Zapach spalin w kabinie

Awatar użytkownika
jay_21
klubowicz
klubowicz
Posty: 1981
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:11
Przebieg: 67000
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Knurów
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: jay_21 »

Coval, no ja miałem chłodnicę wymienioną. Od nowości ciekła...
Linea 1.4 T-Jet Red Flamenco Dynamic
duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Post autor: duskap »

A u mnie falowały obroty na zimnym silniku, nie schodził czasami z "ssania" po nagrzaniu i wyła turbina. Na obroty pomogło (póki co) czyszczenie przepustnicy, skasowanie kompa i wgranie nowego programu. Turbina... jak narazie od ponad miesiąca cisza, nic nie wyło. Jest ok zatem :)
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

No niby tak, ale chłodnica ma prawo się przebić, a przepustnica zabrudzić. Chodzi mi o rzeczy typu "w tym silniku często sypie się pompa wody" albo "po 50 tyś zaczynają się wycieki pod głowicą" Np. 1,4 8v ma swoją typową dolegliwość jaką jest odma, 2,0JTD zawór ERG, a T-Jet nic.
Awatar użytkownika
jay_21
klubowicz
klubowicz
Posty: 1981
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:11
Przebieg: 67000
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Knurów
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: jay_21 »

Coval, dokładnie, ale lepiej nie zapeszajmy :)
Linea 1.4 T-Jet Red Flamenco Dynamic
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 287 razy
Otrzymał podziękowań: 304 razy

Post autor: Tomek »

Coval pisze:Np. 1,4 8v ma swoją typową dolegliwość jaką jest odma
A ja dzisiaj obejrzałem sobie dokładnie odmę u siebie.
Elastyczna, mięciutka, wygląda jak nówka i nie widać nic niepokojącego.
Może Fiat coś poprawił, w porównaniu do pierwszych modeli?
Awatar użytkownika
cichy
klubowicz
klubowicz
Posty: 3701
Rejestracja: 12 sie 2010, 23:49
Przebieg: 217000
Silnik: 2.0 110KM HDi
Lokalizacja: LBN
Podziękował: 104 razy
Otrzymał podziękowań: 70 razy
Kontakt:

Post autor: cichy »

Tomek pisze:Może Fiat coś poprawił, w porównaniu do pierwszych modeli?
oby poprawili , niestety moja linka ma dolegliwość na mrozie jeżeli chodzi o pulsowanie obrotów
Sympatyk forum :-)
Tomaszb
Nowy
Nowy
Posty: 27
Rejestracja: 28 lip 2010, 11:32
Przebieg: 72
Silnik: 1,4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: Tomaszb »

Potwierdziło się. Pęknięty wzdłuż przewód gumowy za filtrem powietrza (gruby przewód). Ponadto jest drugi cieniutki cały sparciały. Gruby po zdjęciu filtra został zaizolowany na chwilę do wymiany w najbliższym czasie. Już nie śmierdzi spalinami. Za pomoc bardzo dziękuję.
Pozdrawiam serdecznie
Awatar użytkownika
MARCIN127
klubowicz
klubowicz
Posty: 264
Rejestracja: 24 sty 2010, 19:32
Przebieg: 50085
Silnik: 1,4,8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: poznań

Post autor: MARCIN127 »

no to elegancko problem rozwiązany :lacha :banan
marcin127
Awatar użytkownika
Rafcio
Moderator
Moderator
Posty: 3759
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 130000
Silnik: 1.4 Turbo 120KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Cieszyn
Podziękował: 332 razy
Otrzymał podziękowań: 164 razy

Post autor: Rafcio »

A u mnie zauważyłem że jak silnik się rozgrzeje a mam włączony wentylator z nadmuchem z zewnątrz czuję zapach oleju - dokładnie taki sam jak wyciągnę bagnet kontrolny z silnika, tylko że w tym jest problem że nie za każdym razem śmierdzi. Pojawiło się to od ostatniego przeglądu czyli 2 miechy temu i albo coś udu...yli od oleju albo odma ale nigdzie nic nie widzę żeby się coś rozleciało lub spękało :przykry
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna :jazda
will
Moderator
Moderator
Posty: 3423
Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
Przebieg: 120000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Markotów Duży
Podziękował: 127 razy
Otrzymał podziękowań: 61 razy

Post autor: will »

Może nie założyli małej odmy albo opaski z latarką tam zobacz. [/b]
LINEA 1.4 8V DYNAMIC
Astra K 1.4
Awatar użytkownika
Rafcio
Moderator
Moderator
Posty: 3759
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 130000
Silnik: 1.4 Turbo 120KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Cieszyn
Podziękował: 332 razy
Otrzymał podziękowań: 164 razy

Post autor: Rafcio »

Właśnie że wszystko wygląda ok ale maskownicy na silniku nie zdejmowałem
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna :jazda
Awatar użytkownika
bucu74
klubowicz
klubowicz
Posty: 415
Rejestracja: 08 gru 2009, 17:48
Przebieg: 90000
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Katowice
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Post autor: bucu74 »

Po ostatniej wymianie w ASO odmy czasami czułem nadal spaliny w kabinie kierowcy. W serwisie oczywiście nic nie czuli. Dzisiaj przy kolejnej wymianie odmy już wiem jaka była przyczyna nieprzyjemnego zapachu. Mechanik połamał kruciec od cienkiego przewodu i serwis się do tego nie przyznał a że jest to schowane za obudową filtra powietrza to też tego nie zauważyłem. Cienka odma po prostu wisiała i nie spełniała swojego zadania.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
ODPOWIEDZ