Kontrolka silnika i inne cuda

Awatar użytkownika
markus2021
klubowicz
klubowicz
Posty: 205
Rejestracja: 13 paź 2010, 18:30
Przebieg: 203000
Silnik: 1.3 16v Multijet
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Nowy Sącz
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Kontrolka silnika i inne cuda

Post autor: markus2021 »

Od paru dni wraz z nastaniem lekkich przymrozków autko zaczyna robić dziwne "fochy" 1. ostatnio po zapaleniu i przejechaniu paru kilometrów przestaje działać szybkościomierz i kilometraż staną(nie nabijało kilometrów :) )
2. w następnym dniu nie można zapalić samochodu a jak w końcu to na parę sekund . zapala i odrazu gaśnie i tak w kółko :zmieszany
3. no jak w końcu zapalił to kontrolka silnika się zaświeciła i "piskneło" i na wyświetlaczu napis "skontrolować silnik" :zmieszany

Dopiero dzisiaj piszę bo mam taką możliwość i tak z rana do serwisu i na Examinera
Wynik parę błędów :
dwa błędy związane z przepływomierzem
drugi jakiś czujnik wody w filtrze (dziwne na BP i głównie Ultimate tankuję od zawsze i tak widać że te tam dolewają dodatki w postaci wody :zdiwiony )
i jeden błąd związany z jakimś gazolem :zdiwiony co to może być???????
Wszystkie błędy wyczyszczone i przeczyszczony przepływomierz jak na razie spokój :)
Awatar użytkownika
karollino
klubowicz
klubowicz
Posty: 784
Rejestracja: 21 sty 2011, 11:10
Przebieg: 225000
Silnik: 1,4 77KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 110 razy
Otrzymał podziękowań: 98 razy

Post autor: karollino »

Wszystko by mi się zgadzało, oprócz 1). Bo nie mnogę znaleźć połączenia pomiędzy wodą w baku o leniwie spoczywającą na "zero" wskazówką prędkościomieerza. Dla mnei ten bła jest jakiś taki "mechaniczny".
Fiat Linea Dynamic:
+ DRL
+ subwoofer i maty w drzwiach
+ lusterko wsteczne autochrom z kamerą cofania
+ elektryczna regulacja lędźwi
+ regulacja wysokości fotela pasażera
+ podłokietnik z nawiewem
+ klimatronik
+ tempomat
tomektt
klubowicz
klubowicz
Posty: 249
Rejestracja: 13 gru 2009, 17:28
Przebieg: 49000
Silnik: 1,3 mjt
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Poznań
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Post autor: tomektt »

Panie wszystko przez tę elektronikę.
Czuła jest przede wszystkim na spadki napięcia. Daje je Aku i tu powstają błędy.
Zagadką jest wysiadka zegarów? wilgoć w na złączach czyli chwilowe zwarcie?
Trudno orzec.
Co Ci powiedziła na to fuchmistrz z ASO?
Jesli chodzi o paliwo żadne logo firmy paliwowej nie daje podstawy do spokojnego snu kierowcy.
Wszystkie stacje to franczyza i ajent jeden wie co ma w zbiornikach.
Ja też naciąłem się przed Bożym Narodzeniem na shella, zmarzała mi listwa paliwowa, a na stacji której ZAWSZE lałem paliwko mieli jeszcze letnie albo przejściowe.
Gazol? skąd tam wziął się gazol.
Chłopie lepiej omijaj tę stację i znajdź taką, z dużym "przerobem" przy trasie przelotowej.
To jest moja prywatna opinia.
Tomek
Awatar użytkownika
markus2021
klubowicz
klubowicz
Posty: 205
Rejestracja: 13 paź 2010, 18:30
Przebieg: 203000
Silnik: 1.3 16v Multijet
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Nowy Sącz
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: markus2021 »

"fachman" to to dziwił się z tym szybkościomierzem jak to w przysłowiu jak pier*** to się pier** na całego . Przepraszam za to ale tak u mnie było . Szybkościomiez przestał działać ale później sam z siebie tak jakby trochę cieplej sie zrobiło to "odtajał" :ryczy
Wiem że mój m-jet jest wrażliwy na wilgoć :smutny .
Jeszcze inna historia była jak turbina nie włączała się tak od siebie i zero jazdy z takim małym silniczkiem .
Tylko nie wiem co to ten błąd "gazol" czy coś podobnego. :) Może kolega "darcyn' ma dostęp do listy błędów?
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 285000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 368 razy
Otrzymał podziękowań: 621 razy

Post autor: smak56 »

markus2021 pisze:Wiem że mój m-jet jest wrażliwy na wilgoć
Nie tylko Twój. Jakiś czas temu wyczytałem w "Auto Świat" że to bolączka naszego 1.3 mj i inżynierowie fiata nie mogą sobie z tym poradzić. Mój traci nieznacznie moc, nie ma ochoty "jechać", przy zwiększonych obrotach (3,5 tys) zachowuje się jakby chciał z "ramy wyskoczyć", jest głośniejszy itd. Ale gdy pada, jest mgła i malaryczne powietrze mówię sobie TTTM i jadę dalej. :jazda
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
mireks
klubowicz
klubowicz
Posty: 971
Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
Przebieg: 159000
Silnik: 2.0 Multijet
Rocznik: 2012
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 26 razy
Kontakt:

Post autor: mireks »

smak56 pisze:
markus2021 pisze:Wiem że mój m-jet jest wrażliwy na wilgoć
Nie tylko Twój. Jakiś czas temu wyczytałem w "Auto Świat" że to bolączka naszego 1.3 mj i inżynierowie fiata nie mogą sobie z tym poradzić. Mój traci nieznacznie moc, nie ma ochoty "jechać", przy zwiększonych obrotach (3,5 tys) zachowuje się jakby chciał z "ramy wyskoczyć", jest głośniejszy itd. Ale gdy pada, jest mgła i malaryczne powietrze mówię sobie TTTM i jadę dalej. :jazda
smak56, pewnie zwróciłeś uwagę że nasze silniki są uczulone na kiepskie paliwo. Przy "beleczym" silnik harkocze i nie ma wigoru. Może to w tym jest przyczyna?

[ Dodano: |14 Lis 2011|, o 18:12 ]
markus2021 pisze: Jeszcze inna historia była jak turbina nie włączała się tak od siebie i zero jazdy z takim małym silniczkiem
Turbina kręci się zawsze. Jej obroty a co za tym idzie ciśnienie doładowania zależą od ciśnienia gazów spalinowych i ustawienia kierownic gazów wydechowych wpadających na łopatki turbiny. Jeśli się "nie włączała", to najwidoczniej nie zadziałał popychacz od kierownicy łopatek spalin na turbinę bo sterownik go odpowiednio nie wysterował, albo sterownik odczytał złe dane z przepływomierza i zadziało się to co napisałem.

Tak działa turbinka o zmiennej geometrii łopatek dolotowych:

[youtube][/youtube]

A tutaj realne rozwiązanie techniczne
[youtube][/youtube]
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Macie zmienną geometrię łopatek??
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 285000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 368 razy
Otrzymał podziękowań: 621 razy

Post autor: smak56 »

Coval, ano tak!
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 287 razy
Otrzymał podziękowań: 304 razy

Post autor: Tomek »

Coval pisze:Macie zmienną geometrię łopatek??
Mają :)
Awatar użytkownika
mireks
klubowicz
klubowicz
Posty: 971
Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
Przebieg: 159000
Silnik: 2.0 Multijet
Rocznik: 2012
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 26 razy
Kontakt:

Post autor: mireks »

Coval pisze:Macie zmienną geometrię łopatek??
Macie. Dlatego jest 90KM zamiast 75 KM
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 285000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 368 razy
Otrzymał podziękowań: 621 razy

Post autor: smak56 »

Wcięło jednego posta. Mireks , o paliwie wiem, ale zachowania, o których pisałem (wilgoć itd) występują na tym samym paliwie, przy zmianie pogody a nawet o różnej porze doby. :smutny
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

No to hajteh
darcyn
klubowicz
klubowicz
Posty: 610
Rejestracja: 13 kwie 2011, 18:07
Lokalizacja: Los Angeles
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 18 razy

Post autor: darcyn »

hejo

1. miganie licznika to:
a. bawienie się klemami czyli podłączenie ich w złej kolejności
b. słaby akumulator
c. diabli wiedzą

2. woda w baku to poprostu czysta fizyka (a może chemia, czy też biologia)
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 285000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 368 razy
Otrzymał podziękowań: 621 razy

Post autor: smak56 »

darcyn, numer 1b przerabiałem osobiście. Może też być zbyt szybkie ponowne uruchomienie silnika (wyłącz - odczekaj - włącz).
smak56
* * * *
Obrazek
darcyn
klubowicz
klubowicz
Posty: 610
Rejestracja: 13 kwie 2011, 18:07
Lokalizacja: Los Angeles
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 18 razy

Post autor: darcyn »

na 1a jest serwis news. oczywiście zapominam podlinkować go sobie na domowy komputer
ODPOWIEDZ