wymiana paska wspomagania
-
- Nowy
- Posty: 17
- Rejestracja: 06 lut 2012, 11:12
- Przebieg: 12000
- Silnik: 1,4T-jet
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
wymiana paska wspomagania
Witam nastał czas wymiany rozrządu, niestety po wymianie napotkałem problem założeniem paska wspomagania.
Poświeciłem sporo czasu ale nie mogę dojść jak poluzować pompę .Pompa jest zamocowana dwoma śrubami od strony koła pasowego,
oraz z drugiej strony jedna śruba z płaskownikiem przykręcona do obudowy aluminiowej a drugiej do pompy oraz jedna śruba imbusowa.
moje pytanie które śruby trzeba poluzować lub nawet wykręcić. Dostęp do dwóch pierwszych jest dobry ale z drugiej strony to masakra.
Wygląda na to że awaria pasków to unieruchomienie samochodu .Nie do wymiany w drodze .Za wyjaśnienie dziękuje.
Poświeciłem sporo czasu ale nie mogę dojść jak poluzować pompę .Pompa jest zamocowana dwoma śrubami od strony koła pasowego,
oraz z drugiej strony jedna śruba z płaskownikiem przykręcona do obudowy aluminiowej a drugiej do pompy oraz jedna śruba imbusowa.
moje pytanie które śruby trzeba poluzować lub nawet wykręcić. Dostęp do dwóch pierwszych jest dobry ale z drugiej strony to masakra.
Wygląda na to że awaria pasków to unieruchomienie samochodu .Nie do wymiany w drodze .Za wyjaśnienie dziękuje.
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5233
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 285000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 368 razy
- Otrzymał podziękowań: 621 razy
Re: wymiana paska wspomagania
Nie wiem jak jest w T-jecie, może tak jak u mnie; http://www.lineaklubpolska.pl/viewtopic.php?f=75&t=3122
smak56
* * * *

* * * *
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6774
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 144000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 219 razy
- Otrzymał podziękowań: 375 razy
Re: wymiana paska wspomagania
Nic nie luzujesz to jest pasek typu stretch, ma się rozciągnąć przy zakładaniu. http://ww2.gates.com/Poland/brochure.cf ... n_id=13830
Ja zakładałem przy użyciu śrubokręta
Ja zakładałem przy użyciu śrubokręta

-
- Nowy
- Posty: 17
- Rejestracja: 06 lut 2012, 11:12
- Przebieg: 12000
- Silnik: 1,4T-jet
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: wymiana paska wspomagania
Dziękuje za podpowiedź .Na pasku jest napisane stretch. Dzisiaj spróbuje go zamontować. Jest to przykład oszczędności przez producenta
samochodu i utrudnienia dla właściciela pojazdu,ponadto pasek tylko do dostania w ASO.Awaria w trasie powoduje holowanie do serwisu bo tylko
tam mają tego typu pasek.Postaram się zabezpieczyć i kupić pasek dzwoniłem do serwisu to mają tylko na zamówienie.
Wygląda na to że prosta wymiana paska w drodze który kosztuje 50 zł narazić może kierowce na koszty lawety i stratę czasu i pieniędzy.
samochodu i utrudnienia dla właściciela pojazdu,ponadto pasek tylko do dostania w ASO.Awaria w trasie powoduje holowanie do serwisu bo tylko
tam mają tego typu pasek.Postaram się zabezpieczyć i kupić pasek dzwoniłem do serwisu to mają tylko na zamówienie.
Wygląda na to że prosta wymiana paska w drodze który kosztuje 50 zł narazić może kierowce na koszty lawety i stratę czasu i pieniędzy.
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5233
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 285000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 368 razy
- Otrzymał podziękowań: 621 razy
Re: wymiana paska wspomagania
Nie wiem jak tam z T-jetem, ale do Multijeta pasek kupiłem w normalnym sklepie motoryzacyjnym. Był na drugi dzień, bez żadnych problemów. Mogłem wybierać producenta. Fakt, wiedziałem jaki ma być.gucio1960 pisze:....ponadto pasek tylko do dostania w ASO.Awaria w trasie powoduje holowanie do serwisu bo tylko tam mają tego typu pasek.
smak56
* * * *

* * * *
- Tomek
- Moderator
- Posty: 6684
- Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
- Przebieg: 131000
- Silnik: 1.4 V8 + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Radom
- Podziękował: 287 razy
- Otrzymał podziękowań: 304 razy
Re: wymiana paska wspomagania
Nie chcę się specjalnie mądrować, ale według mnie zerwanie paska od wspomagania wcale nie unieruchamia samochodu.. jechać sobie dalej można, tylko kierownicą będzie ciężko operować.
Ja również do 8V kupowałem pasek poza ASO.
Ja również do 8V kupowałem pasek poza ASO.
- adamson
- klubowicz
- Posty: 2375
- Rejestracja: 11 gru 2009, 19:46
- Przebieg: 41000
- Silnik: 1.4 16V Turbo
- Rocznik: 2018
- Lokalizacja: SW / Świętochłowice / O. S.
- Podziękował: 267 razy
- Otrzymał podziękowań: 158 razy
Re: wymiana paska wspomagania
A jak wygląda sytuacja z paskami do 8V ? Też taki problem z dostępnością, ma ktoś doświadczenia ?
Ooo, Tomek, cofam pytanie.
Znasz parametry paska ?
Pozdrawiam. Adam.
Ooo, Tomek, cofam pytanie.
Znasz parametry paska ?
Pozdrawiam. Adam.
FIAT TIPO HB Lounge 1.4 T-jet 120 KM
- Tomek
- Moderator
- Posty: 6684
- Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
- Przebieg: 131000
- Silnik: 1.4 V8 + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Radom
- Podziękował: 287 razy
- Otrzymał podziękowań: 304 razy
Re: wymiana paska wspomagania
Nie ma problemu.
Kupujemy pasek 3PK905, i już
Przykładowa aukcja ; http://allegro.pl/gates-pasek-3pk905-fi ... 95792.html

Aj, i przepraszam żeśmy się wtrynili do T-Jetowego tematu z naszymi V8.
Kupujemy pasek 3PK905, i już

Przykładowa aukcja ; http://allegro.pl/gates-pasek-3pk905-fi ... 95792.html

Aj, i przepraszam żeśmy się wtrynili do T-Jetowego tematu z naszymi V8.
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5233
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 285000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 368 razy
- Otrzymał podziękowań: 621 razy
Re: wymiana paska wspomagania
Zgadzam się z Tobą. Z zakupem też jak piszesz, wrzuciłem symbol i kilka się otworzyło. Tyle, że droższe. No ale to 4PK1022. Wszystkiego ma więcejTomek pisze:.... według mnie zerwanie paska od wspomagania wcale nie unieruchamia samochodu.. jechać sobie dalej można, tylko kierownicą będzie ciężko operować.
Ja również do 8V kupowałem pasek poza ASO.

smak56
* * * *

* * * *
- Szulcik74
- klubowicz
- Posty: 388
- Rejestracja: 16 paź 2011, 21:57
- Przebieg: 100000
- Silnik: 1.4 16V 120KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: ŁÓdź
- Podziękował: 11 razy
- Otrzymał podziękowań: 17 razy
Re: wymiana paska wspomagania
Próbowałem dziś kupić lub zamówić w ASO i twierdzą że do linejek T-jet takich pasków nie ma..... W takim razie trzeba je wymieniać po 5 latach przy wymianie rozrządu? Czy to duża jest robota gdyby wymienić tylko sam pasek? A może rzeczywiście nasze T-jet nie mają pasków
-
- Nowy
- Posty: 17
- Rejestracja: 06 lut 2012, 11:12
- Przebieg: 12000
- Silnik: 1,4T-jet
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: wymiana paska wspomagania
Pasek założony dzięki za patent z śrubokrętem symbol paska 3PK895 nr55211240.Szukałem w internecie oraz Inter Cars powiedzieli że tylko ASO.
Jest sklep gdzie szukam po vin Fiat autoparts ale tam czas oczekiwania 10 dni.Jeśli chodzi o paski to pasek klimatyzacji był bardzo popękany,
awaria tego paska na pewno uszkodzi pasek wspomagania.Poruszam się przede wszystkim autostradami miastem prawie wcale.
Przebieg 48tys to niewiele i w trasie to była by katastrofa.
Jest sklep gdzie szukam po vin Fiat autoparts ale tam czas oczekiwania 10 dni.Jeśli chodzi o paski to pasek klimatyzacji był bardzo popękany,
awaria tego paska na pewno uszkodzi pasek wspomagania.Poruszam się przede wszystkim autostradami miastem prawie wcale.
Przebieg 48tys to niewiele i w trasie to była by katastrofa.
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5233
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 285000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 368 razy
- Otrzymał podziękowań: 621 razy
Re: wymiana paska wspomagania
Ja przepraszam, ale czy Ty czytasz o czym my piszemy?Szulcik74 pisze:Czy to duża jest robota gdyby wymienić tylko sam pasek? A może rzeczywiście nasze T-jet nie mają pasków

smak56
* * * *

* * * *
- Fiacik
- klubowicz
- Posty: 1321
- Rejestracja: 25 wrz 2014, 15:16
- Przebieg: 11000
- Silnik: 1,4 16V turbo mildhy
- Rocznik: 2024
- Lokalizacja: Żywiec
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 109 razy
Re: wymiana paska wspomagania
A może ten pasek od wspomagania ma jakiś okres czy też przebieg określony przez producenta ?
Nie jest przesadnie drogi i można by jego wymianę jakoś zaplanować i nie martwić się co będzie jak ,,padnie".
Nie jest przesadnie drogi i można by jego wymianę jakoś zaplanować i nie martwić się co będzie jak ,,padnie".
Piękna kobieta to niezbędny element wyposażenia pięknego auta 

- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6774
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 144000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 219 razy
- Otrzymał podziękowań: 375 razy
- adamson
- klubowicz
- Posty: 2375
- Rejestracja: 11 gru 2009, 19:46
- Przebieg: 41000
- Silnik: 1.4 16V Turbo
- Rocznik: 2018
- Lokalizacja: SW / Świętochłowice / O. S.
- Podziękował: 267 razy
- Otrzymał podziękowań: 158 razy
Re: wymiana paska wspomagania
Skąd masz takie informacje ? Czy to są Twoje własne ustalenia ?
Pozdrawiam. Adam.
Pozdrawiam. Adam.
FIAT TIPO HB Lounge 1.4 T-jet 120 KM