Akumulator

Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

mwas pisze:ostatnie warunki pogodowe coraz bardziej zbliżają mnie do wymiany bateryjki
Mnie odpala, błędów nie mam, ale rozrusznik kręci wolniej niż zwykle. I teraz nie wiem czy to aku, czy gęsty olej, czy takie liche mamy rozruszniki. Jest to trochę stresujące. Podładuje w sobotę, tylko to odkręcanie w takim mrozie......


OT
will pisze:Jakaś konkretna gorzelnia?
Ja bym do baku wlał miód pitny, bo właśnie męcze i mi nie podchodzi, a szkoda wylać. Nie jest to spirol, ale na takie morzy wszystko jest dobre.
Q
klubowicz
klubowicz
Posty: 647
Rejestracja: 30 lis 2010, 20:21
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 8v 77KM
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Stolica podziemnych pomarańczy
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: Q »

mwas pisze:Jak już się to stanie to zamierzam wyposażyć się w Centrę Futurę CA530
Ja tak chwaliłem mój oryginalny 40Ah który posiadałem od nowości no i przechwaliłem.. Dziś właśnie wymieniona wyżej Centra zajęła jego miejsce - cieplutki świeżutki prosto z firmowego sklepu producenta dopiero co z taśmy zszedł.

Jak by ktoś chciał sprawdzić kiedy jego akumulator został zalany kwasem to trzeba spojrzeć na numer akumulatora (wpisany także w kartę gwarancyjną):
YMxDDxx
Y - rok
M - miesiac
DD - dzień
Gdzie miesiące to:
A - styczneń
B - luty
C - marzec
....
L - grudzień

Sprawdza się tylko w akumulatorach centry po 2004 roku
Odrzucam Waszą rzeczywistość i tworzę sobie własną :ink
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 7110
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 344 razy
Otrzymał podziękowań: 957 razy
Kontakt:

Post autor: mwas »

Coval pisze:Mnie odpala, błędów nie mam, ale rozrusznik kręci wolniej niż zwykle. I teraz nie wiem czy to aku, czy gęsty olej, czy takie liche mamy rozruszniki.
Obstawiam, że wszystko na raz: gęstszy olej oraz w niskich temperaturach wydajność akumulatora spada, stąd też mniej "siły" na starcie. U mnie błędów przy odpalaniu również nie ma, ale zaczynam się liczyć z tym, że moment wymiany może przyjść nagle :ink
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Awatar użytkownika
wojtekk
klubowicz
klubowicz
Posty: 59
Rejestracja: 14 paź 2011, 19:23
Przebieg: 37200
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: wojtekk »

Tomek pisze:To wychodzi na to że tylko T-Jety mają kocyki
W moim T-Jet kocyka nie ma
will pisze:Jak przyjdzie czas to pomyślałem o varcie silver 52ah lub boshu też silver ponoć tak nie zasiarczają miał ktoś takowe?
Zasiarczenie wynika z tego, że akumulator jest permanentnie rozładowany, a więc firma i cena nie mają raczej na to wpływu
Awatar użytkownika
ślimak
Administrator
Administrator
Posty: 3838
Rejestracja: 03 gru 2009, 21:39
Przebieg: 7000
Silnik: 2.0 HYBRID
Rocznik: 2022
Lokalizacja: Bytom
Podziękował: 553 razy
Otrzymał podziękowań: 441 razy
Kontakt:

Post autor: ślimak »

A rozkminisz mi ten kod ??

OKD18A1
Toyota sie je..e !!
Q
klubowicz
klubowicz
Posty: 647
Rejestracja: 30 lis 2010, 20:21
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 8v 77KM
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Stolica podziemnych pomarańczy
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: Q »

A bo Ty Cenrę Plus masz - podany wzór pasuje do Centra Futura - Plus i Standard mają inaczej oznaczenia
Odrzucam Waszą rzeczywistość i tworzę sobie własną :ink
Awatar użytkownika
ślimak
Administrator
Administrator
Posty: 3838
Rejestracja: 03 gru 2009, 21:39
Przebieg: 7000
Silnik: 2.0 HYBRID
Rocznik: 2022
Lokalizacja: Bytom
Podziękował: 553 razy
Otrzymał podziękowań: 441 razy
Kontakt:

Post autor: ślimak »

Ach so... ale dzięki za info. Masz PIVO
Toyota sie je..e !!
Q
klubowicz
klubowicz
Posty: 647
Rejestracja: 30 lis 2010, 20:21
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 8v 77KM
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Stolica podziemnych pomarańczy
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: Q »

Po małym molestowaniu googla mogę przypuszczać że to około połowy 2011 ale nie jestem pewien.

Przy okazji - nie masz teraz luzu na taśmie trzymającej aku?
Poprzednio 40-stka miała 190mm wysokości i 175 szerokości
Ta centra futura którą mam teraz jest trochę dłuższa ale wymiary pod taśmą czyli szerokość i wysokość ma te same.
Twoja centra plus ma tylko 175 wysokości więc tak jakby ma 1,5 cm luzu na taśmie.
Odrzucam Waszą rzeczywistość i tworzę sobie własną :ink
Awatar użytkownika
krakus02
klubowicz
klubowicz
Posty: 1748
Rejestracja: 10 mar 2010, 20:32
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 16V TJet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Łódź / Lubliniec
Podziękował: 24 razy
Otrzymał podziękowań: 16 razy

Post autor: krakus02 »

ja już dziś kupiłem CENTRA FUTURA CA530, jutro wymiana :)
p.s. przez te mrozy to ruszyła sprzedaż akumulatorów, ruch w interesie, zauważyłem, że nawet zakłady wulkanizatorskie rozszerzyły ofertę o akumulatory
„Śmiej się, śmiej, ale mój model to ferrari wśród Fiatów, oczywiście kiedy ja prowadzę" :ryczy
Awatar użytkownika
ślimak
Administrator
Administrator
Posty: 3838
Rejestracja: 03 gru 2009, 21:39
Przebieg: 7000
Silnik: 2.0 HYBRID
Rocznik: 2022
Lokalizacja: Bytom
Podziękował: 553 razy
Otrzymał podziękowań: 441 razy
Kontakt:

Post autor: ślimak »

Q pisze:Przy okazji - nie masz teraz luzu na taśmie trzymającej aku?
Mam, ale zostanie to zniwelowane w najbliższym czasie :)
Toyota sie je..e !!
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 7110
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 344 razy
Otrzymał podziękowań: 957 razy
Kontakt:

Post autor: mwas »

No jestem w ciężkim szoku... wygląda na to, że aku nie chce się poddać ! :lacha Dzisiaj -19 a ten kręci ! Nawet żaden błąd nie wyskoczył ! Ale sprawdzałem bagażnik - całkowicie odcięty, przytrzymanie przycisku nawet kilka sekund nic nie daje :oj
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Post autor: duskap »

Coval pisze:mwas napisał/a:
ostatnie warunki pogodowe coraz bardziej zbliżają mnie do wymiany bateryjki


Mnie odpala, błędów nie mam, ale rozrusznik kręci wolniej niż zwykle. I teraz nie wiem czy to aku, czy gęsty olej, czy takie liche mamy rozruszniki. Jest to trochę stresujące. Podładuje w sobotę, tylko to odkręcanie w takim mrozie......


OT
Niestety taki lipny rozrusznik mamy i tak mocno olej gęstnieje. Mam nową Centrę. Naładowaną z domu wczoraj wsadziłem i auto kręciło ciężko.
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Post autor: emmer »

mojemu stukneło równiutkie trzy lata. nigdy nie sprawdzałem ile tam w nim elektrolitu zostało. dostał po dupie od caraudio. na razie hula. ale mam na uwadze że koniec jego bliski
Awatar użytkownika
Rafcio
Moderator
Moderator
Posty: 3759
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 130000
Silnik: 1.4 Turbo 120KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Cieszyn
Podziękował: 332 razy
Otrzymał podziękowań: 164 razy

Post autor: Rafcio »

Dzisiaj -24 i aku dał jakoś radę ale ten odgłos silnika jak zapalił był taki jak by się zaraz miał rozlecieć jakieś chrobotanie i jakiś gwiżdżący przydźwięk myślałem żeby zajrzeć pod maskę ale było tak zimno że odpuściłem. Po paru kilometrach już chodził normalnie. Została tylko niedogodność że podczas pokonywania nierówności lub progów z zawieszenia dobiega skrzypienie jak ze starej wersalki i delikatne stuki
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna :jazda
Awatar użytkownika
cichy
klubowicz
klubowicz
Posty: 3701
Rejestracja: 12 sie 2010, 23:49
Przebieg: 217000
Silnik: 2.0 110KM HDi
Lokalizacja: LBN
Podziękował: 104 razy
Otrzymał podziękowań: 70 razy
Kontakt:

Post autor: cichy »

Została tylko niedogodność że podczas pokonywania nierówności lub progów z zawieszenia dobiega skrzypienie jak ze starej wersalki i delikatne stuki
jak dojeżdżam do domu to muszę pokonać kilka progów zwalniających i bardzo powolutku i tak od tygodnia przód wydaje ten dźwięk, może nie tak przeraźliwie jak to opisał rafcio082 ale trzeszczy. Nasze zawieszenie też nie lubi takich mrozów.
Sympatyk forum :-)
ODPOWIEDZ