Zapach płynu chłodniczego pod maską silnika

Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 7110
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 344 razy
Otrzymał podziękowań: 957 razy
Kontakt:

Re: Zapach płynu chłodniczego pod maską silnika

Post autor: mwas »

CEZAR72, to co opisujesz ewidentnie wskazuje na źle ustawiony rozrząd :oj Zastanawiam się, czy ci, którzy to robili, posiadali blokady rozrządu czy po "rzeźnicku" próbowali to zrobić na własne "znaczniki", bo oryginalnych tam nie ma :oj Przy samej wymianie paska taki manewr jeszcze przechodzi (jeśli mechanik jest bardzo dokładny), ale przy ściąganiu głowicy już niestety jest zbyt duże ryzyko, że coś się przesunie a w związku z tym, że te silniki mają zmienne fazy rozrządu, ustawienie kółek w tej samej pozycji wg. takiego "znacznika" nie oznacza, że wszystko się ustawiło tak, jak przy ściąganiu paska rozrządu :oj Dlatego tak ważne jest poprawne ustawienie rozrządu przy użyciu blokad :oj Jedź do nich na reklamację i zadaj im pytanie wprost: czy posiadają blokady rozrządu do tego silnika. Jeśli nie albo nie będą w ogóle wiedzieli o czym do nich gadasz, to zażądaj zwrotu części pieniędzy, jakie będziesz musiał jeszcze wywalić w innym warsztacie za regulację rozrządu po czym odwróć się na pięcie i czym prędzej jedź do kogoś, kto wie jak to zrobić :ink
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Awatar użytkownika
Usunięty użytkownik 814

Re: Zapach płynu chłodniczego pod maską silnika

Post autor: Usunięty użytkownik 814 »

Jedna rzecz: z tego co wiem nasze t-jety nie mają zmiennych faz rozrządu. Nie zmienia to oczywiście faktu że rozrząd musi być poprawnie ustawiony.
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 7110
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 344 razy
Otrzymał podziękowań: 957 razy
Kontakt:

Re: Zapach płynu chłodniczego pod maską silnika

Post autor: mwas »

Oj chyba jednak ma... a na pewno ustawienie rozrządu odbywa się za pomocą blokad, bo nie ma znaczników :ink
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Awatar użytkownika
Usunięty użytkownik 814

Re: Zapach płynu chłodniczego pod maską silnika

Post autor: Usunięty użytkownik 814 »

Zostanę przy swoim bo mechanik przed wycena robocizny u mnie sprawdzał jaki jest rozrząd i mówił że bez zmiennych faz. Mój szfagier w t-jet 150 KM sam zmieniał rozrząd bez blokad i wyszło dobrze więc wszystko kwestia dokładnego podejścia.
Awatar użytkownika
leszek1234
klubowicz
klubowicz
Posty: 2217
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
Przebieg: 150000
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2007
Lokalizacja: blisko Rybnika
Podziękował: 339 razy
Otrzymał podziękowań: 185 razy

Re: Zapach płynu chłodniczego pod maską silnika

Post autor: leszek1234 »

Pany. Moim zdaniem CEZAR72 ma kłopoty wskazujące na indolencję mechanika/ów (czasami jego uczniów - czasami tak naprawdę 17 latkowie uczą się na naszych autach a szef nawet tam nie zagląda tylko ma bajer dla klienta;). Czy silnik ma zmienne fazy czy nie ...
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Re: Zapach płynu chłodniczego pod maską silnika

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

T-Jet nie ma zmiennych faz. Przy 125kkm ot tak raczej nie powinien wydmuchać uszczelki. Powinni szukać przyczyny, a nie tylko wymienić.
Awatar użytkownika
leszek1234
klubowicz
klubowicz
Posty: 2217
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
Przebieg: 150000
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2007
Lokalizacja: blisko Rybnika
Podziękował: 339 razy
Otrzymał podziękowań: 185 razy

Re: Zapach płynu chłodniczego pod maską silnika

Post autor: leszek1234 »

Przypomniało mi się , że w innym aucie wydmuchało mi uszczelkę bo w kanałach mechanik zostawił śrubkę i zmieliło pompę wodną co zaskutkowało złym chłodzeniem i przegrzaniem. Tak, że warto sprawdzić pompę.
CEZAR72
Nowy
Nowy
Posty: 5
Rejestracja: 11 mar 2019, 13:41
Przebieg: 125000
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2007

Re: Zapach płynu chłodniczego pod maską silnika

Post autor: CEZAR72 »

Dzięki wszystkim za porady. Też sądziłem że to wina ustawienia rozrządu. Odstawiłem samochód do reklamacji, w poniedziałek maja tym się zająć. Pompę wody wymieniłem przy okazji zmiany rozrządu. Jak stwierdzą że wszystko ok a mocy nie będzie, pojadę do fiata na regulację i zażądam zwrotu kasy. Swoją drogą, tak mnie teraz naszło, ciekawe czy pompę wody wkleili czy tylko przykręcili....mówię wam Panowie, ręce aż mi chodzą. Nie wiem dlaczego ucszczelka poszła...może zbyt mało jeździłem autem, faktem jest ze zdarzało się iż jeździłem tylko w weekendy na małych trasach i to przez dłuższy okres czasu.
Awatar użytkownika
karollino
klubowicz
klubowicz
Posty: 784
Rejestracja: 21 sty 2011, 11:10
Przebieg: 225000
Silnik: 1,4 77KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 110 razy
Otrzymał podziękowań: 98 razy

Re: Zapach płynu chłodniczego pod maską silnika

Post autor: karollino »

I? Jaka diagnoza? Potwierdzily sie nasze przypuszczenia?
Fiat Linea Dynamic:
+ DRL
+ subwoofer i maty w drzwiach
+ lusterko wsteczne autochrom z kamerą cofania
+ elektryczna regulacja lędźwi
+ regulacja wysokości fotela pasażera
+ podłokietnik z nawiewem
+ klimatronik
+ tempomat
ODPOWIEDZ