Trzy lata minęły...

Awatar użytkownika
cichy
klubowicz
klubowicz
Posty: 3701
Rejestracja: 12 sie 2010, 23:49
Przebieg: 217000
Silnik: 2.0 110KM HDi
Lokalizacja: LBN
Podziękował: 104 razy
Otrzymał podziękowań: 70 razy
Kontakt:

Post autor: cichy »

Coval pisze:To że poduchy i odboje "są w tym roku lepsze" słyszę odkąd powstało to forum.
mogę się wypowiedzieć odnośnie odmy, niby miała być już ulepszona kierownik ASO powiedział mi że tak naprawdę ona nie jest lepsza, kiedyś były zbrojne siateczką a tera już nie
Sympatyk forum :-)
Awatar użytkownika
Bernardito
klubowicz
klubowicz
Posty: 736
Rejestracja: 13 mar 2011, 16:48
Przebieg: 102000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 18 razy
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Bernardito »

mikus pisze:na czym polegalo "czyszczenie silnika krokowego" ?
W Linkach to przecież nie ma krokowego - przecież przepustnicą steruje komp.
LIVE TO RIDE, RIDE TO LIVE
will
Moderator
Moderator
Posty: 3423
Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
Przebieg: 120000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Markotów Duży
Podziękował: 127 razy
Otrzymał podziękowań: 61 razy

Post autor: will »

Jednak jest :luzak
LINEA 1.4 8V DYNAMIC
Astra K 1.4
Awatar użytkownika
Bernardito
klubowicz
klubowicz
Posty: 736
Rejestracja: 13 mar 2011, 16:48
Przebieg: 102000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 18 razy
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Bernardito »

poważnie? hmm to mi gościu coś wciskał jakieś kity

[ Dodano: |25 Mar 2011|, o 15:41 ]
A co powiecie na to:

Silnik krokowy dla Fiat Linea, zwany też nastawnikiem biegu jałowego, służy do regulacji obrotów biegu jałowego i umiejscowiony jest najczęściej w pobliżu przepustnicy. Jest to mały i bardzo precyzyjny silnik elektryczny (choć bywają też silniki krokowe z pokrętłem), który za pomocą jednostki sterującej wtryskiem paliwa reguluje odchylenia przepustnicy, ustalając jej optymalne położenie. W samochodach Fiat Linea z elektryczną przepustnicą, silnik krokowy nie występuje. W skład silnika krokowego wchodzą wirnik wzbudzenia, złącza do elektrycznego zasilania oraz obrotowy zawór. Producenci: Bosch, Hella, VDO Siemens

[ Dodano: |25 Mar 2011|, o 15:44 ]
Nie jestem już sam pewien. Kto ma elektryczną przepustnicę? Chyba 16V, czy tak?
LIVE TO RIDE, RIDE TO LIVE
Awatar użytkownika
cichy
klubowicz
klubowicz
Posty: 3701
Rejestracja: 12 sie 2010, 23:49
Przebieg: 217000
Silnik: 2.0 110KM HDi
Lokalizacja: LBN
Podziękował: 104 razy
Otrzymał podziękowań: 70 razy
Kontakt:

Post autor: cichy »

Bernardito pisze: Jest to mały i bardzo precyzyjny silnik elektryczny
u mnie tego silniczka nie ma, gościu z ASO mi powiedział że jak bym miał ten silniczek to nie miał bym problemu z przepustnicą i jej zawalaniem mazią, przynajmniej w Active nie wiem jak w innych wersjach. Wszystko sterowane elektronicznie.
Ostatnio zmieniony 25 mar 2011, 16:02 przez cichy, łącznie zmieniany 2 razy.
Sympatyk forum :-)
Awatar użytkownika
aixen
klubowicz
klubowicz
Posty: 442
Rejestracja: 08 gru 2009, 15:03
Przebieg: 85555
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Łódź
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Post autor: aixen »

Ciekawe... może policzyli coś z sąsiedniego auta... nieistotne... przed "czyszczeniem" obroty "falowały" teraz już nie... :idea
Linea 1.4 8v & LPG r.2007 wersja Dynamic 85 KKm (Syn)
Linea 1.4 Turbo r.2009 wersja Dynamc 56 KKm (To ja)
Awatar użytkownika
Bernardito
klubowicz
klubowicz
Posty: 736
Rejestracja: 13 mar 2011, 16:48
Przebieg: 102000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 18 razy
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Bernardito »

Czyli miałem rację - u mnie też mechanik powiedział, że silniczka krokowego to Pan tu nie ma. Silnik krokowy to mam ale w starym Bravo.
LIVE TO RIDE, RIDE TO LIVE
Awatar użytkownika
cichy
klubowicz
klubowicz
Posty: 3701
Rejestracja: 12 sie 2010, 23:49
Przebieg: 217000
Silnik: 2.0 110KM HDi
Lokalizacja: LBN
Podziękował: 104 razy
Otrzymał podziękowań: 70 razy
Kontakt:

Post autor: cichy »

aixen pisze:przed "czyszczeniem" obroty "falowały" teraz już nie
wyczyścili ci przepustnicę na koniec zresetowali ustawienia komputera, bez resetu falowały by nadal wiem to z własnego doświadczenia i dlatego nie falują, zresztą jak mamy dodatnie temperatury to falowania nie powinieneś mieć chyba że coś rzeczywiście masz spierniczone
Sympatyk forum :-)
Awatar użytkownika
Bernardito
klubowicz
klubowicz
Posty: 736
Rejestracja: 13 mar 2011, 16:48
Przebieg: 102000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 18 razy
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Bernardito »

Dokładnie tak. Zgadzam się w 100% z przedmówcą! Jak to wyrazić w trzech słowach? hmm - Dać mu wódki!!! :)

[ Dodano: |25 Mar 2011|, o 18:03 ]
pawe1_c, Odnośnie: gościu z ASO mi powiedział że jak bym miał ten silniczek to nie miał bym problemu z przepustnicą i jej zawalaniem mazią -
To nie do końca tak jest, falowanie obrotów to też problem samochodów wyposażonych jeszcze w silnik krokowy. Być może efekt byłby później.
LIVE TO RIDE, RIDE TO LIVE
Awatar użytkownika
FILBERT
klubowicz
klubowicz
Posty: 289
Rejestracja: 26 sty 2010, 23:11
Przebieg: 50000
Silnik: 1,4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Poznań
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: FILBERT »

Kto bogatemu zabroni :) Serwis jak serwis. Ważne by klient był zadowolony.
Wcześniej. Fiat 126p, 125p, VW polo 1,4, VW pasat B5 2,3l 4x4, Toyota Rav 4 2.0, Czasem Punto II, teraz linka 1.4 8v od 2007
Awatar użytkownika
cichy
klubowicz
klubowicz
Posty: 3701
Rejestracja: 12 sie 2010, 23:49
Przebieg: 217000
Silnik: 2.0 110KM HDi
Lokalizacja: LBN
Podziękował: 104 razy
Otrzymał podziękowań: 70 razy
Kontakt:

Post autor: cichy »

Bernardito pisze:To nie do końca tak jest, falowanie obrotów to też problem samochodów wyposażonych jeszcze w silnik krokowy. Być może efekt byłby później.
u mnie jest ten problem że robię za krótkie odległości i dla tego mam falowania zimą
Sympatyk forum :-)
Awatar użytkownika
Bernardito
klubowicz
klubowicz
Posty: 736
Rejestracja: 13 mar 2011, 16:48
Przebieg: 102000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 18 razy
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Bernardito »

Mi falowanie wystąpiło dopiero po 3 latach:) Także ciekawe ile ta nowa odma i przepustnica przeczyszczona wytrzyma:), ale jednak zaglądnę do niej przed zimą i kontrolnie po (wtedy już raczej z czyszczeniem). Pozdrawiam
LIVE TO RIDE, RIDE TO LIVE
Awatar użytkownika
mpsfc
klubowicz
klubowicz
Posty: 1137
Rejestracja: 16 maja 2010, 23:40
Lokalizacja: Orłowo k. Inowrocławia
Podziękował: 17 razy
Otrzymał podziękowań: 19 razy

Post autor: mpsfc »

Obecna odma wytrzymała rok i 3 miesiące, wczoraj sprawdziłem i trza zakładać nową.
Piszę poprawnie po polsku. Ortograficznym ofermom, pseudodyslektykom i innym patentowanym leniom mówimy stanowcze nie :)
Awatar użytkownika
cichy
klubowicz
klubowicz
Posty: 3701
Rejestracja: 12 sie 2010, 23:49
Przebieg: 217000
Silnik: 2.0 110KM HDi
Lokalizacja: LBN
Podziękował: 104 razy
Otrzymał podziękowań: 70 razy
Kontakt:

Post autor: cichy »

mpsfc pisze:Obecna odma wytrzymała rok i 3 miesiące, wczoraj sprawdziłem i trza zakładać nową.
o trzy miesiące dłużej jak u mnie :zlośnik
Sympatyk forum :-)
Awatar użytkownika
mikus
klubowicz
klubowicz
Posty: 163
Rejestracja: 29 maja 2010, 15:53
Przebieg: 46000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Jastrzebie Zdrój
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: mikus »

ja juz jestem po 2 wymianie tej odmy i dzis konczy mi sie gwarancja, oby nic nie wyskoczylo
ODPOWIEDZ