Problem z silnym parowaniem szyb

Awatar użytkownika
Lula
klubowicz
klubowicz
Posty: 93
Rejestracja: 08 wrz 2011, 21:48
Przebieg: 100000
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Lula »

mwas - widzę, że wiesz o czym mówię. Spróbuję też z tym brakiem nawiewu klimy na szybę, może coś pomoże.
pawel1_c - dokładnie tak, po wymianie filtra jest trochę lepiej, ale problem wraca jak bumerang.
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 7110
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 344 razy
Otrzymał podziękowań: 957 razy
Kontakt:

Post autor: mwas »

Lula, w tej chwili proponowałbym Ci, żebyś porządnie umyła sobie szyby w aucie od środka, jakimś płynem do mycia okien i spróbuj przestawić się na używanie innych kierunków nadmuchu, jak szyba :ink Ja już doszedłem do takiej wprawy, że nadmuchu na szybę używam tylko i wyłącznie jak zaczyna padać :luzak I wtedy spełnia to w pełni swoją funkcję :ink
A to parowanie dobitnie przerabiałem wracając z Węgier... cały dzień w upale, więc klima hulała w najlepsze, właśnie skierowana na szybę. Podczas powrotu wieczorem, w Słowacji złapał nas deszcz. W międzyczasie temperatura spadła do normalnego poziomu, więc od jakiegś czasu klima wyłączona. Jak tylko zaczęło padać, momentalne na szybie pojawiła się mgiełka. Myślę sobie: hmmm... pewnie deszyk jest chłodny, więc dam mu trochę więcej cugu na szybę. Jakież było moje zdziwienie, kiedy włączając szybszy bieg wentylatora, szyba szybciej zanosiła się mgłą - do tego stopnia, że już praktycznie nic nie widziałem ! Pozostało więc tylko włącznei eklimy. Klima klik - nalot zlazł niemalże od razu ! Pomyślałem sobie: pewnie filtr kabinowy trzeba by wymienić. Jak pomyślałem, tak zrobiłem - po powrocie do Polski filtr wymieniony, i... to samo ! Poza tym zauważyłem, że ten nalot jest jakiś dziwny, za diabła nie przypomina pary, stąd sugestia umycia szyb od środka :ink Tak jak pisałęm wcześniej - u mnie pomogło :ink
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Awatar użytkownika
mpsfc
klubowicz
klubowicz
Posty: 1137
Rejestracja: 16 maja 2010, 23:40
Lokalizacja: Orłowo k. Inowrocławia
Podziękował: 17 razy
Otrzymał podziękowań: 19 razy

Post autor: mpsfc »

Mam identycznie jak Lula i mwas.
Piszę poprawnie po polsku. Ortograficznym ofermom, pseudodyslektykom i innym patentowanym leniom mówimy stanowcze nie :)
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 7110
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 344 razy
Otrzymał podziękowań: 957 razy
Kontakt:

Post autor: mwas »

mpsfc, spróbuj zastosować to, co mówiłem we wcześniejszych postach - powinno pomóc :ink :pivo I żeby nie było, że "to Fiat tak ma" - mój kolega ma Opla Astrę kombi i zmagał się dokładnie z tym samym. U niego również pomogło to, o czym psiałem :ink
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
lineanna
klubowicz
klubowicz
Posty: 159
Rejestracja: 16 lip 2011, 22:27
Przebieg: 20000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2011
Lokalizacja: Częstochowa - Jura
Podziękował: 1 raz

Post autor: lineanna »

w Lince nie miałam tego kłopotu, jeszcze, ale w oplu kupiłam owiewki, do Linki chyba też założę, wentylację masz wtedy cały czas...... jak zaczynają szyby parować, ogrzewanie na maksa na szybę i delikatnie uchylić okno. działało zawsze.
dynamic 1.4 red Flamenco.....
Awatar użytkownika
mireks
klubowicz
klubowicz
Posty: 971
Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
Przebieg: 159000
Silnik: 2.0 Multijet
Rocznik: 2012
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 26 razy
Kontakt:

Post autor: mireks »

lineanna pisze:w Lince nie miałam tego kłopotu, jeszcze, ale w oplu kupiłam owiewki, do Linki chyba też założę, wentylację masz wtedy cały czas...... jak zaczynają szyby parować, ogrzewanie na maksa na szybę i delikatnie uchylić okno. działało zawsze.
Problem parowania szyb też mnie dotyczy i różnie sobie z tym radzę. Najczęściej włączam klimę, bo ona osusza powietrze i mgiełka powoli znika. Ale gdy wyłączę klimatyzację, to w mgnieniu oka problem powraca. Czasem tak jak lineanna uchylam zawczasu okna i stosuje mini przeciąg, o którym pisał Ślimak. Jednak to się nie sprawdza wtedy gdy pada rzęsisty deszcz ponieważ wtedy krople wody wpadają przez szczelinę do środka i zalewają mi ramię i panel sterowania szybami. Problem jest irytujący, ale różnymi metodami daje się go rozwiązać. Ja stosuję czasem klimę połączoną z nawiewem ciepłego powietrza. Nie dmucha lodowate powietrze, a jednocześnie para znika. Trzeba też mieć od środka wymyte szyby. Na powierzchni osiada specyficzny rodzaj nalotu, który prawie nie jest widoczny, ale za to skutecznie chłonie wilgoć z wnętrza no i jest wtedy kicha.
Awatar użytkownika
Sebastian
klubowicz
klubowicz
Posty: 628
Rejestracja: 07 gru 2010, 15:58
Przebieg: 35000
Silnik: 1.4 16v
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Siemianowice
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: Sebastian »

Ja nie posiadam klimy i miałem ten sam problem ale u mnie wystarczyło wymienić filtr kabinowy i problem znikną Lineanna uchylanie szyb przy zapchanym filtrze zbytnio nie pomagało tym bardziej kiedy na dworze było zimno a ja z kolegami po pracy wsiadałem do auta to w momencie szyba była zaparowana.Nawet silny nawiew na przednią szybę nic nie pomagał + uchylone szyby.Ale po wymianie filtra problem znikną szyba nadal paruje ale wentylacja w momencie daje sobie radę i para znika.
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Mały OT.
Wracałem ze spotu w TG. Klima włączona, wiatrak na 1, nawiew tylko na kratki. I wpadłem na pomysł przewietrzenia auta. Klima off, wiatrak na 3, szyba kierowcy w dół, a tu z nawiewów leci para, jak oddech w zimie. Pierwszy raz takie coś widziałem.
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Post autor: emmer »

u mnie tez zaczęły parować. niestety jesień-zima juz blisko. jeżeli duży przebieg - wymienić filtr. dobrze tez jest w słoneczną pogodę pootwierać samochód i niech się wietrzy.
Awatar użytkownika
mireks
klubowicz
klubowicz
Posty: 971
Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
Przebieg: 159000
Silnik: 2.0 Multijet
Rocznik: 2012
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 26 razy
Kontakt:

Post autor: mireks »

emmer pisze:u mnie tez zaczęły parować. niestety jesień-zima juz blisko. jeżeli duży przebieg - wymienić filtr. dobrze tez jest w słoneczną pogodę pootwierać samochód i niech się wietrzy.
emmer dobrze prawisz z tym suszeniem wnętrza. Stosują taką metodę w okresie letnim.
A filterek kabinowy po roku jest tak czarny jak by wpadł do sadzy.
Awatar użytkownika
Lula
klubowicz
klubowicz
Posty: 93
Rejestracja: 08 wrz 2011, 21:48
Przebieg: 100000
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Lula »

Wracałem ze spotu w TG. Klima włączona, wiatrak na 1, nawiew tylko na kratki. I wpadłem na pomysł przewietrzenia auta. Klima off, wiatrak na 3, szyba kierowcy w dół, a tu z nawiewów leci para, jak oddech w zimie. Pierwszy raz takie coś widziałem.
Coval - miałam identyczny przypadek, wydaje mi się się, że to może być związane z parowaniem szyb.
Swoją drogą czyszczenie szyb (pianką na azocie) już w mojej Lince było robione, razem z wymianą filtra być może pomaga, ale na krótko.
Tak czy inaczej bardzo dziękuję wszystkim za wskazówki, może ten sezon jesienny będzie mniej męczący pod tym względem :)
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Post autor: emmer »

jedyny plus to to że nie zarżniesz klimy bo będziesz jej musiała regularnie używać.
Awatar użytkownika
buhert
klubowicz
klubowicz
Posty: 943
Rejestracja: 20 gru 2009, 23:13
Lokalizacja: Polska
Otrzymał podziękowań: 30 razy

Post autor: buhert »

Ja też mam czasem problem i niech mi to ktoś jasno wytłumaczy :zlośnik

parują mi szyby - mam włączyć zwykły nawiew na szyby ciepły czy włączyć klimę i suchym powietrzem (ustawione na ciepło czy zimno(?)) dmuchać na szybę(?)
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 7110
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 344 razy
Otrzymał podziękowań: 957 razy
Kontakt:

Post autor: mwas »

buhert, standardowo kierujesz nawiew na szyby i dopasowujesz sobie temperaturę i moc nawiewu bez włączenia klimy. Jeśli szyby nie chcą się odparować a wręcz sytuacja się pogarsza, to wtedy pozostaje tylko kliknąć przycisk od klimatyzacji.
Ostatnio zmieniony 12 wrz 2011, 12:44 przez mwas, łącznie zmieniany 1 raz.
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Q
klubowicz
klubowicz
Posty: 647
Rejestracja: 30 lis 2010, 20:21
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 8v 77KM
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Stolica podziemnych pomarańczy
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: Q »

Ja ustawiam klimę na chłodzenie jak mi szyby zachodzą mgłą od środka, ewentualnie klima + grzanie jak się przednia szuba u dołu przy nawiewach schłodzi i zaczyna parować od zewnątrz.
Jak chłodno na dworze i mgła na szybach to klima + grzanie
Odrzucam Waszą rzeczywistość i tworzę sobie własną :ink
ODPOWIEDZ