Niedawno zakupiłem Lineę 1.4 T-Jet i na początek robię wszelkie możliwe czynności związane z eksploatacją.
Zauważyłem że śruba oleju, ta od góry która wyposażona jest w filtr jest stara i na pewno nie była ruszana przez wiele lat.
Chciałbym was podpytać jak jest w rzeczywistości z tą śrubą bo w mojej Lancii Turbo dmucha mi w peaku 1.3 bara w serii a sama turbina należy do szybszych z rodziny Garett, mimo tego nie mam żadnego filtra jak i problemów związanych z rzekomo "nieoczyszczonym" olejem. Zastanawiam się czy jest to po prostu niczemu nie służący wymysł producenta czy faktycznie filtr oleju jest tak miernej jakości że przepuści zanieczyszczenia potencjalnie niebezpiecznie dla wirnika. Ja śrubę oczywiście i tak zakupię, jednakże to moje luźne przemyślenia, chciałbym również zapytać was co o tym sądzicie, a także czy ktoś użytkuje turbo bez tego filtra ?
Mam jeszcze jedno pytanie, jakie jest ciśnienie doładowania w peaku i stałe ?
Pozdrawiam serdecznie !
