[1.6] Pechowa Linea :(

duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Post autor: duskap »

mireks, przecież skoro skrzywiło zawory (pisałem wcześniej) to wiadome, że musiał się rozrząd przestawić. Temperatura osiągnęła poziom max w kilka chwil (100 metrów wcześniej stał na światłach i wszystko było w normie).

PS>Tak jeszcze nawiasem mówiąc bo zapomniałem napisać. ASSISTANCE od Fiata, które przyjechało uruchomiło silnik (temp była ponad połowę a po 2 sekundach na max i komunikat wyłącz silnik) i wtedy nagle silnik zgasł. Zapomniałem o tym "szczególe" napisać.
Awatar użytkownika
mireks
klubowicz
klubowicz
Posty: 971
Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
Przebieg: 159000
Silnik: 2.0 Multijet
Rocznik: 2012
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 26 razy
Kontakt:

Post autor: mireks »

duskap pisze:mireks, przecież skoro skrzywiło zawory (pisałem wcześniej) to wiadome, że musiał się rozrząd przestawić. Temperatura osiągnęła poziom max w kilka chwil (100 metrów wcześniej stał na światłach i wszystko było w normie).
Mnie w tym wszystkim ostatecznie interesowało to, jak jest napędzana pompa wodna w tym multijecie. I to była istota mojego posta, do którego nawiązałem następnie kolejną wiadomość o tym "co by było gdyby pompa była napędzana tak albo tak". Dwa moje poprzednie posty koncentrowały się wokół uszkodzonej pompy wodnej. A Twoja odpowiedź dotyczy uszkodzeń zaworów więc trochę odszedłeś od interesującego mnie tematu.

Wszystkie moje wiadomości w tym wątku układaja się w logiczny ciąg przyczynowo-skutkowy pod jednym warunkiem: że nie są wyrwane jako pojedyncze z wątku i zazębiają się chronologicznie z Twoimi kolejnymi relacjami z awarii :luzak
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Powinni zastosować wałek królewski, no ale przy takiej masówce można sobie pomarzyć.
duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Post autor: duskap »

mireks, owszem lecz gdy rozwaliło zawory to zawsze rozrząd musiał się wtedy przestawić a skoro uszkodziła go pompa wody tzn, że napędza ją pasek rozrządu :luzak
Awatar użytkownika
jay_21
klubowicz
klubowicz
Posty: 1981
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:11
Przebieg: 67000
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Knurów
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: jay_21 »

Z tego co wiem, takie przegrzanie diesla może oznaczać koniec jego żywota. Te silniki są bardzo czułe na to... i przegrzanie może oznaczać dopiero początek kłopotów.
Linea 1.4 T-Jet Red Flamenco Dynamic
duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Post autor: duskap »

jay_21, ale silnik nie został przegrzany. Tylko chłodzenia wodą nie miał i od razu został zgaszony. Silnik się przegrzewa gdy olej osiągnie krytyczną wartość chyba 140 stopni a przecież olej wolniej się nagrzewa i cały czas krążył w silniku smarując i chłodząc go. To jedynie woda na chwilę osiągnęła max temp. Nie powinien mieć problemów w związku z tą awarią ale pożyjemy zobaczymy.
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Jeśli mu głowicy nie pokrzywiło to powinno być w porządku. A skoro majstrowali przy zaworach to musieli/powinni to sprawdzić.
duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Post autor: duskap »

Coval, sprawdzili głowicę i nic jej nie jest. Sprawdzili też wszystko i mówią, że przegrzania nie było.
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Post autor: emmer »

duskap pisze:PS>Tak jeszcze nawiasem mówiąc bo zapomniałem napisać. ASSISTANCE od Fiata, które przyjechało uruchomiło silnik (temp była ponad połowę a po 2 sekundach na max i komunikat wyłącz silnik) i wtedy nagle silnik zgasł. Zapomniałem o tym "szczególe" napisać.
to też mądrze. przyjechał pan józek i chciał sprawdzić. ten moment mógł mu rozpi...yć cały silnik.
ODPOWIEDZ