{T-Jet} Prośba do kogoś kto posiada
-
- Nowy
- Posty: 5
- Rejestracja: 31 lip 2020, 11:14
- Przebieg: 7500
- Silnik: 1.4 T-Jet
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Mielec
{T-Jet} Prośba do kogoś kto posiada
Witam,
Zwracam się do użytkowników T-Jet-ów,
posiadających dostęp do FiatEcuScan lub MultiEcuScan.
Potrzebuję odczytać prawidłowa wartość z czujnika doładowania na wolnych obrotach vs do oczekiwanych przez sterownik.
Skąd pytanie?
Nabyłem samochód który ma symboliczny przebieg i kilka rzeczy w nim jest po prostu zastanych.
Między innymi zrobiliśmy pełna diagnostykę silnika, oczywiście wcześniej przeszedł cały serwis, (rozrząd, paski, oleje, itp.)
Zerowanie funkcji samoadaptacyjnych.
Jednym elementem który odbiega od normy to wskazanie z wyżej wymienionego czujnika.
W załączeniu wykresy z MES wskazań, oczekiwanego przez sterownik (zielony), a zmierzony przez czujnik (czerwony)
Na wolnych obrotach wskazanie okolice 1000-1100mBar, a oczekiwane 230-250mbar.
Zaznaczę że samochód jeździ prawidłowo, i w wyższych zakresach, parametry się zbliżają do siebie.
Zastanawiam się, jaki może mieć to wpływ na pracę silnika, spalanie itp.
Zwracam się do użytkowników T-Jet-ów,
posiadających dostęp do FiatEcuScan lub MultiEcuScan.
Potrzebuję odczytać prawidłowa wartość z czujnika doładowania na wolnych obrotach vs do oczekiwanych przez sterownik.
Skąd pytanie?
Nabyłem samochód który ma symboliczny przebieg i kilka rzeczy w nim jest po prostu zastanych.
Między innymi zrobiliśmy pełna diagnostykę silnika, oczywiście wcześniej przeszedł cały serwis, (rozrząd, paski, oleje, itp.)
Zerowanie funkcji samoadaptacyjnych.
Jednym elementem który odbiega od normy to wskazanie z wyżej wymienionego czujnika.
W załączeniu wykresy z MES wskazań, oczekiwanego przez sterownik (zielony), a zmierzony przez czujnik (czerwony)
Na wolnych obrotach wskazanie okolice 1000-1100mBar, a oczekiwane 230-250mbar.
Zaznaczę że samochód jeździ prawidłowo, i w wyższych zakresach, parametry się zbliżają do siebie.
Zastanawiam się, jaki może mieć to wpływ na pracę silnika, spalanie itp.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- klubowicz
- Posty: 527
- Rejestracja: 20 sie 2013, 22:35
- Przebieg: 72000
- Silnik: 1.4 16v Turbo
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Tarnowskie góry
- Podziękował: 36 razy
- Otrzymał podziękowań: 46 razy
-
- Nowy
- Posty: 5
- Rejestracja: 31 lip 2020, 11:14
- Przebieg: 7500
- Silnik: 1.4 T-Jet
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Mielec
Re: {T-Jet} Prośba do kogoś kto posiada
Tak,
Samochód był dowodem z sporze sądowym po szkodzie na nim.
Zanim ostatecznie sprawa się rozwiązała upłynęły lata.
Do tego czasu nie można było przeprowadzić na nim naprawy.
Pierwsze badanie techniczne ma zrobione w 2019r.
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6774
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 144000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 219 razy
- Otrzymał podziękowań: 375 razy
Re: {T-Jet} Prośba do kogoś kto posiada
~1000mbar to ciśnienie atmosferyczne. Po odjęciu gazu przepustnica się zamyka i w kolektorze jest podciśnienie. Moim zdaniem wykres jest ok.
Nie goń auta przed dotarciem ;)
Nie goń auta przed dotarciem ;)
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1903
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 361 razy
- Otrzymał podziękowań: 164 razy
Re: {T-Jet} Prośba do kogoś kto posiada
Myślę jak Kuzyn - ciesz się bezawaryjną jazdą i nie szukaj na siłę problemów . Pozdrawiam 

-
- Nowy
- Posty: 5
- Rejestracja: 31 lip 2020, 11:14
- Przebieg: 7500
- Silnik: 1.4 T-Jet
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Mielec
Re: {T-Jet} Prośba do kogoś kto posiada
OK, dzięki,
przywracając samochód do eksploatacji sprawdziliśmy wszystkie parametry,
jedynie to mnie zaciekawiło.
Reszta danych igła.
Samochód na świeżo po pełnym serwisie, oleje, filtry, rozrząd, pełna diagnostyka układów, sprawdzenie elementów mechanicznych (u.kierowniczy, zawieszenie, u.hamulcowy) czy nie wymagają jakiejś troski.

I tak zrobię :-)zibi186 pisze: 26 sie 2020, 20:02 Myślę jak Kuzyn - ciesz się bezawaryjną jazdą i nie szukaj na siłę problemów . Pozdrawiam![]()
przywracając samochód do eksploatacji sprawdziliśmy wszystkie parametry,
jedynie to mnie zaciekawiło.
Reszta danych igła.
Samochód na świeżo po pełnym serwisie, oleje, filtry, rozrząd, pełna diagnostyka układów, sprawdzenie elementów mechanicznych (u.kierowniczy, zawieszenie, u.hamulcowy) czy nie wymagają jakiejś troski.
Ja już jestem w takim wieku, że mi adrenalina nie potrzebna, więc jeżdżę naprawdę spokojnieKuzyn_z_Sosnowca pisze: 26 sie 2020, 19:11 ~1000mbar to ciśnienie atmosferyczne. Po odjęciu gazu przepustnica się zamyka i w kolektorze jest podciśnienie. Moim zdaniem wykres jest ok.
Nie goń auta przed dotarciem ;)
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1903
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 361 razy
- Otrzymał podziękowań: 164 razy
Re: {T-Jet} Prośba do kogoś kto posiada
Nie przesadzaj w drugą stronę , bo go zamuliszGarbusTom pisze: 01 wrz 2020, 15:14 OK, dzięki,![]()
I tak zrobię :-)zibi186 pisze: 26 sie 2020, 20:02 Myślę jak Kuzyn - ciesz się bezawaryjną jazdą i nie szukaj na siłę problemów . Pozdrawiam![]()
przywracając samochód do eksploatacji sprawdziliśmy wszystkie parametry,
jedynie to mnie zaciekawiło.
Reszta danych igła.
Samochód na świeżo po pełnym serwisie, oleje, filtry, rozrząd, pełna diagnostyka układów, sprawdzenie elementów mechanicznych (u.kierowniczy, zawieszenie, u.hamulcowy) czy nie wymagają jakiejś troski.
Ja już jestem w takim wieku, że mi adrenalina nie potrzebna, więc jeżdżę naprawdę spokojnieKuzyn_z_Sosnowca pisze: 26 sie 2020, 19:11 ~1000mbar to ciśnienie atmosferyczne. Po odjęciu gazu przepustnica się zamyka i w kolektorze jest podciśnienie. Moim zdaniem wykres jest ok.
Nie goń auta przed dotarciem ;)
-
- klubowicz
- Posty: 172
- Rejestracja: 17 maja 2011, 11:12
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 8v+LPG
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: staszow
- Podziękował: 5 razy
- Otrzymał podziękowań: 29 razy
- Kontakt:
Re: {T-Jet} Prośba do kogoś kto posiada
Koledzy podczepię się trochę pod temat czy w tym silniku (T-jet) wskaźnik doładowania pojawiający się na liczniku podczas przyspieszania z pedałem w podłodze np na 3 biegu powinien być cały czas na max? Oglądałem auto i przy takiej próbie po przekroczeniu ok 3500 kreski doładowania zaczynają spadać, przy 5000 obr cztery ostatnie kreski już się nie świecą - to jest właściwe zachowanie?
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6774
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 144000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 219 razy
- Otrzymał podziękowań: 375 razy
-
- klubowicz
- Posty: 172
- Rejestracja: 17 maja 2011, 11:12
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 8v+LPG
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: staszow
- Podziękował: 5 razy
- Otrzymał podziękowań: 29 razy
- Kontakt:
Re: {T-Jet} Prośba do kogoś kto posiada
W swoim poście zadałem w zasadzie przez przypadek dwa pytania i Twoja krótka odpowiedź może być dwuznaczna.
Rozumiem że normalne jest że około 5000 obr doładowanie nie jest pełne tylko spada gdzieś około te 4 kreski?
Rozumiem że normalne jest że około 5000 obr doładowanie nie jest pełne tylko spada gdzieś około te 4 kreski?
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1903
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 361 razy
- Otrzymał podziękowań: 164 razy
Re: {T-Jet} Prośba do kogoś kto posiada
Wykres doładowania moim zdaniem zależny też jest od paru czynników . Taki podstawowy to chyba obciążenie silnika - dlatego najłatwiej zamknąć wykres z pedałem w podłodze na najwyższych biegach
na trzecim biegu przy pustym aucie ( tylko z kierowcą ) plus może jazda z górki i do tego jeszcze wiatr w plecy wykres będzie marny . Pozdrawiam 
- buhert
- klubowicz
- Posty: 943
- Rejestracja: 20 gru 2009, 23:13
- Lokalizacja: Polska
- Otrzymał podziękowań: 30 razy
Re: {T-Jet} Prośba do kogoś kto posiada
Będą kreski spadały bo turbo już tak nie dmucha pod koniec obrotomierza ;)