ZBIEŻNOŚĆ - Ścięte opony od wewnętrznej strony.
-
- klubowicz
- Posty: 249
- Rejestracja: 13 gru 2009, 17:28
- Przebieg: 49000
- Silnik: 1,3 mjt
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Poznań
- Otrzymał podziękowań: 7 razy
Uważam, ze skrzynia biegów nie ma w tym wypadku żadnego znaczenia.
I na samym wstępie wątku napisałem, że problem musi być w zawieszeniu i jest.
Obroty wyjściowe ze skrzyni biegów na półosie i zarazem momenty myszą być te same, inaczej pisząc oględnie całość jej wnętrza szybko uległaby zniszczeniu przez pojawiające się wtedy nadmierne i nierówne momenty sił.
I na samym wstępie wątku napisałem, że problem musi być w zawieszeniu i jest.
Obroty wyjściowe ze skrzyni biegów na półosie i zarazem momenty myszą być te same, inaczej pisząc oględnie całość jej wnętrza szybko uległaby zniszczeniu przez pojawiające się wtedy nadmierne i nierówne momenty sił.
Tomek
-
- klubowicz
- Posty: 1818
- Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
- Przebieg: 113000
- Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 27 razy
To dlaczego występuje to wyłącznie w T-Jet? 1,4 1,3 oraz 1,6 nie mają tej usterki a zawieszenie jest identyczne. Nastawy również takie same. Potrafisz to wyjaśnić?tomektt pisze:Uważam, ze skrzynia biegów nie ma w tym wypadku żadnego znaczenia.
I na samym wstępie wątku napisałem, że problem musi być w zawieszeniu i jest.
Obroty wyjściowe ze skrzyni biegów na półosie i zarazem momenty myszą być te same, inaczej pisząc oględnie całość jej wnętrza szybko uległaby zniszczeniu przez pojawiające się wtedy nadmierne i nierówne momenty sił.
Może kurde długości półosi są coś nie tak albo źle wyliczyli jakąś pierdołę i przy depnięciu się coś rozjeżdża? I dlaczego gdy jedziesz BEZ BIEGU to auto jedzie prosto a jak wrzucisz bieg i się toczysz siłą rozpędu (ani nie zwalniasz ani nie przyspieszasz) to auto zbacza z drogi w prawo?
Dalej uważam, że zawieszenie to nie to (ale zawsze mogę się mylić bo mechanikiem nie jestem).
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6774
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 144000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 219 razy
- Otrzymał podziękowań: 375 razy
Problemy z Lineą zaczną niedługo obrastać legendą, będziecie mogli straszyć nią dzieci jak nie będą chciały iść spać. To że mocne przednionapędówki ściągają przy przyspieszaniu to nic nowego, tylko że dotyczy to auto o mocy 200KM+ (Astra OPC, Foscus RS) no i po odpuszczeniu gazu jadą prosto. Po za tym robi się śmietnik, bo temat ściągania jest gdzie indziej, tu szukamy powodów ścinania opon, a dyferencjał chyba na to wpływu nie ma. Porządne samochody mają wał Kardana i tylny most, wtedy nigdzie nie ściąga ;).
-
- klubowicz
- Posty: 361
- Rejestracja: 01 sty 2010, 19:57
- Przebieg: 15
- Silnik: 1.6 MultiJet 105
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Białystok
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Dobrze, że nie wiesz jakie kwiatki wychodzą z Tych
A we Włoszech...
Wierz mi, że Turki niezłe są.[/quote]
Możesz uchylić rąbka tajemnicy?
[ Dodano: |22 Lis 2010|, o 18:13 ]
[ Dodano: |22 Lis 2010|, o 18:18 ]


Możesz uchylić rąbka tajemnicy?
[ Dodano: |22 Lis 2010|, o 18:13 ]
Uśmiałem sięCoval pisze:Problemy z Lineą zaczną niedługo obrastać legendą, będziecie mogli straszyć nią dzieci jak nie będą chciały iść spać.


[ Dodano: |22 Lis 2010|, o 18:18 ]
duskap pisze:mireks, Turcy nie dali ciała->oni robią wg projektu. To jedna z najlepszych fabryk, znacznie lepsza niż włoskie fabryki robiące GP i Bravo - Czemu? myślę, że zachodnie fabryki robią dokładniej auta
fabryczne nastawy - co to takiego?
Zdziwił mnie dziurawy bagażnik. Sprawdzę u siebie. Przy zakupie nawet mi do głowy nie przyszła taka rzecz. Proponuję Wam sprawdzić u siebie
- jay_21
- klubowicz
- Posty: 1981
- Rejestracja: 08 gru 2009, 9:11
- Przebieg: 67000
- Silnik: 1.4 T-Jet
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Knurów
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Porządne samochody mają napęd na wszystkie laczkiCoval pisze:Porządne samochody mają wał Kardana i tylny most, wtedy nigdzie nie ściąga ;)

Co do ścinania opon, to może by być źle ustawiona zbieżność. Wiele osób skarżyło się na to, że kierownica po wyjeździe z salonu była przekręcona... Skoro w Turcji tak wypuszczają samochody... to nie chce wiedzieć jaka jest ta zła fabryka.
Linea 1.4 T-Jet Red Flamenco Dynamic
-
- klubowicz
- Posty: 361
- Rejestracja: 01 sty 2010, 19:57
- Przebieg: 15
- Silnik: 1.6 MultiJet 105
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Białystok
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
-
- klubowicz
- Posty: 1818
- Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
- Przebieg: 113000
- Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 27 razy
Dla mnie to nic nowego. Kia Ceed i Sportage, którymi jeździłem w tę sobotę (trzeba coś było robić jak Linea w serwisie była w odwiedziny u rodziny) też miały krzywo kierownice. Renault Clio też...jay_21 pisze:kierownica po wyjeździe z salonu była przekręcona... Skoro w Turcji tak wypuszczają samochody... to nie chce wiedzieć jaka jest ta zła fabryka
wojciechowski zachodnie fabryki wcale lepiej nie robią. A włoskie zwłaszcza. Wszystkie włoskie fabryki robią tyle aut co w Tychach. Przy 3,5 raza większym zatrudnieniu. Błędy zdarzają się wszędzie. Tyska i turecka fabryka mają jedne z najmniejszych ilości błędów na ilość wyprodukowanych aut (czego wiele innych marek zazdrości Fiatowi).
Coval... sorry ale ostatnia wersja Focusa RS nie ściąga i to obojętnie jak mocno deptasz

- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6774
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 144000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 219 razy
- Otrzymał podziękowań: 375 razy
jest przyczyna zużycia opon
Jestem właśnie po wizycie na stacji diagnostycznej oraz rozmowie z panem z aso fiat.
dwa wnioski:
1. Jak najmniej pozwalać na grzebanie w aucie specom z aso - wymienili łożysko mc per., amortyzator ale po tym geometrii nie sprawdzili.
2. Niestety trzeba sprawdzać zbieżność i to często, pozostałe parametry nie są regulowalne( nie wiem skąd wzięły się różnice przed i po nastawach w przytoczonym wyżej wydruku) - u mnie prawe koło było baaaaardzo rozjechane.
Diagnosta ustawił zbieżność na 0,0 - podobno najbardziej optymalne.
Ja biorę rozwód z aso fiat definitywnie - z lineą jeszcze nie.
Ale na tym jeszcze nie koniec. Podczas pomiaru okazało się, że kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy koła prawego i lewego rózni znacznie( coś 0,4 i 0,24 - chyba). Usłyszałem pytanie czy przypadkiem auto nie było " bite".
Nie auto nie ale ja tak!!!!
dwa wnioski:
1. Jak najmniej pozwalać na grzebanie w aucie specom z aso - wymienili łożysko mc per., amortyzator ale po tym geometrii nie sprawdzili.
2. Niestety trzeba sprawdzać zbieżność i to często, pozostałe parametry nie są regulowalne( nie wiem skąd wzięły się różnice przed i po nastawach w przytoczonym wyżej wydruku) - u mnie prawe koło było baaaaardzo rozjechane.
Diagnosta ustawił zbieżność na 0,0 - podobno najbardziej optymalne.
Ja biorę rozwód z aso fiat definitywnie - z lineą jeszcze nie.
Ale na tym jeszcze nie koniec. Podczas pomiaru okazało się, że kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy koła prawego i lewego rózni znacznie( coś 0,4 i 0,24 - chyba). Usłyszałem pytanie czy przypadkiem auto nie było " bite".
Nie auto nie ale ja tak!!!!