Porównanie silników.

BUŁA
klubowicz
klubowicz
Posty: 293
Rejestracja: 03 maja 2010, 18:16
Przebieg: 45000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Legionowo
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Porównanie silników.

Post autor: BUŁA »

Mam ptanie czy silniki od fiata stosowane w Tata Indica Vista 1.4 75KM. 8V są takie same jak w linei .W kilku artykułach opisujących ten indyjski produkt jest wzmianka o zmiennych fazach rozrządu .Jeżeli to rozwiązanie jest w linkach to silnik wcale nie jest taki prosty i przestarzały w budowie pomimo jednego wałka rozrządu w głowicy.
BUŁA
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 287 razy
Otrzymał podziękowań: 304 razy

Post autor: Tomek »

Gdzieś słyszałem o zmiennych fazach rozrządu w naszych 8V, i nie wiem czy nie było to nawet w jakimś folderze reklamowym, ale nie potrafię sobie teraz dokładnie przypomnieć źródła.

[ Dodano: |15 Maj 2011|, o 14:31 ]
Tutaj dość ładnie opisana zasada działania tego ustrojstwa
klikklik
Awatar użytkownika
karollino
klubowicz
klubowicz
Posty: 784
Rejestracja: 21 sty 2011, 11:10
Przebieg: 225000
Silnik: 1,4 77KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 110 razy
Otrzymał podziękowań: 98 razy

Post autor: karollino »

Tomek pisze: zmiennych fazach rozrządu w naszych 8V
O kurcze, a ja wszystkim wpierałem że moje 8V jest proste jak budowa cepa. :róż

Zdaje się, popraw mnie jeśl się mylę, że jedynie FIAT oferował pod koniec 2010 roku samochody z dwoma a nie czterema zaworami na cylinder. Mam na myśli jednostki małolitrażowe. Dlatego wydawało mi się, że jest to stara, prosta konstrukcja. Czyżby czasy silników prostych w budowie odeszły już na dobre do lamusa?
Fiat Linea Dynamic:
+ DRL
+ subwoofer i maty w drzwiach
+ lusterko wsteczne autochrom z kamerą cofania
+ elektryczna regulacja lędźwi
+ regulacja wysokości fotela pasażera
+ podłokietnik z nawiewem
+ klimatronik
+ tempomat
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 287 razy
Otrzymał podziękowań: 304 razy

Post autor: Tomek »

karollino pisze:Zdaje się, popraw mnie jeśl się mylę, że jedynie FIAT oferował pod koniec 2010 roku samochody z dwoma a nie czterema zaworami na cylinder. Mam na myśli jednostki małolitrażowe.
Tego to nie wiem, bo nie śledzę rynku, i nie ma pojęcia co tam u innych producentów.
Ja lubię Fiaty :)
ODPOWIEDZ