[T-jet] Popękany wąż i zapocenie olejem

Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1896
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 359 razy
Otrzymał podziękowań: 163 razy

Re: [T-jet] Popękany wąż i zapocenie olejem

Post autor: zibi186 »

Odma to ten przewód gumowy w metalowym oplocie . W dolnej części zapocenie jest najprawdopodobniej spowodowane po prostu nieszczelnością - proponuję zdjąć oryginalne opaski i założyć regulowane , jednak sugeruję robić to z dużym wyczuciem gdyż plastikowy króciec dolotu , na który wchodzi końcówka odmy dosyć łatwo można uszkodzić zaciskając opaskę zbyt mocno . Górną część odmy ( tą bliżej separatora par ) też wyposażył bym w inny zacisk ( tak mam u siebie ) . Przyczyny takiego stanu rzeczy upatrywał bym właśnie w tych krótkich przebiegach - odma zawalona olejem . Ciekawy jestem jaki olej stosujesz ? Ten króciec separatora . . . 🤔🤔🤔 - takiego problemu nie miałem. . . Ale zapewne powinien być wklejony w separator na stałe. Tak myślę. Sam separator można zdemontować . Bodajże Kuzyn z Sosnowca próbował to kiedyś otwierać ( ten dekielek od góry) i czyścić. Moim zdaniem odma ew do czyszczenia . Separator - króciec próbował bym chyba skleić . Nie widze potrzeby wymiany
Jak się dobrać do separatora par oleju możesz poczytać choćby tu
http://lineaklubpolska.pl/viewtopic.php?f=75&t=4590 . Pozdrawiam .
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Re: [T-jet] Popękany wąż i zapocenie olejem

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Też to miałem. Wyczyść i przyklej kropelką.
Awatar użytkownika
RoboBat
klubowicz
klubowicz
Posty: 152
Rejestracja: 06 cze 2018, 19:45
Przebieg: 130000
Silnik: 1.4 T-jet vl38 163KM
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Ostrowiec św/ W-wa
Podziękował: 12 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy

Re: [T-jet] Popękany wąż i zapocenie olejem

Post autor: RoboBat »

Dzięki za odpowiedzi. Olej to Castrol Edge 5W40. W lato zmienię na coś innego...
pogromcaslaskiej
klubowicz
klubowicz
Posty: 527
Rejestracja: 20 sie 2013, 22:35
Przebieg: 72000
Silnik: 1.4 16v Turbo
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Tarnowskie góry
Podziękował: 36 razy
Otrzymał podziękowań: 46 razy

Re: [T-jet] Popękany wąż i zapocenie olejem

Post autor: pogromcaslaskiej »

Nie ma na co czekać tylko ten syf wylać😀
Awatar użytkownika
RoboBat
klubowicz
klubowicz
Posty: 152
Rejestracja: 06 cze 2018, 19:45
Przebieg: 130000
Silnik: 1.4 T-jet vl38 163KM
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Ostrowiec św/ W-wa
Podziękował: 12 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy

Re: [T-jet] Popękany wąż i zapocenie olejem

Post autor: RoboBat »

Ok, przeglądając zapaćkaną górę silnika zauważyłem jeszcze takie lekkie zapocenie przy jakiejś śrubie (?), jest ona od strony kabiny. Cóż to jest i czy to normalne że się tam poci?
20190202_144741.jpg
Miejsce wskazane śrubokrętem
20190202_144759.jpg
Zbliżenie
20190202_144832.jpg
Widok ogólny od strony podszybia
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
gucio1960
Nowy
Nowy
Posty: 17
Rejestracja: 06 lut 2012, 11:12
Przebieg: 12000
Silnik: 1,4T-jet
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: [T-jet] Popękany wąż i zapocenie olejem

Post autor: gucio1960 »

Ta śruba to korek który po odkręceniu pozwala założyć blokadę wałka rozrządu.
Można spokojnie odkręcić imbusem zobaczyć czy dobrze dolega kołnierz śruby.
Niema żadnego znaczenia jeśli chodzi o prace silnika,sprawa kosmetyczna.
Awatar użytkownika
RoboBat
klubowicz
klubowicz
Posty: 152
Rejestracja: 06 cze 2018, 19:45
Przebieg: 130000
Silnik: 1.4 T-jet vl38 163KM
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Ostrowiec św/ W-wa
Podziękował: 12 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy

Re: [T-jet] Popękany wąż i zapocenie olejem

Post autor: RoboBat »

Dzięki!
LineaTurbo
Nowy
Nowy
Posty: 1
Rejestracja: 19 lis 2017, 23:40
Przebieg: 2390000
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2008
Podziękował: 1 raz

Re: [T-jet] Popękany wąż i zapocenie olejem

Post autor: LineaTurbo »

Podepnę się pod temat i zapytam czy ktoś posiada numer pod jakim występuje wąż widoczny w poście RoboBat ? Ten idący dolot - odma.
BMT
Nowy
Nowy
Posty: 12
Rejestracja: 20 lip 2018, 11:24
Przebieg: 140000
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2007
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: [T-jet] Popękany wąż i zapocenie olejem

Post autor: BMT »

Witam
Proszę o pomoc, u mnie wystąpiła podobna awaria.
Uwalony króciec na rurze dolotu powietrza. Na chwile obecną przewód trzyma się na 5mm kawałku króćca.
Czy sam króciec jest wymienny?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1896
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 359 razy
Otrzymał podziękowań: 163 razy

Re: [T-jet] Popękany wąż i zapocenie olejem

Post autor: zibi186 »

Powiem Ci tak : jeśli dobrze pamiętam nowy dolot w ASO to koszt ok 120 zł , ale sam swojego czasu zastanawiałem się nad innym rozwiązaniem . Mianowicie ze starej obudowy termostatu wykręcić metalowy króciec , który chyba jest tej samej średnicy i spróbować wkręcić go w dolot na jakimś kleju , uszczelniaczu . . . Króciec przeżył by dolot :) napewno bym tak nie jeździł ! Górna część króćca może spękac i pójdzie na łopatki turbiny !
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 24 gru 2019, 10:22 przez zibi186, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
matis1906
Nowy
Nowy
Posty: 19
Rejestracja: 18 lis 2017, 11:30
Przebieg: 200431
Silnik: 1.4 16V T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Lublin
Otrzymał podziękowań: 30 razy

Re: [T-jet] Popękany wąż i zapocenie olejem

Post autor: matis1906 »

Typowa usterka tego króćca, ja kupiłem z ASO, tak jak wspomniał zibi186 nowy kosztuje 120 złotych.
Możesz spróbować kupić zwykły plastikowy króciec 12mm (jeśli dobrze pamiętam), stare miejsce rozwiercić pod wklejenie nowego króćca i z dobrym klejem powinno wytrzymać lata.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1896
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 359 razy
Otrzymał podziękowań: 163 razy

Re: [T-jet] Popękany wąż i zapocenie olejem

Post autor: zibi186 »

Sprawdziłem to dzisiaj - króciec odmy na dolocie to fi 16 mm , czyli dokładnie taki sam , jak ten z obudowy termostatu t Jet 'a . 😊
BMT
Nowy
Nowy
Posty: 12
Rejestracja: 20 lip 2018, 11:24
Przebieg: 140000
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2007
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: [T-jet] Popękany wąż i zapocenie olejem

Post autor: BMT »

Przewód, rura wymieniona na nową z ASO. Koszt z przesyłką 150zł.
BMT
Nowy
Nowy
Posty: 12
Rejestracja: 20 lip 2018, 11:24
Przebieg: 140000
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2007
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: [T-jet] Popękany wąż i zapocenie olejem

Post autor: BMT »

nr części 51822558
Awatar użytkownika
RoboBat
klubowicz
klubowicz
Posty: 152
Rejestracja: 06 cze 2018, 19:45
Przebieg: 130000
Silnik: 1.4 T-jet vl38 163KM
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Ostrowiec św/ W-wa
Podziękował: 12 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy

Re: [T-jet] Popękany wąż i zapocenie olejem

Post autor: RoboBat »

Dzięki za nr części, też mam do wymiany.
ODPOWIEDZ