[1.4] Zapłon silnika

Awatar użytkownika
Rafcio
Moderator
Moderator
Posty: 3759
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 130000
Silnik: 1.4 Turbo 120KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Cieszyn
Podziękował: 332 razy
Otrzymał podziękowań: 164 razy

Post autor: Rafcio »

pawe1_c pisze:
Sebastian pisze:Ja tam przekręcam kluczyk i odpalam auto bez wciskania pedału gazu.
tak samo, jedynie co wciskam to sprzęgło
Ja też tylko sprzęgło :)
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna :jazda
daro189
klubowicz
klubowicz
Posty: 495
Rejestracja: 15 sie 2010, 22:12
Podziękował: 19 razy
Otrzymał podziękowań: 17 razy

Post autor: daro189 »

otóż po problemach z komputerem w serwisie umówiony zostałem na czwartek i diagnoza sie odwlecze. nie mniej jednak zdziwił mnie fakt ze przy okazji suszenia lampy (z powodu źle założonej uszczelki) za wymiane żarówki przeciwmgielnej skasowali z mojego ojca 7.50+2.50 za żarówke :-<< można powiedzieć że jeszcze nie raz mnie zaskoczą :pomysli
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

H1 za 2,50zł? Czy tylna?
daro189
klubowicz
klubowicz
Posty: 495
Rejestracja: 15 sie 2010, 22:12
Podziękował: 19 razy
Otrzymał podziękowań: 17 razy

Post autor: daro189 »

tylna :siechu
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

7,5zł za odkręcenie tylnej lampy to jak za darmo. Wie ten kto sam odkręcał :zlośnik
Awatar użytkownika
aixen
klubowicz
klubowicz
Posty: 442
Rejestracja: 08 gru 2009, 15:03
Przebieg: 85555
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Łódź
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Post autor: aixen »

Kłopoty z odpalaniem ciepłego silnika jednoznacznie wskazują na błędy czujnika... którego... to może być ciekawe doświadczenie.
Gdyby czujnik "padł" to sprawa prosta... diagnostyka wykaże i po problemie, tutaj...

Ostatnio walczyłem z podobnym problemem w aucie Syna. auto nie odpalało przy ciepłym silniku... trzeba było kręcić kilkakrotnie, odpalać w wciśniętym pedałem gazu..
Po kilkunastu próbach serwisu (!) szczęśliwie dla mnie zdiagnozowano usterkę czujnika położenia wału, który "akurat" zgłosił właściwy kod błędu, wcześniej różne kody zgłaszały inne czujnik "ogłupione" usterką tego właściwego... wcześniej sprawdzono chyba wszystko co było w torze paliwowo / elektrycznym...

Reasumują... diagnosta - tak, odpalanie z pedałem gazu "w podłodze" - nie, te czasy dawno minęły...
Linea 1.4 8v & LPG r.2007 wersja Dynamic 85 KKm (Syn)
Linea 1.4 Turbo r.2009 wersja Dynamc 56 KKm (To ja)
Awatar użytkownika
cichy
klubowicz
klubowicz
Posty: 3701
Rejestracja: 12 sie 2010, 23:49
Przebieg: 217000
Silnik: 2.0 110KM HDi
Lokalizacja: LBN
Podziękował: 104 razy
Otrzymał podziękowań: 70 razy
Kontakt:

Post autor: cichy »

T
Coval pisze:7,5zł za odkręcenie tylnej lampy to jak za darmo. Wie ten kto sam odkręcał :zlośnik
tosz to szok :zdiwiony To ja mogę odkrecać te lampy :zlośnik
Sympatyk forum :-)
Q
klubowicz
klubowicz
Posty: 647
Rejestracja: 30 lis 2010, 20:21
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 8v 77KM
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Stolica podziemnych pomarańczy
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: Q »

Przeliczając ze stawki za roboczogodzinę w ASO wynika że cała wymiana trwa 4 minuty :)
Odrzucam Waszą rzeczywistość i tworzę sobie własną :ink
Awatar użytkownika
SZAMAN
klubowicz
klubowicz
Posty: 409
Rejestracja: 19 kwie 2011, 13:51
Przebieg: 102000
Silnik: 1,4 T-Jet 16v
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 7 razy

podwyższone obroty

Post autor: SZAMAN »

mam pytanko.
czy ktos z was miał takie zdarzenie w lince T- jet ,ze jak ciepławy silnik to po uruchomieniu na pracę jałowa obroty ustawiają sie prawidłowo na 900,a przy zimnym po nocy czy kilku godz stania przy odpaleniu obroty ustawiają sie na 1300-1500.po dodaniu gazu normują sie do 900.autko na gwarancji bo dopiero trzy miesięczne,ale ciekawość co powiedzą w ASO.czy to może być wina turbinki?
Ciekawe.
Dodam ,ze to pojawiło sie od dwóch tygodni.
Pozdrawiam
szaman
Q
klubowicz
klubowicz
Posty: 647
Rejestracja: 30 lis 2010, 20:21
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 8v 77KM
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Stolica podziemnych pomarańczy
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: Q »

Nie wiem jak T-jet ale w 8V na dzień dobry na zimnym silniku jest 1200 na jałowym i w miarę rozgrzewania się silnika schodzą stopniowo do 800-900 i to chyba prawidłowe zachowanie :)
Odrzucam Waszą rzeczywistość i tworzę sobie własną :ink
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

SZAMAN, to normalne. Zimny silnik dostaję mieszankę bogatszą w paliwo, aby rozruch był łatwiejszy i szybciej nagrzał się katalizator. Jak złapie trochę temperatury obroty ustawiają się poniżej 1000.
Nie gazuj zimnego silnika. Najlepiej po odpaleniu od razu rozpocząć jazdę. Delikatnie i spokojnie. Wtedy silnik szybko i równomiernie się nagrzewa.
Awatar użytkownika
Rafcio
Moderator
Moderator
Posty: 3759
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 130000
Silnik: 1.4 Turbo 120KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Cieszyn
Podziękował: 332 razy
Otrzymał podziękowań: 164 razy

Post autor: Rafcio »

Coval dobrze mówi i tego się SZAMAN trzymaj
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna :jazda
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Post autor: emmer »

jest ok.
Awatar użytkownika
SZAMAN
klubowicz
klubowicz
Posty: 409
Rejestracja: 19 kwie 2011, 13:51
Przebieg: 102000
Silnik: 1,4 T-Jet 16v
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Post autor: SZAMAN »

Dziękuje wam bardzo za odpowiedzi tylko zastanawia mnie czemu miesiąc- dwa temu przy włączeniu bardzo szybko schodziło ,powiem więcej ,ze prawie zawsze ustawiało sie na 900-1000.
Co do obecnej sytuacji to własnie tak robię ; nie przygazowuje tylko ruszam spokojnie z parkingu i po kilkunastu metrach wszystko dochodzi do normy.
W podzięce za info przesyłam kilka zdjęć w mojej galerii .mam trochę bzika na punkcie tuningowania ,ale delikatnego bez skrzynek po jabłkach na klapie.Wewnątrz mam przód i tył pasażerów podświetlony oczywiście - niebiesko ,jak również bagażnik i ....kierownicę ( to chyba rzadkość.Nie wspomnę o grillu w czerwieni...i to nie koniec.Jestem elektronikiem i dlatego jest mi to nie obce. Kiedyś zrobię zdjęcie nocne..efekt pędzącego smoka-dragona w świetle reflektorów.
pozdrawiam
szaman
Q
klubowicz
klubowicz
Posty: 647
Rejestracja: 30 lis 2010, 20:21
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 8v 77KM
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Stolica podziemnych pomarańczy
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: Q »

SZAMAN o widzę że będę miał się kogo poradzić przy zabawach i dorabianiu up-gradów do linki :) - elektroniką się trochę interesuję i kilka rzeczy zdarzyło mi się polutować (niektóre nawet działają :zlośnik ) jedna z efektowniejszych to zegar binarny w obudowie twardego dysku :)

Galeria super :brawo
Listwy z tyłu i pedały sam wykonałeś czy zamawiałeś gdzieś? Bo oryginały to chyba nie są?
Podoba mi się pomysł z zasłonięciem dziurki na kluczyk na klapie - w sumie użyłem jej tylko raz żeby sprawdzić czy kluczyk działa więc by mi jej nie brakowało :zlośnik
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Odrzucam Waszą rzeczywistość i tworzę sobie własną :ink
ODPOWIEDZ