[Inne] Olej
- mwas
- Prezes
- Posty: 7110
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 344 razy
- Otrzymał podziękowań: 957 razy
- Kontakt:
Dzięki duskap za szybką odpowiedź. W zasadzie nie powiedziałbym, żeby brał jakieś masakryczne ilości oleju, ale jednak co muszę to kontrolować i co jakiś czas dolewka. Dolewki zdarzają mi się średnio niecały litr na rok czasu przy rocznym przebiegu ok 15 tys km.
Jeśli inni koledzy mają coś ciekawego do powiedzenia w temacie tego oleju Castrol Edge, to bardzo proszę o wszelkie opinie na ten temat.
Jeśli inni koledzy mają coś ciekawego do powiedzenia w temacie tego oleju Castrol Edge, to bardzo proszę o wszelkie opinie na ten temat.
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
- jay_21
- klubowicz
- Posty: 1981
- Rejestracja: 08 gru 2009, 9:11
- Przebieg: 67000
- Silnik: 1.4 T-Jet
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Knurów
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
mam przebieg już ponad 50 tyś. km - oleju nie bierze (a jak bierze to w stopniu nie do zauważenia na bagnecie).prymek pisze:...
co do ceramizera - polecam ich stronke - testy na jazdach bez oleju itp
jak myslisz kto produkuje oleje i co by bylo jakby nie trzeba by bylo ich wymieniac?
albo kto paliwo i czemu nadal jezdzimy na tym malo efektywnym srodku podczas gdy juz dawno moznaby na czyms innym?
pzdr
[ Dodano: |4 Paź 2010|, o 21:42 ]
dawaj te 100 tys T-Jety:)
Ty wiesz wogole ktory pedal sluzy do przyspieszania?
pzdr
Wg mojej opinii tym ceramizerem pomału zabiłeś silnik... Ciekawe co na to kanały olejowe i smarowanie turbo...
Linea 1.4 T-Jet Red Flamenco Dynamic
- Rafcio
- Moderator
- Posty: 3759
- Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
- Przebieg: 130000
- Silnik: 1.4 Turbo 120KM
- Rocznik: 2013
- Lokalizacja: Cieszyn
- Podziękował: 332 razy
- Otrzymał podziękowań: 164 razy
Myślę że już czas zablokować całkowicie tego kretynaprymek pisze:czyzby ktos tu posciki juz niewygodne kasowal czy kolega sie poprostu powtarza w roznych tematach nabijajac posty wiec powtorze:
MY tzn Ty i tatus - razem fiaciory kupujecie (i to jeszcze nie przetestowane przed zakupem)
i razem tez przy jednym kompie bzdury piszecie:)
kto komu na kolankach siedzi?
a jakies swoje zdania tez macie czy ... jeden po ... ?
pzdr
p.s. jakis nabor z testami na minusowe IQ tu byl robiony czy jak - sadzac po niektorych :(

OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna
1.4 Turbo 120KM Benzyna

- mireks
- klubowicz
- Posty: 971
- Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
- Przebieg: 159000
- Silnik: 2.0 Multijet
- Rocznik: 2012
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 26 razy
- Kontakt:
prymek - czy ty masz jakąś mocno stresującą pracę, że się tu tak udzielasz na forum? Może po prostu odreagowujesz szybkie życie? Napisz to, a potraktujemy Cię jak lokalnego Stańczyka i będziesz mieć tu życie. Inaczej admin wstawi Ci bana i będziesz musiał przerzucić się na autokacik.pl lub inne forum, bo jak mniemam pustki nie zniesiesz...?prymek pisze:a pokaz mi tu kogos z takim przebiegiem?
przeciez realnie wiekszosc nawet do polowy tego w 10 lat nie dojdzie - zdazy zardzewiec:)
a gdzie chciales znalezc? u producenta jako zalete?
zajrze na forum bravki albo fiata moze tam znajde uzytkujacych te auta a nie. :( i jakies opinie bedzie mozna wymienic bo tu niestety jedzie schematem:
kupic i patrzec jak stoi i scigac sie w 1000 postach kto ma mniejszy przebieg i komu mniej pali (z gorki na luzie) :(
- mwas
- Prezes
- Posty: 7110
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 344 razy
- Otrzymał podziękowań: 957 razy
- Kontakt:
M, pochwal się jakie kroki poczyniłeś/poczyniliście (wy, admini) w stosunku co do kolegi prym'usa
Co do oleju: czy ktoś ma jeszcze (oprócz jakże "pomocnej" wypowiedzi kolegi prymka) jakieś sugestie odnośnie Castrola ? Zaznaczam że chodzi mi konkretnie o Castrol Edge Sport 0W-40. Może ktoś z Was osobiście stosuje ten olej ? Bo zastanawiam się jeszcze nad Mobil 1 New Life o tych samych parametrach.
A może nie patrzeć na olej o parametrach 0W-40 tylko użyć takiego, jak zaleca producent, czyli coś 5W-40 ? Teoretycznie przy 0W-40 będzie łatwiejszy rozruch przy ujemnych temperaturach w zimie. Jakieś sugestie z Waszej strony ? Wszelkie opinie mile widzianie, gdyż termin wymiany zbliża się nieubłaganie

Co do oleju: czy ktoś ma jeszcze (oprócz jakże "pomocnej" wypowiedzi kolegi prymka) jakieś sugestie odnośnie Castrola ? Zaznaczam że chodzi mi konkretnie o Castrol Edge Sport 0W-40. Może ktoś z Was osobiście stosuje ten olej ? Bo zastanawiam się jeszcze nad Mobil 1 New Life o tych samych parametrach.
A może nie patrzeć na olej o parametrach 0W-40 tylko użyć takiego, jak zaleca producent, czyli coś 5W-40 ? Teoretycznie przy 0W-40 będzie łatwiejszy rozruch przy ujemnych temperaturach w zimie. Jakieś sugestie z Waszej strony ? Wszelkie opinie mile widzianie, gdyż termin wymiany zbliża się nieubłaganie

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
-
- klubowicz
- Posty: 1013
- Rejestracja: 03 mar 2010, 7:55
- Przebieg: 85
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Knurów
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
castrol edge sport do linki się raczej nie nada (jak kto woli)mwas pisze:M, pochwal się jakie kroki poczyniłeś/poczyniliście (wy, admini) w stosunku co do kolegi prym'usa![]()
Co do oleju: czy ktoś ma jeszcze (oprócz jakże "pomocnej" wypowiedzi kolegi prymka) jakieś sugestie odnośnie Castrola ? Zaznaczam że chodzi mi konkretnie o Castrol Edge Sport 0W-40. Może ktoś z Was osobiście stosuje ten olej ? Bo zastanawiam się jeszcze nad Mobil 1 New Life o tych samych parametrach.
A może nie patrzeć na olej o parametrach 0W-40 tylko użyć takiego, jak zaleca producent, czyli coś 5W-40 ? Teoretycznie przy 0W-40 będzie łatwiejszy rozruch przy ujemnych temperaturach w zimie. Jakieś sugestie z Waszej strony ? Wszelkie opinie mile widzianie, gdyż termin wymiany zbliża się nieubłaganie
to jest olej (raczej) przeznaczony do silników o dużej mocy pod względem wszystkich parametrów no ale jeśli chcesz to możesz lać jak cię stać

- cichy
- klubowicz
- Posty: 3701
- Rejestracja: 12 sie 2010, 23:49
- Przebieg: 217000
- Silnik: 2.0 110KM HDi
- Lokalizacja: LBN
- Podziękował: 104 razy
- Otrzymał podziękowań: 70 razy
- Kontakt:
Ja od pierwszego przegladu leje castrol,sam im w ASO zasugerowalem a gwarancji przez to niestracilem,jak by tak bylo to by byl monopol na silezje na czas gwarancji a to juz by bylo cos nie takdrmaciek pisze:Zaraz zaraz, ktoś gdzieś pisał że nie chcą zmienić na inny olej niż Selenia, chyba że mówicie o przeglądach już pogwarancyjnych.
- mwas
- Prezes
- Posty: 7110
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 344 razy
- Otrzymał podziękowań: 957 razy
- Kontakt:
O gwarancję się tutaj nie martwię, bo raz: raczej nie mogą jej anulować, jeśli używasz oleju o tych samych bądź lepszych parametrach, a dwa: niestety gwarancja kończy mi się właśnie teraz, w październiku. Chodzi mi raczej o opinie praktyczne odnośnie marki oleju, czyli czy bardziej polecacie Castrola, czy może lepiej uzbroić się w Mobila. Co do parametrów to celuję w 0W-40 żeby łatwiej auto odpalało przy siarczystych mrozach, które są zapowiadane również na tą zimę, a pamętam jak auto odpalało w poprzednią zimę. W zasadzie nie zdarzyło się, żebym został uziemiony, ale przy na prawdę siarczystym mrozie słychać było, że rozrusznik ma problem z rozkręceniem trybów, i nie chodziło tutaj o moc akumulatora - wyrażnie olej był gęstszy.
KILLHIM, koszty nie są jakieś kosmiczne, skoro 4L Castrola Edge Sport wychodzą taniej, jak 3L Selenii - da się przeżyć i jeszcze zostaje kupa oleju na ewentualne dolewki
Co do przeznaczenia tego oleju, to może i do silników o dużej mocy, ale sam Castrol na stornie umieszcza ten rodzaj jako zalecany do naszych aut (konkretnie Fiat Linea 1.4i - tak jest na stronie)
KILLHIM, koszty nie są jakieś kosmiczne, skoro 4L Castrola Edge Sport wychodzą taniej, jak 3L Selenii - da się przeżyć i jeszcze zostaje kupa oleju na ewentualne dolewki

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
-
- klubowicz
- Posty: 249
- Rejestracja: 13 gru 2009, 17:28
- Przebieg: 49000
- Silnik: 1,3 mjt
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Poznań
- Otrzymał podziękowań: 7 razy
Ja z kolegą Duskapem potoczyłem kiedyś na ten temat dyskusję.
Każdy z nas miał jakąś rację i każdy został przy swoim.
Co wlejesz to twoja sprawa., aby tylko oliwa mieściła się lub przewyższała ogólnie podane instrukcyjne parametry europejskich i amerykańskich klasyfiakcji.
Uznaję za ważne:
powszechność/dostępność marki na stacjach w razie jakiegoś zonka.
Choć tu jak piszą fachowcy dolewki innych marek są dopuszczalne o ile mają prównywalne parametry techniczne.
Zakup oliwy u pewnego dostawcy.
Dlaczego?
Ano dlatego, że tzw uznane obiegowo marki np. castrol, mobil, shell itp. mogą i są często podrabiane.
Chytrzy sklepikarze, ajenci stacji lub małych sieci naprawczych, kupują potem to świnstwo, leją ludziom do motorów i potem zaczynają tworzyć się i krążyć, różne, niepochlebne opinie o danej marce.
Dlatego najlepiej przed wymianą, żeby mieć pewność, że nie kupi się jakiejś berbeluchy, poszukać w necie przedstawiciela danej upatrzonej marki, zadzwonić do nich i dowiedzieć się, kto ich sprzedaje lub kupić u nich bezpośrednio.
Niektórzy też tak robią n. Mobil new life na którym się teraz turlam.
Akurat z nim zakup wyszedł mi taniej niż w sklepie.
Zrobisz jak uważasz, uważaj jak zrobisz
Każdy z nas miał jakąś rację i każdy został przy swoim.
Co wlejesz to twoja sprawa., aby tylko oliwa mieściła się lub przewyższała ogólnie podane instrukcyjne parametry europejskich i amerykańskich klasyfiakcji.
Uznaję za ważne:
powszechność/dostępność marki na stacjach w razie jakiegoś zonka.
Choć tu jak piszą fachowcy dolewki innych marek są dopuszczalne o ile mają prównywalne parametry techniczne.
Zakup oliwy u pewnego dostawcy.
Dlaczego?
Ano dlatego, że tzw uznane obiegowo marki np. castrol, mobil, shell itp. mogą i są często podrabiane.
Chytrzy sklepikarze, ajenci stacji lub małych sieci naprawczych, kupują potem to świnstwo, leją ludziom do motorów i potem zaczynają tworzyć się i krążyć, różne, niepochlebne opinie o danej marce.
Dlatego najlepiej przed wymianą, żeby mieć pewność, że nie kupi się jakiejś berbeluchy, poszukać w necie przedstawiciela danej upatrzonej marki, zadzwonić do nich i dowiedzieć się, kto ich sprzedaje lub kupić u nich bezpośrednio.
Niektórzy też tak robią n. Mobil new life na którym się teraz turlam.
Akurat z nim zakup wyszedł mi taniej niż w sklepie.
Zrobisz jak uważasz, uważaj jak zrobisz

Tomek
- mwas
- Prezes
- Posty: 7110
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 344 razy
- Otrzymał podziękowań: 957 razy
- Kontakt:
I taki też mam zamiartomektt pisze:Zrobisz jak uważasz, uważaj jak zrobisz


Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM