Rdza na masce

Awatar użytkownika
Rafcio
Moderator
Moderator
Posty: 3759
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 130000
Silnik: 1.4 Turbo 120KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Cieszyn
Podziękował: 332 razy
Otrzymał podziękowań: 164 razy

Rdza na masce

Post autor: Rafcio »

Koledzy mam do Was prośbę sprawdźcie u siebie czy macie coś takiego u siebie na masce od wewnątrz.
Ta rdza którą widać na zdjęciu jest widoczna po wykręceniu odboju gumowego, a na następnym zdjęciu widać takie krosty przy uchwycie zatrzasku maski- nie wiem czy to coś to takie krosty na metalu i są pomalowane czy pod tym kryje się rdza :? . Sprawdźcie jak u Was to wygląda
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna :jazda
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Coś ktoś gdzieś pisał że jest jakiś problem z maskami i już chyba wiemy o co chodziło. Źle wytrawiona blacha, bo na górnym zdjęciu po lewej stronie nie widać żadnego obicia, gnije samo od siebie. Ciekawe gdzie ten ocynk, co ma niby gwarantować 8 lat spokoju.
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Post autor: emmer »

ja miałem malowaną dwa razy, ale oblukam w wolnej chwili.
duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Post autor: duskap »

Niestety zaatakowała Twoją Linkę rdza. U mnie na szczęście (odpukać) rdzy nie ma nigdzie.
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 287 razy
Otrzymał podziękowań: 304 razy

Post autor: Tomek »

A ja miałem takie cuda tylko że w Pandzie, właśnie od wewnętrznej strony maski.
Z biegiem czasu nic się z tym nie działo, ani się nie powiększało, ani nie pękało i po prostu sobie było.
Nic z tym nie robiłem.
W Linejce nie zanotowałem tego zjawiska.
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Ja przyjrzałem się swojej pokrywie i niestety też mam bąbel przy zatrzasku. Tylko jeden, identyczny jak u Ciebie na pierwszy zdjęciu po lewej. Na razie będę bacznie obserwował, bo może być tak jak u Tomka w Pandzie.
Awatar użytkownika
kazgas
klubowicz
klubowicz
Posty: 715
Rejestracja: 22 sty 2010, 12:23
Przebieg: 85000
Silnik: 1,4 8V
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Czarna
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: kazgas »

u mnie tak to wygląda. chyba to ślad po zgrzewie
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
jay_21
klubowicz
klubowicz
Posty: 1981
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:11
Przebieg: 67000
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Knurów
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: jay_21 »

ja jutro też sprawdzę u siebie bo jest ciemno i nic nie zobacze to dam znać na forum.
Linea 1.4 T-Jet Red Flamenco Dynamic
Awatar użytkownika
cichy
klubowicz
klubowicz
Posty: 3701
Rejestracja: 12 sie 2010, 23:49
Przebieg: 217000
Silnik: 2.0 110KM HDi
Lokalizacja: LBN
Podziękował: 104 razy
Otrzymał podziękowań: 70 razy
Kontakt:

Post autor: cichy »

Coval pisze:Ciekawe gdzie ten ocynk, co ma niby gwarantować 8 lat spokoju.
podobno podwójnie ocynkowane ;)
Awatar użytkownika
kk25
klubowicz
klubowicz
Posty: 378
Rejestracja: 08 gru 2009, 21:42
Przebieg: 150650
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2008
Lokalizacja: krakowskie
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Post autor: kk25 »

Będziesz na zlociku, to Ci całą linkę obczaimy :devil
Awatar użytkownika
jay_21
klubowicz
klubowicz
Posty: 1981
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:11
Przebieg: 67000
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Knurów
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: jay_21 »

Coval pisze:Ciekawe gdzie ten ocynk, co ma niby gwarantować 8 lat spokoju.
Podobno elementy ruchome (tj drzwi, klapy itp.) nie są objęte gwarancją na perforację blach, ale niech mnie ktoś poprawi jeśli się myle.
Linea 1.4 T-Jet Red Flamenco Dynamic
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Poczytaj książkę gwarancyjną to zobaczysz co to za gwarancja. Element zardzewiały podlega wymianie dopiero gdy rdza przejdzie przez blachę na wylot, a jak zrobi się na lakierze odprysk od kamienia, czy soli i zacznie w tym miejscu korodować to gwarancja tego nie obejmuje. Nie pamiętam czy pisze coś o ruchomych częściach. Tak czy siak, jak kupisz auto i postawisz je w garażu na 8 lat, to masz 8 lat gwarancji na perforacje.
duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Post autor: duskap »

Od roku chyba 2006 na wszystkie Fiaty gwarancja obowiązuje nawet na elementy ruchome.
Gdy masz odprysk na elemencie to gwarancja nadal będzie obowiązywać jeśli natychmiast uszkodzenie zostanie naprawione przez ASO i zaznaczone w książce gwarancyjnej na przeglądzie. Oczywiście samemu też można zrobić zaprawkę. Ważne aby na przeglądzie okresowym w ASO wbili, że zrobili też przegląd blacharsko-lakierniczy. Niestety rzadko o tym pamiętają a bez tego gwarancja na blachy i lakier może być nieważna.
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 287 razy
Otrzymał podziękowań: 304 razy

Post autor: Tomek »

duskap pisze:Ważne aby na przeglądzie okresowym w ASO wbili, że zrobili też przegląd blacharsko-lakierniczy. Niestety rzadko o tym pamiętają a bez tego gwarancja na blachy i lakier może być nieważna.
Gdy wcześniej serwisowałem Pandziocha to przegląd blacharsko-lakierniczy wbijali mi w książkę gwarancyjną co drugi przegląd techniczny.
Pytałem czemu tak robią i miły pan z serwisu tłumaczył mi że w książce gwarancyjnej jest tylko cztery kratki z przeglądem blacharsko-lakierniczym, i dlatego wpisują co drugi raz. I jeszcze że dla nich wykonanie przeglądu technicznego jest równoznaczne z wykonaniem przeglądu blacharsko-lakierniczego, i nie mam się czym martwić.
W książce gwarancyjnej Linei mam już sześć kratek na blacharsko-lakierniczy no i interwały przeglądów są dłuższe.
Awatar użytkownika
adamson
klubowicz
klubowicz
Posty: 2375
Rejestracja: 11 gru 2009, 19:46
Przebieg: 41000
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2018
Lokalizacja: SW / Świętochłowice / O. S.
Podziękował: 267 razy
Otrzymał podziękowań: 158 razy

Post autor: adamson »

Tam jeszcze nie oglądałem, ale znalazłem inne dziwne ognisko :! , przy elemencie zamka tylnych lewych drzwi :smutny
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
FIAT TIPO HB Lounge 1.4 T-jet 120 KM
ODPOWIEDZ