Fiacior:)
- Motorek4612
- klubowicz
- Posty: 507
- Rejestracja: 18 sie 2023, 19:34
- Przebieg: 206000
- Silnik: 1.4 t-jet
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: ZCH
- Podziękował: 70 razy
- Otrzymał podziękowań: 103 razy
Re: Fiacior:)
Smak56, Mwas- wszystko ok.... jest tak jak mówicie, odnisnie kół i ich parametrów ogarniam temat w 99%. jeśli chodzi o audio, to w fiata dopiero się uczę ale głupi nie jestem, aczkolwiek, znalazłem gościa na znanym portalu aukcyjnym co ma kilka linek do opitolenia na graty i za cała wiązkę kompletna (moduł blu&me, kabloteka,kierownica,slimak, jasiek itp,itd)zaśpiewał sobie ponad 2tys pln-ów, to ja wole mieć zwykła kierownice i kupić sobie radio na androidzie z min 4 gb ramu i to będzie już jakoś hulało, a za resztę przyciemnic szyby i kupic jakiś fajny felunek......
Mwas- dobry człowiek jesteś i masz super wiedze, doceniam to iż chcesz pomóc,mi młodemu stażem w dziedzinie fiata, acz kol wiek ja tu w swoim rejonie jestem sam, i gdybym chciał wskrzeszyc cokolwiek ze sterowaniem radiem i samo radio...... to chyba gra nie warta świeczki, przeczytałem Twój post przyjacielu o konwerterze zmieniarki .... mam już to połapane, . obecnie taka zmieniarka i jej zakup to koszt w granicach miedzy 400 a 600 zł. dokładam 300 zł i mam pełno wartościowe radio z androidem ..... bez wodotrysków w postaci sterowania w fajerze..... nie wiem , muszę przemyśleć temat..... . kupując fiata sugerowałem się jego kosztem utrzymania, i ekstrapolacja - model linea na te chwile jest droższy w utrzymaniu od forda max...w dieslu 1.8 jaki miałem przez ostatnie 11 lat.... a wydawało się inaczej..... Moje zdanie o tym może być spowodowane lektura jaka do tej pory przeczytałem na tym właśnie forum, przecież to Włoch z krwi i kości.
Graty które do tej pory kupoiłem zostaja mam tu ogarnietego eletronika który moze pomóc mi ogarnac kupiony wczesniej moduł BT na amazonie, to kwestia przepiecia pinów i moze to zadziała, jak napisałem wczesniej w autko juz w huk hajsu wsadziłem, jezdzi to fajnie, mało pali zbiera sie super, wkurza brak miejsca na duperele, i to nieszczesne audio. reszta mechaniki nie jest mi straszna, ogarniam sporo, w tej materii.
w fordzie radia i moduły były kompatybilne miedzy [poszczególnymi moedelami, rado z focusa pasowało do s maxaczy mondeo, i abarot w druga strone, byłem pewien ze w fiacie jest podbnie ale sie przeliczyłem a koszty zrobienia tego aby to banglało tak jak bym chciał w oryginale sa nie opłacalnewg mnie..... oczywiscie chcoiałbym pozostac przy opryginale -bo jak wspomniałem wczsniej uwazam miło zaskoczony ze ori radio gra bardzo fajnie, ale na siłe nie bede tego uskuteczniał, wydaje mi sie iz moja wersja dynamic nie jest najbiedniejsza a rozczropwałem sie gdy zwaliłem jaska z kierownicy a tam bida znedzą.... nawet zaslepek w kierownicy nie ma.....
jak mam p[oliczyc koszty któe musiałbym włzyc w usprawnienie tego temtu to gra nie warta swieczki.......
Oczywiscie ze fajnie-super by było gdyby to działało -ale nie za wszelka cenę.....
Mwas- piszesz o amorkach iz one mogą stanowić problem niskiego zawiasu z tyłu- no nie do końca gdy amorki odpowiadają tylko za tłumienie drgań, a za wysokość odpowiada sprężyna, choć wywalone amory będą powodować niżej usadowiony zawias, ale moje maja sprawność ponad 75 % na obu osiach sprawdzone na dwóch niezależnych stacjach. wiec sa jak nowe...Dosłownie jak nowe,,,, znasz temat wiec wiesz o czym mówię,,,, .U mnie będzie kłopot w masie, hak+ butla +masa bagażu i pasażerów= dupa za nisko. i tu rozwiązanie albo inne sprezyny albo właśnie te podkładki +/-2-3 cm w góre...
Mwas- dobry człowiek jesteś i masz super wiedze, doceniam to iż chcesz pomóc,mi młodemu stażem w dziedzinie fiata, acz kol wiek ja tu w swoim rejonie jestem sam, i gdybym chciał wskrzeszyc cokolwiek ze sterowaniem radiem i samo radio...... to chyba gra nie warta świeczki, przeczytałem Twój post przyjacielu o konwerterze zmieniarki .... mam już to połapane, . obecnie taka zmieniarka i jej zakup to koszt w granicach miedzy 400 a 600 zł. dokładam 300 zł i mam pełno wartościowe radio z androidem ..... bez wodotrysków w postaci sterowania w fajerze..... nie wiem , muszę przemyśleć temat..... . kupując fiata sugerowałem się jego kosztem utrzymania, i ekstrapolacja - model linea na te chwile jest droższy w utrzymaniu od forda max...w dieslu 1.8 jaki miałem przez ostatnie 11 lat.... a wydawało się inaczej..... Moje zdanie o tym może być spowodowane lektura jaka do tej pory przeczytałem na tym właśnie forum, przecież to Włoch z krwi i kości.
Graty które do tej pory kupoiłem zostaja mam tu ogarnietego eletronika który moze pomóc mi ogarnac kupiony wczesniej moduł BT na amazonie, to kwestia przepiecia pinów i moze to zadziała, jak napisałem wczesniej w autko juz w huk hajsu wsadziłem, jezdzi to fajnie, mało pali zbiera sie super, wkurza brak miejsca na duperele, i to nieszczesne audio. reszta mechaniki nie jest mi straszna, ogarniam sporo, w tej materii.
w fordzie radia i moduły były kompatybilne miedzy [poszczególnymi moedelami, rado z focusa pasowało do s maxaczy mondeo, i abarot w druga strone, byłem pewien ze w fiacie jest podbnie ale sie przeliczyłem a koszty zrobienia tego aby to banglało tak jak bym chciał w oryginale sa nie opłacalnewg mnie..... oczywiscie chcoiałbym pozostac przy opryginale -bo jak wspomniałem wczsniej uwazam miło zaskoczony ze ori radio gra bardzo fajnie, ale na siłe nie bede tego uskuteczniał, wydaje mi sie iz moja wersja dynamic nie jest najbiedniejsza a rozczropwałem sie gdy zwaliłem jaska z kierownicy a tam bida znedzą.... nawet zaslepek w kierownicy nie ma.....
jak mam p[oliczyc koszty któe musiałbym włzyc w usprawnienie tego temtu to gra nie warta swieczki.......
Oczywiscie ze fajnie-super by było gdyby to działało -ale nie za wszelka cenę.....
Mwas- piszesz o amorkach iz one mogą stanowić problem niskiego zawiasu z tyłu- no nie do końca gdy amorki odpowiadają tylko za tłumienie drgań, a za wysokość odpowiada sprężyna, choć wywalone amory będą powodować niżej usadowiony zawias, ale moje maja sprawność ponad 75 % na obu osiach sprawdzone na dwóch niezależnych stacjach. wiec sa jak nowe...Dosłownie jak nowe,,,, znasz temat wiec wiesz o czym mówię,,,, .U mnie będzie kłopot w masie, hak+ butla +masa bagażu i pasażerów= dupa za nisko. i tu rozwiązanie albo inne sprezyny albo właśnie te podkładki +/-2-3 cm w góre...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Motorek4612
- klubowicz
- Posty: 507
- Rejestracja: 18 sie 2023, 19:34
- Przebieg: 206000
- Silnik: 1.4 t-jet
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: ZCH
- Podziękował: 70 razy
- Otrzymał podziękowań: 103 razy
Re: Fiacior:)
Siemanko.... Więc wydatków konca nie widać, ale powoli systematycznie dochodzimy już do końca tej wędrówki, mianowicie , wsadziłem dzisiaj nową poduszkę skrzyni biegów która kupiłem w zeszłym tygodniu, i gdy leżałem pod autem to stwierdziłem wyciek z okolicy chodniczki oleju, prawa strona zachlapana olejem, umyłem to wszystko, bo myślałem iż to pozostałości po wymianie filtra oleju i może gdzieś nie domyłem, ale nie , po uruchomieniu silnika po kilkunastu minutach gdzieś od góry pojawiła się kropelka oleju i za jakiś czas następna, podejrzewam kwestie uszczelnienia i będzie po kłopocie, ale kurła sam tego nie zrobię, nie mam kanału i miejsca... Więc autko znowu pojedzie do mechanizatora.... Cóz , i piszczały mi klocki z tyłu przy wolnej jeździe, myślę sobie pewnie klocek stoi w prowadnicy, zwaliłem koło a tam...... klocka ni ma..... więc jutro jeszcze zamawiam klocki i wymienię po robocie... Ot cały czas coś, jak będę wymieniał klocki to przyjrzę się tym sprężynom tylnym będzie okazja popatrzeć pomierzyć... Czytałem ten link co którys z chłopaków wrzucił o sprężynach tylnych -ciekawa lektura.....
- leszek1234
- klubowicz
- Posty: 2217
- Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
- Przebieg: 150000
- Silnik: 1.4 16V Turbo
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: blisko Rybnika
- Podziękował: 339 razy
- Otrzymał podziękowań: 185 razy
- Motorek4612
- klubowicz
- Posty: 507
- Rejestracja: 18 sie 2023, 19:34
- Przebieg: 206000
- Silnik: 1.4 t-jet
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: ZCH
- Podziękował: 70 razy
- Otrzymał podziękowań: 103 razy
Re: Fiacior:)
Jakis ktoś juz tam grzebał wcześniej, i był ułamany jeden króciec, poskręcany trytytkami, i małymi wkrętami, saczył się z tego miejsca olej. Jedyny powód wymiany.leszek1234 pisze: 27 sie 2023, 19:17 Motorek4612 - jaki był powód, że postanowiłeś zakupić nowy separator oleju?
- Motorek4612
- klubowicz
- Posty: 507
- Rejestracja: 18 sie 2023, 19:34
- Przebieg: 206000
- Silnik: 1.4 t-jet
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: ZCH
- Podziękował: 70 razy
- Otrzymał podziękowań: 103 razy
Re: Fiacior:)
Znalazłem wczoraj w necie nowa taśmę ślimaka kierownicy i chyba jest ona z podłączeniem klawiszy od multimediów. Pytanie czy od ślimaka do radia idzie dalej kabloteka. Zabangla to??? https://allegro.pl/moje-allegro/zakupy/ ... ane/oferty
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5233
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 285000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 368 razy
- Otrzymał podziękowań: 621 razy
Re: Fiacior:)
Link, który podałeś to okulary. Mam takie same tylko tutaj są tańsze; https://allegro.pl/oferta/soczewki-powi ... 4137527860
smak56
* * * *

* * * *
- Motorek4612
- klubowicz
- Posty: 507
- Rejestracja: 18 sie 2023, 19:34
- Przebieg: 206000
- Silnik: 1.4 t-jet
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: ZCH
- Podziękował: 70 razy
- Otrzymał podziękowań: 103 razy
Re: Fiacior:)
He He no faktycznie ale ja klikając w mój link widzę ten ślimak. Dobra wklejam jeszcze raz. https://allegro.pl/oferta/tasma-zwijak- ... 2378715467
- mwas
- Prezes
- Posty: 7110
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 344 razy
- Otrzymał podziękowań: 957 razy
- Kontakt:
Re: Fiacior:)
Motorek4612, podaj VIN Twojego auta, bo ten "ślimak" w katalogu Fiata jest chyba elementem zintegrowanym z tzw. "przełącznikiem pod kierownicę", czyli z manetkami... spróbuję sprawdzić w katalogu co dokładnie tam u Ciebie siedzi 

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
- Motorek4612
- klubowicz
- Posty: 507
- Rejestracja: 18 sie 2023, 19:34
- Przebieg: 206000
- Silnik: 1.4 t-jet
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: ZCH
- Podziękował: 70 razy
- Otrzymał podziękowań: 103 razy
Re: Fiacior:)
mwas pisze: 31 sie 2023, 22:35 Motorek4612, podaj VIN Twojego auta, bo ten "ślimak" w katalogu Fiata jest chyba elementem zintegrowanym z tzw. "przełącznikiem pod kierownicę", czyli z manetkami... spróbuję sprawdzić w katalogu co dokładnie tam u Ciebie siedzi![]()
- Motorek4612
- klubowicz
- Posty: 507
- Rejestracja: 18 sie 2023, 19:34
- Przebieg: 206000
- Silnik: 1.4 t-jet
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: ZCH
- Podziękował: 70 razy
- Otrzymał podziękowań: 103 razy
Re: Fiacior:)
mwas pisze: 31 sie 2023, 22:35 Motorek4612, podaj VIN Twojego auta, bo ten "ślimak" w katalogu Fiata jest chyba elementem zintegrowanym z tzw. "przełącznikiem pod kierownicę", czyli z manetkami... spróbuję sprawdzić w katalogu co dokładnie tam u Ciebie siedzi![]()
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- mwas
- Prezes
- Posty: 7110
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 344 razy
- Otrzymał podziękowań: 957 razy
- Kontakt:
Re: Fiacior:)
No i nic specjalnego mi nie wyszło... katalog (ePER) podaje mi wszystkie, możliwe, pasujące do Twojego auta elementy w tym takie, które mają przyciski sterowania radiem na kierownicy jak i nie...
I tak jak mówiłem - w katalogu nie ma samego "ślimaka", jest on zintegrowany z całym przełącznikiem zespolonym (tzw. "pająk", czyli moduł z manetkami). Trzeba by zajrzeć w bebechy auta i odczytać numer katalogowy tej części (konkretnie to całego modułu z manetkami, nie samego "ślimaka"), wtedy mógłbym sprawdzić co dokładnie tam siedzi. Dodatkowo trzeba sprawdzić, czy do przełącznika zespolonego dochodzą przewody do sterowania z kierownicy bo według katalogu było również kilka wersji wiązek i pytanie co fabryka włożyła do auta... Jeśli nie ma tych przewodów, to trzeba by odtworzyć te połączenia, to jest pięć przewodów, które trzeba by pociągnąć od centralki sterującej (body computer) do kolumny kierowniczej. Jest to wykonalne, ale trzeba chwili zabawy i uzbrojenia się w konektory
Daj znać jakie decyzje, czy chcesz temat ciągnąć dalej
Jak będziesz chciał się bawić i okaże się, że brakuje połączeń do sterowania z kierownicy, to umieszczę schemat elektryczny i napiszę co, jak i gdzie trzeba podłączyć 




Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
- Motorek4612
- klubowicz
- Posty: 507
- Rejestracja: 18 sie 2023, 19:34
- Przebieg: 206000
- Silnik: 1.4 t-jet
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: ZCH
- Podziękował: 70 razy
- Otrzymał podziękowań: 103 razy
Re: Fiacior:)
No więc teraz obecnie skupiam sie na uszczelnieniu podstawy filtra oleju, i chodniczki bo gdzieś mi tam cieknie olej, przypadłość tego silnika, połowę uszczelek już mam. Jesli chodzi o ślimaka z manetkami, będzie chwila to zwale obudowę kolumny i może uda się coś odczytać, ale na ten moment Prezesie zawieszam tema radia, są inne wydatki, szkoła się zaczęła , książki trzeba kupić i cała ta otoczka.... Więc fiacior schodzi z audio na drugi może nawet i trzeci plan.
Mimo wszystko dziękuje za zaangażowanie:)
Spalanie LPG po trzech tankowaniach od momentu zakupu wychodzi mi ok 9.5l/100km w trybie mieszanym, krótkie odcinki , sporo po miescie, rzadko trasy dłuższe....
Irytuje mnie brak schowków. To już w matizie jest więcej możliwości upchania czegokolwiek..... I drażni mnie gniazdo zapalniczki przy ręcznym.
Mimo wszystko dziękuje za zaangażowanie:)
Spalanie LPG po trzech tankowaniach od momentu zakupu wychodzi mi ok 9.5l/100km w trybie mieszanym, krótkie odcinki , sporo po miescie, rzadko trasy dłuższe....
Irytuje mnie brak schowków. To już w matizie jest więcej możliwości upchania czegokolwiek..... I drażni mnie gniazdo zapalniczki przy ręcznym.
-
- klubowicz
- Posty: 1391
- Rejestracja: 16 paź 2016, 23:50
- Przebieg: 173000
- Silnik: 1.4 V8+lpg
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Sławków
- Podziękował: 466 razy
- Otrzymał podziękowań: 123 razy
Re: Fiacior:)
Dołóż podłokietnik Jak jie masz lepiej się jeździ a jeszcze tam wejdzie trochę szpargalow, możesz też przeciągnąć zasilanie do USB w konsole środkowa zobacz manualne z tego 
Fiat 125p, Polonez Atu, Fiat Palio, Fiat Cinquecento, Fiat Punto II no i Linijka i czarny pug 308 II sw
- Motorek4612
- klubowicz
- Posty: 507
- Rejestracja: 18 sie 2023, 19:34
- Przebieg: 206000
- Silnik: 1.4 t-jet
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: ZCH
- Podziękował: 70 razy
- Otrzymał podziękowań: 103 razy
Re: Fiacior:)
skory85 pisze: 01 wrz 2023, 22:48 Dołóż podłokietnik Jak jie masz lepiej się jeździ a jeszcze tam wejdzie trochę szpargalow, możesz też przeciągnąć zasilanie do USB w konsole środkowa zobacz manualne z tego![]()
Mam oryginalny podłokietnik z którego nie korzystam ,,,tj wrzuciłem do niego kilka kabelków i zapalniczkę, bo nawet portfel tam się nie mieści, a po za tym jego najniższe położenie jest za wysokie dla mnie i mnie po prostu wkur......... Dlatego jeżdżę ze złożonym:) USB już poprzedni właściciel podciągnął z zapalniczki jako dodatkowe ładowanie tuz obok ręcznego..... Troche bez sensu bo jak wepnę kabek do ładowania to zaczepiam o to palcami przy spuszczaniu z ręcznego wiec z tej opcji tez mało korzystam, jest plan zakupu całego tunelu żeby to przenieść w tunel z przodu pod radiem.
- Motorek4612
- klubowicz
- Posty: 507
- Rejestracja: 18 sie 2023, 19:34
- Przebieg: 206000
- Silnik: 1.4 t-jet
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: ZCH
- Podziękował: 70 razy
- Otrzymał podziękowań: 103 razy
Re: Fiacior:)
jest plan zakupu całego tunelu żeby to przenieść w tunel z przodu pod radiem.
Pytanie, mój tunel zaraz za uchwytami na kubki ma zaslepke, ale widze że są tunele gdzie za uchwytami jest kieszonka ... te tunele śa zamienne p&p, kwestia przełozenia podłokietnika nie bedzie problemem???
tunel z zasklepką:
https://allegro.pl/oferta/tunel-srodkow ... 2387168234
tunel z kieszenią:
https://allegro.pl/oferta/fiat-linea-06 ... 3804172859