Regulacja hamulca postojowego.
-
- Moderator
- Posty: 2715
- Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
- Podziękował: 453 razy
- Otrzymał podziękowań: 329 razy
Re: Regulacja hamulca postojowego.
Alvaro, z chęcią bym Tobie bardziej to zobrazował, ale postaram się napisać jak najjaśniej...
Śruba regulacyjna znajduje się w okolicy uchwytu hamulca ręcznego. Musisz tylko zdemontować tunel środkowy (podłokietnik jak masz). Wtedy pojawi się śruba (lub dwie w sensie kontra - dobrze nie pamiętam już jak mi to mechanik regulował).
Śruba regulacyjna znajduje się w okolicy uchwytu hamulca ręcznego. Musisz tylko zdemontować tunel środkowy (podłokietnik jak masz). Wtedy pojawi się śruba (lub dwie w sensie kontra - dobrze nie pamiętam już jak mi to mechanik regulował).
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6774
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 144000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 219 razy
- Otrzymał podziękowań: 375 razy
Re: Regulacja hamulca postojowego.
Szarpnij za tunel w tylnej części, nie jest przykręcony. Potem zobaczysz linki ze śrubą regulacyjną.
http://fiatpunto.com.pl/largeimg,IMG_4b ... 834450.jpg
http://fiatpunto.com.pl/largeimg,IMG_4b ... 834450.jpg
- alvaro
- klubowicz
- Posty: 644
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
- Przebieg: 205000
- Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
- Podziękował: 51 razy
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Re: Regulacja hamulca postojowego.
Dziękuję, dokładnie jest jedna sriba regulacyjna, zadna filozofia [SMILING FACE WITH OPEN MOUTH]
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5237
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 285000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 368 razy
- Otrzymał podziękowań: 621 razy
Re: Regulacja hamulca postojowego.
Przejechałem ponad 180 tys. km i nadszedł czas podciągnięcia hamulca ręcznego. W wątku prawie
wszystko zostało opisane, ale w wersji emotion, z klimatronikiem trochę się różni. W związku z tym
pozwolę sobie uzupełnić wiedzę. Może komuś się przyda.
Od początku:
- odłączamy osłonę dźwigni hamulca od tunelu (lekko ścisnąć z boków i od tyłu pociągnąć do góry)
- zdemontować obudowę z regulacją lędźwiową (małym wkrętakiem od góry, taki ząbek)
- odłączyć wtyczkę od przełącznika
- odkręcić trzy śruby mocujące podłokietnik (klucz 10 mm)
- zdjąć tylną kratkę nawiewu (ostrożnie, aby nie połamać zaczepów! U mnie wszystkie połamane przez
przechodzących na tylnej kanapie pasażerów)
- zdjąć podłokietnik (nic go już nie trzyma)
- jak pisze kuzyn.... szarpnąć od tyłu tunel (ja odłączyłem go całkowicie, miejsca zaczepów na
)
- mamy dostęp do śruby regulacyjnej.
Problem wystąpił przy samym wkręcaniu nakrętki. Przez fabryczny stelaż do mocowania podłokietnika,
nie ma tam za wiele miejsca na włożenie jakiegoś "normalnego" klucza (10 mm), a dalsze rozbieranie
całej konstrukcji mija się z celem. W związku z czym poszły: płaski, nasadowy, nasadowy fajka,
oczkowy. Po trochę każdym i się udało. Montaż wszystkiego oczywiście w kolejności odwrotnej.
wszystko zostało opisane, ale w wersji emotion, z klimatronikiem trochę się różni. W związku z tym
pozwolę sobie uzupełnić wiedzę. Może komuś się przyda.
Od początku:
- odłączamy osłonę dźwigni hamulca od tunelu (lekko ścisnąć z boków i od tyłu pociągnąć do góry)
- zdemontować obudowę z regulacją lędźwiową (małym wkrętakiem od góry, taki ząbek)
- odłączyć wtyczkę od przełącznika
- odkręcić trzy śruby mocujące podłokietnik (klucz 10 mm)
- zdjąć tylną kratkę nawiewu (ostrożnie, aby nie połamać zaczepów! U mnie wszystkie połamane przez
przechodzących na tylnej kanapie pasażerów)
- zdjąć podłokietnik (nic go już nie trzyma)
- jak pisze kuzyn.... szarpnąć od tyłu tunel (ja odłączyłem go całkowicie, miejsca zaczepów na

- mamy dostęp do śruby regulacyjnej.
Problem wystąpił przy samym wkręcaniu nakrętki. Przez fabryczny stelaż do mocowania podłokietnika,
nie ma tam za wiele miejsca na włożenie jakiegoś "normalnego" klucza (10 mm), a dalsze rozbieranie
całej konstrukcji mija się z celem. W związku z czym poszły: płaski, nasadowy, nasadowy fajka,
oczkowy. Po trochę każdym i się udało. Montaż wszystkiego oczywiście w kolejności odwrotnej.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
smak56
* * * *

* * * *
- leszek1234
- klubowicz
- Posty: 2222
- Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
- Przebieg: 150000
- Silnik: 1.4 16V Turbo
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: blisko Rybnika
- Podziękował: 342 razy
- Otrzymał podziękowań: 185 razy
Re: Regulacja hamulca postojowego.
Ale zaraz po regulacji jest dobrze? Może nakrętka regulacyjna , ta w tunelu, jest jakaś felerna, wyrobiony lub zerwany gwint, czy może za duża? Może któraś linka jest źle poprowadzona , nie zamocowana . Zaglądałeś tam sam, czy tylko mechanik? Wydaje się to proste do obejrzenia. Demontaż tunelu jest dziecinnie prosty i wszystko masz jak na dłoni. Po prostu siadasz na środku tylnej kanapy, łapiesz od spodu i ciągniesz tunel do góry. Montowany na wcisk, trzymają go tylko małe zaczepy. A od spodu - to kanał lub podnośnik. Ja jak chcę zajrzeć pod samochód to jadę na stacje diagnostyczną gdzie robię coroczne przeglądy (jest blisko). Zawsze pozwalają wjechać, doradzą, i absolutnie nie chcą za to kasy.
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1903
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 361 razy
- Otrzymał podziękowań: 164 razy
Re: Regulacja hamulca postojowego.
Kiedy będziesz tam zaglądał , to pamiętaj że możesz jedynie wybrać luz jaki powstaje po opuszczeniu rączki ręcznego na sam dół . Jeśli podkręcisz , to w efekcie ręczny będzie Ci blokował koła . Osobiście też po wymianie linek zauważyłem , że ręczny jest " gumowaty" . Próbowałem go podciągnąć ale tak jak pisałem wcześniej - blokował . Obawiam się , że problem leży w samych linkach , bo sprężyna przy zacisku ma stały naciąg i tam nic się nie zmienia . Zmieniły się same linki . Choć robią swoją robotę - ręczny działa , to właśnie tak miękko . Duża różnica wyczuwalna jest gdy przyjdziesz do auta , które stoi na mrozie , a w ciepły dzień . Jest to poniekąd oczywiste , jednak ta sprężystość jest jakby zbyt duża . Proponuję wybrać możliwy luz a do reszty się po prostu przyzwyczaić , albo szukać linek innego producenta . Stara zasada trzech ząbków tu raczej nie zadziała . Pozdrawiam 
-
- klubowicz
- Posty: 527
- Rejestracja: 20 sie 2013, 22:35
- Przebieg: 72000
- Silnik: 1.4 16v Turbo
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Tarnowskie góry
- Podziękował: 36 razy
- Otrzymał podziękowań: 46 razy
Re: Regulacja hamulca postojowego.
Witam jaka jest długość linki hamulca ręcznego z prawej strony,hamulce tylne tarczowe t-jet,internet podaję różne długości,kiedyś już to naprawiałem i wiem że się różniły, w sklepie jacyś nie kumaci więc przed kupnem zapytam się najpierw fachowców.