Zakup CB Radia

Łatwiej do celu
KILLHIM
klubowicz
klubowicz
Posty: 1013
Rejestracja: 03 mar 2010, 7:55
Przebieg: 85
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Knurów
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Post autor: KILLHIM »

porto, dzięki za podpowiedź

Jeżeli montażowa - Sirio TURBO/PERFORMER 5000
http://www.allegro.pl/ite...0_sklep_cb.html" onclick="window.open(this.href);return false;

ale aż takiego bata nie potrzebuje :)
porto
Nowy
Nowy
Posty: 27
Rejestracja: 04 cze 2010, 8:32
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Poznań

Post autor: porto »

Może jeszcze nie wiesz że potrezbujesz..... :)
CB Poznań #19 lub #28
1401 Roger
Baza+Mobil
KILLHIM
klubowicz
klubowicz
Posty: 1013
Rejestracja: 03 mar 2010, 7:55
Przebieg: 85
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Knurów
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Post autor: KILLHIM »

hahah nie no myśle że tak 100--150 cm wystarczy :lacha
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 287 razy
Otrzymał podziękowań: 304 razy

Post autor: Tomek »

Ciężko jest kupić nowego U 520 który byłby poprawnie przestrojony w "piątki"
Poza tym jeżeli chodzi o rekwirowanie tych radyjek przez mylicję to nie popadajmy w skrajności, bo nie słyszałem jeszcze żeby komuś zabrali.
Handel tymi radiami faktycznie milicjanty obserwują.
Nie polecam kupować U 520 na Alledrogo bo słyszałem już o paru przypadkach że się potem kupujący na Policji tłumaczyli.
Awatar użytkownika
makrys
klubowicz
klubowicz
Posty: 167
Rejestracja: 10 gru 2009, 17:54
Przebieg: 99550
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Podziękował: 9 razy
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Zakup CB

Post autor: makrys »

Koledzy mam mały problem.
Chciałbym kupić CB nie wiem co wybrać.

CB Radio Johnny III ( będzie pasować podświetlenie ) ,
oraz Uniden 520XL. ( Wiem że unideny są nie legalne , ale większość znajomych poleca go )

Do tego antena:
President Super Florida 68cm

Jeśli ktoś miał unidena proszę o opinie .
_________________
Pozdrawiam
Makrys
Nissan Qashqai Tekna i Fiat Linea 1,3 Multijet Emotion
Awatar użytkownika
bucu74
klubowicz
klubowicz
Posty: 415
Rejestracja: 08 gru 2009, 17:48
Przebieg: 90000
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Katowice
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Post autor: bucu74 »

Ja posiadam i jestem zadowolony.
znalazłem na necie:
"Musisz wiedzieć ,że 520-tka jest to radio , które wg. zaleceń UKE - NIE może być dopuszczony do sprzedaży.
UKE nic nie nadmienia o jej eksploatacji przez użytkownika.

W piśmie UKE jest powiedziane, że :
Hurtownie, Sprzedawcy i Firmy "ściągające" ten typ radia z EU na teren polski są zobowiązane do zaprzestania tej "praktyki". Nic UKE nie wspomina o tym ,że nie wolno 520-tki używać.

Jednak w całym tym zamieszaniu jest kruczek prawny.
Jeżeli ktoś posiada homologację wydaną przez dawny URT lub URTiP lub sprzedawcę, to (wg. zaleceń UKE) nie ma obligatoryjnie "zakazu" jego eksploatacji aż do wygaśnięcia danej homologacji.

Jeżeli jesteś "nowicjuszem" to jedyna rada. Kup lub odkup 520-tkę z ważną homologacją i po kłopocie.

Fakt , że to radyjko było (jest) jednym z lepszych za stosunkowo niską cenę to jego ZALETA. "
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 287 razy
Otrzymał podziękowań: 304 razy

Post autor: Tomek »

Miałem Unidena, a teraz mam Johnego III.
Ten President nie jest wart swojej ceny, i po czasie uważam że źle zrobiłem zamieniając te radia.
Ale widzę że masz MultiJeta, więc weź pod uwagę jeszcze Lafayete Atena.
Ten silnik bardzo zakłóca CB radia, a Atenę ma mireks i zeznawał że daje radę.
Uniden nie do końca sobie radził w mojej poprzedniej Pandzie 1.3 MJ
I zastanów się nad dłuższą anteną :zlośnik

Trochę to chaotycznie napisałem ale chyba wiadomo o co chodzi.
Pomyśl nad Ateną

A najlepiej było by wsadzić radyjko do auta i chociaż wstępnie przetestować przed zakupem.
Awatar użytkownika
aixen
klubowicz
klubowicz
Posty: 442
Rejestracja: 08 gru 2009, 15:03
Przebieg: 85555
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Łódź
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Post autor: aixen »

Moje zdanie... Johnny III to jak pisał Tomek, porażka. Tak jako sprzęt, również finansowa... U520... jedyną zaletą była (jest) cena. Aktualnie to kiepskie radio, o słabej odporności na zakłócenia i mocno siejące po kanałach. Co do homologacji... należałoby kupić radio wyprodukowane przed datą wydania przez UKE zakazu...

Ateny nie znam, ale potwierdzam poprawne opinie. Osobiście przestrzegam przed kupowaniem "kastrata" pozbawionego RFG (regulacji czułości odbiornika). Co do anteny... szkoda kasy. Model z serii "jak mnie widzisz, tak mnie słyszysz". Rozsądne minimum to 1 m, polecam klasyczną ML145 (1.4 m). Byle firmówkę, nie podróbę.

Jako radio proponuję U68 XL (wizualnie spokrewniony z Pr. Walkerem). Zalety do dobre filtry, niezła akustyka i bardzo bobra modulacja oraz poprawnie działające DSC (odpowiednik ASC). Wadą może być dla niektórych rozmiar.

Osobiście używam zestawu U78 Elte & Pr. WA27, Syn - Cobra 29 BT & ML 145 Sirio. Obie anteny na podstawach magnetycznych. Moja podróżuje na klapie bagażnika. Z obu zestawów jesteśmy zadowoleni. Dobre połączenie komfortu i zasięgu...
Linea 1.4 8v & LPG r.2007 wersja Dynamic 85 KKm (Syn)
Linea 1.4 Turbo r.2009 wersja Dynamc 56 KKm (To ja)
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 287 razy
Otrzymał podziękowań: 304 razy

Post autor: Tomek »

aixen, dołożyłeś do WA27 podstawę magnetyczną :?
Wrzuciłbyś jakieś fotki takiej hybrydy
Awatar użytkownika
makrys
klubowicz
klubowicz
Posty: 167
Rejestracja: 10 gru 2009, 17:54
Przebieg: 99550
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Podziękował: 9 razy
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Post autor: makrys »

Dzięki wszystkim za pomoc. :lacha

Na 99% będzie to uniden , co do anteny jeszcze się zastanowię.

Jak kupię i zamontuję w aucie to wstawię zdjęcia :brawo
_________________
Pozdrawiam
Makrys
Nissan Qashqai Tekna i Fiat Linea 1,3 Multijet Emotion
Awatar użytkownika
aixen
klubowicz
klubowicz
Posty: 442
Rejestracja: 08 gru 2009, 15:03
Przebieg: 85555
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Łódź
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Post autor: aixen »

Tomek, ychy... na podstawie sirio PL 165 mm (taki "talerzyk) oraz z redukcją Sirio PL/DV. Współpracuje ona (antena) najczęściej z radiem Connex 3300 HP (taka "luksusowa" wersja A87 produkowana obecnie ale okrojona do podstawy). Zestaw daje radę... :zlośnik

Zdjęcia jak pisałem wcześniej... gdy odzyskam aparat, chyba że komórką, ale tę mam z kiepskim aparatem foto...()
Linea 1.4 8v & LPG r.2007 wersja Dynamic 85 KKm (Syn)
Linea 1.4 Turbo r.2009 wersja Dynamc 56 KKm (To ja)
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 287 razy
Otrzymał podziękowań: 304 razy

Post autor: Tomek »

aixen, jestem pod dużym wrażeniem jeżeli chodzi o Twoje sprzęciki.
U mnie głównym kryterium były małe gabaryty radyjka, dlatego mam co mam i na razie tak zostanie.
Cały czas zastanawiam się nad dłuższą anteną (np. Santiago 1200) ale trochę przerażało mnie wożenie tego na podstawie magnetycznej. Ale skoro mówisz że u Ciebie WA 27 daje radę na magnesie, to chyba podziałam wreszcie w tej kwestii.
Awatar użytkownika
aixen
klubowicz
klubowicz
Posty: 442
Rejestracja: 08 gru 2009, 15:03
Przebieg: 85555
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Łódź
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Post autor: aixen »

WA27 nie jest najlepszym wyborem na podstawę magnetyczną. Za ciężka i za mocno się wychyla, a środek ciężkości ma położony troszkę za wysoko. Osobiście wszedłem w jej posiadanie troszkę przez przypadek, więc jest jak jest... antena raczej do czołgu niż do Linei... :zlośnik

SS1200 jest lżejsza, a dzięki cewce jest cięższa "niżej" niż "wyżej". Nie powinno być kłopotów, ale pamiętaj... ja "wożę" antenę na klapie bagażnika, nie na dachu i bryła auta sporo ją osłania od wiatru. Dlatego też wybieram dłuższe niż krótsze anteny.

Osobiście polecam Megawatta 3000... można go trafić za 100 - 110 PLN, z podstawą 16 cm Sirio (zwykła, nie neodymowa za ca 100 PLN) ładnie się stroi. Zalety to szerokie pasmo pracy, bardzo giętki promiennik i mała waga. Warta rozpatrzenia... sporo taniej od Santiago, a w sumie nie tracisz tak wiele ze skuteczności... odbiorczo chyba wcale, nadawczo już bardziej... ale jest nieźle.

Rozmiar radia... rzecz względna, osobiście nie akceptuję procesorowych TRX'ów, ponadto większe pudło to lepsza akustyka i więcej miejsca na tzw. elementy dyskretne (ceramiczne filtry itp) co przekłada się na lepsze działanie sprzętu...

Mojego U78 Elite mogę zawsze użyczyć na testy... duża szansa, że pożegnałbyś się z Johnnym III... cena niższa a działanie... komfort, modulacja, czułość i odporność na zakłócenia... bardzo dobra relacja jakość / cena.

Connex... hm... duży jest, ale co tam... auto też mam duże... :zlośnik
Linea 1.4 8v & LPG r.2007 wersja Dynamic 85 KKm (Syn)
Linea 1.4 Turbo r.2009 wersja Dynamc 56 KKm (To ja)
Awatar użytkownika
mireks
klubowicz
klubowicz
Posty: 971
Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
Przebieg: 159000
Silnik: 2.0 Multijet
Rocznik: 2012
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 26 razy
Kontakt:

Post autor: mireks »

Tomek pisze: Ale widzę że masz MultiJeta, więc weź pod uwagę jeszcze Lafayete Atena.
Ten silnik bardzo zakłóca CB radia, a Atenę ma mireks i zeznawał że daje radę.

Trochę to chaotycznie napisałem ale chyba wiadomo o co chodzi.
Pomyśl nad Ateną

A najlepiej było by wsadzić radyjko do auta i chociaż wstępnie przetestować przed zakupem.
Jakość filtrów w Atenie jest wręcz idealna co potwierdzam. 1.3 Multijet sieje niesamowicie. Atena daje sobie radę doskonale z tymi zakłóceniami i ani w eterze ani w głośniku nie słychać żadnego trzeszczenia, pierdzenia itp. efektów ubocznych pochodzących od silnika. niezależnie czy stoi się w korku czy wkręca się silnik na 3500 obr.

Słusznie napisał Tomek, że bez przetestowania radia nie ma sensu się na niego napalać, bo od radości do złości krótka podróż, a pierdzące radio potrafi skutecznie popsuć humor z powodu źle wydanych złotówek.

mireks
mire27
Nowy
Nowy
Posty: 25
Rejestracja: 28 sty 2010, 22:09
Przebieg: 70000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Lublin

cb

Post autor: mire27 »

Witam
Stanołem przed zakupem radyjka CB a nie mam zielonego pojęcia o tym może ktoś pomoże w wyborze radyjka Jakie mam zakupić???
mirek
ODPOWIEDZ