Nierówna praca silnika
- alvaro
- klubowicz
- Posty: 644
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
- Przebieg: 205000
- Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
- Podziękował: 51 razy
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Re: Nierówna praca silnika
Cienka odma wymieniona cała, dałem dłuższy wężyk, bo tamten był strasznie sztywny i krótki. Przepustnicę odkręciłem, wyczyszczona preparatem do czyszczenia gaźników. Efekt... może przez pierwsze dwa dni nic nie słyszałem (mało jeździłem), ale potem to samo... Dużą odmę przeczyściłem, bo była zawalona majonezem, króciec do "małej" zaspawałem plastikiem znowu - może dalej jest jakaś mała nieszczelność i to może być objawem?helletic pisze: 06 wrz 2019, 20:46 Dokładnie, zacznij od wyczyszczenia przepustnicy, ale ją wykręć i porządnie spsikaj preparatem do czyszczenia przepustnic. Za wolne obroty odpowiada także cienka odma. Jak jest uwalona syfem, to nie będzie odpowietrzało korbowodu na wolnych obrotach. Sprawdź też oczywiście stan odm, bo mogą być sparciałe, lub prozaicznie cienka odma odpięła się np. od obudowy filtra powietrza.
- mwas
- Prezes
- Posty: 7110
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 344 razy
- Otrzymał podziękowań: 957 razy
- Kontakt:
Re: Nierówna praca silnika
Po czyszczeniu przepustnicy i odm warto również wykonać procedurę kasowania wartości samoadaptacyjnych przez kabel i Multiecuscan
Można ewentualnie spróbować odłączyć minusową klemę akumulatora, ale wykonanie procedury przez komputer jest pewniejsze
Spotkałem się już z takimi przypadkami, że po czyszczeniu nie było zmiany, dopiero po wykonaniu procedury silnik zaczynał równo pracować 



Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
- mwas
- Prezes
- Posty: 7110
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 344 razy
- Otrzymał podziękowań: 957 razy
- Kontakt:
Re: Nierówna praca silnika
Silnik -> Regulacje
Tam są dwie opcje - pierwsza z góry to kasowanie konfiguracji samochodu - to niekoniecznie, druga to kasowanie ustawień samoadaptacyjnych (czy jakoś tak, nie pamiętam dokładnie a nie mam teraz jak sprawdzić). W okienku po prawej jest opisana cała procedura jak to zrobić, idzie gładko 


Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
- alvaro
- klubowicz
- Posty: 644
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
- Przebieg: 205000
- Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
- Podziękował: 51 razy
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Re: Nierówna praca silnika
Wszedlem tam i piszą:mwas pisze: 01 paź 2019, 14:37 Silnik -> RegulacjeTam są dwie opcje - pierwsza z góry to kasowanie konfiguracji samochodu - to niekoniecznie, druga to kasowanie ustawień samoadaptacyjnych (czy jakoś tak, nie pamiętam dokładnie a nie mam teraz jak sprawdzić). W okienku po prawej jest opisana cała procedura jak to zrobić, idzie gładko
![]()
1) rozgrzej silnik,
2) trzykrotnie zwiększ obroty do 4500 i za każdym razem utrzymaj je przez 3 sek.
Nie wiem czy dobrze zrozumiałem.... najpierw wykonuje kasowanie błędów, następnie kasowanie ustawień samoadaptacyjnych, a zaraz potem na rozgrzanym silniku gazuję go na biegu jałowym?
-
- klubowicz
- Posty: 344
- Rejestracja: 04 cze 2016, 8:30
- Przebieg: 0
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2007
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 29 razy
Re: Nierówna praca silnika
Nie wiem czy działa ta adaptacja w multi ecu ... 2 lata temu robił mi mechanik adaptacje tym programem i mówi że nie działa to i musiał uczuć oryginalnego egzaminera.
Wysłane z mojego LG-H850 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego LG-H850 przy użyciu Tapatalka
- mwas
- Prezes
- Posty: 7110
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 344 razy
- Otrzymał podziękowań: 957 razy
- Kontakt:
Re: Nierówna praca silnika
Dobrze zrozumiałeśalvaro pisze: 03 paź 2019, 19:21 Nie wiem czy dobrze zrozumiałem.... najpierw wykonuje kasowanie błędów, następnie kasowanie ustawień samoadaptacyjnych, a zaraz potem na rozgrzanym silniku gazuję go na biegu jałowym?


Działa na pewno, robiłem już nierazPhenix pisze: 03 paź 2019, 19:59 Nie wiem czy działa ta adaptacja w multi ecu ... 2 lata temu robił mi mechanik adaptacje tym programem i mówi że nie działa to i musiał uczuć oryginalnego egzaminera.






Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
- alvaro
- klubowicz
- Posty: 644
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
- Przebieg: 205000
- Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
- Podziękował: 51 razy
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Re: Nierówna praca silnika
Na razie przeprowadziłem resert przez odpięcie klemy i co zauważyłem... raz pracuje nierówno i przerywa, a raz mu nic nie dolega... nie mam pojęcia o co to chodzi.
Chciałbym zrobić ten reset z poziomu oprogramowania ale jak się coś wysypie to co wtedy?
Chciałbym zrobić ten reset z poziomu oprogramowania ale jak się coś wysypie to co wtedy?
- mwas
- Prezes
- Posty: 7110
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 344 razy
- Otrzymał podziękowań: 957 razy
- Kontakt:
Re: Nierówna praca silnika
Nic się nie wysypie, tam nie ma za bardzo co popsuć
Tak przynajmniej wychodzi no "chłopski rozum"... 


Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1896
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 359 razy
- Otrzymał podziękowań: 163 razy
Re: Nierówna praca silnika
Mwas , jaką macie wew. średnicę cienkiej odmy ? Bo posiadam króćce jak na zdjęciu , na zewn fi 7.9 mm . Może to plus dwie podkładki załatwiło by sprawę ? Pozdrawiammwas pisze: 25 wrz 2019, 8:25 Cena w ASO jest niestety zaporowa i nie mam pojęcia z czego wynikaNumer katalogowy całej obudowy filtra powietrza to 51806861, jest to niby komplet, czyli obydwie części obudowy, uszczelka (kołnierz) na przepustnicę i chyba do tego filtr powietrza, ale to nie zmienia faktu, że cenią sobie to na ponad 570 PLN. Można zainteresować się zamiennikiem -> https://arena.pl/obudowa-filtra-powietr ... 86326.html
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Sebek
- klubowicz
- Posty: 1266
- Rejestracja: 04 sty 2014, 20:09
- Przebieg: 100
- Silnik: 1.0 Turbo
- Rocznik: 2023
- Lokalizacja: SWD
- Podziękował: 167 razy
- Otrzymał podziękowań: 107 razy
Re: Nierówna praca silnika
wewnątrz fi 6mm
FSO 1500, SKODA FAVORIT lpg BRC, FIAT SIENA lpg BRC, RENAULT CLIO II dCi, FIAT LINEA lpg TARTARINI, RENAULT CLIO V, SKODA KAMIQ
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1896
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 359 razy
- Otrzymał podziękowań: 163 razy
Re: Nierówna praca silnika
No nie wiem czy aż tyle się naciągnie . . . Ale jeśli ktoś chce spróbować . . . 