ZBIEŻNOŚĆ - Ścięte opony od wewnętrznej strony.

Awatar użytkownika
KOGUT
klubowicz
klubowicz
Posty: 57
Rejestracja: 08 maja 2010, 23:17
Przebieg: 22800
Silnik: 1,4 T-JET
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Knurów

Post autor: KOGUT »

P.S auto jedzie prosto po puszczeniu kierownicy. Dopiero jak trafimy na nierówność, lub jak mocno depniemy na pierwszych 3 biegach to delikatnie - podkreślam delikatnie - ściąga.

Moja Linea od razu po puszczeniu kierownicy ściągała na prawo, bez gazu też. Dzwonie jutro do Ganinexu Gliwice (u niech wymieniałem mocowania amorów) niech sprawdzą zbieżność.
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

KOGUT pisze:Moja Linea od razu po puszczeniu kierownicy ściągała na prawo, bez gazu też
Na biegu będzie ściągać nawet jak puścisz gaz. Wrzuć luz i wtedy sprawdź, na pewno pojedzie prosto.
Awatar użytkownika
jay_21
klubowicz
klubowicz
Posty: 1981
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:11
Przebieg: 67000
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Knurów
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: jay_21 »

KOGUT pisze:Moja Linea od razu po puszczeniu kierownicy ściągała na prawo, bez gazu też. Dzwonie jutro do Ganinexu Gliwice (u niech wymieniałem mocowania amorów) niech sprawdzą zbieżność.
Miałem do czynienia z tym serwisem kiedyś. Po jednej naprawie stwierdziłem, że już mnie więcej tam nie zobaczą...
Linea 1.4 T-Jet Red Flamenco Dynamic
Awatar użytkownika
Arek
klubowicz
klubowicz
Posty: 200
Rejestracja: 23 sty 2010, 13:53
Przebieg: 150000
Silnik: 1,4 16v T-jet + Gaz
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 13 razy
Otrzymał podziękowań: 11 razy

Post autor: Arek »

Ja też dzisiaj zauważyłem że ma zjechany prawie do zera wewnętrzny bieżnik.
Jeżdzę raczej sam bez większego obciążenia.
Auto ma 16 m-cy i 26000km.
Amortyzatorów na razie nie miałem robionych, jedynie były wymieniane bałwanki
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Czy jest może osoba, której auto nic nie miało ruszane w zawieszeniu, a ścina opony?
duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Post autor: duskap »

Coval pisze:Czy jest może osoba, której auto nic nie miało ruszane w zawieszeniu, a ścina opony?
Owszem. Janusz, który był na spotkaniu w Krakowie. Dopiero teraz miał po raz pierwszy coś robione->wymieniany wahacz, łączniki stabilizatora i łożyska amortyzatorów lecz ścięte opony miał już wcześniej (a i teraz geometria była ok a ostatnio kontrolował chyba w czerwcu i też było ok).
Awatar użytkownika
jay_21
klubowicz
klubowicz
Posty: 1981
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:11
Przebieg: 67000
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Knurów
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: jay_21 »

duskap, nie wiem jak wam ustawiali zbieżność, ale mi po takim zabiegu opon nie ścina... a przynajmiej narazie nie zauważyłem.
Linea 1.4 T-Jet Red Flamenco Dynamic
duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Post autor: duskap »

jay_21 pisze:duskap, nie wiem jak wam ustawiali zbieżność, ale mi po takim zabiegu opon nie ścina... a przynajmiej narazie nie zauważyłem.
Właśnie o to chodzi, że nam nie ustawiali zbierzności bo była ok. A ścinanie opon widać dopiero po kilkunastu tys km :luzak
Olać ścinanie.
Awatar użytkownika
M
klubowicz
klubowicz
Posty: 1016
Rejestracja: 07 gru 2009, 20:51
Przebieg: 40500
Silnik: 1,3 MultiJet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Olsztyn
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy
Kontakt:

Post autor: M »

Panowie ja nic nie miałem wymieniane a ścina. Jak zaobserwowałem gdy jeździłem na letnich było ok tzn kierownica nie była odchylona w żaden sposób ale gdy zdjęli opony o parę procent opony były ścięte założyli zimówki, ku mojemu zdziwieniu kierownica poszła o 5% w lewo, pojechałem do stacji kontroli na zbieżność ustawił przejechałem 200 km i delikatnie kierownica idzie w prawo nie jest to uciążliwe ale jednak.
Awatar użytkownika
jay_21
klubowicz
klubowicz
Posty: 1981
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:11
Przebieg: 67000
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Knurów
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: jay_21 »

duskap pisze:A ścinanie opon widać dopiero po kilkunastu tys km
Olać ścinanie.
mam miękką gume w zimówkach... poza tym widać gdzie bierze opony i jak narazie bierze je równo... Koło 1500 km już przejechałem.
Linea 1.4 T-Jet Red Flamenco Dynamic
Awatar użytkownika
MARCIN127
klubowicz
klubowicz
Posty: 264
Rejestracja: 24 sty 2010, 19:32
Przebieg: 50085
Silnik: 1,4,8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: poznań

Post autor: MARCIN127 »

czy ktoś ma propozycje co można zrobic z tym problemem bo niedługo czeka mnie wymiana opon na nowe i szkoda by było ich znowu tak zdzierac nie wiem czy wymienic wahacze czy tylko gumy albo łożyska na razie wymieniam drążki
marcin127
duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Post autor: duskap »

jay_21 pisze:
duskap pisze:A ścinanie opon widać dopiero po kilkunastu tys km
Olać ścinanie.
mam miękką gume w zimówkach... poza tym widać gdzie bierze opony i jak narazie bierze je równo... Koło 1500 km już przejechałem.
U mnie też widać, że opony równo bierze->nie to jest przyczyną. A na moich zimówkach po 5 tys km różnica była ale bardzo mało widoczna. 1500km to za mało. Przynajmniej w moim aucie a jak wiadomo każda Linka żyje własnym życiem :)
Awatar użytkownika
jay_21
klubowicz
klubowicz
Posty: 1981
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:11
Przebieg: 67000
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Knurów
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: jay_21 »

duskap, no będe dalej obserwował i kontrolował zużycie bieżnika. Na pewno Was poinformuję jak się sprawy mają :)
Linea 1.4 T-Jet Red Flamenco Dynamic
adam
Nowy
Nowy
Posty: 14
Rejestracja: 18 lut 2010, 12:04
Przebieg: 0
Rocznik: 0
Lokalizacja: małopolska

Post autor: adam »

Widzę, że to uczucie( totoalna K...ica), którego doświadczyłem dzisiaj zmieniając opny na zimowe nie jest wam obce.
Jak możliwe aby w samochodzie po przebiegu 16.000 tys ( w tym 2 sezony na oponach zimowych ) tak zjechać wewnętrzna stronę bieżnika z przodu-prawie gładka.
I .ówno mnie obchodzi że karoseria pracuje pod moim ciężarem, że dzięki temu mogę utrzymać się na zakrętach, że auto wygląda jak bolid. Czy ktoś mnie informował, że opony to sobie będę wymieniał co rok. Cały ten fiat to wielkie gówno - łącznie z serwisami.
teraz to sobie tak myślę, że jak wymieniali mi: przekładnię kierowniczą, łożyska amortyzatorów( dwa razy), łożysko koła, amortyzator( jeden bo drugi nie przsługuje), to chyba zaden mądry z serwisu nie wpadł na pomysł by sprawdzić geometrię zawieszenioa przedniego. Spychologia!!!
Ale co ja tu narzekam, zawsze przecież mogę przyspawać maskę do błotników żeby się koła nie rozchodziły a jeśli to nie pomoże to nie jeździć wcale.
Oj w poniedziałek się będzie działo.
Panowie dość tego do boju!!!
duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Post autor: duskap »

adam, z jakiego ASO korzystasz?? Jedź do Inter Auto w Krakowie. Powinni pomóc :)
ODPOWIEDZ