Stuki w tylnym zawieszeniu

Awatar użytkownika
Rafcio
Moderator
Moderator
Posty: 3759
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 130000
Silnik: 1.4 Turbo 120KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Cieszyn
Podziękował: 332 razy
Otrzymał podziękowań: 164 razy

Post autor: Rafcio »

Byłem ostatnio w serwisie i przy okazji zgłosiłem znowu stukające pierd....e bałwanki :zły
Serwisant oświadczył że mają na to rozwiązanie serwisowe Fiata i psikli na tłok amora jakiś preparat- oczywiście dało to tyle co nic.
Coval napisz czym smarowałeś te bałwanki ? Bo serwis tym psikaniem może sobie zamki nasmarować :oj
A tak wogóle to może ktoś wie czy do naszych limuzyn nie przypasowało by się bałwanków z jakiegoś innego modelu auta-innej marki bo to stukanie już mnie wkurza
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna :jazda
Awatar użytkownika
jay_21
klubowicz
klubowicz
Posty: 1981
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:11
Przebieg: 67000
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Knurów
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: jay_21 »

Kurcze mam już 43 kkm nastukane i problemu z bałwankami od nowości nie miałem. Zawieszenie chodzi cicho... tylko łożyska tylnej piasty padły. Ale to akurat wada fabryczna łożysk, bo te piasty szły też do Multipli i Marei i tam one długo wytrzymują. Już jestem umówiony na wymianę. Fiat finansuje mi 80% naprawy pogwarancyjnej.
Linea 1.4 T-Jet Red Flamenco Dynamic
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

rafcio082 pisze:Coval napisz czym smarowałeś te bałwanki
W garażu po dziadku znalazłem pudełko z jasnym smarem. Poważnie nie wiem co to jest, ale chyba zwykły gęsty towot. Ja psiknęli jakimś wodnistym WD40 to nic nie da, bo wszystko zaraz spłynie. Sprawa dotyczy bałwanków z tyłu, bo do przednich raczej ciężko się dostać, po za tym z przodu nic nie było robione z bałwankami. Za głuche stuki z przodu winę ponosił brak smaru w gumach wahacza.
Awatar użytkownika
Rafcio
Moderator
Moderator
Posty: 3759
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 130000
Silnik: 1.4 Turbo 120KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Cieszyn
Podziękował: 332 razy
Otrzymał podziękowań: 164 razy

Post autor: Rafcio »

Mam towot to będzie się trzeba za to wziąść :)
A nie przypasowało by się bałwanków z jakiegoś innego modelu auta-innej marki :?
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna :jazda
KILLHIM
klubowicz
klubowicz
Posty: 1013
Rejestracja: 03 mar 2010, 7:55
Przebieg: 85
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Knurów
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Post autor: KILLHIM »

HA HA HA nie posmarujesz nie pojedziesz :zlośnik :zlośnik :zlośnik
Awatar użytkownika
jay_21
klubowicz
klubowicz
Posty: 1981
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:11
Przebieg: 67000
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Knurów
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: jay_21 »

rafcio082 pisze:Mam towot to będzie się trzeba za to wziąść :)
A nie przypasowało by się bałwanków z jakiegoś innego modelu auta-innej marki :?
zainteresuj się tym wątkiem, może się przyda?

Sposób na bałwanki
Linea 1.4 T-Jet Red Flamenco Dynamic
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Post autor: emmer »

''...teraz samochód jest minimalnie miększy ale mniej stabilny..." - czyli krok w tył?!
Gringo
Nowy
Nowy
Posty: 28
Rejestracja: 09 gru 2009, 12:03
Przebieg: 66000
Silnik: 1,4 16V T-Jet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Gringo »

U mnie zostały założone bałwanki od fiata Doblo. Przejechałem ok. 1500 km i jak na razie jest wszystko w OK.
Awatar użytkownika
sebastianc78
klubowicz
klubowicz
Posty: 500
Rejestracja: 04 sty 2010, 11:52
Przebieg: 47800
Silnik: 1.4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: sebastianc78 »

BUŁA pisze: Nie mają problemów taksówkaże ponieważ jak jest samochód eksplatowany nonstot to wówczas woda się wypłukuje i nie dochodzi do korozji łożysk.
No to Panowie chcecie pozbyć się problemu to kogut na dach i wio w miasto za radą mechanika z serwisu. :ryczy :ryczy

[ Dodano: |5 Lip 2010|, o 12:07 ]
Mogli przy sprzedaży chociaż w salonie zapytać czy będę jeździł tym autem na TAXI, bo jak nie to będą kłopociki.
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 287 razy
Otrzymał podziękowań: 304 razy

Post autor: Tomek »

No dobrze, więc czy ktoś się orientuje czy woda do tych łożysk dostaje się od góry czy może od dołu spod kół, i czy byłby jakiś sposób uszczelnienia tego ustrojstwa :pomysli
Awatar użytkownika
jay_21
klubowicz
klubowicz
Posty: 1981
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:11
Przebieg: 67000
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Knurów
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: jay_21 »

Gringo, ale z przodu czy z tyłu?
Linea 1.4 T-Jet Red Flamenco Dynamic
Gringo
Nowy
Nowy
Posty: 28
Rejestracja: 09 gru 2009, 12:03
Przebieg: 66000
Silnik: 1,4 16V T-Jet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Gringo »

Bałwanki miałem wymieniane z tyłu. Ponoć są troszeczkę dłuższe niż w Linei.
Awatar użytkownika
jay_21
klubowicz
klubowicz
Posty: 1981
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:11
Przebieg: 67000
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Knurów
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: jay_21 »

Gringo, że dłuższe to nie problem bo zawsze można przyciąć. Myślę, że to ważna sugestia dla osób, którym bałwanki pukają z tyłu.
Linea 1.4 T-Jet Red Flamenco Dynamic
Awatar użytkownika
Rafcio
Moderator
Moderator
Posty: 3759
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 130000
Silnik: 1.4 Turbo 120KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Cieszyn
Podziękował: 332 razy
Otrzymał podziękowań: 164 razy

Post autor: Rafcio »

Dzisiaj poszedłem w ślady Coval-a i nasmarowałem smarem bałwanki z tyłu i nareszcie ciszaaaaaaaaa :brawo Takie powinno być rozwiązanie serwisowe a nie psikanie jakimś badziewiem :jazda
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna :jazda
Awatar użytkownika
drmaciek
klubowicz
klubowicz
Posty: 125
Rejestracja: 04 sty 2010, 7:06
Przebieg: 30
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: drmaciek »

Mówicie o stukaniu z tyłu? A mnie z tyłu nie stuka tylko skrzypi na wybojach jak stara gdańska szafa. W czasie upałów (choć wydaje mi się że i nieco wcześniej już) była cisza, cieszyłem się jak dziecko że problem zniknął, a teraz powrócił ze zdwojona siłą (tak głośno to mi jeszcze nie skrzypiało to tylne zawieszenie), a w sobotę wyruszam nad morze. Nerwy mi puszczają od tego zawodzenia zawieszenia. Gdzieś ktoś pisał o smarowaniu amortyzatorów, bałwanków, ale czy to znaczy że to skrzypienie powstaje pod wpływem ocierania się bałwanka o tłok amortyzatora? Jaki smar polecacie, towot?
1.4 T-Jet Dynamic
ODPOWIEDZ