[1.4] 1.4 8v ile oleju??

ENDRIU
klubowicz
klubowicz
Posty: 340
Rejestracja: 11 gru 2009, 10:51
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Małopolska
Podziękował: 6 razy
Otrzymał podziękowań: 3 razy

[1.4] 1.4 8v ile oleju??

Post autor: ENDRIU »

Witam!!
Koledzy czy może ktoś z was potwierdzić/zaprzeczyć ile potrzeba oleju na wymianę w tym silniku?.Instrukcja podaje że 2,6l ale wydaje mi się że to trochę mało,kto wymieniał olej i potwierdzi ilość?.
Awatar użytkownika
jay_21
klubowicz
klubowicz
Posty: 1981
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:11
Przebieg: 67000
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Knurów
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: jay_21 »

ENDRIU, w T-Jecie jest podobna ilość oleju wlewana więc myślę, że i tak musisz się zaopatrzyć w 3l :)
Linea 1.4 T-Jet Red Flamenco Dynamic
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

ENDRIU pisze:Instrukcja podaje że 2,6l ale wydaje mi się że to trochę mało
Do T-Jeta podają 2,9 litra łącznie z filtrem i po wlaniu takiej właśnie ilości bagnet pokazuje 3/4, więc idealnie. Jak piszą że 2,6 to znaczy że tyle ma być, a jak by było mało to zawsze łatwiej dolać niż spuszczać nadmiar.
ENDRIU
klubowicz
klubowicz
Posty: 340
Rejestracja: 11 gru 2009, 10:51
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Małopolska
Podziękował: 6 razy
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Post autor: ENDRIU »

Dobra panowie wszystko jasne kupi się 3l,sprawdzałem na CPN-ach u siebie i powiem tak tylko na Orlenie znalazłem SelenieK w opakowanich 2l jedynek oczywiście nie ma pozostaje tylko ASO,a w ASO ceny idą zdecydowanie w górę:
w ASO 2l SeleniK=120zł
Orlen 2l SeleniK=80zł
Pozdrawiam i dzięki za pomocne info.
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 287 razy
Otrzymał podziękowań: 304 razy

Post autor: Tomek »

Raczej wątpię żebyś kupił gdzieś Selenię w litrowych opakowaniach.
To samo miałem przy Pandzie. Do silnika 3 litry, a trzeba było kupować dwie puszki dwulitrowe.
I zawsze literek mi zostawał :zlośnik
duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Post autor: duskap »

Tomek pisze:Raczej wątpię żebyś kupił gdzieś Selenię w litrowych opakowaniach.
To samo miałem przy Pandzie. Do silnika 3 litry, a trzeba było kupować dwie puszki dwulitrowe.
I zawsze literek mi zostawał :zlośnik
Mylisz się. Od kilku miesięcy można kupić Selenię K P.E. w opakowaniach 1l. Selenię K (zwykłą) zawsze można było kupić w opakowaniu 1l.
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 287 razy
Otrzymał podziękowań: 304 razy

Post autor: Tomek »

duskap pisze:Mylisz się. Od kilku miesięcy można kupić Selenię K P.E. w opakowaniach 1l. Selenię K (zwykłą) zawsze można było kupić w opakowaniu 1l.
O to miło słyszeć.
W Pandżitsu stosowałem Selenię WR i w litrówkach nie było.
will
Moderator
Moderator
Posty: 3423
Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
Przebieg: 120000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Markotów Duży
Podziękował: 127 razy
Otrzymał podziękowań: 61 razy

Post autor: will »

Swoją drogą to mało tam olejku wchodzi (na szczęście) :)
LINEA 1.4 8V DYNAMIC
Astra K 1.4
Awatar użytkownika
Rafcio
Moderator
Moderator
Posty: 3759
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 130000
Silnik: 1.4 Turbo 120KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Cieszyn
Podziękował: 332 razy
Otrzymał podziękowań: 164 razy

Post autor: Rafcio »

Jak miałem pandę to Selenia WR była w plastikach litrowych
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna :jazda
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 287 razy
Otrzymał podziękowań: 304 razy

Post autor: Tomek »

rafcio082 pisze:Jak miałem pandę to Selenia WR była w plastikach litrowych
No to znowu mnie oszukali :zły
Vitor_Belfort
klubowicz
klubowicz
Posty: 33
Rejestracja: 19 sie 2010, 22:23
Przebieg: 147000
Silnik: 1.4 8V + fabryczne LPG Tartarini
Rocznik: 2008
Lokalizacja: sosnowiec

Re: 1.4 8v ile oleju??

Post autor: Vitor_Belfort »

ENDRIU pisze:Witam!!
Koledzy czy może ktoś z was potwierdzić/zaprzeczyć ile potrzeba oleju na wymianę w tym silniku?.Instrukcja podaje że 2,6l ale wydaje mi się że to trochę mało,kto wymieniał olej i potwierdzi ilość?.
Witam - pewnie już ilość oleju masz "przerobioną" ;-) - ale mnie z bańki 4 litry zostaje około litra. Tak "by the way" - jaki olej zalełeś? Ja zalewam ELF Competiton 10W 40 - polecany do autek z instalacją LPG.

Pozdrawiam,
duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Re: 1.4 8v ile oleju??

Post autor: duskap »

Vitor_Belfort pisze:
ENDRIU pisze:Witam!!
Koledzy czy może ktoś z was potwierdzić/zaprzeczyć ile potrzeba oleju na wymianę w tym silniku?.Instrukcja podaje że 2,6l ale wydaje mi się że to trochę mało,kto wymieniał olej i potwierdzi ilość?.
Witam - pewnie już ilość oleju masz "przerobioną" ;-) - ale mnie z bańki 4 litry zostaje około litra. Tak "by the way" - jaki olej zalełeś? Ja zalewam ELF Competiton 10W 40 - polecany do autek z instalacją LPG.

Pozdrawiam,
Olej 10W40 jest za słaby do jakiegokolwiek silnika w Linei. To olej półsyntetyczny. Dobry będzie 5W40 czyli pełen syntetyk. Druga rzecz to nie ma olejów polecanych dla LPG bądź nie. Każdy dobry olej będzie wystarczający również dla LPG. Pełen syntetyk (każdy) sobie da radę z LPG.
Vitor_Belfort
klubowicz
klubowicz
Posty: 33
Rejestracja: 19 sie 2010, 22:23
Przebieg: 147000
Silnik: 1.4 8V + fabryczne LPG Tartarini
Rocznik: 2008
Lokalizacja: sosnowiec

Re: 1.4 8v ile oleju??

Post autor: Vitor_Belfort »

duskap pisze:
Vitor_Belfort pisze:
ENDRIU pisze:Witam!!
Koledzy czy może ktoś z was potwierdzić/zaprzeczyć ile potrzeba oleju na wymianę w tym silniku?.Instrukcja podaje że 2,6l ale wydaje mi się że to trochę mało,kto wymieniał olej i potwierdzi ilość?.
Witam - pewnie już ilość oleju masz "przerobioną" ;-) - ale mnie z bańki 4 litry zostaje około litra. Tak "by the way" - jaki olej zalełeś? Ja zalewam ELF Competiton 10W 40 - polecany do autek z instalacją LPG.

Pozdrawiam,
Olej 10W40 jest za słaby do jakiegokolwiek silnika w Linei. To olej półsyntetyczny. Dobry będzie 5W40 czyli pełen syntetyk. Druga rzecz to nie ma olejów polecanych dla LPG bądź nie. Każdy dobry olej będzie wystarczający również dla LPG. Pełen syntetyk (każdy) sobie da radę z LPG.
1.4 8 V to silnik konstrukcji "cepa". W moim przypadku zmieniam olej nawet 3 razy w roku (co 15 tys.) Tak więc nie zgodzę się że olej 10W 40 może być "za słaby" do tego modelu. Co do wersji T-Jet i Multijet zgoda - to silniki z bardziej zaawansowane i mające większe wymagania.
Kupiłem auto 2 - letnie, od nowości był "lany" 10W 40 (Castrol Magnatec) - takie wpisy są w książce serwisowej.
Nie jestem zwolennikiem "ślepego" słuchania zaleceń producenta - to prostu układ biznesowy pomiędzy producentem samochodu i oleju :-)
Obecnie auto ma 113 tys przebiegu - olej już zmieniałem dwukrotnie (przy 90 tys - w momencie kupna oraz 105 tys po przejechaniu 15 tys).
Wymiany w ASO z moim olejem - żadnych uwag.
Co do ELF Competition 10W 40 (polecany do LPG) - poczytaj na stronie Elf-a i może podyskutuj z inżynierami firmy TOTAL.

Tak na koniec - poprzednie moje auto - Panda 1.1 8V również z fabryczną instalacją LPG.
Z Selenią pożegnałem się już po pierwszych 10 tys przebiegu - później TYLKO ELF. W Aso żadnych uwag i gwarancja przez całe 2 lata. Auto sprzedałem przy 170 tys przebiegu - żadnych problemów z poziomem oleju i osiągami auta. A ile się nasłuchałem od przeciwników LPG, że gaz mi zniszczy silnik itp... To był również silnik konstrukcji "CEPA"...
Na stronie http://www.flpoland.pl" onclick="window.open(this.href);return false; do Pandy 1.1 polecają Selenię K (pełny syntetyk) - kompletny idiotyzm.
Kiedy kupowałem Pandę pracownicy ASO powiedzieli mi, że auto wyjeżdża z fabryki na półsyntetyku i taki mu wystarcza. To prosty silnik - nie jest wysilony itp. Teraz coś się zmieniło?
Jeśli chcesz komuś napychać kieszenie - Twoja sprawa.

Pozdrawiam serdecznie.
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

W Brazylii T-Jeta zalewają mineralnym 15W40, tyle że olej trzeba zmieniać co 8 tyś. A tamte Linki mają 152 koniki. Olej syntetyczny w cale nie smaruje lepiej niż mineralny czy półsyntetyk. Ma lepsze właściwości czyszczące i dłużej zachowuje właściwości smarujące, wolniej się starzeje więc można na nim dłużej jeździć. Czytałem jakiś test olejów na wytrzymałość filmu olejowego i najlepsze okazały się półsyntetyki.
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Post autor: emmer »

wróciliście do tematu rzeki - oleje. gdzieś na forum to jest.
ODPOWIEDZ