Dodatkowe zasilanie z gniazda zapalniczki
-
- klubowicz
- Posty: 647
- Rejestracja: 30 lis 2010, 20:21
- Przebieg: 0
- Silnik: 1.4 8v 77KM
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Stolica podziemnych pomarańczy
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Dodatkowe zasilanie z gniazda zapalniczki
Ponieważ lubię mieć GPS po lewej stronie, a serpentynka z kabla na zegarach słabo wygląda no i zasilacz zajmuje miejsce w gnieździe zapalniczki z którego lubi się wysuwać. Postanowiłem podpiąć się pod gniazdo zapalniczki od spodu i podciągnąć zasilanie w okolice bezpieczników pod kierownicą.
Przy okazji fotorelacja i mały poradnik jak to zrobić:
1. Wyciągamy mieszek lewarka skrzyni biegów oraz osłonę przy hamulcu ręcznym (obydwa są na zatrzaskach).
2. Odpinamy wtyczkę zapalniczki (foto 1 i 2) jak widać w moim przypadku odpięcie wtyczki jest zdecydowanie utrudnione przez elementy blokady skrzyni biegów jednak nie niemożliwe.
3. wpinamy się w przewody czarny (-) i fioletowo-czerwony (+). Ja zrobiłem to rozcinając je i spinając kostkami z automatycznym zaciskiem z trzema wyjściami (kupione w Praktikerze około 6zł za 5szt) są bardzo wygodne w montażu wystarczy odchylić pomarańczową dźwignię do góry, wsunąć przewód i zatrzasnąć dźwignię.
Na foto 3. i 4. widać podłączony już czerwony przewód.
4. Wpinamy wtyczkę zpowrotem w gniazdo zapalniczki (blokada ponownie nie ułatwia zadania) i chowamy kostki zboku aby nie przeszkadzały. (foto 5.)
5. Przeciągamy przewód za plastikową osłoną do przodu i przycinamy na odpowiednią długość. (foto 6.)
6. Przy pomocy tych samych kostek podłączyłem przygotowany wcześniej zasilacz gps (wymontowałem metalowe styki i przylutowałem przewody) (foto 7.)
7. Na koniec przewody i zasilacz przymocowałem plastikowymi opaskami samozaciskowymi.
Przewód zasilający GPS wyprowadziłem koło lewego słupka (akurat nie mam odpowiedniej foty - może dorzucę jutro)
Może się komuś przyda.
Przy okazji fotorelacja i mały poradnik jak to zrobić:
1. Wyciągamy mieszek lewarka skrzyni biegów oraz osłonę przy hamulcu ręcznym (obydwa są na zatrzaskach).
2. Odpinamy wtyczkę zapalniczki (foto 1 i 2) jak widać w moim przypadku odpięcie wtyczki jest zdecydowanie utrudnione przez elementy blokady skrzyni biegów jednak nie niemożliwe.
3. wpinamy się w przewody czarny (-) i fioletowo-czerwony (+). Ja zrobiłem to rozcinając je i spinając kostkami z automatycznym zaciskiem z trzema wyjściami (kupione w Praktikerze około 6zł za 5szt) są bardzo wygodne w montażu wystarczy odchylić pomarańczową dźwignię do góry, wsunąć przewód i zatrzasnąć dźwignię.
Na foto 3. i 4. widać podłączony już czerwony przewód.
4. Wpinamy wtyczkę zpowrotem w gniazdo zapalniczki (blokada ponownie nie ułatwia zadania) i chowamy kostki zboku aby nie przeszkadzały. (foto 5.)
5. Przeciągamy przewód za plastikową osłoną do przodu i przycinamy na odpowiednią długość. (foto 6.)
6. Przy pomocy tych samych kostek podłączyłem przygotowany wcześniej zasilacz gps (wymontowałem metalowe styki i przylutowałem przewody) (foto 7.)
7. Na koniec przewody i zasilacz przymocowałem plastikowymi opaskami samozaciskowymi.
Przewód zasilający GPS wyprowadziłem koło lewego słupka (akurat nie mam odpowiedniej foty - może dorzucę jutro)
Może się komuś przyda.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- cichy
- klubowicz
- Posty: 3701
- Rejestracja: 12 sie 2010, 23:49
- Przebieg: 217000
- Silnik: 2.0 110KM HDi
- Lokalizacja: LBN
- Podziękował: 104 razy
- Otrzymał podziękowań: 70 razy
- Kontakt:
powiem Ci że fajnie sobie to obmyślałeś, zero kabli na wierzchu, w sumie bez inwazyjnie bo się tylko podpoiłeś, moim zdaniem co za różnica czy podłączymy wtyczkę do gniazda zapalniczki czy pod spodem kabelkami do kostek a rezultat masz taki że zero kabli i gniazdo zapalniczki wolne.Tylko na Twoim miejscu kupił bym rozgałęźnik podłączyłbym go w ten sposób przewodami a rozgałęźnik schował za ta klapką i w każdej chwili mógłbyś podłączyć sobie CB czy coś innego
Sympatyk forum :-)
-
- klubowicz
- Posty: 647
- Rejestracja: 30 lis 2010, 20:21
- Przebieg: 0
- Silnik: 1.4 8v 77KM
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Stolica podziemnych pomarańczy
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kostki mają po 3 wyjścia więc pod kierownicą nadal mogę rozgałęźnik (z uciętą wtyczką) włączyć bo mam po jednym wyjściu wolnym na każdej kostce
W przypadku nawigacji wolałem jednak podłączyć bezpośrednio bo i tak miałem drugi zasilacz od starej nawigacji więc jeden mogłem bez stresu przerobić i mam pewność że nic się nie wysunie.
Generalnie właśnie taki był plan aby zwolnić gniazdo i pozbyć się serpentynki z kabla na zegarach, a jak przyjdzie mi do głowy kiedyś CB czy inny wynalazek to z rozbudową zasilania nie ma problemu

W przypadku nawigacji wolałem jednak podłączyć bezpośrednio bo i tak miałem drugi zasilacz od starej nawigacji więc jeden mogłem bez stresu przerobić i mam pewność że nic się nie wysunie.
Generalnie właśnie taki był plan aby zwolnić gniazdo i pozbyć się serpentynki z kabla na zegarach, a jak przyjdzie mi do głowy kiedyś CB czy inny wynalazek to z rozbudową zasilania nie ma problemu

Odrzucam Waszą rzeczywistość i tworzę sobie własną 

- Tomek
- Moderator
- Posty: 6684
- Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
- Przebieg: 131000
- Silnik: 1.4 V8 + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Radom
- Podziękował: 287 razy
- Otrzymał podziękowań: 304 razy
Walające się kabelki to to co mnie najbardziej irytuje, dlatego bardzo podoba mi się Twój pomysł.Generalnie właśnie taki był plan aby zwolnić gniazdo i pozbyć się serpentynki z kabla
Akurat CB to lepiej nie podłączać wspólnie do reszty urządzeń, bo mogą pojawić się dodatkowe zakłócenia.Q pisze:a jak przyjdzie mi do głowy kiedyś CB
Najlepszym wyjściem dla CB jest podłączenie bezpośrednio do akumulatora.
- cichy
- klubowicz
- Posty: 3701
- Rejestracja: 12 sie 2010, 23:49
- Przebieg: 217000
- Silnik: 2.0 110KM HDi
- Lokalizacja: LBN
- Podziękował: 104 razy
- Otrzymał podziękowań: 70 razy
- Kontakt:
niekoniecznie Tomek, mam CB, navi podłączone pod jedno gniazdo zapalniczki i jest dobrze nie ma zakłóceń, nawet jak szyby otwieram czy zamykam nie słychać nic, pod gniazdo zapalniczki jest taki minus że wtyczka się potrafi wysunąć i żeby tego nie było trzeba by było dopasować wtyczkę Q pomysł fajnyTomek pisze:Akurat CB to lepiej nie podłączać wspólnie do reszty urządzeń, bo mogą pojawić się dodatkowe zakłócenia.
Sympatyk forum :-)
- Tomek
- Moderator
- Posty: 6684
- Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
- Przebieg: 131000
- Silnik: 1.4 V8 + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Radom
- Podziękował: 287 razy
- Otrzymał podziękowań: 304 razy
Różnie to bywa, czasami jest dobrze, czasami są dodatkowe zakłócenia.pawe1_c pisze:niekoniecznie Tomek, mam CB, navi podłączone pod jedno gniazdo zapalniczki i jest dobrze nie ma zakłóceń, nawet jak szyby otwieram czy zamykam nie słychać nic
Ja obecnie po moich walkach z zakłóceniami w MultiJecie (a strasznie to wredne auto było odnośnie zakłóceń

Podstawą dla mnie są połączenia lutowane, oraz dokładne zabezpieczenie kabelków.
- Rafcio
- Moderator
- Posty: 3759
- Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
- Przebieg: 130000
- Silnik: 1.4 Turbo 120KM
- Rocznik: 2013
- Lokalizacja: Cieszyn
- Podziękował: 332 razy
- Otrzymał podziękowań: 164 razy
Też miałem multijeta ale tam nie dawało to nic że podłączyłem CB bezpośrednio do akumulatoraTomek pisze:Ja obecnie po moich walkach z zakłóceniami w MultiJecie (a strasznie to wredne auto było odnośnie zakłóceń) wolę dmuchać na zimne, i zawsze staram się podłączać wszystko zgodnie ze sztuką.

W lince CB mam podłączone przez serwis pod bezpieczniki i wszystko jest ok. Usługę serwis zrobił gratis
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna
1.4 Turbo 120KM Benzyna

-
- klubowicz
- Posty: 340
- Rejestracja: 11 gru 2009, 10:51
- Przebieg: 0
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Małopolska
- Podziękował: 6 razy
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
rafcio082 sprawdzałeś jak są podłączone przewody,chodzi mi o to jak są podłączone do istniejącej już instalacji lutowane czy jakoś inaczej?.Pytam bo swego czasu jak używałem niuńka/Uno/to też dałem auto do ASO w celu podłączenia radia,niestety nie było w mojej wersji instalacji fabrycznej natomiast przy odbiorze nie przyszło mi nawet do głowy aby sprawdzić podłączenie,zapłaciłem i wyjazd,fakt faktem że radio grało ale jak zobaczyłem sposób w jaki podłączono przewody to o pomstę do nieba tylko wołać!!!.Gruby czerwony kabel pod bezpiecznikami przebity i na skrętkę opleciony plusowy od radia,minus do pierwszej lepszej śruby obwinięty ale już nakrętki czy podkładki nie dali do przykręcenia,normalnie żal dupę ściska.
- Tomek
- Moderator
- Posty: 6684
- Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
- Przebieg: 131000
- Silnik: 1.4 V8 + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Radom
- Podziękował: 287 razy
- Otrzymał podziękowań: 304 razy
W moim przypadku, oprócz podłączenia do aku, bardzo dużo dało wywalenie magnesu i zamontowanie anteny na stałe w dziurce w dachu.rafcio082 pisze:Też miałem multijeta ale tam nie dawało to nic że podłączyłem CB bezpośrednio do akumulatorai tak były zakłócenia
Pierdy bardzo zmalały, choć nie znikły całkowicie, ale generalnie dało się już przeżyć.
Taki urok MultiJeta

- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6774
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 144000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 219 razy
- Otrzymał podziękowań: 375 razy