
[1.3] Wymiana sprzęgła 1,3D
- marcin24
- klubowicz
- Posty: 1032
- Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
- Przebieg: 175000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
- Podziękował: 44 razy
- Otrzymał podziękowań: 46 razy
Re: [1.3] Wymiana sprzęgła 1,3D
Myślę że to kwestia produkcji przez danego producenta, powiedzmy że np. nominalna średnica jest 217mm +/- 3mm taki przykład i każda będzie dobra to masz różnicę miedzi min a max 5 mm na średnicy koła więc na promieniu 2,5mm żadna różnica nic tam na mikrony nie jest pasowane 

Pozdrawiam wszystkich
-
Onlinesmak56
- klubowicz
- Posty: 5233
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 285000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 368 razy
- Otrzymał podziękowań: 621 razy
Re: [1.3] Wymiana sprzęgła 1,3D
Dla mnie podstawową informacją jest silnik, do którego sprzęgło jest dedykowane. W naszych Lineach jest to 199 A3.000. Podane wcześniej sprzęgło Valeo o numerze 828142 jest do silnika 188 A9.000. Wymiarami pasuje , tylko silnik ma moc 70 KM. Ile wytrzyma przy 90? Oby jak najdłużej. Trzy milimetry jak pisze kolega marcin24 nie robią różnicy, tym bardziej, że zwymiarowałem fabryczne sprzęgło (z pierwszego montażu) i docisk ma ϕ 212 mm a tarcza ϕ 214,5 mm. Valeo fabryka przejechało 88 tys. Valeo o tym samym numerze 71 tys. Teraz mam Sachs, przejechane 54 tys i jest

smak56
* * * *

* * * *
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6774
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 144000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 219 razy
- Otrzymał podziękowań: 375 razy
Re: [1.3] Wymiana sprzęgła 1,3D
Ja zrobiłem tak, że odkręciłem 4 śruby obudowy podpory i lekko puknąłem w kielich - półoś wychodzi elegancko razem z łożyskiem podpory.marcin24 pisze: 04 kwie 2018, 20:07 skrzynie wyciągałem razem z podporą prawej półosi która trzeba odkręcić od silnika a ona wchodzi do skrzyni na wielo wpuście i uszczelnia się na simeringu jeżeli wyciągniesz ją ze skrzyni to wyleje ci się olej.
- marcin24
- klubowicz
- Posty: 1032
- Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
- Przebieg: 175000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
- Podziękował: 44 razy
- Otrzymał podziękowań: 46 razy
Re: [1.3] Wymiana sprzęgła 1,3D
Chodziło mi właśnie o to i tamtędy olej się wyleje, chyba że go spuscisz wcześniej,Kuzyn_z_Sosnowca pisze: 04 kwie 2018, 21:21Ja zrobiłem tak, że odkręciłem 4 śruby obudowy podpory i lekko puknąłem w kielich - półoś wychodzi elegancko razem z łożyskiem podpory.marcin24 pisze: 04 kwie 2018, 20:07 skrzynie wyciągałem razem z podporą prawej półosi która trzeba odkręcić od silnika a ona wchodzi do skrzyni na wielo wpuście i uszczelnia się na simeringu jeżeli wyciągniesz ją ze skrzyni to wyleje ci się olej.
Pozdrawiam wszystkich