Problemy z zapalaniem na ciepłym i zymnym silniku 1.4 8V LPG
- marcin24
- klubowicz
- Posty: 1032
- Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
- Przebieg: 175000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
- Podziękował: 44 razy
- Otrzymał podziękowań: 46 razy
Re: Problemy z zapalaniem na ciepłym i zymnym silniku 1.4 8V LPG
A do bielska nie chcesz jechać, mam gnojówkę ale od kumpli słyszałem że bielsku też są dobrzy gazownicy.
Pozdrawiam wszystkich
- alvaro
- klubowicz
- Posty: 644
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
- Przebieg: 205000
- Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
- Podziękował: 51 razy
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Re: Problemy z zapalaniem na ciepłym i zymnym silniku 1.4 8V LPG
A w Bielsku kto jest niby dobry od BRC?
Problem prawdopodobnie rozwiązany, w sobotę przeczyściłem jeszcze raz reduktor, rozkręciłem z przodu i z tyłu, wymieniłem jeszcze jedną uszczelkę i złożyłem. Na postoju nie chciał się przełączyć, więc stwierdziłem, że dalej to samo. W trasie stwierdziłem... a co mi tam i przełączyłem z Pb na gaz, trochę go podławiło i poszedł. Jeżdżę do dzisiaj. Problemów z odpaleniem nie ma (jak na razie).
Problem prawdopodobnie rozwiązany, w sobotę przeczyściłem jeszcze raz reduktor, rozkręciłem z przodu i z tyłu, wymieniłem jeszcze jedną uszczelkę i złożyłem. Na postoju nie chciał się przełączyć, więc stwierdziłem, że dalej to samo. W trasie stwierdziłem... a co mi tam i przełączyłem z Pb na gaz, trochę go podławiło i poszedł. Jeżdżę do dzisiaj. Problemów z odpaleniem nie ma (jak na razie).
-
- klubowicz
- Posty: 1391
- Rejestracja: 16 paź 2016, 23:50
- Przebieg: 173000
- Silnik: 1.4 V8+lpg
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Sławków
- Podziękował: 466 razy
- Otrzymał podziękowań: 123 razy
Re: Problemy z zapalaniem na ciepłym i zymnym silniku 1.4 8V LPG
Dzisiaj po dłuższym kręceniu po kilku razach wyskoczyła kontrolka sprawdź ESP albo nie działa ESP. Wszystko pięknie ładnie tylko wiem, że mam je w aucie ale nie mam włącznika
miał już tak ktoś?
Fiat 125p, Polonez Atu, Fiat Palio, Fiat Cinquecento, Fiat Punto II no i Linijka i czarny pug 308 II sw
- mwas
- Prezes
- Posty: 7110
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 344 razy
- Otrzymał podziękowań: 957 razy
- Kontakt:
Re: Problemy z zapalaniem na ciepłym i zymnym silniku 1.4 8V LPG
Sprawdź stan akumulatora 

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
-
- klubowicz
- Posty: 1391
- Rejestracja: 16 paź 2016, 23:50
- Przebieg: 173000
- Silnik: 1.4 V8+lpg
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Sławków
- Podziękował: 466 razy
- Otrzymał podziękowań: 123 razy
Re: Problemy z zapalaniem na ciepłym i zymnym silniku 1.4 8V LPG
To jest zbyt banalne
ESP jeszcze mi nie wyskakiwało 


Fiat 125p, Polonez Atu, Fiat Palio, Fiat Cinquecento, Fiat Punto II no i Linijka i czarny pug 308 II sw
- alvaro
- klubowicz
- Posty: 644
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
- Przebieg: 205000
- Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
- Podziękował: 51 razy
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Re: Problemy z zapalaniem na ciepłym i zymnym silniku 1.4 8V LPG
Sorry ale to nie jest temat o esp. Proponuję założyć swój.
-
- klubowicz
- Posty: 1391
- Rejestracja: 16 paź 2016, 23:50
- Przebieg: 173000
- Silnik: 1.4 V8+lpg
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Sławków
- Podziękował: 466 razy
- Otrzymał podziękowań: 123 razy
Re: Problemy z zapalaniem na ciepłym i zymnym silniku 1.4 8V LPG
To jest do tego tematu... Mam problemy z odpalaniem na zimnym silniku kilka stron wcześniej o tym pisałem... Warto czytać co piszą też inni...
Fiat 125p, Polonez Atu, Fiat Palio, Fiat Cinquecento, Fiat Punto II no i Linijka i czarny pug 308 II sw
- mwas
- Prezes
- Posty: 7110
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 344 razy
- Otrzymał podziękowań: 957 razy
- Kontakt:
Re: Problemy z zapalaniem na ciepłym i zymnym silniku 1.4 8V LPG
skory85, cokolwiek u Ciebie się wyjaśniło w kwestii tego odpalania ?
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
-
- klubowicz
- Posty: 1391
- Rejestracja: 16 paź 2016, 23:50
- Przebieg: 173000
- Silnik: 1.4 V8+lpg
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Sławków
- Podziękował: 466 razy
- Otrzymał podziękowań: 123 razy
Re: Problemy z zapalaniem na ciepłym i zymnym silniku 1.4 8V LPG
W piątek jadę do elektromechanika i będziemy myśleć co dalej. Będzie badanie i diagnoza, mapy od benzyny i gazu nie są rozjechane. Może za niskie ciśnienie benzyny albo coś... Jak będę coś wiedział napiszę
Fiat 125p, Polonez Atu, Fiat Palio, Fiat Cinquecento, Fiat Punto II no i Linijka i czarny pug 308 II sw
- mwas
- Prezes
- Posty: 7110
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 344 razy
- Otrzymał podziękowań: 957 razy
- Kontakt:
Re: Problemy z zapalaniem na ciepłym i zymnym silniku 1.4 8V LPG
Sprawdzałeś wskazania czujnika temperatury powietrza, czyli tzw. mapsensora ? 

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
-
- klubowicz
- Posty: 1391
- Rejestracja: 16 paź 2016, 23:50
- Przebieg: 173000
- Silnik: 1.4 V8+lpg
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Sławków
- Podziękował: 466 razy
- Otrzymał podziękowań: 123 razy
Re: Problemy z zapalaniem na ciepłym i zymnym silniku 1.4 8V LPG
Niestety nie mam komputera żeby to zrobić, w piątek będę wiedział co linijce dolega. Kable świece i filtr wszystko nowe przepustnica i odmy czyste. A gdzie jest to ustrojstwo? Bo na zimnym ciężko ma zapalić na ciepłym jest ok.zobaczymy co to będzie...
Fiat 125p, Polonez Atu, Fiat Palio, Fiat Cinquecento, Fiat Punto II no i Linijka i czarny pug 308 II sw
- mwas
- Prezes
- Posty: 7110
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 344 razy
- Otrzymał podziękowań: 957 razy
- Kontakt:
Re: Problemy z zapalaniem na ciepłym i zymnym silniku 1.4 8V LPG
Aby namierzyć mapsensor, zerknij TU -> https://www.lineaklubpolska.pl/viewtopi ... =35&t=2742 

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
-
- Moderator
- Posty: 2715
- Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
- Podziękował: 453 razy
- Otrzymał podziękowań: 329 razy
Re: Problemy z zapalaniem na ciepłym i zymnym silniku 1.4 8V LPG
Organoleptycznie mogę podpowiedzieć, że u mnie agonia mapsensora wyszła na jaw dopiero zimą. Latem było wszystko ok, pomimo jego awarii. Nie zaszkodzi jednak sprawdzić wskazań 

-
- Moderator
- Posty: 2715
- Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
- Podziękował: 453 razy
- Otrzymał podziękowań: 329 razy
Re: Problemy z zapalaniem na ciepłym i zymnym silniku 1.4 8V LPG
A tak mi się teraz przypomniało: kabel masowy silnika sprawdź. W Punciaku ledwo się trzymał, tak był ugnity. Wystarczyło, aby ciężko zapalał (też właśnie tylko zimny silnik) i sypał błędem ABS. Po wymianie kabla masowego wszystko już było ok.
Gdyby były problemy z ciśnieniem paliwa, to dało by się już to chyba usłyszeć (niepokojące dźwięki) po podaniu samego zapłonu na stacyjce, gdy pompa się aktywuje. Ja po zalaniu kiepskiego paliwa słyszałem pod koniec tego wstępnego pisku po przekręceniu stacyjki w pozycję zapłon, taki nieprzyjemny zgrzyt. Lincia nie miała ducha i ciężko odpalała. Dodanie LiquiMoly do czyszczenia układu paliwowego pomogło.
Gdyby były problemy z ciśnieniem paliwa, to dało by się już to chyba usłyszeć (niepokojące dźwięki) po podaniu samego zapłonu na stacyjce, gdy pompa się aktywuje. Ja po zalaniu kiepskiego paliwa słyszałem pod koniec tego wstępnego pisku po przekręceniu stacyjki w pozycję zapłon, taki nieprzyjemny zgrzyt. Lincia nie miała ducha i ciężko odpalała. Dodanie LiquiMoly do czyszczenia układu paliwowego pomogło.
-
- klubowicz
- Posty: 1391
- Rejestracja: 16 paź 2016, 23:50
- Przebieg: 173000
- Silnik: 1.4 V8+lpg
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Sławków
- Podziękował: 466 razy
- Otrzymał podziękowań: 123 razy
Re: Problemy z zapalaniem na ciepłym i zymnym silniku 1.4 8V LPG
Hmm jeszcze ten nieszczęsny kabel zapomniałem o nim... Był dodany środek do paliwa wlane do tego 98 i narazie nic nie pomoglo. W piątek do mechanika jadę ale jeszcze zajrzę do tego kabla. 
Fiat 125p, Polonez Atu, Fiat Palio, Fiat Cinquecento, Fiat Punto II no i Linijka i czarny pug 308 II sw