałem. To nie jest szkodliwe dla termostatu i pompy wodnej"?

Z tego co sie dowiedziałem i przeczytałem na opakowaniu nie jest,tylko nalezy wsypać do cieplego płynu.Po ok.15 min sie rozpuszcza i uszczelnia, oczywisce nie mega szczeliny,a mikro.
Sa rozne proszki,płyny do uszczelnien,jest tego naprawde sporo. Ja kupilem K2,jak bedzie czas pokaze,na razie zrobilem 100 km i jest spokoj
Awatar użytkownika
daro70
klubowicz
klubowicz
Posty: 1207
Rejestracja: 14 sie 2010, 14:17
Przebieg: 99850
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 120 razy
Otrzymał podziękowań: 72 razy

Post autor: daro70 »

Slawek pisze:Może nie trzeba juz wymieniac calej chlodnicy, a kupic w motoryzacyjnym proszek do uszczelnienia -koszt.ok 4zł i obserwowac co bedzie dalej, ja tak tak zrobilem po podobnym wycieku z okazji najprawdopodbniej mrozow :bezzdania
Kiedyś użyłem tego specyfiku do punto nazwy nie pamiętam ale kosztował ten proszek niecałe 10 zł i pomogło oczywiście jest to na małe nieszczelności .Pamietam że po wsypaniu pewnej ilości proszku trzeba było się przejechać w celu wymieszania i rozgrzania silnika , skutek był na plus a sposób aplikacji był na opakowaniu .
Obrazek
darcyn
klubowicz
klubowicz
Posty: 610
Rejestracja: 13 kwie 2011, 18:07
Lokalizacja: Los Angeles
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 18 razy

Post autor: darcyn »

daj link do chłodnicy za 250zł
Awatar użytkownika
markus2021
klubowicz
klubowicz
Posty: 205
Rejestracja: 13 paź 2010, 18:30
Przebieg: 203000
Silnik: 1.3 16v Multijet
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Nowy Sącz
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: markus2021 »

mireks nieszczelność jest w tym samym miejscu :)
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

http://moto.allegro.pl/chlodnica-fiat-l ... 85640.html" onclick="window.open(this.href);return false;
BUŁA
klubowicz
klubowicz
Posty: 293
Rejestracja: 03 maja 2010, 18:16
Przebieg: 45000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Legionowo
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: BUŁA »

Wszystko przez ten mróz ale takie awarie nie powinny mieć miejsca zwłaszcza w samochodach tak młodych.Nie wiem co o tym sądzić.W starszych modelach tylko padały mi akumulatory po kilku latach.
BUŁA
Awatar użytkownika
mireks
klubowicz
klubowicz
Posty: 971
Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
Przebieg: 159000
Silnik: 2.0 Multijet
Rocznik: 2012
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 26 razy
Kontakt:

Post autor: mireks »

BUŁA pisze:Wszystko przez ten mróz ale takie awarie nie powinny mieć miejsca zwłaszcza w samochodach tak młodych.Nie wiem co o tym sądzić.W starszych modelach tylko padały mi akumulatory po kilku latach.
BUŁA - już teraz wiem jedno. Ponieważ równolegle rozwinął się drugi wątek na ten temat, a ja puszczając swojego posta nie miałem o tym pojęcia /zbieżność czasowa wątków/, że się rozpruł wór/wątek z masowymi awariami chłodnic, to powiem jedno. W wątku równoległym wspomniano, ze nowa chłodnica w ASO jest do kupienia za... 1100 zł :zdiwiony
Wspomniano też, że producentem oryginalnych chłodnic jest dostawca z Turcji.

Nie ma takiej siły, która przekona mnie do zakupu oryginalnej części, jeśli fabryczny oryginał padł po 4 latach i 2 miesiącach eksploatacji. :devil Za duże ryzyko za taką "cenową gwarancję jakości"
Zaryzykuje zamiennik lub przynajmniej część z Grande Punto o ile jej cena jest rozsądna i nie została wyprodukowana w kraju meczetów i kebabów :zły
Awatar użytkownika
Rafcio
Moderator
Moderator
Posty: 3759
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 130000
Silnik: 1.4 Turbo 120KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Cieszyn
Podziękował: 332 razy
Otrzymał podziękowań: 164 razy

Post autor: Rafcio »

Ja dzisiaj zauważyłem wyciek na kostkach brukowych pod autem (stojąc przed autem z prawej strony). Sprawdziłem płyn i ubyło ok 0,5l do poziomu ciut poniżej minimum. Dolałem i na razie jest ok ale tak jak pisze Coval w T-jecie jest dość ciasno i nie wiem za bardzo skąd kapało. Ale na pewno albo z chłodnicy albo z tego węża co idzie z chłodnicy. Tak wskazuje miejsce plamy pod autem.
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna :jazda
duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Post autor: duskap »

rafcio082, cieknie Ci dokładnie z tego miejsca co u mnie. Możliwości są dwie... Albo mokry wąż i wtedy poluzowała się obejma albo od razu nad wężem mokry plastik na chłodnicy->wtedy do wymiany chłodnica. Widzę, że macowy bubel się pojawił...
ODPOWIEDZ