
Nagrzewanie silnika 1.3 multijet
-
- klubowicz
- Posty: 818
- Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
- Przebieg: 170000
- Silnik: 1,3 mjet
- Rocznik: 2007
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 60 razy
Nagrzewanie silnika 1.3 multijet
Przy temp zewnątrz jak teraz ok 0' po ilu km silnik ma temp robocza? U mnie po 9km jak na zdjęciu, górny wąż chłodnicy zimny . Trochę to denerwujące. Ktoś na fb, grupa grande Punto wrzucał zdjęcia ze po wymianie termostatu na magneti marelli silnik ma wskazówkę po środku po przejechaniu 3km co dla mnie jest nie realne, benzyna tak się nie zagrzeje. 

- smak56
- klubowicz
- Posty: 5237
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 285000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 368 razy
- Otrzymał podziękowań: 621 razy
Re: Nagrzewanie silnika 1.3 multijet
Moja Linea temperaturę roboczą (strzałka lekko poniżej środka, 88°C) przy temperaturze zewnętrznej 0°C i prędkości ok. 60 km/h uzyskuje po około 10 km. Tak jest od początku, wymiana czujnika temperatury ani termostatu tego nie zmieniły. Na forum temat był opisywany i wniosek jest jeden TTTM.
smak56
* * * *

* * * *
- Fiacik
- klubowicz
- Posty: 1328
- Rejestracja: 25 wrz 2014, 15:16
- Przebieg: 11000
- Silnik: 1,4 16V turbo mildhy
- Rocznik: 2024
- Lokalizacja: Żywiec
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 109 razy
Re: Nagrzewanie silnika 1.3 multijet
TTTM i tak jest niestety,z tym ,że o ile pamiętam to w mojej Lince wystarczało jakieś 5 - 6 km i w dużej mierze zależy od sposobu pokonania tej odległości.
Na szczęście ogrzewanie kabiny działa w miarę poprawnie i tu wystarczało mi przejechanie nieco mniejszego dystansu.
Na szczęście ogrzewanie kabiny działa w miarę poprawnie i tu wystarczało mi przejechanie nieco mniejszego dystansu.
Piękna kobieta to niezbędny element wyposażenia pięknego auta 

- smak56
- klubowicz
- Posty: 5237
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 285000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 368 razy
- Otrzymał podziękowań: 621 razy
Re: Nagrzewanie silnika 1.3 multijet
Trochę inaczej wygląda to w przypadku climatronika. Temperaturę cieczy obniża dość szybkie pobieranie ciepła do kabiny. Aby to zmniejszyć, trzeba by było zmniejszyć temperaturę wnętrza ale ani jedno ani drugie nie jest fajne.Fiacik pisze: 06 sty 2020, 22:56 TTTM i tak jest niestety,z tym ,że o ile pamiętam to w mojej Lince wystarczało jakieś 5 - 6 km i w dużej mierze zależy od sposobu pokonania tej odległości.
Na szczęście ogrzewanie kabiny działa w miarę poprawnie i tu wystarczało mi przejechanie nieco mniejszego dystansu.
smak56
* * * *

* * * *
- michalexc
- klubowicz
- Posty: 347
- Rejestracja: 24 sie 2015, 22:15
- Przebieg: 137000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Podziękował: 101 razy
- Otrzymał podziękowań: 48 razy
Re: Nagrzewanie silnika 1.3 multijet
TTTM, mi osiąga trochę mniej niż połowe na odcinku 8 km. Połowa drogi 80-90km/h ,później ok 60 km/h.Cieple powietrze climatronic puszcza mi po ok 3km.Caly rok mam opcje full auto z reguły na 21 stopni. Na tym samym odcinku i w tych samych warunkach 2.0 TDI VW też tak łapie temp, gorzej Ford 1.8 TDDCi.Grande Punto 1.3 MJ bez climatronica tak samo zachowuje się jak linea. Takie uroki diesla. Mój Lanos ma temperature robocza po 4 km na tym odcinku, ale to 1.5 benzyna 
- mwas
- Prezes
- Posty: 7123
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 346 razy
- Otrzymał podziękowań: 965 razy
- Kontakt:
Re: Nagrzewanie silnika 1.3 multijet
A czy przypadkiem ten gość nie wyjeżdża z ciepłego garażu ?


Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
-
- klubowicz
- Posty: 818
- Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
- Przebieg: 170000
- Silnik: 1,3 mjet
- Rocznik: 2007
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 60 razy
Re: Nagrzewanie silnika 1.3 multijet
Też tak zapytałem ale odpowiedzi nie dostałem, jak wyjedzie z garażu gdzie ma 10-15' to może.... Dzisiaj u mnie klimatronik na off, brak jakiego kolwiek nawiewu. Tak wyglądało po 8km. Zimno w aucie jak nie powiem co. 

- smak56
- klubowicz
- Posty: 5237
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 285000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 368 razy
- Otrzymał podziękowań: 621 razy
Re: Nagrzewanie silnika 1.3 multijet
Przejechał 3 km w 10 minut! Co robił? W tym czasie przejeżdża się około 10 km. Stał, gazował, nagrzewał silnik, później przejechał 3 km i ma taki stan jak na 
Sz

Sz
smak56
* * * *

* * * *
-
- klubowicz
- Posty: 495
- Rejestracja: 15 sie 2010, 22:12
- Podziękował: 19 razy
- Otrzymał podziękowań: 17 razy
Re: Nagrzewanie silnika 1.3 multijet
Ktoś już robił na forum montaz podgrzewacza.
Albo zainwestować w maty grzewcze na fotel, mój starszy dostał i sobie chwali.
Ewentualnie zmiana na tjeta, dwa skrzyżowania i cieplutko w środku auta
Albo zainwestować w maty grzewcze na fotel, mój starszy dostał i sobie chwali.
Ewentualnie zmiana na tjeta, dwa skrzyżowania i cieplutko w środku auta
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5237
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 285000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 368 razy
- Otrzymał podziękowań: 621 razy
Re: Nagrzewanie silnika 1.3 multijet
Dzisiaj miałem wyjazd poza miasto (25 km). Zrobiłem kilka zdjęć dla zobrazowania jak to wygląda u mnie. 3 kilometry jazdy w mieście śr. prędkość około 40 km/h, później S3 i około 110 km/h. Po około 3 km pierwsze ciepło z kratek i wzrost obrotów wentylatora. Strzałka o swoją grubość wyżej. Po 8 km i 10 minutach strzałka prawie w połowie (za 2 km będzie na środku), wentylator zmniejsza swoje obroty mimo, że w kabinie 10°C
. Temperatura odczuwalna w aucie bardzo się podniosła. Po dojechaniu na miejsce wentylator na dwóch kreseczkach, temp. wewnętrzna ok 20°C.

Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
smak56
* * * *

* * * *
-
- klubowicz
- Posty: 818
- Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
- Przebieg: 170000
- Silnik: 1,3 mjet
- Rocznik: 2007
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 60 razy
Re: Nagrzewanie silnika 1.3 multijet
Smak to w sumie mój podobnie się nagrzewa, tyle że nie przekraczam 80km/h jak jadę z rana. Powiedz czy masz klimatronik na auto? Bo u mnie to jak złapie trochę temp po 3km to dmucha na połowę skali i praktycznie się nie zmniejsza siła nadmuchu dopóki nie osiągnie zadanej temp. Zauważyłem, że wtedy jak zmniejsze samemu siłę wentylatora powiedzmy na 1/3 mocy to po ponownym uruchomieniu jak jest zimny, nie dmucha taka siła tylko jak przejade te 3km ale wtedy nie wieje już siła połowy tylko jak ustawione 1/3. Tak masz ustawione?
Daro, montował ale taki na 220v a mi chodzi taki do instalacji na 12v
Daro, montował ale taki na 220v a mi chodzi taki do instalacji na 12v
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5237
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 285000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 368 razy
- Otrzymał podziękowań: 621 razy
Re: Nagrzewanie silnika 1.3 multijet
Jak widzisz na zdjęciach jest AUTO. Dzieje się tak zawsze jak włączysz funkcję kierunku nawiewu. Natomiast masz chyba na myśli FULL AUTO, wówczas rozdział nawiewu jest ustawiony na wszystkie kierunki (wszystkie kratki). Czasami jest Full Auto, szczególnie przy jeździe latem, z włączoną klimatyzacją. Teraz mam włączony nawiew na szybę i nogi z uwagi na parowanie okien i szybsze ogrzanie nóg. Klimatyzację włączam co jakiś czas, szczególnie w czasie deszczu. Wentylatora w zasadzie nie ruszam, czasami zwiększam na zaparowane szyby i aby wrócić do poprzedniego stanu włączam FULL Auto i prędkość wraca sama. A propos Twojej prędkości 80 km/h. Wbrew pozorom większa prędkość nie wpływa na szybkość nagrzewania się płynu chłodzącego. Uważam, że wręcz przeciwnie, większa prędkość powoduje większe chłodzenie silnika zimnym powietrzem i nagrzewanie wcale nie jest szybsze. Moim zdaniem najlepsze efekty osiąga się przy stałej prędkości. Zbyt mała prędkość z kolei powoduje szybkie wychłodzenie silnika, który jest mały, cienkościenny. Dawno temu Mireks opisał to bardziej naukowo przyrównując moc do masy itd.
smak56
* * * *

* * * *