Wycieraczki padły!

damianos
Nowy
Nowy
Posty: 19
Rejestracja: 08 lut 2010, 21:10
Przebieg: 45000
Silnik: 1,4 8v
Rocznik: 2008
Lokalizacja: śląskie

Wycieraczki padły!

Post autor: damianos »

Linka 4 mce po gwarancji.Wycierczki działają tylko na jednorazowy suwik i pełny gaz.Czasowa i ciągła praca nie działa.Dzwonię do ASO(Ganinex Pszczyna) i zawał serca gotowy :silnik 370zł,z mechanizmem 530zł lub przełącznik zespolony przy kierownicy 870zł.Co wy na to???
Więc nabrałem powietrza,zdemontowałem podszybie i wymontowałem cały mechanizm wycieraczek razem z silnikiem.Samego silnika nie da się wyjąć.Nie bójcie się tego wygląda groźnie ale to tylko kilka śrubek.Ciężko zdjąć ramiona wycieraczek.Sprawdzam na prostowniku-silnik kręci.Po lewej stronie komory silnika na podszybiu jest taki mały sterownik( u mnie OMRON PBT GF30) z którego wychodzi wiązka do wycieraczek.Powinno z niego dobiegać stukanie przekaźnika gdy włączamy wycieraczki w kabinie.Sterownik w ASO 175 zł.
No i teraz poległem,a więc do elektromechanika.Rozebrał silnik i naprawił!!!!!
Jest tam jakiś dławik p.zakłóceniowy(drucik miedziany nawinięty na cewce) który zdechł,do tego dwie ścieżki przepalone.Ogólnie powiedział że to strasznie tandetnie wygląda.Nadstawił z grubszego drutu i działa!! Koszt- 70zł. Ale gdyby sobie musiał to wszystko sam porozkręcać to pewnie ze 150 albo lepiej.Nie udało mi się ustalić czy silnik jest z Punto.
A więc powodzenia przy tej usterce.Czasami warto samemu pogrzebać bo parę setek w kieszeni zostaje.A w ASO oczywiście silnik do wymiany.
Pozdrawiam.
BUŁA
klubowicz
klubowicz
Posty: 293
Rejestracja: 03 maja 2010, 18:16
Przebieg: 45000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Legionowo
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: BUŁA »

Dzęki za opis dobrze wiedzieć na przyszłość.W moim samochodzie też to padło żona w zimie skrobała wycieraczkami po zamarzniętej szybie z lenistwa nie zdążyłem zalać płynu zimowego.Poczekałem aż mróz odpuścił i gdy płyn rozmarzł to pojechałem do serwisu i mimo, że coś tam marudzili o małej awaryjność tego ustrojstwa wymienili na gwarancji.
BUŁA
Awatar użytkownika
daro70
klubowicz
klubowicz
Posty: 1207
Rejestracja: 14 sie 2010, 14:17
Przebieg: 99850
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 120 razy
Otrzymał podziękowań: 72 razy

Post autor: daro70 »

Grunt to samemu umieć cokolwiek zrobić - choć przeważnie są to pierdoły które zazwyczaj dopadają fiata ale cóż ......jak się nie ma co się lubi to się lubi co się ma chociaż lineę chyba nie można nie kochać za jej piekno.........p.s miałem punto 1 i materiały wykonczeńczenia były lepsze ale to nie ten post - pozdrawiam . :brawo
Obrazek
Online
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5233
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 285000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 368 razy
Otrzymał podziękowań: 621 razy

Post autor: smak56 »

damianos . Jak zdjąłeś ramiona wycieraczek. U mnie padło łożysko (mocowanie amortyzatora) i mimo, że mechanik ma specjalny ściągacz to się nie udało. Był (mechanik) jednak uparty i łożysko wymienił bez zdejmowania podszybia! :brawo
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
daro70
klubowicz
klubowicz
Posty: 1207
Rejestracja: 14 sie 2010, 14:17
Przebieg: 99850
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 120 razy
Otrzymał podziękowań: 72 razy

Post autor: daro70 »

U mnie łożysko było wymieniane 2 tyg temu z lewej strony i podszybie chyba....powtarzam chyba było ściągane bo oddaje auto znajomemu do ASO dlatego nie wiem ale zawsze jest cacy zrobione i rachunek za część oczywiscie z upustem leży w schowku .
Obrazek
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

damianos, gratuluje sukcesu. Jest to jednak mimo wszystko smutna wiadomość, bo ASO zachowało się jak typowy garażowy mechanik-cwaniak, czyli wydoić z nieświadomego klienta ile się da.
smak56 pisze:Jak zdjąłeś ramiona wycieraczek
Ramiona wycieraczek są na aluminiowym wielowpuście, a na dodatek jest to stożek. Jeśli trochę zaśniedzieje i złapie ramię to za cholerę nie idzie ich zdemontować. Odkręcić nakrętkę zalać jakimś WD i poczekać kilka godz. Przy montażu posmarować.
Awatar użytkownika
Rafcio
Moderator
Moderator
Posty: 3759
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 130000
Silnik: 1.4 Turbo 120KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Cieszyn
Podziękował: 332 razy
Otrzymał podziękowań: 164 razy

Post autor: Rafcio »

U mnie jak w ASO demontowali podszybie to odkręcili ramiona wycieraczek i żeby je ściągnąć uderzył pięścią w ramiono (oczywiście z odpowiednią siłą) i potem ruszając je poluzowało
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna :jazda
Online
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5233
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 285000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 368 razy
Otrzymał podziękowań: 621 razy

Post autor: smak56 »

Coval wszystko co napisałeś zrobione (odrdzewiacze, nafta, WD-40) pod nakrętkę, stukanie, pukanie i jak zaspawane. Jeżeli będę musiał zdjąć to chyba kupię nowe a te zniszczę. :smutny :devil
smak56
* * * *
Obrazek
damianos
Nowy
Nowy
Posty: 19
Rejestracja: 08 lut 2010, 21:10
Przebieg: 45000
Silnik: 1,4 8v
Rocznik: 2008
Lokalizacja: śląskie

Post autor: damianos »

Też miałem problem ze zdjęciem wycieraczek.Wieloklin stożkowy,a więc odkręcamy nakrętkę,psikamy ,,czymś,, na 15 minut zostawiamy.Teraz trzeba ruszać ramieniem wycieraczki nie w prawo-lewo tylko do siebie-do szyby,dosyć stanowczo aż puści.Poza tym pamiętajmy w jakim położeniu wycieraczki były tak mniej więcej.Potem odkręcamy trzy śrubki tego podłużnego plastiku i najważniejsze usuwamy uszczelkę która leci od prawej do lewej pod tym maskującym plastikiem.Łatwo się ją potem wkłada.Jeszcze jedno,po obu stronach są takie czarne uszczelki z tzw mikrogumy(taka pianka).Trzeba je bardzo ostrożnie zdjąć z plastikowych kołków.Jak urwiesz uszko tej gumy to potem będzie Ci się woda lała do komory silnika.Po zdjęciu plastiku na podszybiu jest dostęp do końcówek amortyzatorów i mechanizmu wycieraczek.
Awatar użytkownika
cichy
klubowicz
klubowicz
Posty: 3701
Rejestracja: 12 sie 2010, 23:49
Przebieg: 217000
Silnik: 2.0 110KM HDi
Lokalizacja: LBN
Podziękował: 104 razy
Otrzymał podziękowań: 70 razy
Kontakt:

Post autor: cichy »

damianos, świetny opis :) i bardzo pomocny
Sympatyk forum :-)
will
Moderator
Moderator
Posty: 3423
Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
Przebieg: 120000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Markotów Duży
Podziękował: 127 razy
Otrzymał podziękowań: 61 razy

Post autor: will »

Wycieraczki tylko ściągaczem plus wd :luzak
LINEA 1.4 8V DYNAMIC
Astra K 1.4
Awatar użytkownika
KOGUT
klubowicz
klubowicz
Posty: 57
Rejestracja: 08 maja 2010, 23:17
Przebieg: 22800
Silnik: 1,4 T-JET
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Knurów

Post autor: KOGUT »

damianos, świetny post:) Ja miałem tą awarię na szczęście na gwarancji (wymieniono cały silnik wycieraczek) Przyda się !!!
damianos
Nowy
Nowy
Posty: 19
Rejestracja: 08 lut 2010, 21:10
Przebieg: 45000
Silnik: 1,4 8v
Rocznik: 2008
Lokalizacja: śląskie

Do Administratorów Forum!

Post autor: damianos »

Słuchajcie Panowie.Tak pomyślałem sobie wczoraj po moim opisie awarii wycieraczek, że jest duże zapotrzebowanie forumowiczów na jasne i czytelne a przedewszystkim krok po kroku opisy usuwania drobnych awarii.Sam kilka znalazłem i wydrukowałem sobie na przyszłość(dwie mile spędzone TU godziny ale jak konkretnie czegoś potrzebujesz to tyle czasu nie masz!)Właściwie tylko z tego powodu wielu ludzi przeszukuje takie miejsca.Co z tego jeśli ważne informacje zostają po jakimś czasie zasypane mniej istotnymi i zepchnięte na 5 stronę?
A gdybyście stworzyli zakładkę np.Sam Naprawiam i umieszczali tam wybrane przez Was,najlepsze krok po kroku opisy usuwania awarii W PORZĄDKU ALFABETYCZNYM!
Powtarzam,zakładka edytowalna przez Was,sama esencja naprawy,wyszukiwanie na liście wg jednego słowa kluczowego.
Pomyślcie o tym lub poddajcie temat pod dyskusję.
Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
ślimak
Administrator
Administrator
Posty: 3838
Rejestracja: 03 gru 2009, 21:39
Przebieg: 7000
Silnik: 2.0 HYBRID
Rocznik: 2022
Lokalizacja: Bytom
Podziękował: 553 razy
Otrzymał podziękowań: 441 razy
Kontakt:

Re: Do Administratorów Forum!

Post autor: ślimak »

damianos pisze:Słuchajcie Panowie.Tak pomyślałem sobie wczoraj po moim opisie awarii wycieraczek, że jest duże zapotrzebowanie forumowiczów na jasne i czytelne a przedewszystkim krok po kroku opisy usuwania drobnych awarii.Sam kilka znalazłem i wydrukowałem sobie na przyszłość(dwie mile spędzone TU godziny ale jak konkretnie czegoś potrzebujesz to tyle czasu nie masz!)Właściwie tylko z tego powodu wielu ludzi przeszukuje takie miejsca.Co z tego jeśli ważne informacje zostają po jakimś czasie zasypane mniej istotnymi i zepchnięte na 5 stronę?
A gdybyście stworzyli zakładkę np.Sam Naprawiam i umieszczali tam wybrane przez Was,najlepsze krok po kroku opisy usuwania awarii W PORZĄDKU ALFABETYCZNYM!
Powtarzam,zakładka edytowalna przez Was,sama esencja naprawy,wyszukiwanie na liście wg jednego słowa kluczowego.
Pomyślcie o tym lub poddajcie temat pod dyskusję.
Pozdrawiam.
Taki dział istnieje - ZRÓB TO SAM
Zapraszam
Toyota sie je..e !!
damianos
Nowy
Nowy
Posty: 19
Rejestracja: 08 lut 2010, 21:10
Przebieg: 45000
Silnik: 1,4 8v
Rocznik: 2008
Lokalizacja: śląskie

Post autor: damianos »

He he jednak zdecydowanie za rzadko tu zaglądam :)
ODPOWIEDZ