[1.4] 1.4 8v ile oleju??
-
- klubowicz
- Posty: 340
- Rejestracja: 11 gru 2009, 10:51
- Przebieg: 0
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Małopolska
- Podziękował: 6 razy
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
[1.4] 1.4 8v ile oleju??
Witam!!
Koledzy czy może ktoś z was potwierdzić/zaprzeczyć ile potrzeba oleju na wymianę w tym silniku?.Instrukcja podaje że 2,6l ale wydaje mi się że to trochę mało,kto wymieniał olej i potwierdzi ilość?.
Koledzy czy może ktoś z was potwierdzić/zaprzeczyć ile potrzeba oleju na wymianę w tym silniku?.Instrukcja podaje że 2,6l ale wydaje mi się że to trochę mało,kto wymieniał olej i potwierdzi ilość?.
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6774
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 144000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 219 razy
- Otrzymał podziękowań: 375 razy
-
- klubowicz
- Posty: 340
- Rejestracja: 11 gru 2009, 10:51
- Przebieg: 0
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Małopolska
- Podziękował: 6 razy
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Dobra panowie wszystko jasne kupi się 3l,sprawdzałem na CPN-ach u siebie i powiem tak tylko na Orlenie znalazłem SelenieK w opakowanich 2l jedynek oczywiście nie ma pozostaje tylko ASO,a w ASO ceny idą zdecydowanie w górę:
w ASO 2l SeleniK=120zł
Orlen 2l SeleniK=80zł
Pozdrawiam i dzięki za pomocne info.
w ASO 2l SeleniK=120zł
Orlen 2l SeleniK=80zł
Pozdrawiam i dzięki za pomocne info.
-
- klubowicz
- Posty: 1818
- Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
- Przebieg: 113000
- Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 27 razy
Mylisz się. Od kilku miesięcy można kupić Selenię K P.E. w opakowaniach 1l. Selenię K (zwykłą) zawsze można było kupić w opakowaniu 1l.Tomek pisze:Raczej wątpię żebyś kupił gdzieś Selenię w litrowych opakowaniach.
To samo miałem przy Pandzie. Do silnika 3 litry, a trzeba było kupować dwie puszki dwulitrowe.
I zawsze literek mi zostawał
-
- klubowicz
- Posty: 33
- Rejestracja: 19 sie 2010, 22:23
- Przebieg: 147000
- Silnik: 1.4 8V + fabryczne LPG Tartarini
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: sosnowiec
Re: 1.4 8v ile oleju??
Witam - pewnie już ilość oleju masz "przerobioną" ;-) - ale mnie z bańki 4 litry zostaje około litra. Tak "by the way" - jaki olej zalełeś? Ja zalewam ELF Competiton 10W 40 - polecany do autek z instalacją LPG.ENDRIU pisze:Witam!!
Koledzy czy może ktoś z was potwierdzić/zaprzeczyć ile potrzeba oleju na wymianę w tym silniku?.Instrukcja podaje że 2,6l ale wydaje mi się że to trochę mało,kto wymieniał olej i potwierdzi ilość?.
Pozdrawiam,
-
- klubowicz
- Posty: 1818
- Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
- Przebieg: 113000
- Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 27 razy
Re: 1.4 8v ile oleju??
Olej 10W40 jest za słaby do jakiegokolwiek silnika w Linei. To olej półsyntetyczny. Dobry będzie 5W40 czyli pełen syntetyk. Druga rzecz to nie ma olejów polecanych dla LPG bądź nie. Każdy dobry olej będzie wystarczający również dla LPG. Pełen syntetyk (każdy) sobie da radę z LPG.Vitor_Belfort pisze:Witam - pewnie już ilość oleju masz "przerobioną" ;-) - ale mnie z bańki 4 litry zostaje około litra. Tak "by the way" - jaki olej zalełeś? Ja zalewam ELF Competiton 10W 40 - polecany do autek z instalacją LPG.ENDRIU pisze:Witam!!
Koledzy czy może ktoś z was potwierdzić/zaprzeczyć ile potrzeba oleju na wymianę w tym silniku?.Instrukcja podaje że 2,6l ale wydaje mi się że to trochę mało,kto wymieniał olej i potwierdzi ilość?.
Pozdrawiam,
-
- klubowicz
- Posty: 33
- Rejestracja: 19 sie 2010, 22:23
- Przebieg: 147000
- Silnik: 1.4 8V + fabryczne LPG Tartarini
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: sosnowiec
Re: 1.4 8v ile oleju??
1.4 8 V to silnik konstrukcji "cepa". W moim przypadku zmieniam olej nawet 3 razy w roku (co 15 tys.) Tak więc nie zgodzę się że olej 10W 40 może być "za słaby" do tego modelu. Co do wersji T-Jet i Multijet zgoda - to silniki z bardziej zaawansowane i mające większe wymagania.duskap pisze:Olej 10W40 jest za słaby do jakiegokolwiek silnika w Linei. To olej półsyntetyczny. Dobry będzie 5W40 czyli pełen syntetyk. Druga rzecz to nie ma olejów polecanych dla LPG bądź nie. Każdy dobry olej będzie wystarczający również dla LPG. Pełen syntetyk (każdy) sobie da radę z LPG.Vitor_Belfort pisze:Witam - pewnie już ilość oleju masz "przerobioną" ;-) - ale mnie z bańki 4 litry zostaje około litra. Tak "by the way" - jaki olej zalełeś? Ja zalewam ELF Competiton 10W 40 - polecany do autek z instalacją LPG.ENDRIU pisze:Witam!!
Koledzy czy może ktoś z was potwierdzić/zaprzeczyć ile potrzeba oleju na wymianę w tym silniku?.Instrukcja podaje że 2,6l ale wydaje mi się że to trochę mało,kto wymieniał olej i potwierdzi ilość?.
Pozdrawiam,
Kupiłem auto 2 - letnie, od nowości był "lany" 10W 40 (Castrol Magnatec) - takie wpisy są w książce serwisowej.
Nie jestem zwolennikiem "ślepego" słuchania zaleceń producenta - to prostu układ biznesowy pomiędzy producentem samochodu i oleju :-)
Obecnie auto ma 113 tys przebiegu - olej już zmieniałem dwukrotnie (przy 90 tys - w momencie kupna oraz 105 tys po przejechaniu 15 tys).
Wymiany w ASO z moim olejem - żadnych uwag.
Co do ELF Competition 10W 40 (polecany do LPG) - poczytaj na stronie Elf-a i może podyskutuj z inżynierami firmy TOTAL.
Tak na koniec - poprzednie moje auto - Panda 1.1 8V również z fabryczną instalacją LPG.
Z Selenią pożegnałem się już po pierwszych 10 tys przebiegu - później TYLKO ELF. W Aso żadnych uwag i gwarancja przez całe 2 lata. Auto sprzedałem przy 170 tys przebiegu - żadnych problemów z poziomem oleju i osiągami auta. A ile się nasłuchałem od przeciwników LPG, że gaz mi zniszczy silnik itp... To był również silnik konstrukcji "CEPA"...
Na stronie http://www.flpoland.pl" onclick="window.open(this.href);return false; do Pandy 1.1 polecają Selenię K (pełny syntetyk) - kompletny idiotyzm.
Kiedy kupowałem Pandę pracownicy ASO powiedzieli mi, że auto wyjeżdża z fabryki na półsyntetyku i taki mu wystarcza. To prosty silnik - nie jest wysilony itp. Teraz coś się zmieniło?
Jeśli chcesz komuś napychać kieszenie - Twoja sprawa.
Pozdrawiam serdecznie.
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6774
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 144000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 219 razy
- Otrzymał podziękowań: 375 razy
W Brazylii T-Jeta zalewają mineralnym 15W40, tyle że olej trzeba zmieniać co 8 tyś. A tamte Linki mają 152 koniki. Olej syntetyczny w cale nie smaruje lepiej niż mineralny czy półsyntetyk. Ma lepsze właściwości czyszczące i dłużej zachowuje właściwości smarujące, wolniej się starzeje więc można na nim dłużej jeździć. Czytałem jakiś test olejów na wytrzymałość filmu olejowego i najlepsze okazały się półsyntetyki.