Kontrolka wlaczonych swiatel

Ibis
Nowy
Nowy
Posty: 9
Rejestracja: 04 kwie 2011, 19:07
Przebieg: 20100
Silnik: 1.6 multijet
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Roma (Rzym)

Kontrolka wlaczonych swiatel

Post autor: Ibis »

Spalila mi sie kontrolka wlaczonych swiatel. Okazuje sie, ze musze wymienic cala plytke licznika bo LED jest niewymienialny? Czy wydaje wam sie to mopzliwe? Dobrze, ze jeszcze na gwarancji... :smutny
Awatar użytkownika
jay_21
klubowicz
klubowicz
Posty: 1981
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:11
Przebieg: 67000
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Knurów
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: jay_21 »

Ibis, nie przypominam sobie aby ktoś od nas rozbierał zegary, aczkolwiek jest to możliwe, że są tam przylutowane LED'y. W serwisach autoryzowanych raczej nie naprawiają uszkodzonej części (bo pewnie dało by się przelutować padniętą diodę) a wolą wymienić całość.
Linea 1.4 T-Jet Red Flamenco Dynamic
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

LED SMD da się łatwo odlutować i przylutować nowy. Problem jest żeby się do niego dostać, rozkładanie zegarów, wskazówek. Można się w to bawić jak masz po gwarancji i chcesz zaoszczędzić. Jak się uda to kilka stówek do przodu, a jak nie to luz, bo i tak trzeba było je wymienić.
Awatar użytkownika
mireks
klubowicz
klubowicz
Posty: 971
Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
Przebieg: 159000
Silnik: 2.0 Multijet
Rocznik: 2012
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 26 razy
Kontakt:

Re: Kontrolka wlaczonych swiatel

Post autor: mireks »

Ibis pisze:Spalila mi sie kontrolka wlaczonych swiatel. Okazuje sie, ze musze wymienic cala plytke licznika bo LED jest niewymienialny? Czy wydaje wam sie to mopzliwe? Dobrze, ze jeszcze na gwarancji... :smutny
Diody led się nie "przepalają". Ich czas życia obliczony jest na kilkadziesiąt tysięcy godzin. Są dwie możliwości:
- trafiłeś na felerny egzemplarz diody
- trafiłeś na tzw. zimny lut, który przestał kontaktować.

Samochód masz na gwarancji więc nie martwiłbym się usterką. Bardziej bym się obawiał o to, aby pracownicy nie zarysowali Ci przy demontażu kokpitu.

Gdyby samochód już był po gwarancji, pojechałbym do elektryka i dowiedziałbym się o koszt usunięcia usterki. Moim zdaniem jest to pierdoła, a znaczący koszt naprawy pochłonęłaby raczej operacja demontażu i montażu zegarów z konsoli.
Awatar użytkownika
FILBERT
klubowicz
klubowicz
Posty: 289
Rejestracja: 26 sty 2010, 23:11
Przebieg: 50000
Silnik: 1,4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Poznań
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: FILBERT »

Tak jak mówi kolega "mireks"
Wcześniej. Fiat 126p, 125p, VW polo 1,4, VW pasat B5 2,3l 4x4, Toyota Rav 4 2.0, Czasem Punto II, teraz linka 1.4 8v od 2007
Awatar użytkownika
bodzioc
klubowicz
klubowicz
Posty: 753
Rejestracja: 15 lut 2010, 16:10
Przebieg: 135000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Poznań
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Post autor: bodzioc »

Autko jest na gwarancji niech się martwi ASO
bodzioc
Awatar użytkownika
Fish
klubowicz
klubowicz
Posty: 493
Rejestracja: 12 lut 2010, 18:31
Przebieg: 145000
Silnik: 1.4 16V T-Jet (LPG)
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 15 razy
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Post autor: Fish »

Ciekawe czy gwarancja obejmuje "zarowki", ja kiedys zglosilem tak przy okazji, ze mi przerywa zarowka przy tym pokretle od wlaczania nawiewu to mi powiedziano, ze takich rzeczy gwarancja nie obejmuje.

Swoja droga czasami warto samemu cos poprobowac, ja tak ostatnio w Punto II naprawilem wspomaganie, okazaly sie zimne luty na plytce w silniczku. Ok. 3h roboty, ale serwis chcial ponad 2k.
<<FISH>>
Awatar użytkownika
bodzioc
klubowicz
klubowicz
Posty: 753
Rejestracja: 15 lut 2010, 16:10
Przebieg: 135000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Poznań
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Post autor: bodzioc »

Za żarówkę będzie trzeba zapłacić ale robocizna gratis.i zero stresu.
bodzioc
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 7110
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 344 razy
Otrzymał podziękowań: 957 razy
Kontakt:

Post autor: mwas »

Fish pisze:w Punto II naprawilem wspomaganie, okazaly sie zimne luty na plytce w silniczku.
Standardowa usterka PII ze wspomaganiem :ink
Fish pisze:ja kiedys zglosilem tak przy okazji, ze mi przerywa zarowka przy tym pokretle od wlaczania nawiewu to mi powiedziano, ze takich rzeczy gwarancja nie obejmuje.
Bo te żaróweczki bez problemu (tzn z delikatnym problemem, bo trzeba się ciut nakombinować), można wymienić, są one traktowane jak każda inna żarówka w samochodzie, ale kontrolki na zegarach już do takich nie należą. Tam, żeby je wymienić, trzeba rozbebeszyć kokpit, dobrać się do zegarów i manewrować lutownicą, dlatego wnioskuję, że ASO bez gadania powinno taką usterkę załatwić w ramach gwarancji. Te kontrolki nie powinny być traktowane jako elementy eksploatacyjne podlegające standardowej wymianie :pomysli
bodzioc pisze:Za żarówkę będzie trzeba zapłacić ale robocizna gratis.i zero stresu.
Tak jak pisałem wcześniej, tutaj raczej nie mamy do czynienia z żarówką tylko z diodą LED, której montaż polega na lutowaniu, dlatego wymianie powinien podlegać cały element (zegary/licznik) bo nie ma tam żarówki, którą można wymienić na nową :ink

Podsumowując:
Ibis - auto na gwarancji -> wizyta w ASO, niech naprawiają (tzn. wymieniają :luzak )
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Awatar użytkownika
bodzioc
klubowicz
klubowicz
Posty: 753
Rejestracja: 15 lut 2010, 16:10
Przebieg: 135000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Poznań
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Post autor: bodzioc »

Podsumowując:
Ibis - auto na gwarancji -> wizyta w ASO, niech naprawiają (tzn. wymieniają :luzak )
[/quote]

Dokładnie oto mi chodziło .
bodzioc
Awatar użytkownika
Fish
klubowicz
klubowicz
Posty: 493
Rejestracja: 12 lut 2010, 18:31
Przebieg: 145000
Silnik: 1.4 16V T-Jet (LPG)
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 15 razy
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Post autor: Fish »

jesli tak to super, to nawet nie ma co myslec o grzebaniu samemu.
<<FISH>>
Awatar użytkownika
Rafcio
Moderator
Moderator
Posty: 3759
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 130000
Silnik: 1.4 Turbo 120KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Cieszyn
Podziękował: 332 razy
Otrzymał podziękowań: 164 razy

Post autor: Rafcio »

mireks pisze:Bardziej bym się obawiał o to, aby pracownicy nie zarysowali Ci przy demontażu kokpitu.
Ja miałem wymieniany cały zestaw wskaźników na gwarancji i nic nie porysowali :)

Moim zdaniem jest to pierdoła, a znaczący koszt naprawy pochłonęłaby raczej operacja demontażu i montażu zegarów z konsoli.
Mechanikowi to zajęło : demontaż 10 min, montaż 10 min czyli nie jest tak źle :)

Ale kolega ma gwarancję to jedynie musi się udać do ASO
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna :jazda
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 7110
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 344 razy
Otrzymał podziękowań: 957 razy
Kontakt:

Post autor: mwas »

rafcio082 pisze:Mechanikowi to zajęło : demontaż 10 min, montaż 10 min czyli nie jest tak źle :)
rafcio082, a nie widziałeś może jak oni to robili ? W sensie czy widziałeś jaki jest patent, żeby się dobrać do zegarów. Nie tam żebym potrzebował, tak z czystej ciekawości, na przyszłość się pytam :ink
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Awatar użytkownika
Rafcio
Moderator
Moderator
Posty: 3759
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 130000
Silnik: 1.4 Turbo 120KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Cieszyn
Podziękował: 332 razy
Otrzymał podziękowań: 164 razy

Post autor: Rafcio »

mwas, szczerze mówiąc stałem przy nim ale za bardzo mu się tam nie przyglądałem, wiem że u góry są jakieś śrubki i przed licznikiem jest taka obwódka plastikowa zakrywająca brzegi zestawu wskaźników bodajże na zatrzaskach. A i trzeba trochę zsunąć ten materiał co zakrywa kolumnę- on tam też jest na jakichś zatrzaskach. Więcej nie wiem
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna :jazda
Ibis
Nowy
Nowy
Posty: 9
Rejestracja: 04 kwie 2011, 19:07
Przebieg: 20100
Silnik: 1.6 multijet
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Roma (Rzym)

Post autor: Ibis »

Jak radziliscie tak zrobilem. Pojechalem do service Fiata i... do wymiany caly element, oczywiscie na gwarancji.
Zycze Wam udanych swiat.
ODPOWIEDZ