Zawór podciśnienia

Animal
klubowicz
klubowicz
Posty: 130
Rejestracja: 22 lis 2015, 20:23
Przebieg: 100000
Silnik: 1.4 16v Turbo
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Zawór podciśnienia

Post autor: Animal »

Czy ktos z posiadaczy lineai tjet mogłby sprawdzic jaki symbol ma zawór podciśnienia w jego aucie...chodzi mi o mala czesc ktora powinna byc ulokowana przy chłodnicy z lewej strony jak otworzymy maske (wchodzą do tego zaworku bodajze 3 rurki). Ten zawór odpowiada za prawidłową pracę turbiny. U mnie jest cos takiego (http://allegro.pl/zawor-cisnienia-turbi ... 65890.html)....ale nie widze by to bylo do tjeta. Wg epera powinna to byc inna czesc np. http://www.99rpm.com/fiat/inter-cooler- ... linea.html -> electro vaLVE (ma inny nr produktu).

Nie wiem czy poprzedni wlasciciel zamontowal nie to co trzeba czy jest to prawidłowa czesc. Te rurki tez macie takie gietkie jak ja?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Re: Zawór podciśnienia

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Przewody są bardzo wiotkie. Elektrozawór wygląda identycznie, ale może mieć inne parametry. Ktoś chyba coś grzebał, bo nie ma opasek na przewodach.
Animal
klubowicz
klubowicz
Posty: 130
Rejestracja: 22 lis 2015, 20:23
Przebieg: 100000
Silnik: 1.4 16v Turbo
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Re: Zawór podciśnienia

Post autor: Animal »

Kuzyn_z_Sosnowca pisze:Przewody są bardzo wiotkie. Elektrozawór wygląda identycznie, ale może mieć inne parametry. Ktoś chyba coś grzebał, bo nie ma opasek na przewodach.
Dzieki za odpowiedz. Czyli moge wnioskowac ze mam ten zawór od tego auta ;] Opasek nie zakładałem bo sobie go testuje ;) Ostatnio musialem skrócic jedną gumke bo była tam małą dziurka i cos dziwnie sie wkrecal na obroty (tzn raz cisnienie bylo 0,8 bara a innym razem pokazuje 1,5 bara).

Myslalem by dla pewnosci kupic sobie nowy zaworek, dlatego chce wiedziec czy ten co znalazlem na allegro i ten co mam u siebie aktualnie to jest to co byc powinno czy wlasnie jednak nie ;)

Dziwne jest to ze w fiacie powiedzieli mi ze to kosztuje do mojego modelu 404 złchyba a na alledrogo jest wlasnie ten troche inny i ten co mam ja i za niecale 100 zl sie da kupic.

JAk mozna prosic by ktos zrobil zdjecie swojego bede wdzieczny. One mogą wygladac baardzo podobnie ale numer katalogowy sie liczy.

Wie ktos czy lokalizacja i powieszenie lub nie tego zaworku na zaczepie ma znaczenie na jego prawidlowe dzialanie?
Awatar użytkownika
Rincewind
klubowicz
klubowicz
Posty: 487
Rejestracja: 10 lut 2011, 16:17
Przebieg: 42000
Silnik: 1.6 Diesel
Rocznik: 2016
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy

Re: Zawór podciśnienia

Post autor: Rincewind »

Przy okazji odkryłem, że odłamał się zaczep.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Animal
klubowicz
klubowicz
Posty: 130
Rejestracja: 22 lis 2015, 20:23
Przebieg: 100000
Silnik: 1.4 16v Turbo
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Re: Zawór podciśnienia

Post autor: Animal »

troche niewyraznie widac te numerki, ale wychodzi na to ze są chyba takie same jak u mnie

-- 11 maja 2016, o 19:36 --

czy mógłby jeszcze ktoś wrzucić fotke swojego zaworka z widocznymi cyferkami ? :)
Awatar użytkownika
leszek1234
klubowicz
klubowicz
Posty: 2217
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
Przebieg: 150000
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2007
Lokalizacja: blisko Rybnika
Podziękował: 339 razy
Otrzymał podziękowań: 185 razy

Re: Zawór podciśnienia

Post autor: leszek1234 »

Animal - będę szczery, Twoja postawa zniechęciła mnie do brudzenia się przy samochodzie i tracenia czasu na wrzucenie zdjęcia do forum. Moim zdaniem najpierw powinieneś podziękować Rincewind-owi za jego fotkę prostym "dziękuję"lub nic niekosztującym piwem...
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Re: Zawór podciśnienia

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

https://www.fiat-autoparts.com/pl
Wpisz swój vin, a elektrozawór jest w zasilanie wtryskowe/wymiennik ciepła i przewody. Będziesz miał pewność który numer jest prawidłowy.
Animal
klubowicz
klubowicz
Posty: 130
Rejestracja: 22 lis 2015, 20:23
Przebieg: 100000
Silnik: 1.4 16v Turbo
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Re: Zawór podciśnienia

Post autor: Animal »

leszek1234 pisze:Animal - będę szczery, Twoja postawa zniechęciła mnie do brudzenia się przy samochodzie i tracenia czasu na wrzucenie zdjęcia do forum. Moim zdaniem najpierw powinieneś podziękować Rincewind-owi za jego fotkę prostym "dziękuję"lub nic niekosztującym piwem...
Oczywiscie jestem bardzo wdzieczny za fotke, nie napisalem tego bo wydalo mi sie to oczywiste i nie trzeba o tym pisać. A piwo zawsze wole postawic w realu niz wciskac guzik, bo czesto jest tak ze ktos wcisnie guzik z piwem, a jak co do czego to by piwa nie postawil(takie moje doswiadczenie, ze to roznie z tym bywa).


Kuzyn_z_Sosnowca: Dzieki, za linka. Sprawdzałem tez na innej stronie i wychodzi mi ze to wlasnie powinien byc jakis inny zaworek u mnie i chyba u Rincewind-a tez, bo nie wierze ze inna rocznikowo linea ma inny zaworek.

u mnie wychodzi numer czesci -> 51 796 765

A mam taką samą czesc jak Rincewind, czyli 46813571.
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Re: Zawór podciśnienia

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Co pewien czas zmieniają numery, a części pozostają takie same. Nie wiem czy to porządki, czy specjalnie po to, żeby był problem z nabywaniem nieoryginalnych lub używanych części.
Poszukaj jeszcze tu http://eper.fiatklubpolska.pl/navi?FORCED=TRUE
Katalog nie najświeższy, ale często pisze, że dany numer zastępuje jakiś inny stary.
Online
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5233
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 285000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 368 razy
Otrzymał podziękowań: 621 razy

Re: Zawór podciśnienia

Post autor: smak56 »

Oznaczenie tego czujnika przerabiałem kilka lat temu. Nic się nie zgadzało. Zamontowany był 55203202; do 06.10.2011 występował jako: 55228986; wg darcyna nr katalogowy to: 51884840
Skończyło się na FAP.
FIAT AUTO POLAND S.A.
Odpowiadając na pański e-mail dnia 09.03.2012 roku, po konsultacji z Przedstawicielem Działu Części Zamiennych informujemy, że dla naprawy samochodu prawidłowy numer części zamiennej – zaworu to 51884840.

Dziękujemy za kontakt i łączymy pozdrowienia.
Z poważaniem.
Stanisław Podsadecki
Obsługa Klienta FAP SA


A i tak w serwisie sprzedali mi ten drugi (55228986).
smak56
* * * *
Obrazek
Animal
klubowicz
klubowicz
Posty: 130
Rejestracja: 22 lis 2015, 20:23
Przebieg: 100000
Silnik: 1.4 16v Turbo
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Re: Zawór podciśnienia

Post autor: Animal »

Kuzyn_z_Sosnowca pisze:Co pewien czas zmieniają numery, a części pozostają takie same. Nie wiem czy to porządki, czy specjalnie po to, żeby był problem z nabywaniem nieoryginalnych lub używanych części.
Poszukaj jeszcze tu http://eper.fiatklubpolska.pl/navi?FORCED=TRUE
Katalog nie najświeższy, ale często pisze, że dany numer zastępuje jakiś inny stary.

Tutaj wlasnie sprawdzalem wczesniej i tu tez wychodzi ze 1.4 turbo i po moim vinie ze to jest 51796765, czyli ten sam numer co na stronie: https://www.fiat-autoparts.com/pl

smak56: Dzieki za info. Wynika z tego ze z tymi numerami to niezly sajgon jest. Widze ze masz diesla, to moze tutaj jest inaczej niz w benzynie i stad jeszcze inne numerki sie pojawiają.
Online
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5233
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 285000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 368 razy
Otrzymał podziękowań: 621 razy

Re: Zawór podciśnienia

Post autor: smak56 »

Animal pisze:smak56: Dzieki za info. Wynika z tego ze z tymi numerami to niezly sajgon jest. Widze ze masz diesla, to moze tutaj jest inaczej niz w benzynie i stad jeszcze inne numerki sie pojawiają.
Chodziło mi o pokazanie pewnego mechanizmu, o którym pisze Kuzyn_z_Sosnowca
A tak na marginesie; wg mnie numery na Twoim i Rincewind-a są różne :pomysli
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1896
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 359 razy
Otrzymał podziękowań: 163 razy

Re: Zawór podciśnienia

Post autor: zibi186 »

Animal , odpowiadając na Twoje pytanie myślę, że umiejscowienie tego zaworka ma związek z długością wężyków, które do niego są podłączone. Czy jego ustawienie względem pionu ma znaczenie - tu musiałby wypowiedzieć się ktoś , kto zna jego budowę i zasadę działania. Ja powiem jeszcze tyle, że faktycznie te wężyki są bardzo wątłe a przez to trzeba bardzo uważać szczególnie przy np.wymianie filtra oleju. Najlepiej wypiąć go z uchwytu i bezpiecznie ułożyć przed wymianą filtra. Prawdopodobnie zaworek Rincewinda też ucierpiał przy tej czynności. Pozdrawiam :)
Awatar użytkownika
musicdra
klubowicz
klubowicz
Posty: 66
Rejestracja: 12 kwie 2013, 16:57
Przebieg: 103000
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Olsztyn
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: Zawór podciśnienia

Post autor: musicdra »

Proszę o radę. Kilka tygodni temu zapaliła się kontrolka check engine. Byłem poza domem więc żona oddała samochód do warsztatu Fiata, gdzie stwierdzono konieczność wymiany elektrozaworu. Jednak zanim oddano samochód po naprawie otrzymałem od jego kierownika telefoniczną informację, że najprawdopodobniej za jakiś czas pojawi się znów lampka informująca o konieczności sprawdzenia silnika i będzie konieczna kolejna wymiana "jakiejś rurki" odpowiedzialnej za zanieczyszczanie środowiska za 900 zł :zły . Żona odebrała samochód i kilka dni potem lampka sie zapaliła. W drugim warsztacie powiedziano żonie, że nie są w stanie wykryć przyczyny zapalenia kontrolki check engine, ponieważ komputer pokazuje nieprawdziwe błędy. A poszukiwanie faktycznej usterki ("najprawdopodobniej jakiś kabelek gdzieś szwankuje" ) może zająć dużo czasu i kosztować dużo więcej. i że można z taką lampką kontrolną jeździć.
Miał ktoś z Was podobny problem?
Animal
klubowicz
klubowicz
Posty: 130
Rejestracja: 22 lis 2015, 20:23
Przebieg: 100000
Silnik: 1.4 16v Turbo
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Re: Zawór podciśnienia

Post autor: Animal »

musicdra pisze:Proszę o radę. Kilka tygodni temu zapaliła się kontrolka check engine. Byłem poza domem więc żona oddała samochód do warsztatu Fiata, gdzie stwierdzono konieczność wymiany elektrozaworu. Jednak zanim oddano samochód po naprawie otrzymałem od jego kierownika telefoniczną informację, że najprawdopodobniej za jakiś czas pojawi się znów lampka informująca o konieczności sprawdzenia silnika i będzie konieczna kolejna wymiana "jakiejś rurki" odpowiedzialnej za zanieczyszczanie środowiska za 900 zł :zły . Żona odebrała samochód i kilka dni potem lampka sie zapaliła. W drugim warsztacie powiedziano żonie, że nie są w stanie wykryć przyczyny zapalenia kontrolki check engine, ponieważ komputer pokazuje nieprawdziwe błędy. A poszukiwanie faktycznej usterki ("najprawdopodobniej jakiś kabelek gdzieś szwankuje" ) może zająć dużo czasu i kosztować dużo więcej. i że można z taką lampką kontrolną jeździć.
Miał ktoś z Was podobny problem?
Zapalila sie kontrolka za pierwszym razem i rozumiem ze serwis stwierdzil ze sobie wymieni elektrozawor, ale przy okazji powiedzial ze za kilka dni bedzie kolejna rzecz do wymiany i jak z proroctw okazalo sie ze mial racje i chce wziac kolejna kase za jakas rurke od zanieczyszczania srodowiska.....moze chodzi o katalizator bo dpfa to raczej w benzynie nie masz. Ciekawe jakie kody bledy zczytali w serwisie i co pokazuje teraz. Nieslyszalem by komputer pokazywal nieprawdziwe bledy, aczkolwiek jest taka mozliwosc jak sterownik wariuje ale tak mialem w starym oplu.
Ile zaplaciles za ten zaworek i czy rzeczywiscie go wymienili? Dali stary ?
ODPOWIEDZ