luz na kole kierownicy

Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Re: luz na kole kierowict

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Czyli kolumna jest źle przymocowana do przegrody. Nie wiem czy jest przykręcana, czy nitowana. Auto nie miało wcześniej dzwona?
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 285000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 368 razy
Otrzymał podziękowań: 621 razy

Re: luz na kole kierowict

Post autor: smak56 »

A może poluzowała się nakrętka kierownicy? Mało prawdopodobne ale możliwe :foto
Lub jak pisze Marcin mocowanie lub krzyżak :foto
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 7123
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 346 razy
Otrzymał podziękowań: 965 razy
Kontakt:

Re: luz na kole kierownicy

Post autor: mwas »

A klasyka gatunku, czyli łożyska kolumn Mcphersona sprawdzałeś ?

Wysłane z Galaxiaka
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 285000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 368 razy
Otrzymał podziękowań: 621 razy

Re: luz na kole kierownicy

Post autor: smak56 »

No to ja jeszcze raz. Zdejmij osłonę bezpieczników (pod kierownicą na dwie śrubki), latarka, połóż się na plecach na podłodze (podłóż koc , głowa w okolicy pedałów). Ruszaj kierownicą i patrz gdzie coś jest nie tak. Krzyżak na środku (widać na zdjęciu), mocowanie do grodzi, jak pisze Marcin i wszystko prawie jasne. Jeżeli w tych miejscach nic nie wyczujesz, zostaje krzyżak i mocowanie do maglownicy lub jak pisze Maciek nieszczęsne łożyska.
smak56
* * * *
Obrazek
helletic
Moderator
Moderator
Posty: 2715
Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
Podziękował: 453 razy
Otrzymał podziękowań: 329 razy

Re: luz na kole kierownicy

Post autor: helletic »

Jest jeszcze jakaś śruba na maglownicy, którą dokręcając niweluje się na niej luz. Też miałem podobny objaw i po dokręceniu tego przeszło, aczkolwiek nie do końca. Nie mam pojęcia co i gdzie ta śruba dokładnie jest. O tym powiedział mi mechanik z ASO, że zaczynają się powoli robić luzy na maglu.
albert120
klubowicz
klubowicz
Posty: 156
Rejestracja: 16 kwie 2015, 20:46
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Kujawsko-Pom
Podziękował: 30 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Re: luz na kole kierownicy

Post autor: albert120 »

Skorzystaj z rady smaka56 jeżeli tam nic nie zauważysz to radził bym Ci zdemontować poduszkę i tam zobaczyć czy się coś nie polużniło
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 285000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 368 razy
Otrzymał podziękowań: 621 razy

Re: luz na kole kierownicy

Post autor: smak56 »

O poluzowanej kierownicy pisałem w trzecim poście.
To niebieskie to taśma, która łączy wszystkie funkcje elektryczne z poduszką i sterownikami :foto .
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
adamson
klubowicz
klubowicz
Posty: 2375
Rejestracja: 11 gru 2009, 19:46
Przebieg: 41000
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2018
Lokalizacja: SW / Świętochłowice / O. S.
Podziękował: 267 razy
Otrzymał podziękowań: 158 razy

Re: luz na kole kierownicy

Post autor: adamson »

:ok) I to najważniejsze .
FIAT TIPO HB Lounge 1.4 T-jet 120 KM
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 285000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 368 razy
Otrzymał podziękowań: 621 razy

Re: luz na kole kierownicy

Post autor: smak56 »

mario1990 pisze:.... dofatkowo byla nie dociagnieta nakretka, przez co troche wielowpust troche ucierpial i bylo troche opilkow metalu. ......
wlasciciel pracowal w aso fiata w poznaniu i wszystko robili mu tatejsi specjalisci, a tutaj taka lipa....
Miałeś mnóstwo szczęścia!!!! Gdyby nakrętka bardziej się poluzowała i "zjechany" został wieloklin, to w czasie jazdy ........ byś ....... aż trudno to pisać :smutny.
Zawsze po mechanikach sprawdzam, dzieje się to rzadko, gdyż za często nie mają okazji do dotykania mojego auta. Ale ile razy to robią, to zawsze jest coś nie tak.
Co do zbieżności. Niewłaściwe ustawienie kierownicy nie ma nic wspólnego ze zbieżnością. Przy kierownicy ustawionej byle jak, a dobrej zbieżności auto pojedzie prosto. Teraz, po poprawnie założonej kierownicy należy ustawić wszystko na nowo, aby ilość obrotów kierownicą była taka sama w prawo jak i w lewo.
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 285000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 368 razy
Otrzymał podziękowań: 621 razy

Re: luz na kole kierownicy

Post autor: smak56 »

Ja rozumiem co piszesz, ale poczytaj to, co ja Tobie napisałem. Krzywe ustawienie koła kierownicy nie ma nic wspólnego ze zbieżnością (za wyjątkiem wygody i estetyki).
smak56
* * * *
Obrazek
skory85
klubowicz
klubowicz
Posty: 1394
Rejestracja: 16 paź 2016, 23:50
Przebieg: 173000
Silnik: 1.4 V8+lpg
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Sławków
Podziękował: 468 razy
Otrzymał podziękowań: 123 razy

Re: luz na kole kierownicy

Post autor: skory85 »

Dokładnie zmienione jest tylko położenie koła kierowniczego do reszty to nie dotyczy
Fiat 125p, Polonez Atu, Fiat Palio, Fiat Cinquecento, Fiat Punto II no i Linijka i czarny pug 308 II sw
ODPOWIEDZ