Czujnik zamknięcia drzwi

Awatar użytkownika
wolfu
Nowy
Nowy
Posty: 4
Rejestracja: 10 lip 2011, 9:55
Przebieg: 10000
Silnik: 1.6 Multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Katowice

Czujnik zamknięcia drzwi

Post autor: wolfu »

Witam serdecznie,

niedawno spotkała mnie przykra niespodzianka...

Mianowicie otwarłem po coś drzwi i zamknąłem je ponownie , a tu świeci się kontrolka otwartych lewych przednich drzwi. Mówię sobie, na pewno źle je zatrzasnąłeś, ale nie, parę razy próbowałem i dalej nic. Wysiadłem z auta, zamknąłem z pilota a tu centralny odmawia posłuszeństwa i drzwi same się odblokowują...

Powalczyłem trochę z tym, potyrpałem :) kabelki wchodzące do drzwi i takie tam i zaczęło działać.
I tu jest moje pytanie, gdzie w Linijce można znaleźć czujnik zamknięcia drzwi? Czy zdarzało wam się też coś takiego? Może tego być przyczyną to, że ostatnio włączyłem AUTOCLOSE czy jak to się tam nazywa :) (zamyka automatycznie drzwi jak się jedzie)?

Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 287 razy
Otrzymał podziękowań: 304 razy

Post autor: Tomek »

wolfu pisze:gdzie w Linijce można znaleźć czujnik zamknięcia drzwi?
Czujnik zamknięcia drzwi znajduje się w kasecie zamka.
wolfu pisze: Czy zdarzało wam się też coś takiego? Może tego być przyczyną to, że ostatnio włączyłem AUTOCLOSE
Zdecydowanie nie. Przyczyny tego dyskomfortu bardziej upatrywał bym w wiązce przewodów biegnących z drzwi do kabiny.
Może na początek dobrze było by wypiąć kostkę wiązki i sprawdzić czy coś nie zaśniedziało, i czy wszystko dobrze kontaktuje.
Awatar użytkownika
Bernardito
klubowicz
klubowicz
Posty: 736
Rejestracja: 13 mar 2011, 16:48
Przebieg: 102000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 18 razy
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Bernardito »

Tak jak pisał Tomek będzie to raczej problem z wiązką w drzwiach - nic nowego w Linkach. Sam mam włączony Autoclose i jest ok. Natomiast miałem przerwanie 2 kabelków w wiązce drzwi - jeden od ogrzewania lusterka, a drugi od sterowania podnośnikami szyb. Ta wiązka tak nieszczęśliwie idzie prawie pod 90 stopniami albo lepiej i nie za duży jest zapas kabelków, a może jakość też do d... Generalnie FIAT:)
LIVE TO RIDE, RIDE TO LIVE
Awatar użytkownika
mireks
klubowicz
klubowicz
Posty: 971
Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
Przebieg: 159000
Silnik: 2.0 Multijet
Rocznik: 2012
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 26 razy
Kontakt:

Post autor: mireks »

Bernardito pisze:a może jakość też do d... Generalnie FIAT:)
Stąpasz po kruchym lodzie :ryczy
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

W którym miejscu przeciera/przerywa kable? wewnątrz drzwi, w gumowej osłonie, przy wtyczce?
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 7110
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 344 razy
Otrzymał podziękowań: 957 razy
Kontakt:

Post autor: mwas »

Coval, pomiędzy kabiną a drzwiami, w tym gumowym przewodzie jest wiązka i tam niestety lubi się przetrzeć. Kiedyś zgłaszałem Wam to na forum, byłem chyba pierwszy, któremu tak się stało :pomysli U mnie objawiało się to tym, że centralny zamek reagował w momencie zatrzaskiwania drzwi i straciłem ogrzewanie w lusterku, ale pewnie nie ma reguły, wszystko zależy, które kabelki się przetrą. U niektórych może świrować zentralny zamek, u innych mogą nie działać szyby a jeszcze u innych może świrować czujnik zamknięcia drzwi. Generalnie problemem jest wiązka i jeśli auto jest na gwarancji, to spokojnie to wymieniają. Jeśli po gwarancji, to koszt wiązki był coś ponad 100 zł i zabawa w rozbebeszanie drzwi, albo dłubanie przy łączeniu kabelków i zabawa w druciarnię :ink
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Awatar użytkownika
lebki
klubowicz
klubowicz
Posty: 61
Rejestracja: 02 kwie 2010, 20:41
Przebieg: 0
Rocznik: 0
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: lebki »

Też miałem taki przypadek. Z tym, że nie mogłem zaryglować drzwi (zamek ciągle odbijał w drugą stronę). Po kilku próbach jednak udało się zamknąć i od tego czasu jest ok.... Nie zmienia to jednak faktu, że jutro odwiedzam serwis bo mi gumy w drzwiach haratają znowu lakier (mam już białe ślady).......
1. Fiat Bravo 1.6 16V
2. Fiat Linea 1.4 8V
3. Pewnie też Fiat :) ......
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 7110
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 344 razy
Otrzymał podziękowań: 957 razy
Kontakt:

Post autor: mwas »

lebki, te białe ślady to niestety podkład pod lakierem, więc jeśli auto masz na gwarancji, to czym prędzej niech wymieniają te gumy (u mnie ASO nazywało je "zastrzały") i zażądaj od nich poprawienia lakieru w tych miejscach, gdzie jest przecierka. Są to na tyle małe miejsca, że powinno wystarczyć pokrycie uzupełniaczem do lakieru, ale niech Ci to serwis zrobi. Podczas wymiany tych gum niezbędne jest ściągnięcie drzwi, więc przy okazji jest też wygodny dostęp do wiązki elektrycznej - poproś ich więc, niech od razu sprawdzą, czy nie masz tam poprzecieranych przewodów :ink
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Awatar użytkownika
Bernardito
klubowicz
klubowicz
Posty: 736
Rejestracja: 13 mar 2011, 16:48
Przebieg: 102000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 18 razy
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Bernardito »

mwas pisze:w tym gumowym przewodzie jest wiązka i tam niestety lubi się przetrzeć.

u mnie nie było to przetarcie - widziałem, bo przy mnie to gościu zdejmował. Po prostu 2 kabelki były tak jakby złamane - jak dla mnie za mało kabla dali i to jeszcze ten przewód gumowy poprowadzony jest pod takim kątem, że po prostu po iluś tam set otwarć i zamknięć się złamały. Moje 14 letnie Bravo nie miało nigdy takich problemów, a otwarć i zamknięć drzwi kierowcy miało wielo-wielokrotnie więcej.
LIVE TO RIDE, RIDE TO LIVE
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 7110
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 344 razy
Otrzymał podziękowań: 957 razy
Kontakt:

Post autor: mwas »

Bernardito pisze:Po prostu 2 kabelki były tak jakby złamane
Przetarte, złamane... nazywaj jak chcesz. Generalnie problematyczne jest połączenie pomiędzy drzwiami a karoserią - tam lubią się "paprać" kabelki :ink AMEN
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5233
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 285000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 368 razy
Otrzymał podziękowań: 621 razy

Post autor: smak56 »

Cieszmy się, że to w tym miejscu i że serwisy niedaleko. :lacha Kolega Land Roverem musiał jechać do Wrocławia (w Zielonej Górze brak serwisu) i po tygodniu znaleźli mu uszkodzenie, o którym piszecie w wiązce w tylnym progu! :oo
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
buhert
klubowicz
klubowicz
Posty: 943
Rejestracja: 20 gru 2009, 23:13
Lokalizacja: Polska
Otrzymał podziękowań: 30 razy

Post autor: buhert »

Podłącze się pod temat.

Kiedyś mówili że zamknięcie drzwi podczas jazdy jest złe bo podczas wypadku potem się nie otworzą i zablokują a w Linei drzwi się zamykają powyżej 20km/h i zaczyna mnie to irytować bo:

1. Czasem przy zamykaniu tak strzeli że...aż nie miło

2. Jak się drzwi zamkną i przyjdzie się potem zatrzymać żeby ktoś "wskoczył" do tyłu to sobie sam drzwi nie otworzy, trzeba odblokować przednie - zaczyna mnie ten "patent" irytować...

Czy ktoś jeździ z wyłączonym automatycznym zamykaniem drzwi(?)
Bo chyba to cholerstwo jakoś wyłącze :zlośnik
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5233
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 285000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 368 razy
Otrzymał podziękowań: 621 razy

Post autor: smak56 »

buhert, mnie to też irytowało i wyłączyłem. Wejdź w MENU ESC i kursorem + lub - poszukaj AUTOCLOSE po krótkim naciśnięciu MENU wyskoczy ON lub OFF, wybierz OFF i zatwierdź MENU ESC i standardowo wyjdź z komputerka. Wyłączone.
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
buhert
klubowicz
klubowicz
Posty: 943
Rejestracja: 20 gru 2009, 23:13
Lokalizacja: Polska
Otrzymał podziękowań: 30 razy

Post autor: buhert »

Chyba tak będę musiał zrobić bo na początku myślałem "ale szpan fajne takie bezpieczne" ale w praktyce zawodzi i dla mnie to powoli traci w oczach :zlośnik

dzięki za info
Q
klubowicz
klubowicz
Posty: 647
Rejestracja: 30 lis 2010, 20:21
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 8v 77KM
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Stolica podziemnych pomarańczy
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: Q »

Ja miałem początkowo wyłączony autoclose i sobie włączyłem, a i tak zostało mi przyzwyczajenie popchnięcia klamki po wejściu do samochodu aby zamknąć drzwi :)
buhert pisze:Kiedyś mówili że zamknięcie drzwi podczas jazdy jest złe bo podczas wypadku potem się nie otworzą i zablokują
zdaje się że w razie wypadku w którym wybuchnie poducha powietrzna drzwi odryglowują się aotomatycznie i jeszcze odcinany jest automatycznie dopływ paliwa.
Ja akurat autoclose uważam za dobre rozwiązanie - przynajmniej nikt mi się nie wpakuje do samochodu jak w korku stoję :ink
Odrzucam Waszą rzeczywistość i tworzę sobie własną :ink
ODPOWIEDZ