[Inne] Olej
-
- klubowicz
- Posty: 293
- Rejestracja: 03 maja 2010, 18:16
- Przebieg: 45000
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Legionowo
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Sprawny silnik musi brać olej jaka marka by to nie była .Przy przebiegu okło 13-15000 rocznie stan na bagnecie nie powinien zejść poniżej minimum powinno ubyć ok. 0,4-1 l.Oczywiście to zależy od stylu jazdy warunków obciążenia prędkości itd.Wcześniej jeżdziłem różnymi fiatami od nowości i zaraz po gwarancji zmieniałem olej na inny niż fabryczny (mobil 5w50)dlatego że wymieniałem sam był tańszy i łatwiej dostępny .Olej starałem się wymienić do 15000 przebiegu i nigdy nie miałem problemu z silnikiem .Ostatnim fiatem była siena miała 13 lat 170000 przelatane i najleprzym elementem w tym samochodzie był sam silnik od wymimiany do wymiany nic nie dolewałem.Jadę teraz linką na wymianę po 12000 przebiegu przez 8 miesięcy i stan na bagnecie od nowości jest ok.Tak więc uważam osobiście jeżeli ubyło komuś oleju do 1l przy15- 20000 to normalne.
BUŁA
- cichy
- klubowicz
- Posty: 3701
- Rejestracja: 12 sie 2010, 23:49
- Przebieg: 217000
- Silnik: 2.0 110KM HDi
- Lokalizacja: LBN
- Podziękował: 104 razy
- Otrzymał podziękowań: 70 razy
- Kontakt:
tak czytam o tych olejach od dwóch latek u mnie leją Castrol GTX Magnatec 5W-40 i nie narzekam aby do przodu
Ostatnio zmieniony 19 cze 2011, 13:33 przez cichy, łącznie zmieniany 2 razy.
Sympatyk forum :-)
-
- klubowicz
- Posty: 249
- Rejestracja: 13 gru 2009, 17:28
- Przebieg: 49000
- Silnik: 1,3 mjt
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Poznań
- Otrzymał podziękowań: 7 razy
Dziś zakupiłem nowy AŚ ponieważ dodano artykuł o silnikach dieslowskich fiata m. in. o 1,3 mjet.
No i wyczytałem, ze fiat początkowo do diesli lał olej 5W40, a teraz zalecają 5W30
.
Trochę mnie poczatkowo zdziwiło skąd ta zmiana.
Koncypuję, że autor artykułu był dość niedokładny w opisie.
Nowe wersje z 1,3 mjet mają DPFa i chyba chodzi o uzyskanie niskiej popiołowości przy jego spalaniu.
Aczkolwiek trzeba by rozeznać się w ASO.
Tyllko jak znam życie, po zadaniu im takiego pytania, bez sugestii, że było to w artykule, mogą udzielać sprzecznych odpowiedzi
.
No i wyczytałem, ze fiat początkowo do diesli lał olej 5W40, a teraz zalecają 5W30

Trochę mnie poczatkowo zdziwiło skąd ta zmiana.
Koncypuję, że autor artykułu był dość niedokładny w opisie.
Nowe wersje z 1,3 mjet mają DPFa i chyba chodzi o uzyskanie niskiej popiołowości przy jego spalaniu.
Aczkolwiek trzeba by rozeznać się w ASO.
Tyllko jak znam życie, po zadaniu im takiego pytania, bez sugestii, że było to w artykule, mogą udzielać sprzecznych odpowiedzi

Tomek
-
- klubowicz
- Posty: 1818
- Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
- Przebieg: 113000
- Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 27 razy
Niestety autor artykułu ma rację. Fiat niewiadomo czemu w niektórych silnikach zmienił oleje. Było 5W40 a potem już 5W30. Było tak np w Bravo gdzie pierw lali lepsze oliwki a później już słabsze.tomektt pisze:Dziś zakupiłem nowy AŚ ponieważ dodano artykuł o silnikach dieslowskich fiata m. in. o 1,3 mjet.
No i wyczytałem, ze fiat początkowo do diesli lał olej 5W40, a teraz zalecają 5W30.
Trochę mnie poczatkowo zdziwiło skąd ta zmiana.
Koncypuję, że autor artykułu był dość niedokładny w opisie.
Nowe wersje z 1,3 mjet mają DPFa i chyba chodzi o uzyskanie niskiej popiołowości przy jego spalaniu.
Aczkolwiek trzeba by rozeznać się w ASO.
Tyllko jak znam życie, po zadaniu im takiego pytania, bez sugestii, że było to w artykule, mogą udzielać sprzecznych odpowiedzi.
Co do olejów... Czytałem wypowiedź projektanta silników w samochodach. Gościu stwierdził, że od kilku lat oleje syntetyczne znacznie przewyższają wymagania silników i obojętnie jaki syntetyk (dobry syntetyk, z dobrą wysoką normą->czyli 99% dostępnych ma jedne z najwyższych, nawet Lotos) wystarczy w zupełności. Jak to stwierdził nie słyszał jeszcze takiego przypadku aby zatarł się w jakimś nowoczesnym aucie silnik z powodu oleju. Zawsze powodem była awaria, wada materiałowa lub zbyt niski poziom oleju, przegrzanie czy też nie wymienianie oleju przez kilkadziesiąt tysięcy km.
Zatem... co zalejemy będzie dobre jak będzie spełniało wymagania silnika.
-
- klubowicz
- Posty: 249
- Rejestracja: 13 gru 2009, 17:28
- Przebieg: 49000
- Silnik: 1,3 mjt
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Poznań
- Otrzymał podziękowań: 7 razy
Dziś teoretycznie jakość oleju jest, powinna być praktycznie taka sama, choć nie wszyscy producenci piszą prawdę, że ich syntetyk to naprawdę syntetyk.
Pewnie jak zwykle chodzi o marketing itp.
Ale nie wytłumaczone przyczyny zmiany z 5W40 na 5W30, to powążna sprawa.
Bo ma wpływ na żywotności juz użytkowanych motorów.
MOże oznaczać, że dotychczas używany olej nie miał zachowanych własciwosci smarnych w wysokich temepraturach.
Chodzi o tzw. grubość i ciagłość filmu na gładziach pracujących i utrzymania właściwego ciśnienia we wnętrzu m. in. na zaworach, które przecież regulowane są hydraulicznie, napięcie łańcuszka rozrządu.
Nie podoba mi się taka polityka fiata i wzmaga to moją nieufność do tej marki. Chyba, że faktycznie chodzi o nowe motory z DPF wspomniane wymogi niskiej popiołowości, aby szybko nie zapychać go może tłumaczyć tę zmianę. Zbliżam się wielkimi krokami do następnej zmiany oleju, to zastanowię się co nalać.
Pewnie jak zwykle chodzi o marketing itp.
Ale nie wytłumaczone przyczyny zmiany z 5W40 na 5W30, to powążna sprawa.
Bo ma wpływ na żywotności juz użytkowanych motorów.
MOże oznaczać, że dotychczas używany olej nie miał zachowanych własciwosci smarnych w wysokich temepraturach.
Chodzi o tzw. grubość i ciagłość filmu na gładziach pracujących i utrzymania właściwego ciśnienia we wnętrzu m. in. na zaworach, które przecież regulowane są hydraulicznie, napięcie łańcuszka rozrządu.
Nie podoba mi się taka polityka fiata i wzmaga to moją nieufność do tej marki. Chyba, że faktycznie chodzi o nowe motory z DPF wspomniane wymogi niskiej popiołowości, aby szybko nie zapychać go może tłumaczyć tę zmianę. Zbliżam się wielkimi krokami do następnej zmiany oleju, to zastanowię się co nalać.
Tomek
- Bernardito
- klubowicz
- Posty: 736
- Rejestracja: 13 mar 2011, 16:48
- Przebieg: 102000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował: 18 razy
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
U mnie jest zalany Mobil 5W-50. Muszę sprawdzić czy coś ubyło od listopada. Od wymiany nie zaglądałem na bagnecik:) W sumie u nas też jest czujnik i komp poinformuje ze jest za niskie ciśnienie oleju więc nie ma co panikować:). Przed dłuższą trasą to zawsze warto w płyny pozaglądać.
LIVE TO RIDE, RIDE TO LIVE
- Radeon
- klubowicz
- Posty: 419
- Rejestracja: 13 sty 2010, 14:20
- Przebieg: 38999
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Toruń
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
dokładnie tak samo jak pawe1_c , robię przy tym około 8 tys.km.pawe1_c pisze:ja co roczek wymieniam, eksploatacja wyłącznie w mieścieemmer pisze:od przeglądu do przeglądu czyli 30 tys km bez dolewek.
Fiat 126p 1978r, Fiat 126elx 1998r, Fiat Uno 1,0 1996r, Ford Fiesta 1,6 xR2i 1989r, BMW e34 525i 1988r, FIAT LINEA 2009r 
