Jeśli stwierdzicie u siebie podobne objawy , najprościej chyba byłoby odpalić Miltiecuscan i w zakładce testy uruchomić pierwszy z brzegu test - pierwszego biegu wentylatora . Podczas testu wyraźnie słychać działanie przekaźnika T06 pod maską . Jeśli go nie słychać , trzeba sprawdzić / wymienić wspomniany przekaźnik lub być może bezpiecznik F06 , który zasila ten przekaźnik . Jeżeli słychać działanie przekaźnika , a nie ma odgłosu działania pierwszego biegu wentylatora , to zważywszy , że dostęp do rezystora pierwszego biegu jest stosunkowo prosty ( kolejny plus dla Fiata
Glośna i nadaktywna - często załączająca się klima .
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1896
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 359 razy
- Otrzymał podziękowań: 163 razy
Glośna i nadaktywna - często załączająca się klima .
Witam . Klima od jakiegoś czasu działała jak w temacie - głośno i często się zalączala . Z dużą pomocą Prezesa ( dzięki
) temat ogarnięty . A teraz dla potomnych :
Jeśli stwierdzicie u siebie podobne objawy , najprościej chyba byłoby odpalić Miltiecuscan i w zakładce testy uruchomić pierwszy z brzegu test - pierwszego biegu wentylatora . Podczas testu wyraźnie słychać działanie przekaźnika T06 pod maską . Jeśli go nie słychać , trzeba sprawdzić / wymienić wspomniany przekaźnik lub być może bezpiecznik F06 , który zasila ten przekaźnik . Jeżeli słychać działanie przekaźnika , a nie ma odgłosu działania pierwszego biegu wentylatora , to zważywszy , że dostęp do rezystora pierwszego biegu jest stosunkowo prosty ( kolejny plus dla Fiata
) myślę, że nie warto rozkopywać kontrolnie skrzynki bezpieczników jak ja to robiłem ,aby sprawdzać wszystko po kolei . Wystarczy wykręcić dwie śrubki na klucz 10 trzymające zbiornik płynu chłodzącego . Niemal bezpośrednio pod nim , w górnym lewym rogu obudowy wentylatora znajduje się zabudowany rezystor pierwszego biegu . Po zdjęciu żółtego zabezpieczenia możemy rozpiąć wtyczkę elektryczną. Następnie jedna śrubka i możemy już wyciągnąć wspomniany opornik szybki pomiar multimetrem i widać , że między dwoma pinami na wejściu zupełnie nie ma kontaktu - rezystor do wymiany
koszt na popularnym portalu aukcyjnym to niecałe 30 zł . Oczywiście jeśli okaże się , że miernik wykazuje obwód zamknięty opornika , uszkodzenia trzeba szukać pomiędzy T06 a opornikiem pierwszego biegu - gruby biały przewód od skrzynki bezpieczników do opornika . Zabieg jest wyjątkowo prosty , a u mnie każde zalączenie się bezpośrednio drugiego biegu wentylatora , na wskaźniku wpiętym w gniazdo zapalniczki pokazywało chwilowy spadek ładowania niemalże do zera , czyli do poziomu naładowania aku . Jeśli więc macie podobne problemy z klimą, polecam kontrolę tego opornika
na załączonych zdjęciach widać, jak ząb czasu się w niego wgryzł
Pozdrawiam 
Jeśli stwierdzicie u siebie podobne objawy , najprościej chyba byłoby odpalić Miltiecuscan i w zakładce testy uruchomić pierwszy z brzegu test - pierwszego biegu wentylatora . Podczas testu wyraźnie słychać działanie przekaźnika T06 pod maską . Jeśli go nie słychać , trzeba sprawdzić / wymienić wspomniany przekaźnik lub być może bezpiecznik F06 , który zasila ten przekaźnik . Jeżeli słychać działanie przekaźnika , a nie ma odgłosu działania pierwszego biegu wentylatora , to zważywszy , że dostęp do rezystora pierwszego biegu jest stosunkowo prosty ( kolejny plus dla Fiata
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Nowy
- Posty: 4
- Rejestracja: 25 gru 2022, 10:56
- Przebieg: 168000
- Silnik: 1.4 16V Turbo
- Rocznik: 2009
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Glośna i nadaktywna - często załączająca się klima .
Cześć , czy mógłbyś podlinkować jaki ten rezystor kupiłeś i leci wytrzymał ? Z góry dziękuję
- Motorek4612
- klubowicz
- Posty: 507
- Rejestracja: 18 sie 2023, 19:34
- Przebieg: 206000
- Silnik: 1.4 t-jet
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: ZCH
- Podziękował: 70 razy
- Otrzymał podziękowań: 103 razy
Re: Glośna i nadaktywna - często załączająca się klima .
51799364 tu masz numer oryginału, wydaje mi się iż każdy nowy zamiennik posłuży jakiś czas, lub tak samo długo jak oryginał....gornik pisze: 31 lip 2024, 11:36 Cześć , czy mógłbyś podlinkować jaki ten rezystor kupiłeś i leci wytrzymał ? Z góry dziękuję
-
- Nowy
- Posty: 4
- Rejestracja: 25 gru 2022, 10:56
- Przebieg: 168000
- Silnik: 1.4 16V Turbo
- Rocznik: 2009
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Glośna i nadaktywna - często załączająca się klima .
Sprawdziłem w eper wiem jaki jest nr ory ale po wpisaniu go w znany portal wyskakują pierdyliardy różnych Chińczyków a chciałbym jeżeli już to takiego sprawdzonego 

- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1896
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 359 razy
- Otrzymał podziękowań: 163 razy
Re: Glośna i nadaktywna - często załączająca się klima .
Kupiłem rezystor dmuchawy fiat 500 , 2007 r . Pozdrawiam 
-
- Nowy
- Posty: 4
- Rejestracja: 25 gru 2022, 10:56
- Przebieg: 168000
- Silnik: 1.4 16V Turbo
- Rocznik: 2009
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Glośna i nadaktywna - często załączająca się klima .
Dla potomnych
Rezystor na pierwszy montaż oryginał troszkę droższy niż zamiennik bo 88 zł na portalu
Denso DRS09018
Wersja z klimą
Rezystor na pierwszy montaż oryginał troszkę droższy niż zamiennik bo 88 zł na portalu
Denso DRS09018
Wersja z klimą