Przewód masowy ku przestrodze
- mwas
- Prezes
- Posty: 7110
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 344 razy
- Otrzymał podziękowań: 957 razy
- Kontakt:
Re: Przewód masowy ku przestrodze
Dziękuję za cierpliwośćRafcio pisze: 06 cze 2022, 10:36 Dotrwałem i czytałem z dużym zaciekawieniem jak to się wszystko skończyło![]()

Już ogarnięte

Dzisiaj rano, na wykonanym przeze mnie prowizorycznym rozwiązaniu, musiałem pokonać jakieś 70 km w dwie strony. Rano odpalam auto - kręci jak szalony












Po południu zabrałem się za wymianę prowizorki na rozwiązanie "profi"

Moja prowizorka z dnia wcześniejszego wyglądała tak:
Mocowanie do podłużnicy: Mocowanie do skrzyni biegów przed demontażem wysprzęglika: I po wymontowaniu wysprzęglika: Po odkręceniu śrub trzymających moją prowizorkę, ułożyłem nowy kabel i przykręciłem go w swoje miejsca - jeden koniec na skrzynię biegów, drugi śrubą pod oryginalny kabel idący od klemy akumulatora. Efekt: Zaznaczyłem strzałką, bo na zdjęciu wygląda mało rzucająco się w oczy

Mocowanie do skrzyni biegów: No i mocowanie do podłużnicy: Montaż reszty gratów w kolejności odwrotnej, co poprzednio, czyli: wysprzęglik, tacka akumulatora, akumulator

Efekt ? DZIAŁA



Konkluzja jest taka: dzięki uwalonemu kablowi, którego wymiana kosztowała ok 32 PLN i zajęła ok 20 minut roboty, zaopatrzyłem się w nowy akumulator i rozrusznik

Zbyszku, z całym szacunkiem, ale... szkoda czasu i pieniędzy na taką zabawę, jak za trzy dzyszki można kupić gotowy, zarobiony, porządny kabel, który idealnie nadaje się na takie obciążeniazibi186 pisze: 06 cze 2022, 17:46 Maćku , kawałek przewodu rozruchowego i w dobrym sklepie motoryzacyjnym bez problemu dostaniesz końcówki miedziane z oczkiem do założenia , zakucia itp .

I taka konkluzja na koniec:
Nie sprawdzałem tego jeszcze dokładnie, ale obstawiam, że ten kabel masowy odpowiada również za prawidłowe ładowanie akumulatora. U mnie początek problemu rozpoczął się od wyłączającego się tempomatu przy rozruchu. Z reguły wskazuje to na uwalony akumulator - tak miałem poprzednim razem, po wymianie akumulatora problem zniknął. Żedby było ciekawiej, test mojego obecnego akumulatora wykazał, że był on uszkodzony, więc go wymieniłem, ale problem nie zniknął


Dziękuję za uwagę

P.S. Masz podwójny BONUS, jak ponownie doczytałeś do końca tego tekstu

Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1896
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 359 razy
- Otrzymał podziękowań: 163 razy
Re: Przewód masowy ku przestrodze
Maćku , zastanawiam się tylko , czy to owijanie przewodu masowego ma jakiś sens , skoro sam zauważyłeś , że wewnątrz izolacji Ori przewodu degradacja i utlenianie się miedzi postępowało równie szybko , jak w miejscach nie osłoniętych ...
A tak przynajmniej problem widać na pierwszy rzut oka
Pozdrawiam 
- mwas
- Prezes
- Posty: 7110
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 344 razy
- Otrzymał podziękowań: 957 razy
- Kontakt:
Re: Przewód masowy ku przestrodze
Szybko ?? Po 15tu latach ?? Obawiam się, że gdyby go zostawić bez osłony w tym miejscu, to pewnie padłby dużo szybciej 

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1896
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 359 razy
- Otrzymał podziękowań: 163 razy
Re: Przewód masowy ku przestrodze
Chodziło mi o to , że równie szybko na końcach co w środku , pod izolacjąmwas pisze: 07 cze 2022, 0:56 Szybko ?? Po 15tu latach ?? Obawiam się, że gdyby go zostawić bez osłony w tym miejscu, to pewnie padłby dużo szybciej![]()
- leszek1234
- klubowicz
- Posty: 2217
- Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
- Przebieg: 150000
- Silnik: 1.4 16V Turbo
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: blisko Rybnika
- Podziękował: 339 razy
- Otrzymał podziękowań: 185 razy
Re: Przewód masowy ku przestrodze
Maćku - jak połączyłeś trzy punkty (aku, podłużnica, skrzynia) jednym przewodem z dwoma oczkami, bo chyba mam problem ze zrozumieniem.
- Rafcio
- Moderator
- Posty: 3759
- Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
- Przebieg: 130000
- Silnik: 1.4 Turbo 120KM
- Rocznik: 2013
- Lokalizacja: Cieszyn
- Podziękował: 332 razy
- Otrzymał podziękowań: 164 razy
Re: Przewód masowy ku przestrodze
Mam nadzieję, że ten bonus pójdzie na coś wymienić na zlociemwas pisze: 06 cze 2022, 23:48 P.S. Masz podwójny BONUS, jak ponownie doczytałeś do końca tego tekstu![]()

OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna
1.4 Turbo 120KM Benzyna

- mwas
- Prezes
- Posty: 7110
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 344 razy
- Otrzymał podziękowań: 957 razy
- Kontakt:
Re: Przewód masowy ku przestrodze
Leszek, ja jedynie odtworzyłem połączenie pomiędzy podłużnicą a skrzynią biegów, od akumulatora do podłużnicy został oryginalny kabel, bo (na chwilę obecną) wszystko z nim OKleszek1234 pisze: 07 cze 2022, 6:10 Maćku - jak połączyłeś trzy punkty (aku, podłużnica, skrzynia) jednym przewodem z dwoma oczkami, bo chyba mam problem ze zrozumieniem.

Niech Cię o to głowa nie boli, coś się wymyśli

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
-
- klubowicz
- Posty: 219
- Rejestracja: 23 wrz 2015, 9:37
- Przebieg: 100114
- Silnik: 1.4 100km
- Rocznik: 2014
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował: 1 raz
Re: Przewód masowy ku przestrodze
A moje pytanie jest takie. Jaka jest średnica oczek na przewodzie? Zwłaszcza interesuje mnie to oczko-przyłacze na skrzyni biegów. Dzięki za odpowiedź 
- mwas
- Prezes
- Posty: 7110
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 344 razy
- Otrzymał podziękowań: 957 razy
- Kontakt:
Re: Przewód masowy ku przestrodze
Średnica oczka, zarówno po stronie skrzyni biegów jak i po stronie podłużnicy to 8 mm.
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
-
Onlinesmak56
- klubowicz
- Posty: 5233
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 285000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 368 razy
- Otrzymał podziękowań: 621 razy
Re: Przewód masowy ku przestrodze
Nie widząc postu Macieja, poszedłem wszystko pomierzyć. Wymiary narobert75 pisze: 07 cze 2022, 9:38 .... Jaka jest średnica oczek na przewodzie? Zwłaszcza interesuje mnie to oczko-przyłacze na skrzyni biegów. Dzięki za odpowiedź![]()

Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
smak56
* * * *

* * * *
- leszek1234
- klubowicz
- Posty: 2217
- Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
- Przebieg: 150000
- Silnik: 1.4 16V Turbo
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: blisko Rybnika
- Podziękował: 339 razy
- Otrzymał podziękowań: 185 razy
Re: Przewód masowy ku przestrodze
Jak czytam w tym wątku, przy wymianie przewodu masowego potrzebny jest demontaż wysprzęgliga. Czy to wiąże się z ubytkiem płynu hamulcowego , tzn. czy wypina się ten przewód hydrauliczny widoczny na zdjęciu? A pytam bo będę szukał przyczyn zapalania się kontrolki trójkąt z wykrzyknikiem;) Przed robotą uzupełniam wiedzę:)
-
Onlinesmak56
- klubowicz
- Posty: 5233
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 285000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 368 razy
- Otrzymał podziękowań: 621 razy
Re: Przewód masowy ku przestrodze
Myśle, że musisz zobaczyć u siebie. Masz silnik 1.4 16V a Maciek opisał usterkę w 1.4 8V. U mnie w 1.3 mj wysprzeglika nie trzeba odkręcać. Masa do skrzyni przykręcana jest z boku.leszek1234 pisze: 28 mar 2024, 9:20 Jak czytam w tym wątku, przy wymianie przewodu masowego potrzebny jest demontaż wysprzęgliga.
smak56
* * * *

* * * *
- mwas
- Prezes
- Posty: 7110
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 344 razy
- Otrzymał podziękowań: 957 razy
- Kontakt:
Re: Przewód masowy ku przestrodze
Leszek, zanurkuj pod maskę i sprawdź gdzie u siebie masz mocowany kabel masowy do skrzyni, bo może się okazać, że nie trzeba będzie dotykać wysprzęglika
Ja u siebie tylko odkręciłem wysprzęglik i zabezpieczyłem go chyba "trytytką", żeby się nie rozciągną po ściągnięciu i żadnych przewodów hydraulicznych od niego nie odłączałem, płynu nie ubyło 


Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM