Witam wszystkich

Jesteś nowy przywitaj się z nami
UPGRAYEDD
Nowy
Nowy
Posty: 1
Rejestracja: 14 kwie 2021, 22:48
Przebieg: 161000
Silnik: 1.4 t-jet
Rocznik: 2010
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Witam wszystkich

Post autor: UPGRAYEDD »

Cześć, z tej strony świeżo upieczony posiadacz Fiata linea 1.4 t-jet, pozdrawiam wszystkich :)
Korzystając z okazji, że udostępniam post chciałbym się was zapytać czy nie borykał się ktoś z was z błędem "P0443"? Jest powodem zapalania się u mnie kontrolki check engine. Dotyczy on obwodu usuwania par ze zbiornika. Podjąłem już kilka kroków, jednakże ten model samochodu nie jest zbyt popularny z tego co widzę, ciężko coś podpatrzeć w internecie. Pierwszym krokiem było obejrzenie filtra węglowego. Znajduje się on w prawym tylnym nadkolu. I tutaj pojawił się pierwszy zgrzyt. Filtr ma własną osłonę i klapkę osłaniającą jakiś odpowietrznik (?), czyli zagiętą pod kątem 90 stopni rurkę.
Wszędzie zebrało się masakrycznie dużo błota, które praktycznie zaczopowało rurkę. Po oczyszczeniu rurki na miarę moich możliwości i przetkaniu jej wewnątrz skasowałem błąd. Niestety po jakimś czasie pojawił się ponownie. Kupiłbym nowy gdyby był takowy dostępny, ale jak na razie moje przeczyszczenie musi wystarczyć, jednak ile brudu dostało się do środka filtra nie wiem. Kolejnym krokiem było dostanie się do zawodu znajdującego się przy kolektorze dolotowym. Generalnie są tam 3 zaworki z czego jeden to elektrozawór i 2 zaworki zwrotne. Z tego co się zorientowałem rurka z filtra biegnie do elektrozaworu a z niego za pomocą trójnika rozgałęzia się do dwóch zaworków zwrotnych po czym trafia jeden przed turbo, a drugi gdzieś do kolektora pewnie. Po omacku odkręciłem elektrozawór (na zdjęciu "A"). Na wtyczce od zaworu jest napięcie w okolicach 8.8 V. Spodziewałem się 12V. Elektrozawór wydaje się zasyfiony, wypłynęło z niego trochę wody z rdzą (od strony wchodzącej do zaworu). Dla bezpieczeństwa początkowo podłączyłem go na krótko napięciem podobnym do tego co zmierzyłem, nie wydaje się działać. Jeszcze spróbuję podać 12V.

Z tego co na razie widać to zostaje kupić nowy elektrozawór. Martwi mnie jednak ten rdzawy brud i te napięcie 8.8V. Generalnie pomimo tego wszystkiego silnik pracuje bardzo ładnie, obroty nie falują, normalnie przyspiesza, nic go nie przycina i tak dalej. Ktoś z was miał podobny problem? Zdaje sobie sprawę, że post mi się trochę rozwinął i przestał trochę pasować do działu WITAMY. Jakby co, to założę nowy wątek na odpowiednim dziale.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
skory85
klubowicz
klubowicz
Posty: 1394
Rejestracja: 16 paź 2016, 23:50
Przebieg: 173000
Silnik: 1.4 V8+lpg
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Sławków
Podziękował: 468 razy
Otrzymał podziękowań: 123 razy

Re: Witam wszystkich

Post autor: skory85 »

Siemanko
Fiat 125p, Polonez Atu, Fiat Palio, Fiat Cinquecento, Fiat Punto II no i Linijka i czarny pug 308 II sw
Awatar użytkownika
adamson
klubowicz
klubowicz
Posty: 2375
Rejestracja: 11 gru 2009, 19:46
Przebieg: 41000
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2018
Lokalizacja: SW / Świętochłowice / O. S.
Podziękował: 267 razy
Otrzymał podziękowań: 158 razy

Re: Witam wszystkich

Post autor: adamson »

Cześć
FIAT TIPO HB Lounge 1.4 T-jet 120 KM
Awatar użytkownika
Rafcio
Moderator
Moderator
Posty: 3759
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 130000
Silnik: 1.4 Turbo 120KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Cieszyn
Podziękował: 332 razy
Otrzymał podziękowań: 164 razy

Re: Witam wszystkich

Post autor: Rafcio »

Cześć 🙂
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna :jazda
Awatar użytkownika
Fiacik
klubowicz
klubowicz
Posty: 1328
Rejestracja: 25 wrz 2014, 15:16
Przebieg: 11000
Silnik: 1,4 16V turbo mildhy
Rocznik: 2024
Lokalizacja: Żywiec
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 109 razy

Re: Witam wszystkich

Post autor: Fiacik »

Witaj
Piękna kobieta to niezbędny element wyposażenia pięknego auta :)
Bravo
klubowicz
klubowicz
Posty: 30
Rejestracja: 13 kwie 2021, 22:20
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 T-Jet 170 KM
Rocznik: 2009

Re: Witam wszystkich

Post autor: Bravo »

Cześć
ODPOWIEDZ