Bębny i zaciski.

Awatar użytkownika
Bernardito
klubowicz
klubowicz
Posty: 736
Rejestracja: 13 mar 2011, 16:48
Przebieg: 102000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 18 razy
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Bernardito »

Hej koledzy to jak to jest z tym malowaniem bębnów czy zacisków? Możecie podpowiedzieć jaka farba będzie ok? Tzn. jakiej firmy? Chciałbym odświeżyć szczególnie bębny np. czarny mat. Teraz to wyglądają mocno nieciekawie - praktycznie całe rdzawe. Pytanie jak taka farba trzyma? Tzn. jak długo - czy tę zabawę trzeba co np. co rok powtarzać? Z góry dzięki za Wasze opinie i rady. Pozdrawiam
LIVE TO RIDE, RIDE TO LIVE
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 287 razy
Otrzymał podziękowań: 304 razy

Post autor: Tomek »

Gdzieś już pisałem.. Kupiłem kiedyś małą puszeczkę "Śnieżki na rdzę" czarny mat.
Robię sobie malu malu dwa razy w roku, przy okazji zmiany kół, na wiosnę i na jesień.
Z przodu tarcze też sobie maluję (oczywiście nie całe :zlośnik ), zaciski tylko czyszczę bez malowania.
Awatar użytkownika
Bernardito
klubowicz
klubowicz
Posty: 736
Rejestracja: 13 mar 2011, 16:48
Przebieg: 102000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 18 razy
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Bernardito »

Tomek, czyli normalnie pędzlem czy w spray'u? a czymś specyficznym czyścisz zaciski? dzięki za odpowiedź
LIVE TO RIDE, RIDE TO LIVE
Awatar użytkownika
mpsfc
klubowicz
klubowicz
Posty: 1137
Rejestracja: 16 maja 2010, 23:40
Lokalizacja: Orłowo k. Inowrocławia
Podziękował: 17 razy
Otrzymał podziękowań: 19 razy

Post autor: mpsfc »

Ja co roku maluję Hammerite czarny półmat. Jest ok.
Piszę poprawnie po polsku. Ortograficznym ofermom, pseudodyslektykom i innym patentowanym leniom mówimy stanowcze nie :)
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 287 razy
Otrzymał podziękowań: 304 razy

Post autor: Tomek »

Bernardito pisze:Tomek, czyli normalnie pędzlem czy w spray'u? a czymś specyficznym czyścisz zaciski? dzięki za odpowiedź
Jeżeli jest potrzeba, to delikatnie papierem ściernym, potem odtłuszczam benzyną ekstrakcyjną, potem pędzelek w dłoń... i już :zlośnik
Awatar użytkownika
Rafcio
Moderator
Moderator
Posty: 3759
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 130000
Silnik: 1.4 Turbo 120KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Cieszyn
Podziękował: 332 razy
Otrzymał podziękowań: 164 razy

Post autor: Rafcio »

Tomek pisze:Jeżeli jest potrzeba, to delikatnie papierem ściernym, potem odtłuszczam benzyną ekstrakcyjną, potem pędzelek w dłoń... i już :zlośnik
Ja mam z tyłu tarcze i nie mam co malować :zlośnik
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna :jazda
Awatar użytkownika
Bernardito
klubowicz
klubowicz
Posty: 736
Rejestracja: 13 mar 2011, 16:48
Przebieg: 102000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 18 razy
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Bernardito »

mpsfc, przed położeniem Hammerita czyścisz bęben z rdzy choć trochę? czy nie dopuściłeś do niej w ogóle?
LIVE TO RIDE, RIDE TO LIVE
Awatar użytkownika
mpsfc
klubowicz
klubowicz
Posty: 1137
Rejestracja: 16 maja 2010, 23:40
Lokalizacja: Orłowo k. Inowrocławia
Podziękował: 17 razy
Otrzymał podziękowań: 19 razy

Post autor: mpsfc »

Nie dopuszczam ale zawsze trochę trzeba zmatowić. Farbę nakładam cieniutko.
Piszę poprawnie po polsku. Ortograficznym ofermom, pseudodyslektykom i innym patentowanym leniom mówimy stanowcze nie :)
Awatar użytkownika
SZAMAN
klubowicz
klubowicz
Posty: 409
Rejestracja: 19 kwie 2011, 13:51
Przebieg: 102000
Silnik: 1,4 T-Jet 16v
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Post autor: SZAMAN »

W poprzedniej Linejce tez to robiłem czerwoną i nieźle zabezpieczała przez trzy zimy ,bo później sprzedałem o czym pisałem w przywitaniu
Pozdrawiam
szaman
Awatar użytkownika
Bernardito
klubowicz
klubowicz
Posty: 736
Rejestracja: 13 mar 2011, 16:48
Przebieg: 102000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 18 razy
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Bernardito »

mpsfc, hej właśnie zakupiłem sobie hammerite czarny półmat i będę testować:) Pytanie tylko ile to schnie? Nie mam niestety możliwości zostawić wozu na podnośniku do schnięcia także lepiej, żeby to nie było więcej niż np. 30 min. Jak to u Ciebie wyglądało? Po jakim czasie zakładałeś koło? Pozdrawiam i z góry dzięki za rady
LIVE TO RIDE, RIDE TO LIVE
Awatar użytkownika
mpsfc
klubowicz
klubowicz
Posty: 1137
Rejestracja: 16 maja 2010, 23:40
Lokalizacja: Orłowo k. Inowrocławia
Podziękował: 17 razy
Otrzymał podziękowań: 19 razy

Post autor: mpsfc »

Bernardito pisze:Po jakim czasie zakładałeś koło?
Jak jest ładna pogoda i pomalujesz cienko to po godzinie możesz śmiało zakładać :)
Piszę poprawnie po polsku. Ortograficznym ofermom, pseudodyslektykom i innym patentowanym leniom mówimy stanowcze nie :)
Awatar użytkownika
Bernardito
klubowicz
klubowicz
Posty: 736
Rejestracja: 13 mar 2011, 16:48
Przebieg: 102000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 18 razy
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Bernardito »

Wczoraj wieczorem się pobawiłem i bębny wreszcie wyglądają, a nie straszą rdzawobrunatnym kolorem:). Dziękuję Wszystkim za rady. Co ciekawe, przynajmniej u mnie lewy bęben jest inny niż prawy. Nie zrobiłem niestety fotek w trakcie, ale jest to kwestia takich cylindrycznych nawierceń. Na prawym jest ich jakoś 2x więcej i inaczej rozłożone. Sprawdzaliście jak to jest u Was?

Pozdrawiam
LIVE TO RIDE, RIDE TO LIVE
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 287 razy
Otrzymał podziękowań: 304 razy

Post autor: Tomek »

Bernardito pisze:Co ciekawe, przynajmniej u mnie lewy bęben jest inny niż prawy. Nie zrobiłem niestety fotek w trakcie, ale jest to kwestia takich cylindrycznych nawierceń. Na prawym jest ich jakoś 2x więcej i inaczej rozłożone.
Mam to samo.
Myślę że te nawiercenia mogą mieć coś wspólnego z wyważeniem bębna.
Awatar użytkownika
Bernardito
klubowicz
klubowicz
Posty: 736
Rejestracja: 13 mar 2011, 16:48
Przebieg: 102000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 18 razy
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Bernardito »

Tak to mniej więcej wygląda u mnie. Przepraszam za jakość, ale zdjęcie niestety z komórki.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
LIVE TO RIDE, RIDE TO LIVE
Awatar użytkownika
alvaro
klubowicz
klubowicz
Posty: 644
Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
Przebieg: 205000
Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
Podziękował: 51 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Post autor: alvaro »

Właśnie pomalowałem bębny z tyłu - Hammerite czrany półmat.

Jutro będę robił operację z przodu tylko mam pytano - co malować z przodu? Tylko zaciski czy coś jeszcze? Czy te zaciski idzie jakoś zdjąć żeby nie pomalować tarczy?
ODPOWIEDZ