
[1.4] Spękana rura
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6774
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 144000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 219 razy
- Otrzymał podziękowań: 375 razy
-
- klubowicz
- Posty: 647
- Rejestracja: 30 lis 2010, 20:21
- Przebieg: 0
- Silnik: 1.4 8v 77KM
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Stolica podziemnych pomarańczy
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Poszperałem troszkę i okazuje się że ten pierwszy "separator oleju" :

to nic innego jak filtr paliwa z innego samochodu
Najbliższe co udało mi się znaleźć :
http://allegro.pl/filtr-paliwa-mitsubis ... 19727.html" onclick="window.open(this.href);return false;
lub:
http://allegro.pl/filtr-paliwa-mitsubis ... 19727.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Kwestia tylko wszczepienia tego w odmę - bo końcówki mają 8 mm średnicy.
Ktoś może zmierzył jaką średnicę wewnętrzną ma nasza "gruba odma"?
Przy cenie rzędu 5-10zł za "separator" nożna ustrojstwo nawet co pół roku sobie wymieniać zamiast czyścić przepustnicę zimą co miesiąc/dwa

to nic innego jak filtr paliwa z innego samochodu

Najbliższe co udało mi się znaleźć :
http://allegro.pl/filtr-paliwa-mitsubis ... 19727.html" onclick="window.open(this.href);return false;
lub:
http://allegro.pl/filtr-paliwa-mitsubis ... 19727.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Kwestia tylko wszczepienia tego w odmę - bo końcówki mają 8 mm średnicy.
Ktoś może zmierzył jaką średnicę wewnętrzną ma nasza "gruba odma"?
Przy cenie rzędu 5-10zł za "separator" nożna ustrojstwo nawet co pół roku sobie wymieniać zamiast czyścić przepustnicę zimą co miesiąc/dwa

Odrzucam Waszą rzeczywistość i tworzę sobie własną 

- AKI
- klubowicz
- Posty: 157
- Rejestracja: 01 gru 2010, 10:51
- Przebieg: 42000
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Jawiszowice
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Wewnętrzna średnica grubej odmy to 16mm, właśnie ją wymieniłem na przewód paliwowy zakupiony w sklepie motoryzacyjnym za 3,40zł/30cm + 2.40zł/2szt opaski, który na pewno wytrzyma dłużej niż oryginał. Jak się okazało podczas wymiany że większy stopień degradacji posiada cienka odma, na razie została zaizolowana taśmą. Co do ciekawostek to u mnie przepustnica była czyściutka, co prawda przebieg zaledwie 20tyś km ale większość przebiegu na krótkich 3km odcinkach zrobiona (dojazd do pracy).
-
- klubowicz
- Posty: 647
- Rejestracja: 30 lis 2010, 20:21
- Przebieg: 0
- Silnik: 1.4 8v 77KM
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Stolica podziemnych pomarańczy
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Fakt takie przewężenie na grubej odmie - szczególnie od strony silnika jak zajdzie majonezem - nie byłoby wskazane..
Co najwyżej na cienkiej odmie można by było to maleństwo wmontować, bo tamtędy też syf idzie..
Na grubą odmę może jakiś separator oleju z kompresora/sprężarki by podszedł, ewentualnie jakaś samoróbka polutowana np z kształtek miedzianych..
Co najwyżej na cienkiej odmie można by było to maleństwo wmontować, bo tamtędy też syf idzie..
Na grubą odmę może jakiś separator oleju z kompresora/sprężarki by podszedł, ewentualnie jakaś samoróbka polutowana np z kształtek miedzianych..
Odrzucam Waszą rzeczywistość i tworzę sobie własną 

-
- Moderator
- Posty: 3423
- Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
- Przebieg: 120000
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Markotów Duży
- Podziękował: 127 razy
- Otrzymał podziękowań: 61 razy
AKI podejrzewam że przepustnicy nie musielibyśmy czyścić może co pięć lat przy jakiejś okazji gdyby nie fatalne rozwiązanie z odmą a właściwie różnicą temperatur krótkie odcinki i niedogrzany silnik. Może gdyby to odpowietrzenie przebiegało gdzieś wewnątrz silnika w jakimś kanale problemu by nie było, ale aż tak bardzo się nie znam.
LINEA 1.4 8V DYNAMIC
Astra K 1.4
Astra K 1.4
- Bernardito
- klubowicz
- Posty: 736
- Rejestracja: 13 mar 2011, 16:48
- Przebieg: 102000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował: 18 razy
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Miałem u siebie czyszczoną po 3 latach - ok 45 k przebiegu - po rozpoczęciu się problemów z falowaniem obrotów. Podejrzewam, że jeszcze Cię ten problem nie dotyczy, ale sugeruję sprawdzać. Jakbym wcześniej o tym wiedział, to bym po prostu usunął mały nagar, a nie cały słoik majonezu:). Odmy i tak bym nie ocalił - wada materiałowa.AKI pisze:Ale przepustnica nie była jeszcze czyszczona od nowości.
LIVE TO RIDE, RIDE TO LIVE
-
- Nowy
- Posty: 17
- Rejestracja: 22 sty 2011, 21:35
- Przebieg: 39858
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Podkarpacie
I już też mi padł... wlewałem wczoraj płyn " Aura " z Biedronki bo jestem biedny ... nie tak jak jarek.... ale do rzeczy... wlewam to i patrzę na silniczek tego potwora z 8 zaworami i co ja widzę ... coś takiego miałem odrazu pytać Was koledzy co to jest i takie tam a tu widać iż to jest u wszystkich lipne te węże zamontuje taki zbrojony ogrodowy z mrówki i będzie Git .
Pozdrawiam
Spokojnych Świąt Wielkanocnych ;)
Pozdrawiam
Spokojnych Świąt Wielkanocnych ;)