Problem z silnym parowaniem szyb
- mwas
- Prezes
- Posty: 7110
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 344 razy
- Otrzymał podziękowań: 957 razy
- Kontakt:
Lula, w tej chwili proponowałbym Ci, żebyś porządnie umyła sobie szyby w aucie od środka, jakimś płynem do mycia okien i spróbuj przestawić się na używanie innych kierunków nadmuchu, jak szyba
Ja już doszedłem do takiej wprawy, że nadmuchu na szybę używam tylko i wyłącznie jak zaczyna padać
I wtedy spełnia to w pełni swoją funkcję 
A to parowanie dobitnie przerabiałem wracając z Węgier... cały dzień w upale, więc klima hulała w najlepsze, właśnie skierowana na szybę. Podczas powrotu wieczorem, w Słowacji złapał nas deszcz. W międzyczasie temperatura spadła do normalnego poziomu, więc od jakiegś czasu klima wyłączona. Jak tylko zaczęło padać, momentalne na szybie pojawiła się mgiełka. Myślę sobie: hmmm... pewnie deszyk jest chłodny, więc dam mu trochę więcej cugu na szybę. Jakież było moje zdziwienie, kiedy włączając szybszy bieg wentylatora, szyba szybciej zanosiła się mgłą - do tego stopnia, że już praktycznie nic nie widziałem ! Pozostało więc tylko włącznei eklimy. Klima klik - nalot zlazł niemalże od razu ! Pomyślałem sobie: pewnie filtr kabinowy trzeba by wymienić. Jak pomyślałem, tak zrobiłem - po powrocie do Polski filtr wymieniony, i... to samo ! Poza tym zauważyłem, że ten nalot jest jakiś dziwny, za diabła nie przypomina pary, stąd sugestia umycia szyb od środka
Tak jak pisałęm wcześniej - u mnie pomogło 



A to parowanie dobitnie przerabiałem wracając z Węgier... cały dzień w upale, więc klima hulała w najlepsze, właśnie skierowana na szybę. Podczas powrotu wieczorem, w Słowacji złapał nas deszcz. W międzyczasie temperatura spadła do normalnego poziomu, więc od jakiegś czasu klima wyłączona. Jak tylko zaczęło padać, momentalne na szybie pojawiła się mgiełka. Myślę sobie: hmmm... pewnie deszyk jest chłodny, więc dam mu trochę więcej cugu na szybę. Jakież było moje zdziwienie, kiedy włączając szybszy bieg wentylatora, szyba szybciej zanosiła się mgłą - do tego stopnia, że już praktycznie nic nie widziałem ! Pozostało więc tylko włącznei eklimy. Klima klik - nalot zlazł niemalże od razu ! Pomyślałem sobie: pewnie filtr kabinowy trzeba by wymienić. Jak pomyślałem, tak zrobiłem - po powrocie do Polski filtr wymieniony, i... to samo ! Poza tym zauważyłem, że ten nalot jest jakiś dziwny, za diabła nie przypomina pary, stąd sugestia umycia szyb od środka


Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
- mireks
- klubowicz
- Posty: 971
- Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
- Przebieg: 159000
- Silnik: 2.0 Multijet
- Rocznik: 2012
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 26 razy
- Kontakt:
Problem parowania szyb też mnie dotyczy i różnie sobie z tym radzę. Najczęściej włączam klimę, bo ona osusza powietrze i mgiełka powoli znika. Ale gdy wyłączę klimatyzację, to w mgnieniu oka problem powraca. Czasem tak jak lineanna uchylam zawczasu okna i stosuje mini przeciąg, o którym pisał Ślimak. Jednak to się nie sprawdza wtedy gdy pada rzęsisty deszcz ponieważ wtedy krople wody wpadają przez szczelinę do środka i zalewają mi ramię i panel sterowania szybami. Problem jest irytujący, ale różnymi metodami daje się go rozwiązać. Ja stosuję czasem klimę połączoną z nawiewem ciepłego powietrza. Nie dmucha lodowate powietrze, a jednocześnie para znika. Trzeba też mieć od środka wymyte szyby. Na powierzchni osiada specyficzny rodzaj nalotu, który prawie nie jest widoczny, ale za to skutecznie chłonie wilgoć z wnętrza no i jest wtedy kicha.lineanna pisze:w Lince nie miałam tego kłopotu, jeszcze, ale w oplu kupiłam owiewki, do Linki chyba też założę, wentylację masz wtedy cały czas...... jak zaczynają szyby parować, ogrzewanie na maksa na szybę i delikatnie uchylić okno. działało zawsze.
- Sebastian
- klubowicz
- Posty: 628
- Rejestracja: 07 gru 2010, 15:58
- Przebieg: 35000
- Silnik: 1.4 16v
- Rocznik: 2017
- Lokalizacja: Siemianowice
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Ja nie posiadam klimy i miałem ten sam problem ale u mnie wystarczyło wymienić filtr kabinowy i problem znikną Lineanna uchylanie szyb przy zapchanym filtrze zbytnio nie pomagało tym bardziej kiedy na dworze było zimno a ja z kolegami po pracy wsiadałem do auta to w momencie szyba była zaparowana.Nawet silny nawiew na przednią szybę nic nie pomagał + uchylone szyby.Ale po wymianie filtra problem znikną szyba nadal paruje ale wentylacja w momencie daje sobie radę i para znika.
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6774
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 144000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 219 razy
- Otrzymał podziękowań: 375 razy
- mireks
- klubowicz
- Posty: 971
- Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
- Przebieg: 159000
- Silnik: 2.0 Multijet
- Rocznik: 2012
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 26 razy
- Kontakt:
emmer dobrze prawisz z tym suszeniem wnętrza. Stosują taką metodę w okresie letnim.emmer pisze:u mnie tez zaczęły parować. niestety jesień-zima juz blisko. jeżeli duży przebieg - wymienić filtr. dobrze tez jest w słoneczną pogodę pootwierać samochód i niech się wietrzy.
A filterek kabinowy po roku jest tak czarny jak by wpadł do sadzy.
- Lula
- klubowicz
- Posty: 93
- Rejestracja: 08 wrz 2011, 21:48
- Przebieg: 100000
- Silnik: 1.4 T-Jet
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Warszawa
Coval - miałam identyczny przypadek, wydaje mi się się, że to może być związane z parowaniem szyb.Wracałem ze spotu w TG. Klima włączona, wiatrak na 1, nawiew tylko na kratki. I wpadłem na pomysł przewietrzenia auta. Klima off, wiatrak na 3, szyba kierowcy w dół, a tu z nawiewów leci para, jak oddech w zimie. Pierwszy raz takie coś widziałem.
Swoją drogą czyszczenie szyb (pianką na azocie) już w mojej Lince było robione, razem z wymianą filtra być może pomaga, ale na krótko.
Tak czy inaczej bardzo dziękuję wszystkim za wskazówki, może ten sezon jesienny będzie mniej męczący pod tym względem

- mwas
- Prezes
- Posty: 7110
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 344 razy
- Otrzymał podziękowań: 957 razy
- Kontakt:
buhert, standardowo kierujesz nawiew na szyby i dopasowujesz sobie temperaturę i moc nawiewu bez włączenia klimy. Jeśli szyby nie chcą się odparować a wręcz sytuacja się pogarsza, to wtedy pozostaje tylko kliknąć przycisk od klimatyzacji.
Ostatnio zmieniony 12 wrz 2011, 12:44 przez mwas, łącznie zmieniany 1 raz.
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM