krupniok pisze: 06 mar 2019, 22:46
Nie można i tyle. W razie poważnej "wpadki" wykrycie takiego badziewia sprawi, że zamiast z Twojego OC to sam będziesz za wszystko płacił. Zastanówcie się czy warto.
OK, to rozumiem, sam nieraz na forum umieszczałem swoją opinię na ten temat, ale tutaj temat troszkę mnie zaintrygował Piszesz, że "nie można i tyle". No dobra... ale dlaczego ?
Musiałbym przeszukać neta, ale w skrócie Czesi nie podpisali jakiejś dyrektywy, czy jakoś tak. Dlatego Ledy z homologacją E8 są dopuszczone do stosowania w reflektorach samochodowych (nie uszkodzą ich). Ale zabronione na drogach publicznych (prawdopodobnie oślepiają).
Ostatnio zmieniony 06 mar 2019, 23:12 przez Sebek, łącznie zmieniany 1 raz.
FSO 1500, SKODA FAVORIT lpg BRC, FIAT SIENA lpg BRC, RENAULT CLIO II dCi, FIAT LINEA lpg TARTARINI, RENAULT CLIO V, SKODA KAMIQ
Homologacja samej żarówki to nie wszystko! Przeczytajcie z resztą tekst na samym dole aukcji, gdzie sprzedający wyjaśnia dlaczego nie można ich używać na drogach publicznych. W skrócie: oprócz homologacji żarówki wymagana jest sama lampa z odbłyśnikiem przystosowanym do żarówek LED.
krupniok pisze: 06 mar 2019, 23:36
Homologacja samej żarówki to nie wszystko! Przeczytajcie z resztą tekst na samym dole aukcji, gdzie sprzedający wyjaśnia dlaczego nie można ich używać na drogach publicznych. W skrócie: oprócz homologacji żarówki wymagana jest sama lampa z odbłyśnikiem przystosowanym do żarówek LED.
A widzisz, do tego momentu aukcji mało kto dochodzi Dzięki ! Sam bym to przeoczył
myślałem że coś w kwestii ledow się zmieniło. Ładnie wyglądają i dobrze świeca. Kiedyś też czytałem że musimy mieć nasza homologacje, czyli nic się nie zmieniło. Faktycznie nie ma co ryzykować. Konsekwencje w razie kolizji poważne
No i tu mi przychodzi mysl
Czy lepiej jeździć na ledach dobrze ustawionych czy na halogenach co 2 aucie źle ustawionych gdzie nikt nie przywiązuje do tego wagi bo ma homologacje i wlasnie dlatego nieliczni jezdza na tych zarowkach jak by to wygladalo jak by wszyscy na nich jezdzili kazdy robi jak uważa ja jeżdżę mozna powiedziec od zawsze na pierwszych xenonach (lampy wyladowcze) ktore mialem zalozone w fiacie siena jakies 12 lat temu moze nawet i wiecej za kawał kasy i dzieki takim mocnym światłom nie raz nie dwa poza terenem zabudowanym w lasach widziałem wszystko a nie jak przy halogenach i to jest właśnie bezpieczne teraz ta technologia tak sie rozwinwla ze sa ledy i
Mozna bez problemu je zakupić i cieszyć się mocnym światłem
Fiat 126 p granatowy 140 km
Daewoo Nubira sluzbowa 300 km
Fiat Siena 150 km
Fiat linea 120 km
Fiat linea 120 psi 20 km
Fiat linea 1.4 gaz 78 km granatowa Dynamic
Fiat linea 1.4 gaz 120 km srebrna Emotion
Parki się lepiej trzymają
mwas pisze: 06 mar 2019, 21:56
Dzięki ! To teraz jeszcze słów kilka na temat montażu Bo tam jest sporych rozmiarów radiator... trzeba lampy wyciągnąć, żeby to u nas założyć ?
Trzeba aku wymontowac zeby zalozyc
Fiat 126 p granatowy 140 km
Daewoo Nubira sluzbowa 300 km
Fiat Siena 150 km
Fiat linea 120 km
Fiat linea 120 psi 20 km
Fiat linea 1.4 gaz 78 km granatowa Dynamic
Fiat linea 1.4 gaz 120 km srebrna Emotion
Parki się lepiej trzymają
Andre27 pisze: 07 mar 2019, 0:26
ten pasek na szybie masz naklejony ? opowiadaj??
Pasekjest naklejony i TEZ nielegalny w Polsce wszystko jest nielegalne no chyba ze jestes w Rządzie czyli przy korycie
Fiat 126 p granatowy 140 km
Daewoo Nubira sluzbowa 300 km
Fiat Siena 150 km
Fiat linea 120 km
Fiat linea 120 psi 20 km
Fiat linea 1.4 gaz 78 km granatowa Dynamic
Fiat linea 1.4 gaz 120 km srebrna Emotion
Parki się lepiej trzymają
Szczepan pisze: 07 mar 2019, 17:10
Po części się zgadzam że te dokładne światła dzienne krzywo prosto w poprzek aby były raczej też nie spełniają norm.
Podaj jeden przepis, który zabrania tego co my montujemy i opisujemy na forum.
Jeśli komuś wyjedzie przed maskę jakieś Posrche, to ubezpieczyciel zadba o to, żeby okazało się, że przez te niby legalne LEDy nasz samochód nie spełniał homologacji i to my będziemy pokrywać koszty naprawy.
Tylko że ubezpieczyciel ma tutaj guzik do gadania, w kwestiach spornych wzywa się Policję i to ona stwierdza sprawcę kolizji a jak nie może stwierdzić, to kieruje sprawę do sądu.
Szczepan pisze: 07 mar 2019, 17:10
Po części się zgadzam że te dokładne światła dzienne krzywo prosto w poprzek aby były raczej też nie spełniają norm.
Podaj jeden przepis, który zabrania tego co my montujemy i opisujemy na forum.
Podaj proszę na jakiej wysokości masz zamontowane światła i w jaka odległość jest pomiędzy nimi i odległość od bocznego obrysu auta. Mile widziane wraz ze zdjęciem aby było realne. Zakładam, że homologację maja.