Podłokietnik dla kierowcy + cyrkulacja wentylacji na tył

Awatar użytkownika
Bernardito
klubowicz
klubowicz
Posty: 736
Rejestracja: 13 mar 2011, 16:48
Przebieg: 102000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 18 razy
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Podłokietnik dla kierowcy + cyrkulacja wentylacji na tył

Post autor: Bernardito »

Witam, przy zakupie (z tego co pamiętam) miałem możliwość dokupienia podłokietnika z rozprowadzeniem powietrza do tyłu. Czy orientujecie się czy to teraz można jeszcze dokupić/zamówić? Jak jest ewentualnie z instalacją samemu? Da radę?
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
jay_21
klubowicz
klubowicz
Posty: 1981
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:11
Przebieg: 67000
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Knurów
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: jay_21 »

Bernardito, z tego co wiem, to w dokładanym podłokietnikiem poza fabryką nie działają nawiewy na tył - nawet w oryginalnym. Poza tym oryginał z ASO jest bardzo drogi (ode mnie chcieli za podłokietnik 800 zł i do tego dochodzi jeszcze koszt montażu). Koledzy montowali podłokietniki dedykowane z allegro, za dużo mniejsze pieniądze, ale jak miałem okazję pooglądać to są bardzo dobrze wykonane :)
Linea 1.4 T-Jet Red Flamenco Dynamic
Awatar użytkownika
mikus
klubowicz
klubowicz
Posty: 163
Rejestracja: 29 maja 2010, 15:53
Przebieg: 46000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Jastrzebie Zdrój
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: mikus »

Witaj, ja zamawialem orginalny podlokietnik + wymiana tej czesci plastikowej przy ręcznym ci jest potrzebne do orginalu ma ona kratkę do nawiewu (atrapa) , calosc 750zl. a jesli chodzi o to ze by tam cos dmuchało to trzeba zmienic nagrzewnice , jakas rurę jeszcze pociagnac tak powiedzial pan w ASO i koszta wtedy moga przekroczyc nawet 2000zl. ale rozmawialem z kolega ktory ma to i sam powiedzial ze to lipa bo tam wieje z tego prawie nic
Q
klubowicz
klubowicz
Posty: 647
Rejestracja: 30 lis 2010, 20:21
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 8v 77KM
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Stolica podziemnych pomarańczy
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: Q »

Gdzieś na forum (chyba w temacie o podłokietnikach) ktoś już o tym pisał - oprócz oryginalnego podłokietnika z nawiewem potrzebny jest kolektor doprowadzający do niej powietrze (odpowiednio wyprofilowany plastikowy przewód). Tak jak pisze mikus dmuchać z tego będzie słabo bo powietrze pójdzie po najmniejszej linii oporu - czyli mając "do wyboru" polecieć bez przeszkód na nogi a przelecieć przez pół metra rury, zdecydowana większość poleci pierwszą drogą.
Odrzucam Waszą rzeczywistość i tworzę sobie własną :ink
Awatar użytkownika
Bernardito
klubowicz
klubowicz
Posty: 736
Rejestracja: 13 mar 2011, 16:48
Przebieg: 102000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 18 razy
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Bernardito »

Ok. Dzięki za wyczerpujące temat info:). W takim razie szkoda skórki na wyprawkę:) Chyba temat oleję - zastanawiając się jedynie nad podłokietnikiem dedykowanym ze schowkiem. Trzeba jednak przyznać, że wkurzające jest to iż siedząc z tyłu jest dość duszno to raz a dwa to w zimie lubią zmarznąć nogi. W większości przypadków kieruję, więc sobie nie zdawałem sprawy. Siedziałem jednak ostatnio z tyłu jako pasażer i czuć dyskomfort. Cóż Linka to może i ładną linię ma i inne atuty (np. duży bagaznik), ale ma mnóstwo niedociągnięć, a i lista usterek to też masakra (u mnie:
* klapka wlewu paliwa - jakaś niedorobiona /pomijam że bez uszczelki i tak w zasadzie nie dochodzi jak trzeba/;
* schowek pasażera - dopiero wymiana całego pomogła;
* skóra na kierownicy - też wymiana;
* chłodnica klimatyzacji - wymiana - 2 razy bo Aso najpierw dobił środek chłodzący a potem się skapł że nieszczelność po czym zamontował kolejną wadliwą i dopiero po następnej wymianie jest ok;
* tarcia drzwi przednich lewych i prawych o tę piankę czy coś - podcięcie załatwiło sprawę
* teraz mam problem z niegrzejącym lusterkiem lewym i niedziałającymi przyciskami sterowania szybą też od kierowcy - chyba ta wiązka przy zawiasach do wymiany tak jak to w innym wątku było poruszane
* z dupereli to urwał się mi też uchwyt do podnoszenia podłogi w bagażniku
* kolejną pierdołą są też dywaniki - nie wiem czy były fabrycznie u Was gumowe do Linei? Ja dostałem z łaski do GP i tak pasują jak pięść do oka - szczególnie tylne. Noszę się z wymianą.
A i last but not least - brudząca się przepustnica i problem z wahaniem obrotów jałowych - już miałem czyszczenie i adaptację komputerową przepustnicy (przy okazji odkryłem, że przewód odmy jest totalnie sparciały - na szczęście nowy /jak do GP/ kupiłem jakoś za 36 zł). Chyba teraz po zimie muszę znowu zajrzeć do przepustnicy. Niestety krótkie przebiegi jak to już było na forum są chyba główną tego przyczyną (do pracy mam jakieś 6,5 km po mieście). Jednak w Bravo 1.4 12V z 97 tego problemu zupełnie nie mam (inna sprawa że tam za obroty odpowiada krokowy a nie komputer - chociaż szczelność układu jest też chyba lepsza).
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Post autor: emmer »

eeeeee. nie przejmuj się. na razie to jakieś pierdółki.

jeżeli masz po gwarancji to jest na forum manual jak wyczyścić przepustnicę w waszych samochodach. także jezeli posiadasz troche czasu to warto zrobic to samemu. o odnośnie wentylacji i ogrzewania tyłu - taka sugestia - sprawdź sobie pod fotelem kierowcy i pasażera są wyloty powietrza. byc może masz tak że są zasłaniete przez tapicerkę.
Awatar użytkownika
Bernardito
klubowicz
klubowicz
Posty: 736
Rejestracja: 13 mar 2011, 16:48
Przebieg: 102000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 18 razy
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Bernardito »

Hehehe - grunt to zdrowe podejście:) W sumie to zaleta fiata jest taka - stosunkowo tani w eksploatacji:)
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 287 razy
Otrzymał podziękowań: 304 razy

Post autor: Tomek »

Q pisze:dmuchać z tego będzie słabo
Tu potwierdzę że dmucha słabo, i dokładanie akurat tego podłokietnika poza fabryką z uwagi na cenę mija się z celem.
duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Post autor: duskap »

Bernardito, dowiadywałem się w 2 ASO i dołączony podłokietnik będzie miał wentylację na tył. Oczywiście pod warunkiem, że kupi się cały komplet (sprzedają wszystko w częściach i można kupić bez tunelu doprowadzającego powietrze) a to koszt 750zł +ok.250zł montaż.
Awatar użytkownika
Bernardito
klubowicz
klubowicz
Posty: 736
Rejestracja: 13 mar 2011, 16:48
Przebieg: 102000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 18 razy
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Bernardito »

Super dzięki za info. Właśnie o to mi chodziło. Tylko koszt jest jednak dość duży jak na to, że podobno rezultat jest taki sobie. Ważne, że jeszcze taka możliwość jest. Pozdro
duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Post autor: duskap »

Bernardito, coś tam dmucha jak sprawdzałem w salonie. Szału nie ma ale w upalne dni z tyłu robi się przyjemnie.
Awatar użytkownika
Bernardito
klubowicz
klubowicz
Posty: 736
Rejestracja: 13 mar 2011, 16:48
Przebieg: 102000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 18 razy
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Bernardito »

Się może skuszę jednak... hmm cały czas wydatki - jak nie naprawy to ulepszenia ehhh
Awatar użytkownika
Rincewind
klubowicz
klubowicz
Posty: 487
Rejestracja: 10 lut 2011, 16:17
Przebieg: 42000
Silnik: 1.6 Diesel
Rocznik: 2016
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy

Post autor: Rincewind »

Bernardito ja mam wersję z dodanym w ASO podłokietnikiem, bo kupiłem demonstracyjnego, ale nic nie dmucha. Zarejestrowany był na krakowskich numerach, więc pewnie tam go doposażali. Jak będziesz zamawiał, to zażądaj oświadczenia szefa serwisu podpisanego krwią, że podłączą ci nawiew, bo to nie jest takie oczywiste.
Awatar użytkownika
Bernardito
klubowicz
klubowicz
Posty: 736
Rejestracja: 13 mar 2011, 16:48
Przebieg: 102000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 18 razy
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Bernardito »

A widzisz. Dzięki za radę. Pewno Ci faktycznie nie doprowadzili nawiewu, a może dmucha tylko na mocniejszym ustawieniu wentylatora?
LIVE TO RIDE, RIDE TO LIVE
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 287 razy
Otrzymał podziękowań: 304 razy

Post autor: Tomek »

Rincewind pisze:ale nic nie dmucha.
Linka z fabrycznym dmuchającym podłokietnikiem różni się też tunelem środkowym.
Na tunelu za miejscami na kubki (tuż przy konsoli środkowej), jest taki malutki odkryty schowek-przegródka.
Ja u siebie mam to miejsce zabudowane, bo tamtędy biegną rurki powietrzne do kratki w podłokietniku.
Jeżeli ktoś ma podłokietnik, a ten schoweczek wygląda jak wyglądał, to nie ma co liczyć na to że coś będzie wiało.
Generalnie spotkałem się z opinią, że poza fabryką nie ma możliwości zrobienia tak żeby wiało z kratki podłokietnika.
ODPOWIEDZ