Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
- ślimak
- Administrator
- Posty: 3838
- Rejestracja: 03 gru 2009, 21:39
- Przebieg: 7000
- Silnik: 2.0 HYBRID
- Rocznik: 2022
- Lokalizacja: Bytom
- Podziękował: 553 razy
- Otrzymał podziękowań: 441 razy
- Kontakt:
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
Ta ja już dwa razy powinienem wylecieć. No nic...trzeba zwijać żagiel..Szczypior pisze: 29 lip 2020, 20:16 To jak ktoś zmieni auto to won z forum.... Niech i tak będzie.
PS. Ładna renia

Ps. Dzięki...
Żegnam...

- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6774
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 144000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 219 razy
- Otrzymał podziękowań: 375 razy
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
Szczypior, a zamierzasz sam grzebać przy aucie? Bo jeśli tak to nie bierz Reno.
-
- klubowicz
- Posty: 818
- Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
- Przebieg: 170000
- Silnik: 1,3 mjet
- Rocznik: 2007
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 60 razy
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
Jak najbardziej, większość rzeczy. W megane która mam w domu mk2 i ford mk3 oraz linkę większość sam robięKuzyn_z_Sosnowca pisze:Szczypior, a zamierzasz sam grzebać przy aucie? Bo jeśli tak to nie bierz Reno.
-
- klubowicz
- Posty: 818
- Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
- Przebieg: 170000
- Silnik: 1,3 mjet
- Rocznik: 2007
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 60 razy
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
Widzę ksuchy że znaffca jesteś to cię zaskoczę. Przez 120tys w jednym i 100 tys w drugim aucie robione tylko rzeczy eksploatacyjne, klocki, tarcze, oleje w fordzie sprężyna pękła, wywaliłem klapki z kolektora, łączniki stabilizatora. Mniej robię w nich niż w fiacie młodszym i połowę mniejszym przebiegiem. A teraz pomyśl, jeżeli bym dużo w nich robił i by się sypały chciałbym kupować te same modele tylko młodsze? A cieszę się, że ludzie nie mają pojęcia i tak gadają bo dzięki temu mogę te auta kupić taniej.
PS. Rozumiem, że piszesz aby pisać skoro chce auto za 50 tys a ty mi o lagunie 2, bez komentarza
PS. Rozumiem, że piszesz aby pisać skoro chce auto za 50 tys a ty mi o lagunie 2, bez komentarza
- ślimak
- Administrator
- Posty: 3838
- Rejestracja: 03 gru 2009, 21:39
- Przebieg: 7000
- Silnik: 2.0 HYBRID
- Rocznik: 2022
- Lokalizacja: Bytom
- Podziękował: 553 razy
- Otrzymał podziękowań: 441 razy
- Kontakt:
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
Dobra...koniec. Wracamy do tematu. Jeżeli macie problem między sobą proponuje nie komentować jeden drugiego.
Pozdro
ADMINISTRATOR
Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka
Pozdro
ADMINISTRATOR
Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka
-
- klubowicz
- Posty: 818
- Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
- Przebieg: 170000
- Silnik: 1,3 mjet
- Rocznik: 2007
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 60 razy
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
Nie ma sensu się z nowym 'strażnikiem forum' wdawać w dyskusje.ślimak pisze:Dobra...koniec. Wracamy do tematu. Jeżeli macie problem między sobą proponuje nie komentować jeden drugiego.
Pozdro
ADMINISTRATOR
Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka
Powiedz jaki masz silnik w reni?
- mwas
- Prezes
- Posty: 7110
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 344 razy
- Otrzymał podziękowań: 957 razy
- Kontakt:
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
Z ostrzeżeniami nie będziemy szaleć
Wątek jest nazwany "Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie" ale nie jest napisane, że musi być to Linea
Ten wątek to tak trochę o d... Marynie
Dlatego odstępstwa od tematu tutaj tolerujemy, oczywiście w granicach rozsądku
Proszę tylko aby nie urządzać sobie "wycieczek osobistych" - nie tędy droga
Sam nie raz pisałem tutaj co zrobiłem w mojej Renacie 
Szczypior, nie wiem kogo pytasz o silnik, ja u siebie mam 1.5 dCi
Megane III 2009 rok A dzisiaj... w sumie to nic konkretnego nie zrobiłem, ani w Linei, ani w Renacie, bo jestem w Karpaczu na "wywczasie" i dobitnie ujeżdżam Renatę po górkach 






Szczypior, nie wiem kogo pytasz o silnik, ja u siebie mam 1.5 dCi


Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
-
- klubowicz
- Posty: 818
- Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
- Przebieg: 170000
- Silnik: 1,3 mjet
- Rocznik: 2007
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 60 razy
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
Kłania się czytanie ze zrozumieniem tematu.
1.5 dci ten 110 koni co jest w mk4? Chwalisz go?
1.5 dci ten 110 koni co jest w mk4? Chwalisz go?
- mwas
- Prezes
- Posty: 7110
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 344 razy
- Otrzymał podziękowań: 957 razy
- Kontakt:
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
Kłania to się odnoszenie do konkretnych elementów forum oraz pisanie z prawidłową składnią wg. zasad języka polskiego
Wybacz, ale śledzę na tyle dużo wątków na forum, że nie zawsze jestem w stanie od razu "załapać" o co chodzi w dalszym poście
No ale, tak jak pisałem wyżej, nie róbmy "wycieczek osobistych" i przytyków, starajmy się żyć w symbiozie 
Odnośnie silnika: tak, prawie ten, bo 1.5 dCi występował w różnych wersjach, w Megane III był to 106 KM ale konstrukcyjnie to ten sam silnik. Nie mogę na temat tego silnika złego słowa powiedzieć - owszem, ma turbo dziurę, ale jak nauczysz się z nią żyć, to traktujesz auto jako taki mały zapier...alacz
Po przesiadce z Linei z benzynowym "osłem" 1.4 to jest niebo a ziemia
To auto po prostu chce jechać, po przekroczeniu "magicznych" dwóch tysięcy obrotów
Jeśli chodzi o awarie, to jedyna, jaka mnie spotkała, to uszkodzenie na jakiejś uszczelce któregoś z czujników i pluło olejem po górze silnika oraz co ok pół roku spadał poziom oleju z tego powodu. Wymiana uszczelki za kilkanaście PLN rozwiązała problem
Auto ma w tej chwili przejechane coś ok 100 tyś km, z czego 30 tyś u mnie i w tym aucie kompletnie nic złego się nie dzieje
Owszem, trzeba się nastawić na "dziwne" rozwiązania Renault
Ostatnio, z rzeczy typowo eksploatacyjnych, okazało się, że do wymiany mam tylne tarcze. Niby rzeczy normalna i trywialna, tylko że, Renault sobie wymyśliło, że wraz z tylnymi tarczami, to zamontuje sobie od razu łożyska
No i koszt tarczy niestety wtedy wzrasta
U mnie skończyło się na ok. 150 PLN za sztukę po zastosowaniu zniżki u kumpla z hurtowni części, ale "normalne" ceny niestety zwalały z nóg
Oprócz tego nic więcej "niedobrego" mnie nie spotkało - elektryka działa, auto zaiwania
Dowiozło mnie już w niejedno miejsce w Europie a co najfajniejsze, w porównaniu z Lineą, to: w Linei 1.4 benzyna mam bak 45 litrów. W Meganie jest 55 albo 60 litrów. Do tego dochodzą kwestie spalania
I tak: Lineą z Gdańska, jadąc drogami ekspresowymi i autostradami, nie jestem w stanie przekroczyć ok 450 km, czyli jadą od siebie np. na Śląsk, muszę się tankować w Częstochowie. W Megance, jadąc tak samo a nawet i szybciej
dojeżdżam na jednym baku do Zakopca, potem z Zakopca do Krakowa i dopiero na powrocie z Krakowa do Zakopca, muszę się tankować jakieś 60 km. przed Zakopcem
Przejechane na baku to ok 800 km drogami ekspres/autostrada
Jakby unikać takich dróg, to zasięg baku wzrasta do coś ok 1000 km
Dla mnie BAJA
Jako potwierdzenie tej teorii dodam, że teraz, jadąc z Gdańska do Karpacza, odległość coś ok 600 km, jechałem na początku autostradą, potem przez Bydgoszcz drogi wojewódzkie, za Bydgoszczą wskok na "eSkę" i tak aż za Wrocław, gdzie kawałek autostradą i ostatni kawałek, ok 100 km drogi wojewódzkie/lokalne. Dojeżdżając do Poznania, odcinek ok 310 km, zjechała mi jedna kreska z poziomu paliwa
Przy dojeździe na miejsce, do Karpacza, wskaźnik paliwa był ciut poniżej połowy zbiornika
Moją Lineą 1.4 benzyniakiem, "osiołkiem" 80 KM nie byłbym w stanie osiągnąć takiego wyniku 



Odnośnie silnika: tak, prawie ten, bo 1.5 dCi występował w różnych wersjach, w Megane III był to 106 KM ale konstrukcyjnie to ten sam silnik. Nie mogę na temat tego silnika złego słowa powiedzieć - owszem, ma turbo dziurę, ale jak nauczysz się z nią żyć, to traktujesz auto jako taki mały zapier...alacz



















Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
-
- klubowicz
- Posty: 818
- Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
- Przebieg: 170000
- Silnik: 1,3 mjet
- Rocznik: 2007
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 60 razy
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
Dzięki mwas.
Ps. Dla jasności, uwaga czytania ze zrozumieniem, nie była kierowana do Ciebie
Ps. Dla jasności, uwaga czytania ze zrozumieniem, nie była kierowana do Ciebie
- lepio
- klubowicz
- Posty: 187
- Rejestracja: 25 sie 2015, 13:50
- Przebieg: 90000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: konin
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
Nie wiem, ale turbo benzyny to są silniki a diesel jakoś takoś hm widział ktoś 911 z dieslem?
albo lambo czy ferrari?;p jakbym miał do wyboru 1.3mjet ( nawet jakby był idealny) a 1.4 8v to bym brał bene . Ale co kto potrzebuje. Po co mi diesel by raz na 2 tyg 200km zrobić. Subtelna zmiana tematu... Czy u Was pedał sprzęgła też jest tak do góry w porównaniu do reszty? 
Co robiłem? Trzepałem dywanik po piasku z plaży:p


Co robiłem? Trzepałem dywanik po piasku z plaży:p
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- lepio
- klubowicz
- Posty: 187
- Rejestracja: 25 sie 2015, 13:50
- Przebieg: 90000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: konin
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
Ale ten pedał to ma tak być? Mam wrażenie że jest wyżej. ( Miałem tę pompę sprzęgła przy pedale wymienioną bo ciekło)
.........
Być może nie wykluczam ale jakoś mam większy sentyment do beny;) gdyby z tych silników diesla wywalić turbo to by to wogóle nie jechało:p zobacz w linei 1.4 16v a 1.4 16v tjet. Tutaj turbina robi robotę w dieslu też., A spalanie owszem masz rację. Ale wszystko zależy kto i do czego i poco;)
Jeździłem okazjonalnie dłużej lub krócej: Volvo 2.0 td. , 1.6hdi mini,. Mercedes 220 (stary) ford mondeo 1.8 TDCi, peżot 206 2.0 HDi .caddy 1.9tdi Fajnie się tym jeździ ( pomijając mercedesa bez turbiny) ale jak słyszę ten klekot ... ;) ursusC330... sory takie mam skojarzenia. Diesel ma zalety i ma wady jak wszędzie, tak samo benzyna.
.........
Być może nie wykluczam ale jakoś mam większy sentyment do beny;) gdyby z tych silników diesla wywalić turbo to by to wogóle nie jechało:p zobacz w linei 1.4 16v a 1.4 16v tjet. Tutaj turbina robi robotę w dieslu też., A spalanie owszem masz rację. Ale wszystko zależy kto i do czego i poco;)
Jeździłem okazjonalnie dłużej lub krócej: Volvo 2.0 td. , 1.6hdi mini,. Mercedes 220 (stary) ford mondeo 1.8 TDCi, peżot 206 2.0 HDi .caddy 1.9tdi Fajnie się tym jeździ ( pomijając mercedesa bez turbiny) ale jak słyszę ten klekot ... ;) ursusC330... sory takie mam skojarzenia. Diesel ma zalety i ma wady jak wszędzie, tak samo benzyna.
-
- klubowicz
- Posty: 1391
- Rejestracja: 16 paź 2016, 23:50
- Przebieg: 173000
- Silnik: 1.4 V8+lpg
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Sławków
- Podziękował: 466 razy
- Otrzymał podziękowań: 123 razy
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
Wymienilem olej i filtry w linijce. Po 2ch tygodniach przesiadki z punciaka zauwazylem, ze cos ciezko chodzi kierownica... Moze to przez zajechane lozyska McPherson... Mam taka nadzieje, bo regeneracja maglownicy niezbyt mi sie podoba...
Fiat 125p, Polonez Atu, Fiat Palio, Fiat Cinquecento, Fiat Punto II no i Linijka i czarny pug 308 II sw