wypadanie zapłonu 1,4 T-jet

Awatar użytkownika
leszek1234
klubowicz
klubowicz
Posty: 2217
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
Przebieg: 150000
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2007
Lokalizacja: blisko Rybnika
Podziękował: 339 razy
Otrzymał podziękowań: 185 razy

wypadanie zapłonu 1,4 T-jet

Post autor: leszek1234 »

Cześć. W silniku 1,4 t-jet (ale w Bravie) mam check engine i wypadający zapłon - tyle na szybko stwierdziłem (nie było warunków) po podpięciu MES. Silnik pracuje ewidentnie na 3 garach. Awaria nastąpiła podczas jazdy. Odpięcie klemy i skasowanie błędu nie przyniosło zmiany.
Mam pytanie do znających program diagnostyczny (MES). Jak stwierdzić, który cylinder nie pracuje - który parametr mi to powie? I patrząc na silnik, który cylinder jest 1, który 2 itd.? Czy tak jak podpowiada logika po kolei od lewej do prawej? mam zamiar wymienić świecę i zamienić cewki - chyba, że macie inne sugestie.
I ostatecznie czy na takim silniku można przejechać do mechanika powiedzmy 15 km czy to zabije katalizator?
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 7110
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 344 razy
Otrzymał podziękowań: 957 razy
Kontakt:

Re: wypadanie zapłonu 1,4 T-jet

Post autor: mwas »

leszek1234 pisze: 18 sie 2022, 8:10 I ostatecznie czy na takim silniku można przejechać do mechanika powiedzmy 15 km czy to zabije katalizator?
Zabić katalizatora nie powinno, powinno spokojnie dać się dojechać do mechaniora :ink
leszek1234 pisze: 18 sie 2022, 8:10 Mam pytanie do znających program diagnostyczny (MES). Jak stwierdzić, który cylinder nie pracuje - który parametr mi to powie?
MES po odczytaniu błędów powinien od razu wywalić, chyba dwa błedy - jeden ogólny, o wypadaniu zapłonu i drugi, konkretny, z informacją, na którym cylindrze wypada zapłon :ink
leszek1234 pisze: 18 sie 2022, 8:10 Jak stwierdzić, który cylinder nie pracuje - który parametr mi to powie? I patrząc na silnik, który cylinder jest 1, który 2 itd.? Czy tak jak podpowiada logika po kolei od lewej do prawej?
Dokładnie tak jak myślisz :ink Po otwarciu maski, patrząc na silnik, cylinder nr 1 to ten od lewej strony :ink
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Awatar użytkownika
leszek1234
klubowicz
klubowicz
Posty: 2217
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
Przebieg: 150000
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2007
Lokalizacja: blisko Rybnika
Podziękował: 339 razy
Otrzymał podziękowań: 185 razy

Re: wypadanie zapłonu 1,4 T-jet

Post autor: leszek1234 »

Dzięki Maćku.
Niestety był tylko jeden błąd ogólnie o wypadaniu zapłonu. Ale spróbuję jeszcze raz się podłączyć i spokojnie przeszukać parametry - teraz się spieszyłem, dodatkowo jakoś bałem się że pracujący silnik z taką usterką uszkadza katalizator. Nie wiem skąd mi się to wzięło;)
Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1896
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 359 razy
Otrzymał podziękowań: 163 razy

Re: wypadanie zapłonu 1,4 T-jet

Post autor: zibi186 »

Leszku , a wykręcałeś świece ? Oglądałeś je ? Myślę, że jeśli masz wypadanie zapłonu , to już po świecach chyba powinno być widać na którym cylindrze .... 🤔 Pozdrawiam 😊
Awatar użytkownika
leszek1234
klubowicz
klubowicz
Posty: 2217
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
Przebieg: 150000
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2007
Lokalizacja: blisko Rybnika
Podziękował: 339 razy
Otrzymał podziękowań: 185 razy

Re: wypadanie zapłonu 1,4 T-jet

Post autor: leszek1234 »

jaszcze nic nie robiłem , nie mam czasu, wezmę się za to po niedzieli. Gdybym wiedział który to cylinder to od niego bym zaczął.
Awatar użytkownika
leszek1234
klubowicz
klubowicz
Posty: 2217
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
Przebieg: 150000
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2007
Lokalizacja: blisko Rybnika
Podziękował: 339 razy
Otrzymał podziękowań: 185 razy

Re: wypadanie zapłonu 1,4 T-jet

Post autor: leszek1234 »

Ten silnik wygląda tak , że nie ma kabli wys. napięcia. Cewki są bezpośrednio na każdej świecy a to wszystko jest schowane pod osłoną. Tak, że dostanie się tam to jednak trochę zachodu wymaga;) Ale co do idei odłączania po kolei ( zasilania cewek) , to tak zrobię.
Darcolo
klubowicz
klubowicz
Posty: 50
Rejestracja: 16 sty 2013, 21:22
Przebieg: 156000
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2009
Lokalizacja: okolice Krakowa
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: wypadanie zapłonu 1,4 T-jet

Post autor: Darcolo »

Ciekawe, czy to cewka (fajkocewka) czy coś innego?
Linea T-jet, 140kkm, 2009 r.
Awatar użytkownika
leszek1234
klubowicz
klubowicz
Posty: 2217
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
Przebieg: 150000
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2007
Lokalizacja: blisko Rybnika
Podziękował: 339 razy
Otrzymał podziękowań: 185 razy

Re: wypadanie zapłonu 1,4 T-jet

Post autor: leszek1234 »

A więc tak .To była świeca. Przy drugim podłączeniu pod komputer MES pokazał dwa komunikaty o błędach : wypadanie zapłonu i wypadanie zapłonu na cylindrze nr 3. Wymieniłem wszystkie 4 świece i przy okazji zmieniłem cylinder cewce 3 (jakby to jednak była cewka, to żeby ją potwierdzić). Silnik wrócił do normy, błędy po wykasowaniu już się nie pojawiają. Dodam, że świece przejechały tylko 39tys.km. W Linei spokojnie robiły po 60tys. i jeszcze wyglądały dobrze.
ODPOWIEDZ