Akumulator

Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Q, akumulator niedoładowany się zasiarcza i tylko to jest problem. Mały akumulator jak po dłuższym postoju ledwo odpali, to się szybko naładuje. Duży wytrzyma bez ładowania dłużej, ale jeśli ma żyć kilka lat, a nie jeździmy dużo, to trzeba go będzie w domu prostownikiem doładowywać. To jest moja wersja. Wg mnie do mojego auta fabryczna pojemność 50Ah wystarczy, byle by akumulator był dobrej jakości. Jeżdżę mało, to już trzecia zima, aku fabryczny, nigdy nie doładowywałem w domu, żadnych błędów jeszcze nie było. Ja kombinował nie będę i gdy przyjdzie pora kupie max 55Ah.
ENDRIU
klubowicz
klubowicz
Posty: 340
Rejestracja: 11 gru 2009, 10:51
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Małopolska
Podziękował: 6 razy
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Post autor: ENDRIU »

Coval, pozwolę sobie nie zgodzić z Twoją opinią czy mały czy też duży aku prąd zużyty do rozruchu jest taki sam czyli altek musi tyle samo dostarczyć prądu aby go doładować,natomiast zdecydowanie przychylał bym się do rozumowania opisanego przez kolegę Q.

[ Dodano: |30 Sty 2012|, o 13:59 ]
Kolego smak56 a gdzie zgubiłeś tą końcówkę do podłączenia wężyka?? bardzo poręczna rzecz żadne bąki pod czas ładowania nie są puszczane pod maskę a w razie zagotowania/bulgotania/elektrolitu jego nadmiar spływa wężykiem pod auto.
Online
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5233
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 285000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 368 razy
Otrzymał podziękowań: 621 razy

Post autor: smak56 »

Coval, to wygląda tak :foto Po zamontowaniu w podstawie wygląda jak jedna całość. Dodam do tego wątku jeszcze jedno. Od spodu podstawy na jej środku umieszczony jest odpływ z wężykiem odprowadzającym wodę z podstawy. U mnie był on zagięty i byłem zdziwiony skąd woda pod akumulatorem. Odcięcie zagniecenia i ponowne zamontowanie załatwiło sprawę.
ENDRIU pisze:gdzie zgubiłeś tą końcówkę do podłączenia wężyka
Nie było. Sprawdzę jeszcze czy są otwory na jej zamontowanie /chyba nie ma ?/
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 13 lis 2018, 23:47 przez smak56, łącznie zmieniany 1 raz.
smak56
* * * *
Obrazek
ENDRIU
klubowicz
klubowicz
Posty: 340
Rejestracja: 11 gru 2009, 10:51
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Małopolska
Podziękował: 6 razy
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Post autor: ENDRIU »

smak56, otwór do zamontowania tej końcówki jest widoczny na Twoim zdjęciu to ten otworek z boku klapki od korków,zobacz jeszcze czy nie jest czasem założony z drugiej strony.
Awatar użytkownika
ślimak
Administrator
Administrator
Posty: 3838
Rejestracja: 03 gru 2009, 21:39
Przebieg: 7000
Silnik: 2.0 HYBRID
Rocznik: 2022
Lokalizacja: Bytom
Podziękował: 553 razy
Otrzymał podziękowań: 441 razy
Kontakt:

Post autor: ślimak »

Ja dzisiaj zakupiłem CENTRA PLUS 54AH CB542

Obrazek

Cena 230 zł.

Cała półka zajęta na akumulator zajęta - w porównaniu z fabrycznym to olbrzym.
Toyota sie je..e !!
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

ENDRIU i Q po przemyśleniu przyznaje, że macie racje. Ale z drugiej strony, jeśli pobór jest większy niż ładowanie, to i tak prądu nam kiedyś braknie. Tylko że później.

[ Dodano: |30 Sty 2012|, o 16:47 ]
ślimak pisze:Ja dzisiaj zakupiłem CENTRA PLUS 54AH CB542
Kupowałeś pod kolor? 520A, wypadałoby teraz -30st w nocy, żeby żaden sąsiad nie zapalił rano. Musisz doprowadzić resztę silnika do takiej czystości jak nowy akumulator.
Q
klubowicz
klubowicz
Posty: 647
Rejestracja: 30 lis 2010, 20:21
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 8v 77KM
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Stolica podziemnych pomarańczy
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: Q »

Ja mam fabryczny 40Ah - przebieg podobny do Twojego i rocznik ten sam i na razie odpukać się spisuje, jak się zacznie coś dziać to pewnie kupie taki jak Ślimak bo nawet producenta mam o rzut kamieniem :) A z tymi rozważaniami to tak teoretycznie rzuciłem 65Ah bo zaczęło mnie zastanawiać stwierdzenie marcin24 na 1 stronie że alternator nie da rady go doładować..
Odrzucam Waszą rzeczywistość i tworzę sobie własną :ink
Awatar użytkownika
ślimak
Administrator
Administrator
Posty: 3838
Rejestracja: 03 gru 2009, 21:39
Przebieg: 7000
Silnik: 2.0 HYBRID
Rocznik: 2022
Lokalizacja: Bytom
Podziękował: 553 razy
Otrzymał podziękowań: 441 razy
Kontakt:

Post autor: ślimak »

Coval pisze:Kupowałeś pod kolor?
No dokładnie :) .
Coval pisze: 520A, wypadałoby teraz -30st w nocy, żeby żaden sąsiad nie zapalił rano
Ja myślę, że na chwilę obecną mam spokój. 520A chyba wystarczy.

Pomijając fakt, że pomiar(sprawdzenie) akumulatora odbyło się jakiś czas temu i wykazywało 320A w dniu wymiany miał 190 po przejechaniu kilkudziesięciu km. I był opuchnięty z jednej strony - więc agonia była bliska.

Sprzedawca też mówił o tym, że akumulator (strata wartości po odpaleniu samochodu) wychodzi na bilans zerowy po przejechaniu ok. 10 km
Coval pisze:Musisz doprowadzić resztę silnika do takiej czystości jak nowy akumulator.
O tym to już nie wspominam - to priorytet na wiosnę.
Toyota sie je..e !!
Awatar użytkownika
mireks
klubowicz
klubowicz
Posty: 971
Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
Przebieg: 159000
Silnik: 2.0 Multijet
Rocznik: 2012
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 26 razy
Kontakt:

Post autor: mireks »

Do mnie też zawitał nowy akumulator: Centra Futura 53Ah 530A.
Stary jeszcze dawał radę, ale dzisejszy ostatni dzień dzień stycznia 2012 r. wykazał, że ryzyko niepewności jutra wzrosła. A teraz będzie spokój na następne 4-5lat.
Ostatnio zmieniony 02 lut 2012, 8:14 przez mireks, łącznie zmieniany 1 raz.
will
Moderator
Moderator
Posty: 3423
Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
Przebieg: 120000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Markotów Duży
Podziękował: 127 razy
Otrzymał podziękowań: 61 razy

Post autor: will »

Jak przyjdzie czas to pomyślałem o varcie silver 52ah lub boshu też silver ponoć tak nie zasiarczają miał ktoś takowe?
LINEA 1.4 8V DYNAMIC
Astra K 1.4
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

will pisze:varcie silver 52ah lub boshu też silver ponoć tak nie zasiarczają
Wieczny na pewno nie jest. Inaczej by zbankrutowali.


A ja mam pytanie. Czy Ci co wymieniali akumulatory, zakładali koce, takie jak w fabrycznym?
Awatar użytkownika
mireks
klubowicz
klubowicz
Posty: 971
Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
Przebieg: 159000
Silnik: 2.0 Multijet
Rocznik: 2012
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 26 razy
Kontakt:

Post autor: mireks »

Coval pisze: A ja mam pytanie. Czy Ci co wymieniali akumulatory, zakładali koce, takie jak w fabrycznym?
Żadnego koca nigdy nie miałem przy akumulatorze. Fiat dodawał to akcesorium czy to raczej kwestia własnej inicjatywy?
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

mireks pisze:Fiat dodawał to akcesorium czy to raczej kwestia własnej inicjatywy?
Nic specjalnego filcowo-jakiś tam. Był w aucie.

[ Dodano: |1 Lut 2012|, o 21:27 ]
Wyciąłem to co wiać z jakiegoś starego zdjęcia.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Online
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5233
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 285000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 368 razy
Otrzymał podziękowań: 621 razy

Post autor: smak56 »

Tak jak u mireks-a, nie było żadnej otuliny akumulatora. /nasze były zahartowane/ :lacha
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 287 razy
Otrzymał podziękowań: 304 razy

Post autor: Tomek »

Pierwszy raz widzę ten koc.
Coval musi mieć jakąś Limited Edition
ODPOWIEDZ