Brak mocy podczas jazdy, check engine
Brak mocy podczas jazdy, check engine
Witam. W grudniu nabyłem Fiata Linea 1.4 z 2012 roku. Wymagana była wymiana rozrządu(152k przejechane). Po wymianie rozrządu, oleju i filtrów podczas jazdy zaczyna mrugać check engine i silnik traci kompletnie moc. Po sprawdzeniu błędów wyskakuje wypadanie zapłonu na 3-4 cylindrze. Czasami również na drugim. Po zgaszeniu samochodu i ponownym zapaleniu check mruga jednak samochód jedzie normalnie ze swoją mocą i błąd znika do momentu kolejnego wyskoczenia. Nie ma reguły kiedy wyskakuje. Czasami można jeździć bez problemowo a czasami wyskakuje po 3-4 razy na krótkim odcinku. W pierwszej kolejności poszła do wymiany cewka. Po wymianie problem nadal występuje. Dodam że mam do wymiany jeszcze uszczelki na kolektorze bo jest nieszczelność i zaciąga spaliny do nawiewu. W jednym z tematów czytałem że może być to powód problemów ze zględu na spadek ciśnienia? Czy coś w ten deseń. Nie jestem ekspertem ale mam nadzieje że może ktoś poradzi co to może być. Pozdrawiam!
- kmaro84
- klubowicz
- Posty: 59
- Rejestracja: 08 lis 2016, 22:41
- Przebieg: 129000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Piaseczno
- Podziękował: 13 razy
- Otrzymał podziękowań: 15 razy
Re: Brak mocy podczas jazdy, check engine
Czy tak było przed wymianą rozrządu? Podpytaj w warsztacie czy stosowali w czasie wymiany rozrządu blokady.
- Sebek
- klubowicz
- Posty: 1266
- Rejestracja: 04 sty 2014, 20:09
- Przebieg: 100
- Silnik: 1.0 Turbo
- Rocznik: 2023
- Lokalizacja: SWD
- Podziękował: 167 razy
- Otrzymał podziękowań: 107 razy
Re: Brak mocy podczas jazdy, check engine
Flex spróbuj adaptacji koła fonicznego
FSO 1500, SKODA FAVORIT lpg BRC, FIAT SIENA lpg BRC, RENAULT CLIO II dCi, FIAT LINEA lpg TARTARINI, RENAULT CLIO V, SKODA KAMIQ
- mwas
- Prezes
- Posty: 7110
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 344 razy
- Otrzymał podziękowań: 957 razy
- Kontakt:
Re: Brak mocy podczas jazdy, check engine
Jak był wymieniany rozrząd ? Zgodnie z instrukcją producenta czyli na blokadach i z odkręcaniem koła zębatego wałka rozrządu ? Czy na "znaczniki" wykonane przez mechanika i pasek przełożony jeden do jednego ?
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
-
- Moderator
- Posty: 3423
- Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
- Przebieg: 120000
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Markotów Duży
- Podziękował: 127 razy
- Otrzymał podziękowań: 61 razy
Re: Brak mocy podczas jazdy, check engine
Brak adaptacji koła fonicznego nie wpływa na spadek mocy a jedynie na zapalanie się kontrolki check engine mniej więcej przy prędkości 120-130. Miałem taki spadek mocy przy uszkodzonym potencjometrze elektronicznym na pedale przyspieszenia,wymiana na używany załatwiła sprawę. Ale to u mnie i widzę to raczej rzadka przypadłość.
LINEA 1.4 8V DYNAMIC
Astra K 1.4
Astra K 1.4
- ślimak
- Administrator
- Posty: 3838
- Rejestracja: 03 gru 2009, 21:39
- Przebieg: 7000
- Silnik: 2.0 HYBRID
- Rocznik: 2022
- Lokalizacja: Bytom
- Podziękował: 553 razy
- Otrzymał podziękowań: 441 razy
- Kontakt:
Re: Brak mocy podczas jazdy, check engine
O Matko...Willwill pisze: 06 sty 2025, 23:08 Brak adaptacji koła fonicznego nie wpływa na spadek mocy a jedynie na zapalanie się kontrolki check engine mniej więcej przy prędkości 120-130. Miałem taki spadek mocy przy uszkodzonym potencjometrze elektronicznym na pedale przyspieszenia,wymiana na używany załatwiła sprawę. Ale to u mnie i widzę to raczej rzadka przypadłość.




-
- klubowicz
- Posty: 172
- Rejestracja: 17 maja 2011, 11:12
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 8v+LPG
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: staszow
- Podziękował: 5 razy
- Otrzymał podziękowań: 29 razy
- Kontakt:
Re: Brak mocy podczas jazdy, check engine
Jakby był dostęp do kabli diagnostycznych to można sprawdzić jakie jest przesunięcie między wałem a wałkiem rozrządu.
Wymieniałem u siebie rozrząd dwa lata do tyłu, założyłem blokady, ale ostatecznie przeniosłem znaki z paska, nie luzowałem koła. Przed wymianą miałem rozjazd 1,5st (taki był po wymianie w ASO) a po mojej wymianie 2st nie było checka. Nie sprawdzałem ile mam teraz po przejechaniu 40 tys.
Wymieniałem u siebie rozrząd dwa lata do tyłu, założyłem blokady, ale ostatecznie przeniosłem znaki z paska, nie luzowałem koła. Przed wymianą miałem rozjazd 1,5st (taki był po wymianie w ASO) a po mojej wymianie 2st nie było checka. Nie sprawdzałem ile mam teraz po przejechaniu 40 tys.